Echtpaar verkracht 15-jarige

07-02-2019 21:55 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.dvhn.nl/groningen/OM-man-en ... 58688.html


Zum kotzen !!!

Je zou toch verwachten dat het kind veilig zou moeten zitten in een instelling???

Ze ontkennen, maar het Openbaar Ministerie (OM) twijfelt niet: een 36-jarige man en een 26-jarige vrouw uit Groningen hebben een 15-jarig meisje gedrogeerd en verkracht.

...

In het pand trof de politie het meisje aan: ze lag volgens de officier van justitie naakt op een bank, verstrengeld met de 36-jarige verdachte. Ook naakt. Zij werd buiten bewustzijn overgebracht naar het ziekenhuis waar werd vastgesteld dat ze verschillende soorten drugs had gebruikt.

...

De twee zeiden een zorgstichting te runnen die hulp biedt aan jongeren. Het meisje had persoonlijke problemen en verbleef in Het Poortje.

Uitspraak over twee weken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
florence13 schreef:
08-02-2019 17:53
kort verblijf is altijd drama, dat zijn jongeren die vaak per direct ergens geplaatst moeten worden omdat ze ergens anders weg moeten (of in elk geval, vroeger was dat zo) die zitten dus in een voor hen heel heftige situatie. Natuurlijk zouden zij ook moeten leren dat formulieren verscheuren niet netjes is, maar andere dingen hebben op dat moment prioriteit.
En perspectiefloos, nog onder invloed, boos, verward, bang.
Alle reacties Link kopieren
Némaìn’ schreef:
08-02-2019 17:55
En perspectiefloos, nog onder invloed, boos, verward, bang.
precies, zorgen dat ze zichzelf of anderen niets aandoen, het gebouw niet afbreken, niet 48 uur aan een stuk door huilen, weigeren te vertellen wat er aan de hand is, etc is dan echt belangrijker dan uitleggen waarom je geen formulier zou moeten verscheuren.
florence13 schreef:
08-02-2019 17:53
kort verblijf is altijd drama, dat zijn jongeren die vaak per direct ergens geplaatst moeten worden omdat ze ergens anders weg moeten (of in elk geval, vroeger was dat zo) die zitten dus in een voor hen heel heftige situatie. Natuurlijk zouden zij ook moeten leren dat formulieren verscheuren niet netjes is, maar andere dingen hebben op dat moment prioriteit.
Bedankt voor de opheldering, ik dacht dat kort verblijf inhield dat ze snel weer hun normale leven konden hervatten.
Némaìn’ schreef:
08-02-2019 17:55
En perspectiefloos, nog onder invloed, boos, verward, bang.
Exact.
florence13 schreef:
08-02-2019 17:57
precies, zorgen dat ze zichzelf of anderen niets aandoen, het gebouw niet afbreken, niet 48 uur aan een stuk door huilen, weigeren te vertellen wat er aan de hand is, etc is dan echt belangrijker dan uitleggen waarom je geen formulier zou moeten verscheuren.
Geen zelfmoord plegen, een ander niet kapot schoppen, automutileren, etc.
Maar hopelijk wel een heel klein beetje hulp willen gaan accepteren.
florence13 schreef:
08-02-2019 17:57
precies, zorgen dat ze zichzelf of anderen niets aandoen, het gebouw niet afbreken, niet 48 uur aan een stuk door huilen, weigeren te vertellen wat er aan de hand is, etc is dan echt belangrijker dan uitleggen waarom je geen formulier zou moeten verscheuren.
Dit dus.
Nemain en Florence weten duidelijk waar ze het over hebben.
Lotus90 schreef:
08-02-2019 18:01
Nemain en Florence weten duidelijk waar ze het over hebben.
Nee joh, ik blaat maar wat ;)
Ik vind overigens we dat de gesloten jeugdzorg heel anders ingericht zou moeten worden, aangezien het huidige systeem weinig oplevert.
florence13 schreef:
08-02-2019 17:57
precies, zorgen dat ze zichzelf of anderen niets aandoen, het gebouw niet afbreken, niet 48 uur aan een stuk door huilen, weigeren te vertellen wat er aan de hand is, etc is dan echt belangrijker dan uitleggen waarom je geen formulier zou moeten verscheuren.
Iemand die zo de controle over zichzelf is verloren zou je überhaupt niet in een groep met moeilijke pubers moeten willen zetten, een marteling voor alle partijen of dat er een aantal smalend erbij gaan staan lachen, dingen roepen en met dingen gaan gooien. :facepalm:

Maar dat is NU natuurlijk allemaal anders, geen idee wanneer jij er werkte.
anoniem_309521 wijzigde dit bericht op 08-02-2019 18:10
6.89% gewijzigd
freja schreef:
08-02-2019 18:07
Iemand die zo de controle over zichzelf is verloren zou je überhaupt niet in een groep met moeilijke pubers moeten willen zetten, een marteling voor alle partijen of dat er een aantal smalend erbij gaan staan lachen, dingen roepen en met dingen gaan gooien. :facepalm:
Waar dan wel?
freja schreef:
08-02-2019 18:07
Iemand die zo de controle over zichzelf is verloren zou je überhaupt niet in een groep met moeilijke pubers moeten willen zetten, een marteling voor alle partijen of dat er een aantal smalend erbij gaan staan lachen, dingen roepen en met dingen gaan gooien. :facepalm:
Eh? Waar verwacht je dan dat ze deze jongeren naartoe brengen? :nope: Daar ís de crisisopvang nou juist voor. En dat laatste, dat jongeren elkaar gaan uitlachen etc op zo’n moeilijk moment, is in alle jaren dat ik er werk echt nog nooit voorgekomen.
Lotus90 schreef:
08-02-2019 18:13
Eh? Waar verwacht je dan dat ze deze jongeren naartoe brengen? :nope: Daar ís de crisisopvang nou juist voor. En dat laatste, dat jongeren elkaar gaan uitlachen etc op zo’n moeilijk moment, is in alle jaren dat ik er werk echt nog nooit voorgekomen.
:sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
freja schreef:
08-02-2019 18:07
Iemand die zo de controle over zichzelf is verloren zou je überhaupt niet in een groep met moeilijke pubers moeten willen zetten, een marteling voor alle partijen of dat er een aantal smalend erbij gaan staan lachen, dingen roepen en met dingen gaan gooien. :facepalm:

Maar dat is NU natuurlijk allemaal anders, geen idee wanneer jij er werkte.
was eigenlijk gewoon nooit een andere plek, vroeger heette dat een crisisplek, dus echt voor jongeren waar nu echt niets voor was. Ik heb er nooit gewerkt overigens, ik woonde daar.
Némaìn’ schreef:
08-02-2019 18:03
Ik vind overigens we dat de gesloten jeugdzorg heel anders ingericht zou moeten worden, aangezien het huidige systeem weinig oplevert.
Daar ben ik het mee eens. Alleen heb ik er helaas geen plan van aanpak voor klaarliggen. Hopelijk zijn er mensen (met praktijkervaring in de gesloten Jeugdzorg) die daar wél concrete en realistische ideeën over hebben. En komt die verandering/verbetering er.
Lotus90 schreef:
08-02-2019 18:15
Daar ben ik het mee eens. Alleen heb ik er helaas geen plan van aanpak voor klaarliggen. Hopelijk zijn er mensen (met praktijkervaring in de gesloten Jeugdzorg) die daar wél concrete en realistische ideeën over hebben. En komt die verandering/verbetering er.
Kost geld.
freja schreef:
08-02-2019 18:13
:sarcastic:
Als je geen zinnig antwoord hebt, kan je inderdaad met een smiley gaan reageren. Of je geeft gewoon toe dat je veel te hoog van de toren blaast.
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
08-02-2019 18:15
Daar ben ik het mee eens. Alleen heb ik er helaas geen plan van aanpak voor klaarliggen. Hopelijk zijn er mensen (met praktijkervaring in de gesloten Jeugdzorg) die daar wél concrete en realistische ideeën over hebben. En komt die verandering/verbetering er.
ik heb geen ervaring met de gesloten jeugdzorg (daar was ik te braaf voor), het is dus een vraag en geen kritiekpunt: maar is het wel mogelijk dat het meer oplevert? Wat ik bedoel, is, natuurlijk moet er ruimte zijn voor verbetering en vernieuwing, maar in hoeverre is het realistisch dat dat ook iets gaat opleveren? Als ik kijk naar sommige mensen die ik ken denk ik van tja, daar zit je dan met cognitieve beperkingen, hersenletsel en een enorm beschadigd karakter, zonder stabiele thuissituatie, kun je dat eigenlijk wel oplossen?
Als je een voorziening verzint waarbij mensen nog liever dagelijks verkracht worden dan daar te zitten zul je inderdaad ook naar de kwaliteit van je voorziening moeten kijken.
Het-groepje schreef:
08-02-2019 18:20
Als je een voorziening verzint waarbij mensen nog liever dagelijks verkracht worden dan daar te zitten zul je inderdaad ook naar de kwaliteit van je voorziening moeten kijken.
Helaas zijn er hele beschadigde minderjarige meisjes die de vrijheid willen om zich te kunnen prostitueren. Daarom lopen ze bij ons weg. En gaan ze vervolgens gesloten.

Wij krijgen enorm hoge waarderingen van veruit de meeste jongeren (ze vullen een beoordelingsformulier over ons in wanneer ze uitgeschreven worden). Dus ik durf te zeggen dat wij kwaliteit leveren. Uiteraard is er altijd ruimte voor verbetering.

Maar je kan bepaalde complexe problematiek van een jongere echt niet altijd afschuiven op de kwaliteit van de zorg.
florence13 schreef:
08-02-2019 17:53
kort verblijf is altijd drama, dat zijn jongeren die vaak per direct ergens geplaatst moeten worden omdat ze ergens anders weg moeten (of in elk geval, vroeger was dat zo) die zitten dus in een voor hen heel heftige situatie. Natuurlijk zouden zij ook moeten leren dat formulieren verscheuren niet netjes is, maar andere dingen hebben op dat moment prioriteit.
Ik dacht al, dit klopt niet, maar ik vond het ietwat onbeleefd om jouw uitleg direct in twijfel te trekken.

https://www.researchgate.net/publicatio ... blijf#pf2c
Aan officieren van Justitie is ook gevraagd wat ze verwachten van de invulling van het verblijf. In het algemeen kan hierover gezegd worden dat die verwachtingen in beide groepen niet heel uitgesproken lijken. Een van de officieren merkt op:'bij kortverblijf ligt de focus toch op het regelen van zaken buiten'.
florence13 schreef:
08-02-2019 18:20
ik heb geen ervaring met de gesloten jeugdzorg (daar was ik te braaf voor), het is dus een vraag en geen kritiekpunt: maar is het wel mogelijk dat het meer oplevert? Wat ik bedoel, is, natuurlijk moet er ruimte zijn voor verbetering en vernieuwing, maar in hoeverre is het realistisch dat dat ook iets gaat opleveren? Als ik kijk naar sommige mensen die ik ken denk ik van tja, daar zit je dan met cognitieve beperkingen, hersenletsel en een enorm beschadigd karakter, zonder stabiele thuissituatie, kun je dat eigenlijk wel oplossen?
Natuurlijk zijn sommige kinderen niet te helpen, maar zorgen dat het niet slechter wordt zou wel heel fijn zijn.
freja schreef:
08-02-2019 18:28
Ik dacht al, dit klopt niet, maar ik vond het ietwat onbeleefd om jouw uitleg direct in twijfel te trekken.

https://www.researchgate.net/publicatio ... blijf#pf2c
Aan officieren van Justitie is ook gevraagd wat ze verwachten van de invulling van het verblijf. In het algemeen kan hierover gezegd worden dat die verwachtingen in beide groepen niet heel uitgesproken lijken. Een van de officieren merkt op:'bij kortverblijf ligt de focus toch op het regelen van zaken buiten'.
Justitieel kader is anders dan civiel kader.
Het-groepje schreef:
08-02-2019 18:20
Als je een voorziening verzint waarbij mensen nog liever dagelijks verkracht worden dan daar te zitten zul je inderdaad ook naar de kwaliteit van je voorziening moeten kijken.
Of het is het ziektebeeld.
Alle reacties Link kopieren
freja schreef:
08-02-2019 18:28
Ik dacht al, dit klopt niet, maar ik vond het ietwat onbeleefd om jouw uitleg direct in twijfel te trekken.

https://www.researchgate.net/publicatio ... blijf#pf2c
Aan officieren van Justitie is ook gevraagd wat ze verwachten van de invulling van het verblijf. In het algemeen kan hierover gezegd worden dat die verwachtingen in beide groepen niet heel uitgesproken lijken. Een van de officieren merkt op:'bij kortverblijf ligt de focus toch op het regelen van zaken buiten'.
het zou best kunnen dat dat tegenwoordig anders gaat dan vroeger.
Nu zie ik in je link wel dat dit gaat over jongeren in hechtenis, ik had daar misschien wat duidelijker over moeten zijn, mijn ervaring gaat niet over de gesloten jeugdzorg waar jongeren geplaatst zijn omdat ze iets gedaan hebben wat niet mag.

kortom: wat nemain zegt:
Justitieel kader is anders dan civiel kader.
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
07-02-2019 22:11
dat vraag ik me dus ook altijd af: hoe vinden die mensen elkaar? Er bestaat naar mijn weten niet zo iets als een datingsite voor idioten. (even aannemend dat ze dit allebei wilden en niet dat de een door de ander erin gedwongen is)
Voor duistere zaken wordt darkweb vaak gebruikt.
Love is the meaning of life

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven