de boerka dutch edition

27-01-2012 20:34 1474 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nadat ik reageerde op het burka verbod in belgie kreeg ik hier nogal sterke reacties, nu is het in nederland zo ver.

Ik laat een traantje, weer een beetje minder vrijheid in Nederland.

Een samenleving toont haar waarde door hoe zij omgaat met de zwakken en minderheden in haar midden.

Hoe kunnen de christenen in het kabinet die naar ik aanneem ook opgevoed zijn met de oerchristelijke waarde wat gij niet wilt dat u geschied doet dat dan ook een ander niet dit voor zichzelf verantwoorden

Er zullen wel weer veel negatieve reacties over burkas volgen, maar ik ga een gezellig sjaaltje met hollande tulpjes aanschaffen wat ik over mn gezicht ga dragen als het kabinet het doorzet, eens zien of ik dan een bekeuring krijg....
Wat een kul, eenheidsworst.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:mrsstanleywalker schreef op 03 februari 2012 @ 10:10:

Wat een kul, eenheidsworst.Niet als je er even over nadenkt.
quote:missy_acy schreef op 03 februari 2012 @ 09:23:

O wat een egoïsme: ik vind het eng, voel me er niet prettig bij, ik schrik ervan. De kans dat je iemand aan de kassa met burka krijgt is nihil. En niemand gaat in een burka iemand overvallen hoor, rent niet zo lekker weg.

Dat gedwongen aanpassen ook altijd. Wat dacht je van: leven en laten leven?

Dus van jou mogen Nederlanders in Marokko of wat voor land dan ook ook in een kort rokje en hemdje over straat? Want tja, leven en laten leven. Doe jij dat zelf ook? Lijkt me niet, omdat het respectloos is naar het land toe. Net zo als het respectloos is dat als jij met een burka over straat loopt, niemand je kan zien. Je sluit je letterlijk af van de buitenwereld. Ik vind het belachelijk dat vrouwen om een geloofsreden er zo uit moeten zien.

En als die vrouwen volgens jullie toch bijna niet buiten komen en naar de supermarkt gaan, wat is dan het probleem? Ze komen schijnbaar toch nooit buiten dus zo'n big deal is het dan ook weer niet. En ik zeg niet dat IK er van schrik, maar er zijn mensen die zich onprettig voelen als zulke lui langs zich heen lopen, en dat is heel makkelijk te voorkomen.
Met een helm of bivakmuts over straat lopen geeft hetzelfde gevoel. Ziet er ook vreemd en duister uit.

Ben blij dat het motto 'leven en laten leven' niet overal geldt. Dat zou wat wezen. Lekker in je blote kont over de dam rennen. Je doet er niemand kwaad mee toch. Want tja, je moet het zelf weten. Mooi land krijgen we dan :-)
"Lekker in je blote kont over de dam rennen."

Jij komt hier kennelijk niet vandaan. Rennen, nee. Maar elke zomer skate en fietst er 1 door de stad. Gewoon laten gaan ja.
Dus van jou mogen Nederlanders in Marokko of wat voor land dan ook ook in een kort rokje en hemdje over straat?

We zijn hier in Nederland,niet marokko. En deze wet gaat over nederland, het land van "vrijheid". En een burka is niet marokaans.
quote:missy_acy schreef op 03 februari 2012 @ 10:37:

Lekker in je blote kont over de dam rennen. Je doet er niemand .

Jij komt hier kennelijk niet vandaan. Rennen, nee. Maar elke zomer skate en fietst er 1 door de stad. Gewoon laten gaan ja.

Ten eerste geloof ik niet dat dat zo is en dat de politie daar niets aan zou doen. En ten tweede vind ik het redelijk apart dat jij dat geen ongepaste situatie vind.

Maar goed dat jij het land niet regeert. Allemaal lekker in je blote kont op straat lopen als je daar zin in hebt. Nah, succes ermee.
quote:

lynn848 schreef op 03 februari 2012 @ 09:16:

(..)

Laten we wel wezen. Als het toch maar 150 mensen zijn die een burka dragen, dan kunnen ze net zo goed verboden worden.(..)

Draai t om: het zijn er maar 150, kunnen we net zo goed zo laten.
quote:missy_acy schreef op 03 februari 2012 @ 10:39:

Dus van jou mogen Nederlanders in Marokko of wat voor land dan ook ook in een kort rokje en hemdje over straat?

We zijn hier in Nederland,niet marokko. En deze wet gaat over nederland, het land van "vrijheid". En een burka is niet marokaans.Je leest niet goed. Ik zeg dat het ook ongepast is als Nederlanders in zulke landen met een kort rokje en hemdje over straat lopen. Dáár passen wij ons ook aan aan de cultuur. Hetzelfde kunnen ze hier doen. En ja, wij zijn het land van vrijheid. Zo lang we mensen kunnen herkennen dus.
quote:jaap schreef op 03 februari 2012 @ 09:45:

Op naar de eenheidsworst!

Wat een gezelligheid
Nu alleen nog zo'n scream masker op.
Dan geloof je het niet. Elke zomer skate er 1 in string en bontjasje door het vondelpark. En er is ook een man op n fiets in string. Meestal ook felle make up. Ik vind het geniaal.

En met gay pride loopt de hele stad half naakt. Niks bijzonders dus.
Dus die vrijheid gaat niet op,want de voorwaarde is : zolang "wij" mensen herkennen.
quote:Twinkle1001 schreef op 03 februari 2012 @ 10:42:

(Voor de zoveelste keer diezelfde identieke plaatjes)

Exact Twinkle! Dat krijg je, als de overheid voorschrijft wat je wel, of niet mag dragen.

quote:missy_acy schreef op 03 februari 2012 @ 10:46:

Dan geloof je het niet. Elke zomer skate er 1 in string en bontjasje door het vondelpark. En er is ook een man op n fiets in string. Meestal ook felle make up. Ik vind het geniaal.

En met gay pride loopt de hele stad half naakt. Niks bijzonders dus.

Een bontjas en een string. Dat is wat anders dan compleet naakt hé. En de gay pride is een keer per jaar en ook dan heb je het niet over compleet naakt toch. En als de politie een man met alleen een string ziet fietsen kun je mij niet wijsmaken dat hij niet even vriendelijk verzocht wordt wat aan te trekken.

Ik hoop toch dat jij ergens wel snapt dat een land niet de regel 'leven en laten leven' moet invoeren. Net zo als er stoplichten moeten zijn om het verkeer in goede banen te leiden.

En ja vrijheid van godsdient vind ik echt wel prima, zo lang mensen te identificeren zijn. Zo'n hele rare regel is dat volgens mij niet. En waar is je reactie op mijn voorbeeld van hemdje , korte broek in een islamitisch land?
quote:jaap schreef op 03 februari 2012 @ 10:51:

[...]

Exact Twinkle! Dat krijg je, als de overheid voorschrijft wat je wel, of niet mag dragen.

[afbeelding]Zwaar overdreven, dat snap je zelf hopelijk ook wel
"Op naar de eenheidsworst!" ~jaap~

.
Van mij mogen ze allemaal op de brandstapel, die burka's. En die soepjurken met jezus-nikes ook.

Zo vind ik het ook een schande dat iemand mag weigeren mij een hand te geven omdat ik een vrouw ben. Dat iemand in mijn eigen land mij een tweederangs iets mag vinden.
Voorspelbare reactie van Jaap. Geeft zijn denkniveau uitstekend weer.
je had het over blote kont, niet compleet naakt
Samenvatting: als volgens religie bepaalde kledij verplicht is dat het grootst denkbare vrijheidsideaal en als we voor religie overheid invullen is het onderdrukking. Helemaal heldere gedachtengang.
quote:missy_acy schreef op 03 februari 2012 @ 11:05:

je had het over blote kont, niet compleet naaktIk neem toch aan dat je zelf ook wel weet hoe ik dat bedoelde. Zo'n antwoord geeft aan dat je geen betere argumenten hebt.
quote:lynn848 schreef op 03 februari 2012 @ 10:33:

Met een helm of bivakmuts over straat lopen geeft hetzelfde gevoel. Ziet er ook vreemd en duister uit.

Ben blij dat het motto 'leven en laten leven' niet overal geldt. Dat zou wat wezen. Lekker in je blote kont over de dam rennen. Je doet er niemand kwaad mee toch. Want tja, je moet het zelf weten. Mooi land krijgen we dan :-)voor de duidelijkheid.
Oh ja, en dat je mijn vraag ontwijkt over hemdje, korte broek in Arabische landen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven