Mode & Beauty alle pijlers

droge ogen en ogen makeup

03-01-2026 17:23 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal.

ik heb één vraagje , welke oog make up kan ik het beste gebruiken bij droge ogen?
Wie heeft er tips voor mij?
Zijn je oogbollen droog? Of de huid om je ogen heen?

En wil je je huid bedekken? (foundation, oogschaduw)
Of oogmakeup op? (mascara, eyeliner, oogpotlood)

Dat maakt nog wel verschil.
Dat zou ook mijn vraag zijn, maar ik kan me niet zo goed voorstellen wat voor invloed make up heeft op droge oogbollen.
Itsnojoke schreef:
03-01-2026 17:37
Dat zou ook mijn vraag zijn, maar ik kan me niet zo goed voorstellen wat voor invloed make up heeft op droge oogbollen.

Misschien overgevoeligheid bij mascara of potlood op de waterlijn ofzo. Geen idee :-D
ik heb te weinig traanvocht in mijn ogen. en mijn ogen zijn snel geïrriteerd.
Miranda schreef:
03-01-2026 18:19
En nu gebruik je al make-up en daar reageer je niet lekker op? Of je wil make-up gaan gebruiken? En wat wil je gaan gebruiken? Gebruik je al oogdruppels?

Wel erg summier allemaal dit.
Niet direct op je oogleden of wimperrand maar een kleurtje in de arcadeboog kan ook heel mooi zijn. Probeer maar eens met je blush of bronzer.
Miranda schreef:
03-01-2026 18:19

Maar wat voor make up wil je gaan gebruiken?
Iets meer informatie typen kost niks :biggrin:
Ik heb sinds ongeveer een jaar ook extreem droge ogen, meibomklierdysfunctie. Moet meerdere keren per dag druppelen, en 's nachts oogzalf in m'n ogen doen. Het helpt ook een beetje als ik overdag vaseline op m'n oogleden smeer, dus dat doe ik ook vaak.

Het lukt me niet om te druppelen zonder dat m'n oogmake-up uitloopt, dus ik gebruik eigenlijk geen oogmake-up meer, het is gewoon de moeite niet omdat het bij de eerstvolgende keer druppelen toch een zootje wordt. Wel heel jammer. Mascara gebruikte ik toch al nooit, maar oogpotlood wel en dat gaat nu niet meer. Ik moet het qua ogen nu vooral van m'n wenkbrauwen hebben (die verf ik - wimpers verfde ik vroeger ook maar dat durf ik nu niet goed meer). En wat Jules ook zei: een beetje rouge in m'n arcadeboog.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven