Douwe Bob spant kort geding aan tegen Yesilgöz

06-08-2025 15:15 89 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben heel benieuwd wat hieruit komt. De gedachtenpolitie zwabbert tegenwoordig alle kanten op, opgestookt door de socials. Maar dat een politica nota bene ooit op de post van Justitie, iemand op deze manier wegzet en schade toebrengt, ik vind daar wel wat van

Wat ik of wie dan ook verder van die actie van Douwe Bob vind(t) en of het handig is wanneer je vooral muziek maakt, doet er niet zoveel toe. Het is meer de buitenproportionele reactie van iemand die vanuit haar functie en ervaring toch wel beter zou moeten weten. Dus benieuwd hoe de rechter hierover zal oordelen. Ook voor toekomstige soortgelijke zaken. Je mening uiten welke richting uit dan ook wordt zo wel een penibele zaak.

Nu.nl:

Douwe Bob heeft een kort geding aangespannen tegen VVD-leider Dilan Yesilgöz. De 32-jarige zanger eist dat de politica een video verwijdert, waarin zij hem beschuldigt van Jodenhaat. Ook eist hij een rectificatie.
De advocaten van Douwe Bob laten via een persbericht weten dat Yesilgöz ondanks "herhaalde verzoeken" blijft weigeren de video in te trekken. Daarom ziet de artiest zich nu "genoodzaakt" dat via de rechter af te dwingen. Ook melden ze dat de zanger begin juli in stilte aangifte heeft gedaan van smaad, laster en belediging.

"Het is natuurlijk absurd dat de rechter hieraan te pas moet komen", zegt het management van Douwe Bob. "Dat Yesilgöz als vooraanstaand politica zo achter haar boodschap blijft staan is onbehoorlijk en onbegrijpelijk. Laat dit vooral niet normaal worden."

Yesilgöz plaatste de bewuste video, die hieronder te zien is, op X nadat Douwe Bob afgelopen juni op het laatste moment een optreden op een Joods voetbalevenement voor kinderen in Amsterdam had afgezegd.

Volgens de zanger was de beschuldiging van Yesilgöz "ongegrond en excessief" en zette die aan tot publieke afkeer. Douwe Bob had eerder gemeld dat hij naar aanleiding van het incident ernstig werd bedreigd.
Zo kennen we onze opportunistische Dilan weer. Ze dacht te kunnen scoren bij haar achterban maar dat pakte anders uit. O, o, o, wat heeft ze toch 'spijt' van haar tweet. Niet om de inhoud, maar om de gevolgen. Voor haar, welteverstaan. De doodsbedreigingen voor Douwe Bob en zijn gezin lieten haar ijskoud. Wat valt ze toch keer op keer door de mand. De verloren zetels zouden wel eens blijvend kunnen zijn.
Ik vind hier dingen van.
De Speld: Uit de grond van mijn zetels: sorry :mrgreen:
https://speld.nl/2025/08/11/yesilgoz-te ... els-sorry/
Ik vind hier dingen van.
Ik hoop dat de rechtszaak door gaat, als dat kan. Want dat betekent weer negatieve publiciteit voor haar, de rel wordt weer lekker in herinnering gebracht bij degenen die het begonnen te vergeten.
Ik las dat het een gezamenlijke verklaring was, vandaar mijn aanname dat DB zijn aanklacht (of hoe ik het noemen moet) ingetrokken heeft.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Er komt natuurlijk geen rechtszaak meer. De tweet is verwijderd en daar was het Douwe Bob om te doen.
Kikkertje schreef:
11-08-2025 11:33
Ik hoop dat de rechtszaak door gaat, als dat kan. Want dat betekent weer negatieve publiciteit voor haar, de rel wordt weer lekker in herinnering gebracht bij degenen die het begonnen te vergeten.

Dat zou ik terecht vinden.
Deze Dame wil een Staatsvrouw worden, maar heeft maar weer eens bewezen hoe incompetent ze is. En daar is haar clash met Douwe slechts een klein onderdeel van. Maar dat moet zeker niet naar de achtergrond geraken.
Deze Dame heeft haar ware gezicht al vaak genoeg laten zien. Ik zou haar maar eens gaan geloven onderhand.
Kikkertje schreef:
11-08-2025 11:33
Welke rechtszaak? Het is nu toch afgehandeld? DB eiste verwijdering tweet en excuses, daar is nu aan voldaan.
Where is my mind?
SurferRosa schreef:
11-08-2025 12:09
Welke rechtszaak? Het is nu toch afgehandeld? DB eiste verwijdering tweet en excuses, daar is nu aan voldaan.
Yes. Bedoel het ook hypothetisch. Alle negatieve aandacht voor haar is af te lezen aan de peilingen en laat ik nou net hopen dat haar partij het niet zo goed doet in oktober :biggrin:
72Jelle schreef:
06-08-2025 17:22
Zeker goed van Douwe. Ik ben benieuwd naar de uitspraak en hoop dat Yesilgoz vertrekt als VVD leider. Populistisch gebral kunnen we missen als kiespijn.
Wat betreft de laatste zin: Dat is zeker zo. Populistisch gebral, van welke kant dan ook, is nooit goed.
Carpe Diem
Hallodaar schreef:
11-08-2025 09:38
Ik heb niks met Douwe!
Vind het een arrogant en snel op zijn pikkie getrapt type.
Maar die Dilan! Vreselijk mens!
En wat zo'n madam de samenleving kost!
Dan maar team Douwe.
Waarom moeten er altijd 2 “teams” van mensen of zaken zijn….dat is toch ook een vorm van polarisatie?
Carpe Diem
Kikkertje schreef:
11-08-2025 09:17
Ze is door het stof gegaan hoor.

Ik weet zeker dat het komt door de interne druk van de VVD met het oog op de verkiezingen en de laatste peilingen.
Laffe trut.
Zoooo gênant voor de VVD. Zij achten zichzelf altijd zo serieus en redelijk. Het zijn gewoon laffe, tokkie, domme, quasi-PVV'ers tegenwoordig. Een beetje fatsoenlijke partij had haar er al lang en breed uitgeknikkerd.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Laat wel weer zien, wat voor lafbek het is. Tijd dat de VVD dat mens aan de kans zet. Een schande voor de politiek.
Als de peilingen de uitslag worden is ze 30 oktober weg. Gewoon in een recordtijd de partij meer dan gehalveerd in de 2e-kamer.
Zou fijn zijn.

Douwe Bob is hier de morele winnaar, dunkt me.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Morgen komt een aflevering van BOOS online over Yesilgoz. Gaat over dat zij iets tweette waardoor Tim Hofman van alle kanten bedreigd werd.
Oh! De VVD staat zo wel echt aan het randje van de afgrond.
Frizz schreef:
18-08-2025 19:08
Oh! De VVD staat zo wel echt aan het randje van de afgrond.
Nou, hartstikke mooi zou dat zijn. Ze willen nog meer zorg uit het basispakket halen en daarnaast een hoger eigen risico. Leuk voor alle chronisch zieken die vaak al minder inkomen hebben door hun ziekte. Echt, ze mogen zich kapot schamen. En die Dilan vind ik helemaal een vies en naar mens. Ik hoop echt dat er niks maar dan ook niks van die partij overblijft.
Sabeltandcavia schreef:
11-08-2025 11:31
De Speld: Uit de grond van mijn zetels: sorry :mrgreen:
https://speld.nl/2025/08/11/yesilgoz-te ... els-sorry/
Volgens mij de eerste keer dat de Speld gewoon een op waarheid berust artikel plaatst.
ikbenhetzozat schreef:
18-08-2025 19:36
Nou, hartstikke mooi zou dat zijn. Ze willen nog meer zorg uit het basispakket halen en daarnaast een hoger eigen risico. Leuk voor alle chronisch zieken die vaak al minder inkomen hebben door hun ziekte. Echt, ze mogen zich kapot schamen. En die Dilan vind ik helemaal een vies en naar mens. Ik hoop echt dat er niks maar dan ook niks van die partij overblijft.
Dat een partij dat opschrijft in hun verkiezingsprogramma is niet het probleem. Dat veel mensen op zo'n partij stemmen is een veel grote probleem. Als de VVD opeens een heel sociaal programma zou schrijven dan zou iets als JA21 daar direct op in kunnen springen en VVD kiezers wegkapen. Het probleem wordt er niet mee opgelost.
Wat grappig dat Dilan zélf graag in BOOS wil.
Kikkertje schreef:
18-08-2025 16:52
Morgen komt een aflevering van BOOS online over Yesilgoz. Gaat over dat zij iets tweette waardoor Tim Hofman van alle kanten bedreigd werd.
Ga ik zeker kijken! Ben benieuwd.
ikbenhetzozat schreef:
Jammer dat de meeste VVD-stemmers dan wrsch nog een beetje verder naar rechts opschuiven.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
ikbenhetzozat schreef:
Zozo, "vies en naar" nog wel. Ik vind dat ze ook haar hand heeft overspeeld, maar er staan meer alternatieven op de lijst om op te stemmen. Ik wacht eerst het programma even af voordat ik een keuze maak.
Ze lijkt wel een soort Mol die zichzelf heeft opgetuigd om tig jaar VVD van binnenuit te saboteren dan wel op te blazen. Nou, dat lukt haar aardig.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven