Eerlijk zeg!

31-05-2016 13:44 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Los van je mening of het terecht is of niet, vind ik het wel goed dat een agent eerlijk vertelt waarom hij Typhoon heeft aangehouden. Hoe vaak wordt het(bewust iemand staand houden om zijn huidskleur i.c.m. van dure auto) bewust of onbewust toch verdraaid. Verder heel mooi dat hij het naar buiten heeft gebracht! Ik ben het natuurlijk niet mee eens wat die agent heeft gedaan.

De agenten die rapper Tyhoon gistermiddag staande hielden, zijn door de politie op hun gedrag aangesproken. De agenten hadden Tyhoon aan de kant gezet, omdat ze 'de combinatie van de leeftijd en de, in hun ogen, dure auto en de huidskleur verdacht vonden'.

Na zijn aanhouding deelde Typhoon zijn verontwaardiging op sociale media. Op Koningsdag had Typhoon in dezelfde stad nog met veel succes opgetreden voor koning Willem-Alexander en koningin Máxima.

Bekende rapper

"Toen de agenten zagen dat het om de bekende rapper ging, ontstond er een gesprek waarbij een politieman direct eerlijk heeft uitgelegd hoe hij tot het besluit om deze auto te controleren was gekomen", zo staat in de verklaring die vandaag is uitgegeven.

Typhoon kan rekenen op onze excuses.

(Edit :Inmiddels heeft Typhoon zijn excuses gekregen)

Zijn verklaring

Net staande gehouden door de politie in Zwolle. Niet door een verkeersovertreding maar, omdat mijn nieuwe auto niet matcht met mijn profiel, lees; verdacht dat een man met mijn kleur in zo'n auto rijdt. De dienstdoende agent, (vriendelijke vent daar niet van) gaf toe dat hij bevoordeeld was, en er rekening mee hield dat het drugmoney kon zijn. Dit is helaas de zoveelste keer dat dit mij overkomt en dan ben ik nog 'bekend' en is de sfeer na herkenning minder gespannen. Velen hebben dat voorrecht niet. Voorheen kon ik er nog boos om worden, nu ga ik er al vanuit dat ik word aangehouden en word ik juist rustig als het weer blijkt dat etnische profilering het motief is. Het is triest. Ik kies ervoor dit nu te delen omdat dit niet een op zichzelf staand iets is. Het is niet alleen de politie, dit is een dikke error in de NL'se samenleving. Eerste stap naar verandering is toegeven dat racisme/discriminatie/onderscheid nog steeds onderdeel van onze cultuur is. We zijn er nog lang niet! #etnischeprofilering #awereness #nederland #racisme #gelijkheid
quote:Snoesje666 schreef op 04 juni 2016 @ 00:47:

[...]

Toen ik nog regelmatig de grens over ging op de A7 reed ik regelmatig een fuik in, maar mocht ik altijd direct doorrjjden. Er is nooit in het achtervakje van de maxicosy gekeken naar dat pondje drugs dat standaard mee ging.

Tistochwataldiediskriemmienaasie....

Iedereen werd gecontroleerd en ik mocht niet meedoen. Dat is het voordeel van een engelenbekkie.
quote:Manonna schreef op 04 juni 2016 @ 01:24:

Ach Wies, mijn zoon heeft zijn sportwagentje maar weggedaan. Hij werd een paar keer per week aangehouden. Het gaat niet om de kleur het gaat om het feit dat een jong iemand in een (ogenschijnlijk) dure auto rijdt. Het is zo makkelijk om het altijd maar weer op discriminatie te gooien.

Dik triest, een jongen van misschien 20, (raad maar wat) goed gespaard en dan trots rijdend in zijn droomauto herhaaldelijk aan de kant gezet wordt...

Heeft ook niets met discriminatie te maken toch?
Ach ik word er als Hollandse blonde kuttekop ook n beetje ziek van dat gezeur over racisme.

Ik mag zelfs geen bruine boterham meer eten.

Betrek als donkere medemens niet alles op je huidskleur.

Ik krijg altijd gezeur over mijn witte benen .dat die wel eens n keertje in de zon mogen.

Wat denk je hoe graag ik zelf mooie bruine benen zou willen hebben .?

Ik heb ze jammer genoeg niet. Maar iemand die ze wel heeft zeurt omdat ze zulke bruine benen heeft.

Niet doen ,wees er blij mee.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
quote:wiesekeD schreef op 04 juni 2016 @ 01:42:

[...]

Dik triest, een jongen van misschien 20, (raad maar wat) goed gespaard en dan trots rijdend in zijn droomauto herhaaldelijk aan de kant gezet wordt...

Heeft ook niets met discriminatie te maken toch?Het is ook triest. En dan was het nog een oud modelletje ook dat hij voor niet zoveel had gekocht. Maar nee dit heeft niets met discriminatie te maken hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven