Complottheoriën deel 2; de bilderberggroep

02-06-2020 23:47 2193 berichten
In het vorige topic was ik op zoek omdat er iets niet klopt.
In dit deel wil ik beginnen met met een link naar een artikel van iemand die de bilderberggroep heeft onderzocht en die daarover vertelt.
Alles wat de bilderberggroep bespreekt is strikt geheim, maar zij hebben zo veel macht, zij zijn onze schaduwregering, (net als bij Harry Potter, dan komt ook de hoogste tovenaar even op bezoek bij de nét nieuw aangestelde president om hem te vertellen dat eigenlijk hij helemaal geen macht heeft en gewoon moet gehoorzamen aan het geheime genootschap van tovenaars).
Lees en huiver ;-) , het werd mij pas duidelijk nadat ik het volledige stuk rustig had doorgelezen.


https://bijbeloptiek.weebly.com/de-bild ... dorde.html#

De inleiding van het stuk (om jullie een beetje lekker te maken 😇):

"De rol van de Bilderberggroep en haar invloed.

Steeds meer bewuste mensen in Nederland vragen zich af waarom koningin Beatrix, premier Mark Rutte en Alexander Pechtold (D66) en tegenwoordig ook Diederik Samson naar de Bilderbergconferentie in het Westfields Marriott Hotel te Chantilly (Virginia) zijn gegaan. Hetzelfde geldt voor België, van waaruit Prins Filip en Karel de Gucht (vrijmetselaar en Europees Commissaris voor Handel) de conferentie bijwoonden. Wie vertegenwoordigen zij? Ongetwijfeld zijn daar de grote problemen van de EU en de euro, de (gemanipuleerde) oorlogen in het Midden-Oosten, de dreigende oorlog met Iran, het zogeheten terrorisme, het vluchtelingenvraagstuk en vele andere urgente zaken besproken, maar voor de zoveelste keer krijgt de burger het gevoel dat hij buitenspel stond en staat en dat sommige volksvertegenwoordigers de machtselite dienen in plaats van de burgers die hen kozen voor een uiterst verantwoordelijke post. Logisch dat dit het vertrouwen van de burger schendt en vervreemding bevordert. De vraag is of al diegenen die de jaarlijkse Bilderbergconferentie bijwonen op de hoogte zijn van de achtergronden van de Bilderbergclub. In een tijd waarin de oude partijpolitiek aan het instorten is en iedereen de mond vol heeft van ‘transparantie’, is de geheimzinnigdoenerij van deze Conferentie onhoudbaar"


Aanvulling moderator: Er mag in dit topic uiteraard gesproken worden over complotten, complottheorieën enz, We trekken de lijn bij antisemitische linkjes/postings en racisme. Hou voor ogen dat wat er in dit topic besproken wordt niet de waarheid hoeft te zijn/is.
Vermeld de bronnen waar je iets vandaan hebt!
Met vriendelijke groet,
Moderator Vivaforum.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 15:53
Reden: aanvulling
53.89% gewijzigd
tantejans schreef:
15-09-2020 10:48
Toch zijn er wel wat dingen aan de hand, ik postte het zojuist ook al in een ander topic.
Kijk eens naar dit artikel over onze wetsboeken: https://www.facebook.com/notes/rt-dutch ... 026610056/

De rode draad in 'wat er aan de hand is', is dat jij onbetrouwbare informatie verspreid. Waarom zouden we dan nog iets gaan bekijken wat jij aandraagt? Dat hebben we meerdere keren gedaan maar het blijft onzin waar je mee aan komt zetten. Zulke grote onzin zelfs dat je inmiddels een hele betrouwbare bron van onzin bent.

De kans dat je iets zinnigs deelt is tot nu toe nul.
Despierta schreef:
15-09-2020 14:38
Het kan goed zijn dat dat voor jou persoonlijk geldt. Ik zit in een andere positie helaas. Mij is duidelijk geworden dat je er met keihard werken en eerlijk zijn niet meer komt. Ik ben in de afgelopen 20 jaar zo vaak slachtoffer geworden van politieke beslissingen dat ik er moedeloos van ben. Nog nooit gebruik gemaakt van het sociale vangnet, altijd keurig (heel veel) belasting betaald en iedere dag is een struggle om ons hoofd boven water te houden. Ik ben er klaar mee en ga voor verandering!
Ok helder. Waar ga je naartoe?
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
15-09-2020 09:22
Wat er nu gebeurt is een machtsgreep, deze video legt het uit in 30 minuten.

https://youtu.be/FOYRtEkWYrM
Ik heb een kwartier gekeken en geluisterd.

Samenvatting:

:roll: :facepalm: :zzz: :rofl:

En heel veel

:blabla:
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
15-09-2020 18:53
Dat het bedenkelijk is betekent toch niet dat het een bewijs is dat er hooggeplaatste figuren achterzitten?
Ik snap die gedachtesprong nooit zo.

De mevrouw die van de week bedacht dat Akwasi niet vervolgd hoefde te worden werd direct extra kritisch bekeken toen het idee ontstond dat ze mss niet onpartijdig is in deze zaak.

Er is gewoon weinig kans dat in ons land dat soort hooggeplaatste figuren hun gang kunnen gaan.
Het is niet zomaar een gedachtensprongetje.
Er worden namen genoemd door getuigen. Zoals natuurlijk Joris Demmink maar ook Jan Wolter Wabeke (vriendje van o.a. Rutte).

https://www.ad.nl/binnenland/rechter-ha ... ~a6e3662f/

Ach ja, laten we lekker allemaal de andere kant op kijken en net alsof dit hele respectabele betrouwbare figuren zijn. Jammer voor die kinderen. Toch?
En Jan Wolter Wabeke zou geen respectabel figuur zijn? Omdat hij een vriendje zou zijn van Rutte? Of heb je buiten zijn enorme staat van dienst ook aanleiding om je aanname te onderbouwen?
Gidi Markuszower sloopt justitie vanwege pedofiele hoofdofficier: https://youtu.be/K-Cp73MtoOk
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat ik echt denk over dat verhaal van Lisa? Dat ze wel degelijk is misbruikt door haar vader, een fout vriendje, of een ander familielid. Om de een of andere reden is dat verhaal nooit geloofd (en dat is afschuwelijk) en moeder heeft zich toen blijkbaar genoodzaakt gevoeld om de boel op te blazen en er vanalles bij te halen. Ik vraag me namelijk ook af waar Lisa is in dit verhaal. Alles wordt nu door moeder naar voren gebracht terwijl Lisa zelf al meerderjarig is.
Anyway, er speelt hier zeker wel iets, maar dat Joris Demmink het weer gedaan heeft lijkt me bijzonder sterk. (Volgens mij is hij ook homosexueel, maar goed)
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
16-09-2020 14:01
En Jan Wolter Wabeke zou geen respectabel figuur zijn? Omdat hij een vriendje zou zijn van Rutte? Of heb je buiten zijn enorme staat van dienst ook aanleiding om je aanname te onderbouwen?
Wabeke is meerdere malen in verband gebracht met kindermisbruik. Uiteraard is er nooit een zaak tegen hem aangespannen en hij is dus ook niet veroordeeld. De heren dekken elkaar allemaal en er is voor een gewone burger met een afgrijselijk verhaal geen doorkomen aan bij dat ministerie van Justitie.
Uiteraard ga je nu zeggen dat er dan dus geen bewijs was maar ik denk daar dus anders over. Dat moge duidelijk zijn.

Maar Shifty, ik vind jou een hele nare gesprekspartner. Zoals je tegen tantejans praat is echt te walgelijk voor woorden dus wat mij betreft type je je hier lekker blauw aan je denigrerende en kleinerende reacties, maar ik ga er verder niet meer op reageren.
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
16-09-2020 14:17
Gidi Markuszower sloopt justitie vanwege pedofiele hoofdofficier: https://youtu.be/K-Cp73MtoOk
Moedige vent die Markuszower!
Alle reacties Link kopieren
Despierta schreef:
16-09-2020 16:19
Wabeke is meerdere malen in verband gebracht met kindermisbruik. Uiteraard is er nooit een zaak tegen hem aangespannen en hij is dus ook niet veroordeeld. De heren dekken elkaar allemaal en er is voor een gewone burger met een afgrijselijk verhaal geen doorkomen aan bij dat ministerie van Justitie.
Uiteraard ga je nu zeggen dat er dan dus geen bewijs was maar ik denk daar dus anders over. Dat moge duidelijk zijn.

Maar Shifty, ik vind jou een hele nare gesprekspartner. Zoals je tegen tantejans praat is echt te walgelijk voor woorden dus wat mij betreft type je je hier lekker blauw aan je denigrerende en kleinerende reacties, maar ik ga er verder niet meer op reageren.
Shifty reageert ook op andere topics vaak heel vervelend. Beetje jammer als je bedenkt dat een discussieforum bedoelt is om meningen uit te wisselen en eventueel van elkaar te leren.
Despierta schreef:
16-09-2020 16:19
Wabeke is meerdere malen in verband gebracht met kindermisbruik. Uiteraard is er nooit een zaak tegen hem aangespannen en hij is dus ook niet veroordeeld. De heren dekken elkaar allemaal en er is voor een gewone burger met een afgrijselijk verhaal geen doorkomen aan bij dat ministerie van Justitie.
Uiteraard ga je nu zeggen dat er dan dus geen bewijs was maar ik denk daar dus anders over. Dat moge duidelijk zijn.

Maar Shifty, ik vind jou een hele nare gesprekspartner. Zoals je tegen tantejans praat is echt te walgelijk voor woorden dus wat mij betreft type je je hier lekker blauw aan je denigrerende en kleinerende reacties, maar ik ga er verder niet meer op reageren.

Dat jij anders denkt dan dat er bewezen is dat moge duidelijk zijn, inderdaad.
Manonna schreef:
17-09-2020 23:23
Shifty reageert ook op andere topics vaak heel vervelend. Beetje jammer als je bedenkt dat een discussieforum bedoelt is om meningen uit te wisselen en eventueel van elkaar te leren.

Je bedoelt dat je mijn mening lastig vindt en niet van mijn mening wil leren omdat mijn mening niet jouw mening is.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
17-09-2020 23:33
Je bedoelt dat je mijn mening lastig vindt en niet van mijn mening wil leren omdat mijn mening niet jouw mening is.
Je verwoordt je eigen gedrag prima. Je staat totaal niet open voor wat er gesteld wordt en doet het direct af als onzin. Dan wordt het gesprek nogal eenzijdig.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
17-09-2020 23:33
Je bedoelt dat je mijn mening lastig vindt en niet van mijn mening wil leren omdat mijn mening niet jouw mening is.
Nee. Je bent gewoon zo ontzettend onsympathiek, er zit geen greintje aardigheid in jou. Niet te doen gewoon.
Manonna schreef:
18-09-2020 10:09
Je verwoordt je eigen gedrag prima. Je staat totaal niet open voor wat er gesteld wordt en doet het direct af als onzin. Dan wordt het gesprek nogal eenzijdig.

Maar in deze post doe je niet exact wat je mij verwijt? :lightbulb:
Despierta schreef:
18-09-2020 10:36
Nee. Je bent gewoon zo ontzettend onsympathiek, er zit geen greintje aardigheid in jou. Niet te doen gewoon.

Heel sympathiek en aardig van je :lightbulb:
Wel opvallend dat jullie mij persoonlijk aanvallen omdat ik tantejans (en anderen) bekritiseer op de inhoud van hun posts. Ik heb ondertussen heel veel posts van en linkjes van tantejans bekeken en ik ben daar ook open over in gesprek gegaan. Mijn conclusie is dat tantejans nog geen enkele keer iets inhoudelijk normaal heeft kunnen onderbouwen en ook geen enkele keer een normaal onderbouwd linkje heeft gepost, maar wel hele onbetrouwbare dingen zegt en hele onbetrouwbare linkjes post. Tantejans ziet zelfs 'De Speld' nog als betrouwbare bron. De betrouwbaarheid van tantejans tot nu toe is nul. Dat maakt tantejans een hele betrouwbare bron van onbetrouwbare informatie. Maar misschien is tantejans hartstikke aardig.
rosadebree schreef:
16-09-2020 14:21
Weet je wat ik echt denk over dat verhaal van Lisa? Dat ze wel degelijk is misbruikt door haar vader, een fout vriendje, of een ander familielid. Om de een of andere reden is dat verhaal nooit geloofd (en dat is afschuwelijk) en moeder heeft zich toen blijkbaar genoodzaakt gevoeld om de boel op te blazen en er vanalles bij te halen. Ik vraag me namelijk ook af waar Lisa is in dit verhaal. Alles wordt nu door moeder naar voren gebracht terwijl Lisa zelf al meerderjarig is.
Anyway, er speelt hier zeker wel iets, maar dat Joris Demmink het weer gedaan heeft lijkt me bijzonder sterk. (Volgens mij is hij ook homosexueel, maar goed)
Het was een groep mannen, waaronder haar vader en Joris Demmink. Uiteindelijk zijn ze vrijgesproken door rechter en beste vriend van Demmink (hoe kan het ook anders) Jan Wolter Wabeke.
Alle reacties Link kopieren
Dit is het complottheorieën-topic Shifty. Als die complotten allemaal zo makkelijk te onderbouwen waren met keiharde bewijzen waren het geen complottheorieën meer. :idee:
Nog geen reden om iemand te kleineren en keer op keer weg te zetten als compleet gestoord of gevaarlijk.
Ik hoor/lees graag wat er zoal aan theorieën de ronde doet dus ik vind dit een leuk en interessant topic. Jij reageert hier alleen maar om je superieure mening en ego te etaleren op een hele vervelende manier.
Ik heb helemaal geen moeite met mensen die reageren met ‘ik geloof er niks van’. Wel
met mensen die een andersdenkende zonodig de grond in willen trappen omdat ze niet dezelfde ideeën erop nahouden als wat het voorgeschreven verhaal vertelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier niets aan toe te voegen.
Despierta schreef:
18-09-2020 12:14
Dit is het complottheorieën-topic Shifty. Als die complotten allemaal zo makkelijk te onderbouwen waren met keiharde bewijzen waren het geen complottheorieën meer. :idee:
Nog geen reden om iemand te kleineren en keer op keer weg te zetten als compleet gestoord of gevaarlijk.
Ik hoor/lees graag wat er zoal aan theorieën de ronde doet dus ik vind dit een leuk en interessant topic. Jij reageert hier alleen maar om je superieure mening en ego te etaleren op een hele vervelende manier.
Ik heb helemaal geen moeite met mensen die reageren met ‘ik geloof er niks van’. Wel
met mensen die een andersdenkende zonodig de grond in willen trappen omdat ze niet dezelfde ideeën erop nahouden als wat het voorgeschreven verhaal vertelt.

Jij bent er op tegen om forummers persoonlijk omlaag halen dus haal je ze omlaag als ze niet aan jouw standaard voldoen?
Jij bent hartgrondig voor de vrijheid van andersdenkenden maar als iemand daar anders over denkt dan pleuren ze maar een eind op?
Jij bent tegen persoonlijke aanvallen als iemand een andere mening heeft tenzij iemand daadwerkelijk een andere mening heeft?

Ik gok dat je dan ook fel tegenstander van hypocrisie bent?
Manonna schreef:
18-09-2020 12:48
Ik heb hier niets aan toe te voegen.

Dat zou je motto kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
15-09-2020 19:14
Ik heb een kwartier gekeken en geluisterd.

Samenvatting:

:roll: :facepalm: :zzz: :rofl:

En heel veel

:blabla:
Respect :worship:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Manonna schreef:
18-09-2020 10:09
Je verwoordt je eigen gedrag prima. Je staat totaal niet open voor wat er gesteld wordt en doet het direct af als onzin. Dan wordt het gesprek nogal eenzijdig.
Tja, als iemand (tantejans in dit geval) onzin post is het best adequaat om het direct onzin te noemen.
Over sommige dingen hoef je verder niet te praten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/nederland/factche ... e=facebook
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven