Code oranje en morgen familie uitje

09-12-2017 20:40 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net het nieuws gekeken en voor morgen wordt code Oranje afgegeven ivm sneeuw, wind en gladheid.
Maar.... wij gaan morgen met een grote groep familieleden naar een pretpark, zo'n 1.15 uur rijden hier vandaan. Kaartjes zijn al betaald en gelden alleen morgen, alles is ingeslagen en de kids hebben al weken voorpret.

Nu slaat de twijfel bij sommigen toe: moeten we wel gaan met dit weer?

Ik ben geneigd om het weerbericht met een korreltje zout te nemen. Zo'n eerste dag sneeuw geeft altijd een hoop poeha omdat nog niemand ingesteld is op dit weer.
Mijn instelling is: gewoon op tijd vertrekken, rustig rijden en afstand houden en we komen er wel.

Gewoon uit nieuwsgierigheid ben ik benieuwd wat jullie in deze situatie zouden doen?
Denk ik er te makkelijk over? Zouden jullie thuisblijven en de kaarten kwijt zijn of gewoon gaan?

Code Oranje; gaan of niet gaan?

Totaal aantal stemmen: 165

gaan (84%)
niet gaan (16%)
marjorette schreef:
10-12-2017 16:25
Nou, ben blij thuis te zijn en geluisterd te hebben naar het advies. Alles ligt stil, bussen zijn hier van de weg gehaald , dus leuk als je wel heen kon gaan maar terug zoek het maar uit.

Advies is niet voor niks.

Dat bedoelde ik gisteren ook al. De puinhoop op de wegen wordt ook altijd weer groter dan strikt noodzakelijk was geweest doordat iedereen de code rood of oranje negeert.
nou, hier nog even een berichtje van mij: we zijn gegaan!
heen was inderdaad geen probleem, pas toen we aankwamen begon het stevig te sneeuwen.
Helaas bleken niet alle laarzen voldoende waterdicht dus uiteindelijk zijn we om 17 uur weer gaan rijden. Terugweg wel glad maar rustig gereden en dat ging prima. Zelfs geen file gehad, die was net voor ons opgelost.

maar of ik nog zo snel met dit weer naar de Efteling zou gaan? Ik denk het niet....Maar dat kwam vooral door de natte sneeuw waardoor iedereen heel snel nat was, ondanks alle warme laagjes :|
Bowie79 schreef:
10-12-2017 19:19
nou, hier nog even een berichtje van mij: we zijn gegaan!
heen was inderdaad geen probleem, pas toen we aankwamen begon het stevig te sneeuwen.
Helaas bleken niet alle laarzen voldoende waterdicht dus uiteindelijk zijn we om 17 uur weer gaan rijden. Terugweg wel glad maar rustig gereden en dat ging prima. Zelfs geen file gehad, die was net voor ons opgelost.

maar of ik nog zo snel met dit weer naar de Efteling zou gaan? Ik denk het niet....Maar dat kwam vooral door de natte sneeuw waardoor iedereen heel snel nat was, ondanks alle warme laagjes :|
Ja, dat is de boosdoener met dit soort weer. Je moet echt goed en waterdicht kleden, maar als het eenmaal nat is dan koel je af en krijg je het niet meer warm tot je je omkleed. Hoorde op de radio dat de Efteling ook best last van de sneeuw heeft gehad. Alle buitenattracties dicht en erg koud. Toen moest ik nog aan jou denken :)
Lady*Voldemort schreef:
10-12-2017 15:18
Nou ik neem mijn woorden van gisteren terug. Man man man, wat gaat het tekeer hier. En er valt niet tegenop te strooien ook.

Ik hoop dus dat TO niet naar me geluisterd heeft en lekker thuis is gebleven.
:proud:
Wij deden ook 2,5 uur over ons stukje van normaal een ruim uur... heel veel sneeuwschuivers gezien, 40 km/uur op de snelweg en veel files.

Maar goed, ik lees dat het allemaal prima ging. Als de kaartjes er nog niet waren, was ik thuis gebleven. Maar al betaalde kaartjes voor de Efteling zou ik toch niet zomaar verspillen.

Fijn dat het gewoon goed ging!:)
Ik ben ook eens geweest met echte mooie niet natte prut sneeuw en het was best mooi. Maar de heen en vooral de terugweg was de hel. En man was zo moe en rozig van de hele dag in de kou en sneeuw.

Bijna alles was dicht door de sneeuw qua leuke attracties. Bij de binnen attracties stonden mega rijen. Bij de ijsbaan ook. Ik heb prachtige kiekjes van het Anton Piek deel met sneeuw. Maar met 3 kleine kinderen en al die sneeuw en rijen bij alles wat droog en warm was vond ik het niet zo tof. Toiletbezoek was ook zo fijn ;-)

Waren we alleen met volwassenen geweest en hadden we niet ( 1,5 oorspronkelijk) 2,5/3 uur moeten terug rijden was het gaaf. Met droge sneeuw.

Vandaag was ik niet gegaan, zeker niet met mijn gezin. Dus stoer van TO. ;-0
Ik weet nog wel dat het een aantal jaar geleden ook zo extreem was met de sneeuw. Denk in 2010 ofzo. Ik woonde nog thuis en zou die avond uit gaan in Utrecht (we woonden toen ook al in brabant). Mijn vader zei, ik breng jullie wel, want de bussen rijden niet. We verklaarden hem voor gek, maar hij wilde het persé.
Goed, wij onderweg. Normaal deden we er 40 minuten met de bus over.
We stonden vanaf het begin al in de file. We hebben er 3 uur over gedaan voordat we in Utrecht waren. Ik weet nog goed dat we bijna bij de afslag Utrecht waren, toen ik blauwe sirenes zag schuin achter ons. Politie reed ons langzaam voorbij, en schoof toen van de weg af. Geen gewonden gelukkig maar bizar om te zien. Er lag echt een dik pak sneeuw toen. Was tegen de kerst volgens mij.
Ik heb vandaag het dilemma. Ik heb kaartjes voor een concert in Antwerpen. Maar er wordt flinke sneeuwval verwacht en een lange spits. Ik heb er eigenlijk geen zin meer in. En rijden met dit weer doe ik liever niet. Maar ja, niet gaan is ook zo wat. Maar de snelweg naar Antwoorden is altijd al.ellende al helemaal met dit weer.
mick87 schreef:
11-12-2017 10:00
Ik heb vandaag het dilemma. Ik heb kaartjes voor een concert in Antwerpen. Maar er wordt flinke sneeuwval verwacht en een lange spits. Ik heb er eigenlijk geen zin meer in. En rijden met dit weer doe ik liever niet. Maar ja, niet gaan is ook zo wat. Maar de snelweg naar Antwoorden is altijd al.ellende al helemaal met dit weer.
Rond Antwerpen zelf is het altijd al kut inderdaad. Weet ook niet van hoe ver je moet komen. Vanaf 12 uur tot een uur of 20.00 valt er nog veel sneeuw voorspellen ze. En het is nu al niet zo fijn op de weg. OV is helemaal kut. Is zou daar niet op gokken. Zeker niet voor de terugweg.

Of heel vroeg weggaan met de auto en kijken of je het red?
mick87 schreef:
11-12-2017 10:00

https://www.anwb.nl/verkeer/buitenland/belgie

Het ziet er rood van de files in België op dit moment @(
"I love not Man the less, but Nature more..."
Andersom schreef:
10-12-2017 16:31
Dat bedoelde ik gisteren ook al. De puinhoop op de wegen wordt ook altijd weer groter dan strikt noodzakelijk was geweest doordat iedereen de code rood of oranje negeert.
Een beetje belerend. Het leven gaat gewoon door, met of zonder kleurcodes. En hoezo puinhoop? Ja er was overlast, ja er er waren wat meer ongelukken, maar verder niets bijzonders.

Code geel =wees voorbereid. Ikk was voorbereid door een uur eerder uit huis te gaan en de route heel goed te overwegen/aan te passen.
-
pimpom wijzigde dit bericht op 11-12-2017 14:36
Reden: Verkeerd topic
0.00% gewijzigd
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ik ga niet meer. In België is het een groot drama op de weg. Ik baal wel enorm. Het is mijn favoriete band, die ik zooo graag live zou willen zien. Maar ik ga het risico niet nemen.
Niet alleen in België. Ik woon in de regio Eindhoven en hier is het de hele middag al 1 groot verkeersinfarct. De A2 is zelfs afgesloten geweest omdat het spiegelglad was.
mick87 schreef:
11-12-2017 15:21
Ik ga niet meer. In België is het een groot drama op de weg. Ik baal wel enorm. Het is mijn favoriete band, die ik zooo graag live zou willen zien. Maar ik ga het risico niet nemen.
jammer maar wel heel verstandig!
In belgië schijnt het echt nog meer drama te zijn hoorde ik net.
mick87 schreef:
11-12-2017 15:21
Dan zou ik de tickets nog even gauw op Ticketswap gooien, wie weet raak je ze nog kwijt.
Kwebbeltje91 schreef:
10-12-2017 19:56
Ik weet nog wel dat het een aantal jaar geleden ook zo extreem was met de sneeuw. Denk in 2010 ofzo. Ik woonde nog thuis en zou die avond uit gaan in Utrecht (we woonden toen ook al in brabant). Mijn vader zei, ik breng jullie wel, want de bussen rijden niet. We verklaarden hem voor gek, maar hij wilde het persé.
Goed, wij onderweg. Normaal deden we er 40 minuten met de bus over.
We stonden vanaf het begin al in de file. We hebben er 3 uur over gedaan voordat we in Utrecht waren. Ik weet nog goed dat we bijna bij de afslag Utrecht waren, toen ik blauwe sirenes zag schuin achter ons. Politie reed ons langzaam voorbij, en schoof toen van de weg af. Geen gewonden gelukkig maar bizar om te zien. Er lag echt een dik pak sneeuw toen. Was tegen de kerst volgens mij.
Wat lief van je vader! Maar hoe ging het verder, is hij alleen weer terug gereden of heeft hij op je gewacht (of is hij gewoon mee gegaan)?
Wel een aparte uitspraak van Mn buurvrouw: “ nee ik ga nu geen boodschappen doen, veel te glad en gevaarlijk op de weg! Nee hoor, ik laat alles vandaag fijn bezorgen door Appie!”

Alsof het voor de bezorger niet glad en gevaarlijk is op de weg :facepalm:
voornu schreef:
11-12-2017 21:03
Wat lief van je vader! Maar hoe ging het verder, is hij alleen weer terug gereden of heeft hij op je gewacht (of is hij gewoon mee gegaan)?
Ja lief he! We bleven bij familie slapen die avond, dat stond sowieso al gepland. Mijn vader had die avond nog een verjaardag volgens mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven