De lijsttrekkers debatten bij Pauw

07-03-2021 20:25 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
In aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen van 17 maart leidt Jeroen Pauw vanuit Amsterdam vier avonden achter elkaar een debat tussen telkens twee lijsttrekkers van de grote politieke partijen.

Het uitzendschema

Afbeelding


Vervolgens vindt telkens een nabeschouwing op het debat plaats in de talkshow Op1.


Gaan jullie kijken?
Wat verwachten jullie er van en wat is jullie "favoriete debat"


TO trapt af.

Uiteraard ga ik kijken.
Ik verwacht dat de oppositie partijen PVV / SP / GL / PVDA de coalitiepartijen VVD / D66 / CU / CDA verantwoordelijk gaan houden voor alles wat er de laatste 4 jaar verkeerd is gegaan en dat het vooral tussen Rutte en Wilders gaat knallen.


Mijn favoriete debat is: Lilianne Ploumen (PvdA) en Sigrid Kaag (D66) allebei redelijk nieuw en fris, niet in de politiek maar wel als lijsttrekker.
Kaag verraste mij bij RTL als een goede debater (bij het NOS radio debat vond ik haar minder) en Ploumen laat zich het kaas niet van het brood eten.

Wilders versus Rutte is ook leuk maar dat zien we al 10 jaar :vechten:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga kijken en dit is een tvp.
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
07-03-2021 20:27
Ik ga kijken en dit is een tvp.
Heb je nog een favoriet duo?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
07-03-2021 20:27
Heb je nog een favoriet duo?
Ik ben wel benieuwd naar Jesse en Wopke.
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
07-03-2021 20:30
Ik ben wel benieuwd naar Jesse en Wopke.

Ik vind Hoekstra het tot nu toe slecht doen in de debatten.
Maaaaaaaaar ik vermoed dat hij mikt op de volgende verkiezingen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie graag de debatten waar de standpunten van de lijsttrekkers enigszins in de buurt van elkaar liggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zeker kijken.
Verheug me het meest op donderdag, gevolgd door dinsdag.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ploumen zit nu bij Shownieuws.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad een pittig wijf.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook kijken en ik ben vooral benieuwd naar Wilders en Rutte :popcorn:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Ik ga zeker alles kijken. Jammer dat DENK en FVD er niet bij mogen zijn.

Had ook graag VOLT en Bij1 gezien, tegen bijvoorbeeld Kaag.
Alle reacties Link kopieren
Was weinig vuurwerk.

Kort samengevat, PVDA en D66 zijn het erg met elkaar eens, ja ze hebben allebei met Rutte in een kabinet gezeten maaaaaaaaaaaaar toch is de VVD en ook het CDA de schuld van alles dat mis gaat.

Belastingverhoging voor miljonairs en multinationals, geen belastingafspraken meer voor grote bedrijven "dan gaan ze maar weg" (ook de werkgelegenheid)

Kortom het leek meer een formatiegesprek dan een debat :-D
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het opgenomen, kijk het morgen terug.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Weinig spectaculair. Zoals al door iemand gezegd, erg met elkaar eens, beide partijen, zoals altijd, hebben idealistische ideeen en de vraag is ook altijd wie gaat dat uiteindelijk betalen? Daarnaast ook niet chique om af te geven op een kabinet met Rutte waar beidenipartijen in hebben gezeten en weinig tot niets hebben bereikt. Beide dames zie ik ook jammer genoeg niet als alternatief voor het premierschap. Ploumen inhoudelijk goed maar niet sterk overkomend en Kaag is te elitair, voelt zich verheven boven het gewone volk, uitermate geschikt in de diplomatieke wereld maar niet als premier.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Jeroen als leider wel prettig.
‘Het komt er dus op neer dat wat in het verkiezingsprogramma staat uiteindelijk niet wordt uitgevoerd’. Dit dekt in veel gevallen wel redelijk de lading.

Verder eens met jullie, dat er veel overeenkomsten waren.

Kaag zou ik eerder als premier zien dan Ploumen, maar dit is puur gebaseerd op uitstraling. Inhoudelijk doet Ploumen niet voor haar onder.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk uit naar vanavond; Rutte en Wilders.

Wopke Hoekstra had het gisteren bij Nieuwsuur niet makkelijk.
Elke avond mogen daar drie kiezers een vraag stellen aan een lijsttrekker.
Een van de vragen was, hoe Hoekstra extra woningen wil realiseren zonder daarbij grond van agrariërs op te offeren.

Hij praatte er erg omheen (daar zijn meer politici goed in :-)), gaf geen antwoord op de vraag, en werd daarop flink aangevallen door de vragenstelster en de presentator.

Ik zou een slecht politica zijn.
Zou er al niet tegen kunnen steeds in de rede te worden gevallen, terwijl ik aan het woord zou zijn. 'Hou even je muil, ik praat nu toch?!', zou waarschijnlijk niet gewaardeerd worden ;-)
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Lotte35 schreef:
11-03-2021 11:41
Ik kijk uit naar vanavond; Rutte en Wilders.

Ik heb gesmuld.

Hoe vonden jullie het?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
12-03-2021 19:14
Ik heb gesmuld.

Hoe vonden jullie het?

Ik vond het ook goed.

Leuk dat Rutte op een gegeven moment zei dat Wilders echt humor heeft.
Dat heeft hij ook zeker.

Wilders die erg boos werd toen Rutte over de vrouw van Dion Graus begon, vond ik ook wel mooi.
En die beelden uit 2003, toen Wilders de mentor van Rutte was.

Ik vond de hele week die nabeschouwingen ook erg interessant.
You don't have to fit into the format

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven