bultrug Johannes

15-12-2012 20:35 423 berichten
Ik vind het maar een vreemde situatie. Wij in Nederland hebben 0,0 ervaring met walvissen ( generaliserend ) en dan toch zijn er dierenartsen en een burgemeester en minister die maar besluiten dat het beter is om een dier in te laten slapen omdat het niet gered kan worden ( lees omdat wij de technieken hiervoor niet hebben? ).

Ik vind het schandalig!

Ik weet ook dat wij als burgers volkomen afhankelijk zijn van de berichten in de media, en dus niet alles weten maar ik vind dat er te snel opgegeven wordt.

Het feit dat er nu niemand meer bij mag vind ik ook bijzonder vreemd. We hebben een partij voor de dieren, de orca coalitie, in de EU zitten landen met meer ervaring met deze situaties. Waarom geen experts van buiten ons land?

en ik vind het ook vreemd dat er nog geen actie op touw is gezet ( net als toen met Morgan ).

zo dat moest ik even kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:del_speciaal schreef op 16 december 2012 @ 00:32:

@Borderwalk;

In ieder geval is het het proberen waard. En genoeg mensen die willen doneren aan Johannes en de reddingspogingen.

Liever dit als dat het geld weer aan bodemloze putten [bv Griekenland en andere zooi waar men nooit wat voor terugziet] Ik kan er wel wat neerzetten maar daar gaat deze discussie niet over..HET GAAT NIET OM GELD. HET LUKT DUS NIET. HOE GRAAG IEDEREEN HET OOK WIL. HET LUKT NIET.
quote:del_speciaal schreef op 16 december 2012 @ 00:32:

@Borderwalk;

In ieder geval is het het proberen waard. En genoeg mensen die willen doneren aan Johannes en de reddingspogingen.

Liever dit als dat het geld weer aan bodemloze putten [bv Griekenland en andere zooi waar men nooit wat voor terugziet] Ik kan er wel wat neerzetten maar daar gaat deze discussie niet over..

Ik weet dat het beeld van Johannes op die zandplaat visueel sterk is (zielug!), maar stel dat je een actie begint en 1 miljoen euro ophaalt.Dan nog denk dat er andere (betere) manieren zijn om zeezoogdieren te helpen, dan het redden van juist de enkele ongelukige of zieke exemplaren die stranden en die na hun redding op zijn best hele matige kansen hebben.

Ik denk dan eerder aan actie voeren tegen overbevissing en de vismethoden waarbij de hele zeebodem vernietigd wordt/ er enorm veel bijvangst is die dood overboord wordt gegooid.
quote:Maylea schreef op 16 december 2012 @ 00:42:

[...]

HET GAAT NIET OM GELD. HET LUKT DUS NIET. HOE GRAAG IEDEREEN HET OOK WIL. HET LUKT NIET.Relax zeg. Alles draait in dit land om geld!
quote:borderwalk schreef op 16 december 2012 @ 00:43:

[...]

Ik weet dat het beeld van Johannes op die zandplaat visueel sterk is (zielug!), maar stel dat je een actie begint en 1 miljoen euro ophaalt.Dan nog denk dat er andere (betere) manieren zijn om zeezoogdieren te helpen, dan het redden van juist de enkele ongelukige of zieke exemplaren die stranden en die na hun redding op zijn best hele matige kansen hebben.

Ik denk dan eerder aan actie voeren tegen overbevissing en de vismethoden waarbij de hele zeebodem vernietigd wordt/ er enorm veel bijvangst is die dood overboord wordt gegooid.+1
Natuurlijk speelt dat mee, het is een beschermd dier.
Dat het een beschermd dier is houdt in principe alleen maar in dat je er niet actief op mag jagen, niet dat je met zijn allen moet gaan zitten huilen en een zootje broodnodig gemeenschapsgeld uit moet geven om een dom exemplaar dat toch al bijna dood is te 'redden'.
Of geef dat geld aan het tegengaan van de walvisjacht.
JA DAN HAD ER VANAF DAG 1 EEN BOM OP GEGOOID ALS HET TOCH NIET MEER LEVENSVATBAAR WAS. DAT MOETEN DIE EXPERTS DAN TOCH WEL WETEN?!
quote:borderwalk schreef op 16 december 2012 @ 00:43:

[...]

Ik denk dan eerder aan actie voeren tegen overbevissing en de vismethoden waarbij de hele zeebodem vernietigd wordt/ er enorm veel bijvangst is die dood overboord wordt gegooid.

Eensch.

En dat dus.

+1
Dat jullie em dom noemen, das pas zielig!
quote:del_speciaal schreef op 16 december 2012 @ 00:44:

[...]

Relax zeg. Alles draait in dit land om geld!Jij praat ook poep.
quote:del_speciaal schreef op 16 december 2012 @ 00:46:

JA DAN HAD ER VANAF DAG 1 EEN BOM OP GEGOOID ALS HET TOCH NIET MEER LEVENSVATBAAR WAS. DAT MOETEN DIE EXPERTS DAN TOCH WEL WETEN?!Misschien was dat wel beter geweest ja.
quote:Maylea schreef op 16 december 2012 @ 00:47:

[...]

Jij praat ook poep.

JA DAN HAD ER VANAF DAG 1 EEN BOM OP GEGOOID ALS HET TOCH NIET MEER LEVENSVATBAAR WAS. DAT MOETEN DIE EXPERTS DAN TOCH WEL WETEN?!Ik stop. Tegen zoveel dommigheid kan ik niet op.
quote:Vilma schreef op 16 december 2012 @ 00:42:

Het is een beschermd zoogdier en daarom hoort ons land daar zorg aan te geven zolang het dier nog levenskansen heeft.

Dat het beest beschermd is zegt toch niets over een verplichte redding, koste wat kost?

De lijst van bedreigde en beschermde diersoorten is lang, heel lang. Er zijn tig bijensoorten bedreigd, meerdere vleermuizen, de eikelmuis. Daar is ook geen wildambulance voor als ze door natuurlijke oorzaken verzwakt raken en dood dreigen te gaan. Dan laten we de natuur haar gang gaan.

De manier waarop we dit soort bedreigde diersoorten kunnen 'redden' is te kijken naar de manier waarop wij hun leefomgeving vernielen, niet door 1 verzwakt ongelukkig exemplaar met behulp van 2 vrachtheli's en tig schepen vlot proberen te trekken.
quote:Frizzy schreef op 16 december 2012 @ 00:47:

Dat jullie em dom noemen, das pas zielig! Denk je dat ie daarvan nog wakker ligt? Ik vind het ook zielig hoor, maar zoals SG al zachtzinnig aanstipte: er zijn nog veel meer zielige beesten. En Johannes heeft tenminste zijn hele leven in vrijheid in de oceaan kunnen doorbrengen, voordat hij zo onhandig was geweest de verkeerde afslag te nemen. Dat kunnen een heleboel zielige plofkippen en foknertsen niet zeggen.

JA DAN HAD ER VANAF DAG 1 EEN BOM OP GEGOOID ALS HET TOCH NIET MEER LEVENSVATBAAR WAS. DAT MOETEN DIE EXPERTS DAN TOCH WEL WETEN?!Een bom? Het is een vis zeezoogdier, geen Hiroshima.

PS zit je CAPSLOCK-KNOP vast?
quote:Maylea schreef op 15 december 2012 @ 23:59:

[...]

Je weet niet wat je zegt. Ik heb vanmiddag iemand gesproken die bij de reddingsacties betrokken was. Ze zijn sowieso de hele donderdagavond/nacht bezig geweest om het dier te redden. Op een gegeven moment leek het een onmogelijke missie. Later toen er toch weer hoop was hebben ze nog een poging gedaan. Toen dat weer niet lukte hebben ze besloten om het dier te laten inslapen.

En nee, dat heeft de burgemeester niet beslist.Ik zeg niet dat ze niet hebben gered, ik zeg dat ze eerder meerdere reddingspogingen hadden kunnen doen. Niet een dag wel, dan een dag niet en dan plotseling na 3 dagen weer wel. En als er idd een overkoepelende organisatie zou zijn die hierover up to date zou berichten scheelt dat ook een hoop ruis. Overigens, dat jij een betrokkene hebt gesproken maakt niet dat ik niet weet wat ik zeg...
quote:Maylea schreef op 16 december 2012 @ 00:49:

[...]

Ik stop. Tegen zoveel dommigheid kan ik niet op.Gelukkig ben jij wél gezegend met een stel knappe hersens
Lady ik deel je mening hoor. Maar om het er nou nog ff in te wrijven dat het aan zijn intelligentie ligt en zijn eigen schuld is? Arme Johannes.
quote:Lady-Voldemort schreef op 16 december 2012 @ 00:50:

[...]

Denk je dat ie daarvan nog wakker ligt? Ik vind het ook zielig hoor, maar zoals SG al zachtzinnig aanstipte: er zijn nog veel meer zielige beesten. En Johannes heeft tenminste zijn hele leven in vrijheid in de oceaan kunnen doorbrengen, voordat hij zo onhandig was geweest de verkeerde afslag te nemen. Dat kunnen een heleboel zielige plofkippen en foknertsen niet zeggen.

Dat er een hoop andere zielige dieren bestaan betekend niet dat we aan de bultrug voorbij moeten gaan.

En aan degenen die beweren dat het nonsens is dat mensen zich druk maken over een bultrug: m.i kun je de beschaving van een land afmeten aan de mate waarin het het dierenwelzijn op een hoog plan heeft staan.
quote:Frizzy schreef op 16 december 2012 @ 00:53:

Lady ik deel je mening hoor. Maar om het er nou nog ff in te wrijven dat het aan zijn intelligentie ligt en zijn eigen schuld is? Arme Johannes.Misschien mosterd, maar waarom heet het beest Johannes? Heeft dat te maken met the Voice of Holland?
.
quote:Lady-Voldemort schreef op 16 december 2012 @ 00:46:

[...]

Eensch.

En dat dus.

+1Oh ja, over de overbevissing zeg ik ook: +1!
quote:roodpaars schreef op 16 december 2012 @ 00:55:

[...]

Dat er een hoop andere zielige dieren bestaan betekend niet dat we aan de bultrug voorbij moeten gaan.

En aan degenen die beweren dat het nonsens is dat mensen zich druk maken over een bultrug: m.i kun je de beschaving van een land afmeten aan de mate waarin het het dierenwelzijn op een hoog plan heeft staan.Ja. Denk daar nog maar even aan als je met kerst weer je gourmetpannetje volpropt met hamburgertjes en kipfiletjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven