Commissie Davids over Irak

12-01-2010 12:12 35 berichten
Ik heb zojuist de persconferentie over Irak gezien en ben erg benieuwd hoe Balkende vanmiddag gaat reageren, hoe heftig het parlementair onderzoek zal zijn, etc. Wie heeft er al een mening?

Ik onthoud mij nog even daarvan want ben nu op nrc.nl het dossier aan het inlezen en artikel 100 van de grondwet
Alle reacties Link kopieren
quote:Pompiedoe schreef op 12 januari 2010 @ 13:18:

[...]

Ja. al blijf ik moeite hebben met die stelling. Als je met de grote jongens mee wilt spelen, zul je ook het spel moeten weten. It comes with the job. Zijn situatie vind ik begrijpbaar, maar is niet iets wat 100% verontschuldigt. Hij is en blijft eindverantwoordelijke.

Ik ben erg benieuwd wat hij vanmiddag gaat zeggen (als het vanmiddag nog komt).Hier ben ik het mee eens. Het is ook niet bepaald zo dat deze conclusies nou geheel uit de lucht komen vallen, deze discussie speelt al veel langer, ze hebben niet voor niets zo lang de onderzoeksboot afgehouden...
quote:Dibah schreef op 12 januari 2010 @ 20:08:

[...]

Is dat jammer voor jou, of prettig?Ja Willem jammer of prettig, komop met je mening?
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Ghehe, die Fokke&Sukke is grappig Heb me er ook over verbaasd.
Wilders niet horen is een constatering. Een wrange natuurlijk. Want bij flut onderwerpen staat ie vooraan. Nu zou hij moeten zeggen dat ie toentertijd het voorstel steunde. Maar dat kan hij nartuurlijk niet tegenover de De Telegraaf-lezers verkopen die allen om Balkenende's vertrek roepen.
quote:jaap schreef op 12 januari 2010 @ 19:35:

[...]

En die laatste is riant beloond voor zijn hand-en-spandiensten.

Volgens de onderzoekscommissie staat dit dus volledig los van elkaar.

Het onderzoek roept wel veel vragen op. Ik vind wel dat Balkenende hierom niet hoeft af te treden.
quote:Dahlia74 schreef op 13 januari 2010 @ 09:31:

Volgens de onderzoekscommissie staat dit dus volledig los van elkaar.

Het onderzoek roept wel veel vragen op. Ik vind wel dat Balkenende hierom niet hoeft af te treden.

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de onderzoekscommissie zich daar een beeld van heeft kunnen vormen. De benoeming van De Hoop Scheffer was toch vooral een aangelegenheid die de lidstaten van de Navo aanging, met de VS en Engeland voorop. En voorzover ik kan nagaan lag het buiten de onderzoeksopdracht van de Commissie om ook de besluitvormingsprocessen in de regeringen van Bush en Blair te onderzoeken. Of zelfs maar de beraadslagingen in het Navo-overleg.

De Hoop Scheffer vervulde een sleutelrol in het kabinet op dit punt. In een bijeenkomst met zijn ambtenaren, die niet langer dan een kwartier duurde, werd de toon gezet die daarna niet meer in gevaar kwam.

In hoeverre De Hoop Scheffer dacht aan een carrière-stap, dat zullen we nooit weten, vrees ik. Maar wie de loopbaan van betrokkene, en zijn warme contacten met de regering Bush heeft gevolgd, kan zich niet echt aan de indruk onttrekken dat zijn ambitie verder reikte dan Minister.
quote:willem1959 schreef op 13 januari 2010 @ 08:43:

Wilders niet horen is een constatering. Een wrange natuurlijk. Want bij flut onderwerpen staat ie vooraan. Nu zou hij moeten zeggen dat ie toentertijd het voorstel steunde. Maar dat kan hij nartuurlijk niet tegenover de De Telegraaf-lezers verkopen die allen om Balkenende's vertrek roepen.Toch wel grappig om te zien dat je van verschillende kanten wordt aangespoord er ook een mening over te geven. Alles rond Wilders wordt herleid tot een populariteits-poll. Je kunt niet constateren dat hij die oorlog in Irak steunde zonder dat je daarmee 'dus' een mening over hem ventileert. Op dit moment is dat een flinke smet op zijn blazoen, en dus ben je 'tegen Wilders' als je het openbaar maakt.

Doet me sterk denken aan de opkomst van D'66 destijds. Sommigen stemden op die partij omdat ze van Mierlo zo'n mooie man vonden........... Hij bleek daarnaast ook nog een slimme en welbespraakte politicus, maar dat was voor die groep bijzaak.
Oooooh ben vandaag teruggekomen van Swiss, dus even afwezig geweest en val meteen met mijn neus in de boter. Zit nu naar de NOS te kijken en Pechthold is op dreef

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven