Erdogan een gevaarlijke gek? deel 2

24-03-2017 17:16 2299 berichten
Vorige topic is vol dus hier maar weer verder.

Link naar het vorige topic:



http://forum.viva.nl/forum/actueel/erdo ... ges/322395
quote:heidelberg schreef op 21 april 2017 @ 21:24:

Ik zie hier jonge mensen die bijna gaan huilen als je iets kritisch over Erdogan zegt. Dat is een blinde verliefdheid waar je de gebreken van iemand niet meer ziet. Ze zitten in een roze bubbel: hier is alles slecht, daar is het fantastisch. Daar is een leider die zich druk maakt om ons, als een Turks vadertje Drees. Ze maken zichzelf helemaal gek met het idee dat het geluk misschien 3.000 kilometer verderop ligt.



http://www.volkskrant.nl/ ... de-verliefdheid~a4488277/Ik vind dat zo sneu voor ze, dat ze in die illusie leven dat Erdogan iets om hen geeft, dat doet hij niet, hij wil alleen hun ja om zijn doel te bereiken.
Nee ik blijf lekker hier!
quote:nessemeisje schreef op 19 april 2017 @ 16:04:

Doe niet net of je voor alle Turken spreekt Pinarcik. Met je aangeleerde slachtofferrol over dat je best veel shit over je heen krijgt en Turken nooit goed genoeg zijn. Als je in real life net zulke onzin verkondigt als hier, is het niet raar dat je veel shit over je heen krijgt he? Ik spreek genoeg Turken die kotsen op mensen zoals jij die Erdolf nakleppen, spugen op de Nederlandse samenleving en geen enkele verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen leven. Zij hopen ook dat Ja-stemmers zo snel mogelijk weggaan omdat die het voor hun verzieken en maken zich ernstig zorgen om hun familie in Turkije.Dit! Pinarcik vertegenwoordigt niet de slimme geintegreerde Turken die wel normaal denken. Ze/hij vertegenwoordigt de rascistische Turken die verdeeldheid willen zaaien. Gaat je niet lukken Peetje. Ik heb vertrouwen in de Nederturken die zich niet laten beinvloeden dioor Erdolf. Oh jammer...ze./hij kan mij niet mneer lezen. What a shame.
quote:sam1968 schreef op 20 april 2017 @ 19:02:

[...]



Echt ik vind dit onzinnig.

Ieder mens neemt om te beginnen informatie selectief waar.

Op Maroc.nl zul je over sommige zaken prima informatie kunnen vinden.

Ik lees de Telegraaf niet, vind ik geen juiste informatiebron. Heel veel mensen vinden dat een prima informatiebron.Oh dus maroc.nl heeft betere objectieve info dan de telegraaf? Laat me niet lachen...allebei zo non objectief als de neten. Verschil: Telegraaf blijft nog beschaafd.
quote:Hetvrijewoord schreef op 20 april 2017 @ 19:30:

Als ik het gevoel had gehad dat ik stelselmatig word gediscrimineerd, gekleineerd, in een fascistisch land woon vol haat tegen mijn ideologie, waarvan het leger in den vreemde een genocide faciliteerde dan had ik jaren geleden al mijn biezen gepakt.



Als ik dan de luxe van een dubbele nationaliteit zou hebben, en ik het land van mijn andere nationaliteit eigenlijk veel beter vond in zo ongeveer alle opzichten, dan was ik decennia eerder al vertrokken.



Als je dat niet doet (prima) maar vervolgens wel blijft klagen hierover is het volkomen logisch dat men zich gaat afvragen wat je in vredesnaam nog doet in het betreffende land.



Daar is niets raars aan.100 keer amen....al ben ik niet gelovig.
quote:sam1968 schreef op 20 april 2017 @ 19:13:

[...]



Over sommige zaken zei ik.Tuurlijk, lekker geloofwaardig. je zakt nu echt door de grond.
Alle reacties Link kopieren
http://www.ad.nl/rotterda ... lt-in-rotterdam~a4c807c9/





Aboutaleb bezorgd om tweespalt in Rotterdam



Burgemeester Ahmed Aboutaleb maakt zich grote zorgen over de tweespalt die in Rotterdam is ontstaan naar aanleiding van de mislukte coup vorig jaar in Turkije. ,,We staan er niet goed voor'', zegt hij vandaag in een vraaggesprek met deze krant.

Mark Hoogstad 22-04-17, 06:30



De verdeeldheid in de stad baart mij zorgen



,,De verdeeldheid in de stad baart mij zorgen'', zegt Aboutaleb, ruim een maand nadat hij de Mobiele Eenheid inzette om een Turkse betoging uiteen te slaan. ,,Tegelijkertijd constateer ik dat de oorzaak van die tweedracht niet hier ligt, maar elders: het conflict in het Midden-Oosten en de coup in Turkije.''



Aboutaleb hekelt het gebrek aan 'democratisch besef' bij een groot deel van de Rotterdamse Turken. ,,Zelf met een Turkse vlag over de Erasmusbrug paraderen na de mislukte coup, maar woest en ontzet zijn als Koerden in deze stad ook gebruikmaken van hun democratische recht om te demonstreren. Dat is meten met twee maten.''



Rotterdam telt bijna 50.000 inwoners van Turkse komaf. In Nederland stemde 71 procent van de Nederturken vóór een grondwetswijziging, die president Recep Tay­yip Erdogan fors meer macht en bevoegdheden geeft. De opkomst was 45 procent.



Aboutaleb noemt zijn verhouding met de pro-Erdoganaanhangers 'niet best'. Hij baseert zich daarbij 'op niet al te vrolijke mailtjes die hier op het stadhuis binnenkomen en op reacties op mijn persoon'. ,,Wat opvalt, is het gebrek aan zelfreflectie: iedereen treft blaam, behalve de eigen groep. Om zulke mensen te overtuigen van het feit dat de waarheid meerdere kanten heeft, is heel erg moelijk.''



Raadslid Turan Yazir (CDA) is het slachtoffer van bedreigingen en heeft daarom zijn taken neergelegd. Zijn collega's in de Rotterdamse raad eisen rectificatie van een krant (Sabah), die Yazir één van de aanstichters noemt van de diplomatieke rel tussen Nederland en Turkije. REGIO P6&7

quote:emmetje2 schreef op 22 april 2017 @ 02:08:

[...]

Tuurlijk, lekker geloofwaardig. je zakt nu echt door de grond.Je mist mijn punt.
quote:Ineke98 schreef op 20 april 2017 @ 19:25:

[...]





Natuurlijk niet. Dit topic bloed dood.Dat zou een heel goed teken zijn. Daar reken ik niet op.
quote:emmetje2 schreef op 22 april 2017 @ 02:04:

[...]

100 keer amen....al ben ik niet gelovig.Geen zorgen : ik ook niet. Verre van.
Alle reacties Link kopieren
Nijmeegse Turken protesteren tegen Erdogan

Gisteren, 21:30

NIJMEGEN - Ongeveer 75 Nijmeegse Turken hielden zaterdagmiddag een demonstratie in Nijmegen. De groep protesteerde tegen de uitkomst van het Turks referendum.



De demonstranten scandeerden leuzen als ’Nee, nogmaals Nee’ en droegen borden met de tekst ’Nee tegen fascisme en een eenmansdictatuur’. Dat meldt Omroep Gelderland.



Het protest draait om het Turks referendum van vorige week zondag. Het referendum werd nipt gewonnen door het ja-kamp van president Erdogan. Daarmee is de weg vrijgemaakt voor veranderingen in de grondwet die de president meer macht geven.
Demonstreren is onzinnig. Heeft geen enkel nut, en volgens mij is er geen enkele organisatie dat ze kan helpen.
Alle reacties Link kopieren
Turken houden nog altijd heel veel van Adolf Hitler



Hitlers boek Mein Kampf – Kavgam in het Turks – is erg populair in Turkije. Vertalingen en regelmatige herdrukken van Mein Kampf verschijnen met regelmaat. In Nederland verspreidde de Amsterdamse moskee El Tawheed via internet een Arabische versie van Mein Kampf. Wie een oorzaak zoekt achter het virulente antisemitisme bij een groot deel van de Turken dat zich ontpopt tot een hedendaagse versie in anti-Zionisme en Israëlhaat is dan ook niet verbaasd dat op het nachtkastje van de gemiddelde Turk naast de Koran ook de Turkse vertaling van Mein Kampf ligt. Een Turkse vertaling uit 1994 is inmiddels aan de 10e druk toe. De vertaler van de Turkse versie, Mine Toker, zegt dat ‘het joodse imperialisme de gehele wereld in zijn greep houdt’. Hoewel Mein Kampf in Turkije inmiddels is verboden, blijft het boek overal te koop en is zeer populair. In maart 2007 stond Mein Kampf zelfs op de derde plaats van de Turkse bestsellerlijst. Ondanks het verbod van augustus 2007, loopt de verkoop gewoon verder. Alles wijst erop dat het eerder om een symbolisch verbod ging om het Westen iets gunstiger te stemmen jegens Turkije. Mein Kampf is vooral onder jongeren een bestseller. Academici en boekhandelaren in Turkije staan nog steeds verbaasd over die plotselinge belangstelling van jonge Turken voor de boeken van Adolf Hitler. Volgens een woordvoerder van een Turkse uitgeverij heeft de populariteit van het boek te maken met een opkomend nationalisme en anti-semitisme in het land. Hieraan zouden onder andere haat tegen de Verenigde Staten om de bezetting van Irak en het huidige beleid van Israël ten grondslag liggen.



Er is bezorgdheid gerezen over het groeiend antisemitisme in Turkije, wat de plaatselijke bevolking wijt aan de macht en invloed van de islamitische partijen. De Turkse krant Hürriyet schreef in oktober 2013 dat een stijgend aantal Joden Turkije verlaat als gevolg van een toenemend antisemitisme. Sinds Erdogan in zijn toespraken regelmatig Israël afschildert als een kwaad, is ook het antisemitisme in het land toegenomen. Er leven nog ongeveer 15.000 Joden in Turkije, vooral in Istanboel.



http://www.franklinterhor ... itische%20wereldmacht.htm
https://www.trouw.nl/demo ... t-in-zwaar-weer~a3f6357b/



Ik vind dit wel een interessante stuk geschiedenis.
Alle reacties Link kopieren
Tot vrij recent werden Turken gezien als redelijk geintegreerd, beter dan Marokkanen die veel vaker negatief in het nieuws kwamen.

Toch zeiden deskundigen toen al dat Marokkanen eigenlijk beter geintegreerd waren dan Turken, omdat ze individualistischer zijn, waar Turken de neiging hebben om te blijven verkeren in hun eigen kringen.

Ik kon dat toen niet zo goed plaatsten maar sinds de coup in Turkije en alles wat daarna is gebeurd (met name het gedoe rond het referendum) begin ik beter te begrijpen wat die deskundigen bedoelden.

En als ik me goed herinner ging de afsplitsing van Wilders uit de VVD destijds erom dat hij faliekant tegen het partijstandpunt was dat Turkije lid zou moeten kunnen worden van de EU. Dat had hij toch al wel goed gezien toen.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
.......Iemand die dit aan den lijve heeft ondervonden is Gül (36). Zij kwam zeventien jaar geleden naar Nederland en trouwde met een man die hier al een aantal jaar woonde. Hij was een familievriend en ze kende hem sinds haar jeugd: “Ik hield echt van hem en wilde graag met hem in Nederland komen wonen.” De eerste drie jaar in Nederland ging alles goed en al snel kregen ze een baby. Maar in Nederland kwam Gül erachter dat ze meer wilde dan thuis zitten met haar kind. Gül miste haar sociale leven in Turkije en had genoeg van het kleine wereldje waar ze in Nederland in terecht was gekomen. “Ik wilde graag kinderleidster worden in een kinderdagverblijf, maar toen ik dit voorstelde aan mijn man, leerde ik zijn zwarte kant kennen.” Hoe meer Gül zich onttrok aan de mening van haar echtgenoot, hoe gewelddadiger hij werd. “Uiteindelijk had hij mij waar hij wilde hebben. Thuis, bang, op de bank.” Het was een buurvrouw die Gül zag lopen met een blauwe plek op haar voorhoofd die haar wees op de mogelijkheden om hulp te krijgen.



Inmiddels is Gül gescheiden van haar man en woont ze met haar zoon in Rotterdam. Het doet haar veel pijn om terug te denken aan haar ex-man, want ze mist hem nog steeds. “Het is zo raar hoe iemand kan veranderen, omdat hij denkt dat mensen slecht over hem zullen praten. Hij was bang dat hij het lachertje van de familie zou worden als ik ging werken. Ze zouden hem zien als een man die niet voor zijn vrouw kan zorgen. Ik ben uiteindelijk bij hem weggegaan, omdat ik het niet kon verkroppen dat hij al die mensen boven mijn welzijn plaatste. Ik houd van mijn afkomst, maar die mannelijke trots kan een Turkse vrouw kapot maken.”



http://www.verspers.nl/ar ... turks-taboe/#.WP0AD6TenMI
Ik vind zo'n verhaal hier niet op zijn plaats heidelberg
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiever schreef op 23 april 2017 @ 21:37:

Ik vind zo'n verhaal hier niet op zijn plaats heidelbergAls je tussen de regels leest, begrijp je waarom dit verhaal wel iets met onze samenleving te maken heeft. Indirect met Erdogan, maar toch iets om over na te denken
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiever schreef op 23 april 2017 @ 21:37:

Ik vind zo'n verhaal hier niet op zijn plaats heidelbergHet illustreert juist hoe Turks veel Nederlandse Turken nog altijd zijn.
Wat een onzin.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiever schreef op 23 april 2017 @ 21:37:

Ik vind zo'n verhaal hier niet op zijn plaats heidelbergDat is het wel. De Turk in het verhaal houdt nog steeds vast aan zijn (of dat van zijn ouders) beeld van hoe een vrouw zich in een huwelijk behoort te gedragen. Ingegeven door zijn familie en denkend dat dit zo hoort. Hij is nul komma nul geïntegreerd.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:Alixane schreef op 23 april 2017 @ 21:57:

[...]



Dat is het wel. De Turk in het verhaal houdt nog steeds vast aan zijn (of dat van zijn ouders) beeld van hoe een vrouw zich in een huwelijk behoort te gedragen. Ingegeven door zijn familie en denkend dat dit zo hoort. Hij is nul komma nul geïntegreerd.Ook in de Turkse normen was hij niet geintegreerd, anders had die vrouw het wel aan zien komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiever schreef op 23 april 2017 @ 21:59:

[...]





Ook in de Turkse normen was hij niet geintegreerd, anders had die vrouw het wel aan zien komen.Huh?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:Alixane schreef op 23 april 2017 @ 22:03:

[...]



Huh?Zo moeilijk is het toch niet? Als het in Turkije normaal was dan zou zij waar dan ook in de wereld er niet van staan te kijken dat ze moeilijkheden kreeg als ze wilde werken. Dit heeft niets met integratie te maken, belachelijk dat jullie dit verhaal gebruiken om het integratieproblemen te gooien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiever schreef op 23 april 2017 @ 22:08:

[...]



Zo moeilijk is het toch niet? Als het in Turkije normaal was dan zou zij waar dan ook in de wereld er niet van staan te kijken dat ze moeilijkheden kreeg als ze wilde werken. Dit heeft niets met integratie te maken, belachelijk dat jullie dit verhaal gebruiken om het integratieproblemen te gooien.Zij heeft om zich heen gekeken in Nederland en de mogelijkheden gezien. Hij blijft teruggrijpen naar de mores in zn vaderland. Dat vind ik een prima voorbeeld van niet-integreren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven