Doorbraak zaak Nicky Verstappen!

22-08-2018 10:25 3056 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zou het? Zou er een DNA match zijn? Ik hoop het zo, deze zaak grijpt mij aan en de familie wacht al zolang op antwoorden. Om 12 uur een persconferentie:

https://www.ad.nl/dossier-moordzaak-nic ... ~aa5af1be/
minnimouse schreef:
12-10-2020 12:48
Vraag me wel af waarom die zussen 2 jaar geleden niet mee wilden werken. Zouden ze toch iets vermoed hebben?
Ik praat het zeker niet goed, maar gok dat zij zich lamgeschrokken zijn. Kort daarvoor heeft 1 zus hem als vermist opgegeven, dus denk dat zij geen vermoeden had. Tenzij ze wilde meewerken aan de verdenking, maar er is niets dat daarop wijst.
Weet nog uit die tijd dat Brech in beeld was maar nog spoorloos dat "journalisten" steeds bij die zussen aan gingen bellen voor hun verhaal...
PinkDress schreef:
12-10-2020 11:39
Dat zou in het door jouw genoemde voorbeeld heel eenvoudig zijn: kruitsporen op de hand van de verdachte. Bewijs hoeft zeker geen heterdaad bewijs te zijn voor veroordeling.

In het geval van Nicky is er geen doodsoorzaak vastgesteld. Dan is bewijslast van de doodslag héél lastig, zo niet onmogelijk.
Uiteraard. Maar hij zou bv bewust handschoenen hebben kunnen dragen en die uitgetrokken om de kruitsporen te wissen.
En zo kun je nog vanalles verzinnen.

Ik wilde gewoon aangeven dat gebrek aan bewijslast niet meteen vrijspraak hoeft te betekenen. En de lijst verdachte omstandigheden bij Brecht heb ik en anderen al tig keer beschreven. Dus dat hoeft niet meer.

We gaan het zien wat de rechter gaat beslissen.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
12-10-2020 12:51
Ik praat het zeker niet goed, maar gok dat zij zich lamgeschrokken zijn. Kort daarvoor heeft 1 zus hem als vermist opgegeven, dus denk dat zij geen vermoeden had. Tenzij ze wilde meewerken aan de verdenking, maar er is niets dat daarop wijst.
Weet nog uit die tijd dat Brech in beeld was maar nog spoorloos dat "journalisten" steeds bij die zussen aan gingen bellen voor hun verhaal...
Ja kan me voorstellen dat je je rot schrikt. Je eigen broer ...
Maar ja wat weegt zwaarder: de bloedband (liefde voor je broer) of het oplossen van de moord op een jochie van 11?
minnimouse schreef:
12-10-2020 12:53
Ja kan me voorstellen dat je je rot schrikt. Je eigen broer ...
Maar ja wat weegt zwaarder: de bloedband (liefde voor je broer) of het oplossen van de moord op een jochie van 11?
Ik zou het wel weten maar voor sommige mensen geeft het eerste de doorslag. Er zijn hier wel eens topics geweest over naasten die zich met louche zaken bezighielden en daar zeiden best wel wat mensen nooit diegene te zullen verlinken. Uiteraard is dit wel 10 x erger dan de gemiddelde louche zaken, maar denk dat alsnog een deel zijn mond houdt.

En misschien niet eens uit liefde, maar ook om er zelf buiten te blijven.
vivautrecht85 schreef:
12-10-2020 12:56
Ik zou het wel weten maar voor sommige mensen geeft het eerste de doorslag. Er zijn hier wel eens topics geweest over naasten die zich met louche zaken bezighielden en daar zeiden best wel wat mensen nooit diegene te zullen verlinken. Uiteraard is dit wel 10 x erger dan de gemiddelde louche zaken, maar denk dat alsnog een deel zijn mond houdt.

En misschien niet eens uit liefde, maar ook om er zelf buiten te blijven.
Ik denk dat dit ook de reden is waarom in deze zaak in eerste instantie ook zoveel is gezwegen door (de naasten van) de aanvankelijke verdachten vanuit Nicky's kamp. Ik denk niet eens per se omdat ze nou werkelijk dachten dat Barten (even hem als hoofdverdachte) zoveel steun verdiende, maar meer dat zij zich min of meer "schuldig" of op zijn minst "aangesproken" voelden/in de kijkers gezet van: als jullie deze voorgeschiedenis allemaal allang wisten, waarom hebben jullie zelf dan niet eerder ingegrepen.

Zoiets kan met dit soort zaken ook meespelen. Dat er eerst iets heel ernstigs moet gebeuren maar mensen dan nauwelijks "inkijk" in hun levens/vermoedens gaan geven omdat ze dan denken soort van medeplichtig ofzo te zijn.
Hunebed schreef:
12-10-2020 12:53


Ik wilde gewoon aangeven dat gebrek aan bewijslast niet meteen vrijspraak hoeft te betekenen.


Dit is juist wel hoe het rechtssysteem werkt. Door gebrek aan bewijslast kan er geen veroordeling plaatsvinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven