Een fijne apocalyptische vrijdag de 13de! Kletstopic....

13-03-2020 09:54 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Pechvogels! Trekken jullie het nog een beetje? Deel je pech of geluk van de dag.
Ik werk thuis en ga zo weer aan de bak. Ook even een courgette soep maken voor de vitamines. Moge de rampspoed u wel bekomen.
Alvast een goed weekend en een fijne vrijdag de 13de.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
13-03-2020 11:10
Vrijdag de 13de is van oorsprong een vrouwendag waar alles om de vrouw draaide. Daar was de katholieke kerk het niet mee eens en heeft er een ongeluksdag van gemaakt.

Dus vier deze dag, zij is van ons.
aha, ik ben vandaag net ongesteld geworden na me een week lamlendig gevoeld te hebben.
maar dat schijnt bij de naderende overgang te horen.
wij slapen nooit.
Lady*Voldemort schreef:
13-03-2020 11:31
Ik verveel me dood. Vanmorgen even op het werk geweest, maar ze hebben me naar huis gestuurd. Ik denk dat ik maar naar de stad ga zo, een beetje in het rond hoesten om te genieten van de geschokte blikken.
Gisteren nog uitgetest maar niemand die ervan schrok :P
Alle reacties Link kopieren
;-) Ik heb vanmdidag vrij. Zou wat leuks gaan doen maar dat is afgezegd omdat één van de deelnemers zich niet lekker voelde. Zit nu thuis. Regent het ook nog. Hoop niet dat dit het begin is van 4 weken thuiswerken en verder geen kant opkunnen want het is knap ongezellig.
óu sont les neiges d'antan

Volgende week temperaturen van 15 graden dus dan kun je wel nog eens een blokje om in de middag.
laatbloeiertje schreef:
13-03-2020 12:13
Volgende week temperaturen van 15 graden dus dan kun je wel nog eens een blokje om in de middag.
Dat kan nu ook hoor. Niet mogen werken is één ding, maar ik ga geen veertien dagen binnen zitten.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
13-03-2020 12:15
Dat kan nu ook hoor. Niet mogen werken is één ding, maar ik ga geen veertien dagen binnen zitten.
Dat zou ik ook niet doen. Ik woon aan een park en zou gewoon gaan wandelen of fietsen.
Ik zit nu met dochter kinderen voor kinderen 13 te kijken (geïnspireerd door dit topic). Één van, zo niet, de beste kvk specials!

Daarna even een rondje fietsen denk ik, want hier schijnt de zon
Alle reacties Link kopieren
Vrijdag is mijn vaste vrije dag. Na eerst wat appjes van collega's en de teamleider (terwijl ik nog in bed lag) is de conclusie maandag thuiswerken.

Koffie op dus iets wat naïef richting supermarkt. 15 minuten bezig geweest om een parkeerplek te vinden (had ik maar moeten fietsen). Wat een volk in de supermarkt en wat slepen ze veel weg. Geen potjes groente of vlees meer te bekennen. Gelukkig wel koffiebonen dus een half uur in de rij bij de kassa gestaan.
Nu wel heerlijk aan de koffie :yes:
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Lady*Voldemort schreef:
13-03-2020 11:31
Ik verveel me dood. Vanmorgen even op het werk geweest, maar ze hebben me naar huis gestuurd. Ik denk dat ik maar naar de stad ga zo, een beetje in het rond hoesten om te genieten van de geschokte blikken.

Hahaha ik kwam vanochtend een groepje pubers op de fiets tegen waarvan 1 jongen heel hard en opvallend zat te hoesten. :biggrin:
De mensen reageerden niet echt geschokt. Hij kreeg meer blikken van: "verder alles goed?' :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
13-03-2020 12:15
Dat kan nu ook hoor. Niet mogen werken is één ding, maar ik ga geen veertien dagen binnen zitten.
Ik werk nu al de hele week thuis maar ik ga ook elke dag wel even een ommetje lopen of even een boodschapje doen oid.
Net een stukje gaan wandelen en daarna koffie gehaald op weg naar huis.
Nu weer aan het werk.

Alleen maar binnen zitten is ook niks.
Bailey26 schreef:
13-03-2020 12:25
Vrijdag is mijn vaste vrije dag. Na eerst wat appjes van collega's en de teamleider (terwijl ik nog in bed lag) is de conclusie maandag thuiswerken.

Koffie op dus iets wat naïef richting supermarkt. 15 minuten bezig geweest om een parkeerplek te vinden (had ik maar moeten fietsen). Wat een volk in de supermarkt en wat slepen ze veel weg. Geen potjes groente of vlees meer te bekennen. Gelukkig wel koffiebonen dus een half uur in de rij bij de kassa gestaan.
Nu wel heerlijk aan de koffie :yes:

En dan te bedenken dat het advies is om grote groepen mensen bij elkaar zoveel mogelijk te mijden :facepalm: :biggrin:
Lady*Voldemort schreef:
13-03-2020 12:15
Dat kan nu ook hoor. Niet mogen werken is één ding, maar ik ga geen veertien dagen binnen zitten.
Ja natuurlijk, je kunt door alle weersomstandigheden lopen. Maar ik ga ook niet zo graag door de regen banjeren, Corona of niet.
Dus blij dat het volgende week zonnig is, ook voor het humeur.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me met knallende koppijn het schompes gewerkt. Collega ziek en het was druk.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik heb ook al dagen hoofdpijn. Dapper dat je hebt gewerkt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Before Friday the 13th became associated with bad luck and the horror movie franchise that refuses to die, it used to be considered a powerful day for celebrating feminine energy.

Both Friday and the number 13 have been twisted to carry negative connotations, according to Gina Spriggs, a North Carolina-based futurist and holistic intuitive; she blames patriarchal religions for this. One myth typically associated with the number 13, she explains, "indicates someone dies within a year after eating at a table with 12 other people. This stems from the Last Supper—you know, the painting of Jesus eating with the 12 Apostles. Well, the painting got its name because Jesus Christ died shortly after."


"Now, regarding Friday," she continues, "that is the day of the week that Eve [allegedly] offered 'forbidden fruit' to Adam. Friday was also the day that Adam was kicked out of Paradise, the day he repented, the day he died, and the day he was cremated. And it was on a Friday—'Good Friday'—that Jesus was killed."

But before Christianity came along, Friday the 13th was "a very powerful day for feminine energy and creativity," writes Tanaaz Chubb, an LA-based intuitive behind the website Forever Conscious. "Before patriarchal times, Friday the 13th was considered the day of the Goddess. It was considered a day to worship the Divine Feminine that lives in us all and to honor the cycles of creation and death and rebirth."

Spriggs agrees, adding, "Thirteen is a female number, represent[ing] the average number of a woman's cycle in a year. It is also the number, too, of annual cycles of the moon—viewed by earth-based religions as 'female.'"

A woman was "considered to embody divine and magical powers" when she got her period, Chubb explains. "She was regarded by all for her wisdom and ability to offer intuitive and psychic messages... It was only when society became more patriarchal that women were made to feel shamed when they were having their periods and to ignore their amazing potential to create and hold space for new life. This attitude has helped to contribute to the idea that Friday the 13th is an unlucky day."

Instead of cowering in your closet in fear of what today may bring, Spriggs suggests celebrating Venus, the goddess of love, and all the good energy Friday the 13th can offer: "Wear pink—it could be pink underwear—buy pink flowers, light a pink candle, drink rose petal tea, or carry rose quartz."

"My mother always told me that something good always happened to her on Friday the 13th," she continues. "On this day with Goddess' energies doubled, consider the lucky blend of just the right conditions, chemistries, elements, and energies, and work your own magic."

Bron: Vice
Het is een twit zweverig, maar als je daardoorheen leest, maakt het het één en ander duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor het delen!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven