Erdogan een gevaarlijke gek? deel 2

24-03-2017 17:16 2299 berichten
Vorige topic is vol dus hier maar weer verder.

Link naar het vorige topic:



http://forum.viva.nl/forum/actueel/erdo ... ges/322395
Alle reacties Link kopieren
quote:Ineke98 schreef op 25 maart 2017 @ 23:04:

[...]



Helaas hebben we in Nederland de laatste jaren slechte ervaring met wolven in Nederland.



Ik hou van de natuur, dus ook van wolven (grijze wolven bestaan niet in de echte natuur, toch?).

...maar een kat in het nauw maakt rare sprongen ..daar ben ik bang voor.
Alle reacties Link kopieren
Niet meer bang voor de grijze wolven.

Vijf weken lang hebben de Grijze Wolven hun zin gekregen: ze hebben twee journalisten, Mehmet ülger en mijzelf, het zwijgen weten op te leggen. Sinds wij op advies van de recherche zijn ondergedoken, kunnen wij ons gewone werk nauwelijks meer doen.



door Stella Braam

29 oktober 1997

Een ondergedoken journalist is geen journalist. Die kan geen kant op. Een journalist hoort onder de mensen te zijn, in plaats van op een onderduikboerderij zonder zelfs maar een fax. Wie onderduikt is ten dele monddood. Dan zijn er twee mogelijkheden. Je kiest een ander vak. Of je gaat door als onderzoeksjournalist. Ik kies voor dat laatste. Ik ga terug naar kantoor en huis om een nieuw boek te schrijven.

Een van de betrokken rechercheurs heeft er begrip voor dat je niet eeuwig ondergedoken kunt blijven. ‘In verband met de bedreigingen hebben wij al drie arrestaties verricht’, zegt hij troostend. 'Als je teruggaat, moet je beseffen dat er een risico blijft.’ 'Kan justitie nog iets doen?’, vraag ik. 'Justitie kan jou geen persoonsbescherming garanderen’, zegt hij. Journalisten vallen blijkbaar in een andere categorie dan rechters en officieren van justitie. In Arnhem zijn vorige week verschillende rechters en officieren van justitie onder bescherming gesteld van de politie. Uit angst voor repercussies van de crimineel K., die uit een tbs-kliniek ontsnapte. Voor eigen bescherming zorgen? Dat is ook geen optie. 'Als ik jou aantref met vijf bewapende Koerden, arresteer ik ze onmiddellijk op illegaal wapenbezit’, merkte de rechercheur al eerder op. Vandaar dat de Nederlandse Vereniging van Journalisten ons twee moderne schietvesten cadeau doet. Ook heeft de NVJ, in verband met onze bescherming, om spoedoverleg gevraagd met minister Dijkstal. De NVJ laat weten dat minister Dijkstal weinig haast maakt.

De linkerhand van de overheid weet niet wat de rechter doet: de laatste jaren heeft alleen al de gemeente Amsterdam miljoenen guldens subsidiegeld besteed aan de opbouw van organisaties van de Grijze Wolven, dus aan de opbouw van Turks fascisme. Een woordvoerder van de gemeente Amsterdam heeft in een radio-uitzending laten weten geen reden te zien de subsidies stop te zetten. Intussen zet diezelfde overheid twee politieauto’s in voor de verhuizing van de mede dankzij subsidiegeld bedreigde journalisten.

De maffiatak van de Grijze Wolven wist zich vóór publicatie van het boek al verzekerd van het succes van hun strafexpeditie. 'Jij bent geen Salman Rushdie. Jij hebt niet genoeg geld voor goede onderduikadressen en lijfwachten’, merkte een van de criminelen op. Toen dacht ik nog dat Nederland mij zou kunnen beschermen. Enkel over de wijze waarop ik om het leven zou worden gebracht, bestond onenigheid: een verkeersongeluk, de kogel of de keel doorsnijden? Na verschijning van ons boek liet een van de criminelen op mijn voice-mail de boodschap achter dat 'er voor jou geen terugweg is. De bal rolt en jij staat voor die bal.’

Het rijtje potentiële vijanden wordt langer. Een extreem-rechtse crimineel liet mij telefonisch weten dat de PKK mij naar het leven zou staan. De PKK, de Koerdische Arbeiderspartij in Turkije, is vijand nummer één van extreem-rechts. Waarom zou de PKK mij iets aandoen? 'Om ons, Grijze Wolven, zwart te maken’, aldus de crimineel. 'Als jou iets overkomt, krijgen wij namelijk de schuld.’ Een woordvoerder van de PKK zegt desgevraagd dat de PKK 'vanzelfsprekend’ geen plannen heeft voor een wraakactie. 'De Grijze Wolven daarentegen wél’, aldus de woordvoerder. 'Je moet erop rekenen dat ze je in elkaar zullen slaan - dat is hun traditie als buitenlanders zich kritisch over hen uitlaten.’ Een door Turkije gezochte, Koerdische ex-maffiabaas gaat nog een stapje verder: 'Je moet oppassen voor de MIT, de Turkse veiligheidsdienst, want dat is een bolwerk van Grijze Wolven.’ In principe heb ik zelfs de staat Turkije tegen mij in het harnas gejaagd, zegt de ex-maffiabaas: 'Extreem-rechts en de Turkse natie zijn twee handen op één buik.’

Wat moet een ondergedoken journaliste te midden van dit politiek geweld naar Turks model? Die journaliste moet terug naar kantoor en huis. Na vijf weken op mijn onderduikboerderij was ik bijna vergeten dat ik in Nederland in de jaren negentig woon. Wij kennen persvrijheid. Wie het niet eens is met een boek, kan naar de rechter stappen. De overheid staat garant voor de veiligheid van haar burgers.

Het landelijke uitzicht heeft mij één zekerheid gegeven: mocht Mehmet ülger en/of mij wat overkomen, dan is minister Dijkstal de eerstverantwoordelijke.

Ons kantoor is heropend.



44

uit nr. 44 – 29 oktober 1997
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Turkije klaagt bij Zwitserland over poster voor 'nee'-stem referendum

Turkije heeft vandaag bij Zwitserland geprotesteerd tegen een poster die werd meegedragen in een demonstratie voor een 'nee'-stem in het komende Turkse grondwetsreferendum. Op de poster stond een portret van de Turkse president Erdogan met een pistool tegen zijn hoofd en een oproep hem te vermoorden.



Redactie/ANP 25-03-17, 21:33



Organisatoren

De Zwitserse zaakgelastigde werd op het ministerie van Buitenlandse Zaken in Ankara ontboden om het protest in ontvangst te nemen. In het protest werd Zwitserland van ondersteuning van terrorisme beschuldigd, omdat aanhangers van Koerdische terroristische groepen aan de betoging in Bern deelnamen.



Volgens de organisatoren en de politie verliep de demonstratie vreedzaam. Een woordvoerder van de organisatoren bevestigde de anti-Erdogan-poster. ,,Dit was de enige die beneden de maat was. Alle overige posters waren fatsoenlijk.''



http://www.pzc.nl/buitenl ... stem-referendum~a62192ca/
Alle reacties Link kopieren
quote:Ineke98 schreef op 25 maart 2017 @ 22:17:

[...]





maar hij zal niet bijten. Turkije heeft het economisch al zo slecht.Reken maar, dat hij zal bijten. Hij heeft al een aantal keren gebeten. In Nederland al 3 keer. Althans de andere Wolven in zijn groep.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
http://weekend.knack.be/l ... porama-normal-449437.html



Weer wat geleerd!
Alle reacties Link kopieren
quote:heidelberg schreef op 25 maart 2017 @ 23:11:

[...]





Ik hou van de natuur, dus ook van wolven (grijze wolven bestaan niet in de echte natuur, toch?).

...maar een kat in het nauw maakt rare sprongen ..daar ben ik bang voor.http://www.rtlnieuws.nl/n ... -mannetje-van-15-jaar-oud



Met de laatste wolf in Nederland verliep het niet zo best
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 26 maart 2017 @ 10:29:

[...]



Reken maar, dat hij zal bijten. Hij heeft al een aantal keren gebeten. In Nederland al 3 keer. Althans de andere Wolven in zijn groep.De heren die gaan staan omdat ze ergens anders wilde zitten in het parlement?
Alle reacties Link kopieren
http://turksemedia.nl/eer ... aten-onzin-turkije-fotos/



Geweldige mensen !!!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig zijn er in Europa ook mensen met het hart op de juiste plek. Het zijn alleen de Nederlanders die geloven in de leugens van de media of, beter gezegd het zijn alleen de Nederlandse media die leugens verspreiden ;)
Alle reacties Link kopieren
https://youtu.be/hB_v7gZIi_8



Eng, media die leugens verspreiden en nog enger mensen die in deze leugens geloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 26 maart 2017 @ 13:59:

https://youtu.be/hB_v7gZIi_8



Eng, media die leugens verspreiden en nog enger mensen die in deze leugens geloven.



Dit is een filmpje wat 3 jaar geleden is geplaatst met een MP die in 2010 voor het laatst zat.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
http://turksemedia.nl/erd ... dan-noem-fascist-en-nazi/



Groot gelijk heeft hij!!!



Boerkini verbod, hoofddoekverbod, Koran politie?? En dan is Erdogan degene die vrijheden beperkt? Heeft hij goed gezegd!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 26 maart 2017 @ 14:20:

[...]





Dit is een filmpje wat 3 jaar geleden is geplaatst met een MP die in 2010 voor het laatst zat.Ja en? Denk je dat de NOS 3 jaar geleden wel alles verdraaide en nu niet meer ? Of wil je bewust niet onder ogen zien wat er gaande is in de Nederlandse media ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 26 maart 2017 @ 14:25:

[...]





Ja en? Denk je dat de NOS 3 jaar geleden wel alles verdraaide en nu niet meer ? Of wil je bewust niet onder ogen zien wat er gaande is in de Nederlandse media ?

Wat probeer je nu eigenlijk te bereiken? NOS en Nl'se verslaggeving wegzetten als leugens en aankomen met een Turkse nieuwswebsite? Denk je dat ik al die berichten van die website geloof?



Waarom hoef jij de NOS niet te geloven en ik de Turkse website wel?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
En dat 2e referendum.......ik hoop echt dat de Turken nee stemmen over toetreding tot de EU.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:Tickel schreef op 26 maart 2017 @ 14:35:

En dat 2e referendum.......ik hoop echt dat de Turken nee stemmen over toetreding tot de EU.Het maakt niet uit wat de Turken stemmen, want met Erdogan als president gaat die toetreding toch nooit gebeuren.
quote:Tickel schreef op 26 maart 2017 @ 14:33:

[...]



Wat probeer je nu eigenlijk te bereiken? NOS en Nl'se verslaggeving wegzetten als leugens en aankomen met een Turkse nieuwswebsite? Denk je dat ik al die berichten van die website geloof?



Waarom hoef jij de NOS niet te geloven en ik de Turkse website wel?Pinarcik jut de boel nu eenmaal graag op. Iedere discussie met haar is zinloos.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 26 maart 2017 @ 14:33:

[...]



Wat probeer je nu eigenlijk te bereiken? NOS en Nl'se verslaggeving wegzetten als leugens en aankomen met een Turkse nieuwswebsite? Denk je dat ik al die berichten van die website geloof?



Waarom hoef jij de NOS niet te geloven en ik de Turkse website wel?



Omdat ik Erdogan live heb horen zeggen dat Nederland moet ophouden met het verpesten van wat na WOII is opgebouwd aan mensenrechten en een half uur later NOS dit heb zien verdraaien naar 'Nederland moet ophouden want anders is straks geen Europeaan meer veilig op straat'



Trouwens dit was een van de creepiest shit die ik tot nu toe heb moeten meemaken. Altijd gedacht dat de Nederlandse media betrouwbaar, onafhankelijk en onpartijdig was. Ik was best in shock...
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 26 maart 2017 @ 14:57:

[...]





Omdat ik Erdogan live heb horen zeggen dat Nederland moet ophouden met het verpesten van wat na WOII is opgebouwd aan mensenrechten en een half uur later NOS dit heb zien verdraaien naar 'Nederland moet ophouden want anders is straks geen Europeaan meer veilig op straat' Ga jij je eerst maar eens druk maken over de mensenrechten in Turlije, of het gebrek daaraan.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals, je hebt in Nederland niet eens meer zeggenschap over het dragen van een lapje stof op je hoofd en dan is Erdogan degene die mensen beperkt in hun vrijheden??
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik zie een typo. Nou ja, het is wel toepasselijk.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinarcik schreef op 26 maart 2017 @ 15:16:

Nogmaals, je hebt in Nederland niet eens meer zeggenschap over het dragen van een lapje stof op je hoofd en dan is Erdogan degene die mensen beperkt in hun vrijheden?? Jij maakt je druk over een hoofddoek? Ga je druk maken over wie er allemaal in de Turkse gevangenissen zitten joh.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:Pinarcik schreef op 26 maart 2017 @ 15:16:

Nogmaals, je hebt in Nederland niet eens meer zeggenschap over het dragen van een lapje stof op je hoofd en dan is Erdogan degene die mensen beperkt in hun vrijheden??

Doe gerust je lappie om en er gebeurt je niks.

(Ipv TVP).
quote:Pinarcik schreef op 26 maart 2017 @ 14:25:

[...]





Ja en? Denk je dat de NOS 3 jaar geleden wel alles verdraaide en nu niet meer ? Of wil je bewust niet onder ogen zien wat er gaande is in de Nederlandse media ?Enlighten us...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven