Extreems rechtse terreur eist 9 levens in Duitsland

20-02-2020 09:53 61 berichten
In de Duitse stad Hanau zijn 9 doden gevallen (wo de dader) als gevolg van terreur. de dader opende het vuur op twee shisha lounges. Hij had een extreemrechts manifest achtergelaten.

Extreem rechtse terreur eist veel levens in het Westen. Dit is een reële dreiging, ook in ons land maar zijn we ons hier wel voldoende van bewust?
Alle reacties Link kopieren
er vallen meer doden door isis aanslagen ze maarja dat is dan ook extreem rechts!
extreem rechts is niet alleen probleem onder de blanken.
icequeen2000 schreef:
20-02-2020 09:56
er vallen meer doden door isis aanslagen ze maarja dat is dan ook extreem rechts!
extreem rechts is niet alleen probleem onder de blanken.
In het westen vallen meer doden door extreem rechts terug dan door IS terreur
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
20-02-2020 09:58
In het westen vallen meer doden door extreem rechts terug dan door IS terreur
isis valt ook onder de extreem rechtse groupering, of wat dacht je!
je hebt natuurlijk gelijk dat IS ook extreem rechts is. Het probleem is extreem rechts
Alle reacties Link kopieren
extreem rechts moet algemeen aangepakt worden!
probleem is in europa krijgt ene extreem rechtse groep meer privileges dan andere uit vrees voor wraak!
icequeen2000 schreef:
20-02-2020 10:01
extreem rechts moet algemeen aangepakt worden!
probleem is in europa krijgt ene extreem rechtse groep meer privileges dan andere uit vrees voor wraak!
Probleem in Europa is dat extreem rechts zichzelf niet ziet als een probleem maar liever wijst naar andere extreemrechtsen
Alle reacties Link kopieren
Dit is een reële dreiging, ook in ons land maar zijn we ons hier wel voldoende van bewust?

Ik maak me er niet druk om, laat mijn leven niet leiden door angst. Nu zijn het shisalounges, een andere keer wordt in een tram geschoten, of een weekblad, of kun je het willekeurige slachtoffer zijn van een gestoorde gek. Moet ik me daar constant van bewust zijn? Wat moet en kan ik doen om dat te voorkomen? En hoe leuk is mijn leven dan nog?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dit heeft meer te maken met Gewoon extreem gestoord.
Niet om 't een of ander, maar zo'n shisha lounge is een bron van terreur voor omwonenden. Althans dat is het in de dichtstbijzijnde stad hier met schietpartijen en bedreigingen met wapens. Ze hebben die toko hier gedwongen laten sluiten omdat dat toch een verkeerd soort publiek aantrekt blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
idd nu heeft iedereen een label nodig om zijn handelingen goed te praten of te versoepelen, sommige mensen zijn slecht om dat ze slecht zijn.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
20-02-2020 09:53

Extreem rechtse terreur eist veel levens in het Westen. Dit is een reële dreiging, ook in ons land maar zijn we ons hier wel voldoende van bewust?

Ik zou graag eens reële statistieken zien voor wat betreft misdrijven.

Nederland, Duitsland en andere landen houden van creatief boekhouden...

https://www.groene.nl/artikel/politie-m ... enten-zelf

Onderzoeksplatform Investico onderzocht tips vanaf de werkvloer van de politieorganisatie over manipulatie van cijfers. Vermoedens daarover bestonden al langer, mede gebaseerd op ervaringen in het buitenland. In Duitsland, Engeland en de Verenigde Staten zijn de afgelopen jaren politiekorpsen betrapt op het manipuleren van misdaadstatistieken om meer personeel te krijgen, of juist een vals beeld van veiligheid te schetsen.





https://www.cidi.nl/eu-bureau-voor-de-g ... eu-niveau/

Cijfers van de politie laten een lichte daling in het aantal antisemitische incidenten zien, terwijl de CIDI-monitor sinds 2017 een stijging constateert. De precieze oorzaak van dit verschil is niet duidelijk. Wel is bekend dat de aangiftebereidheid in Nederland erg laag is.

Ook zijn sommige gevallen bekend van meldingen bij de politie waarbij een antisemitisch aspect ten onrechte niet onderkend wordt. CIDI dringt daarom al langere tijd aan op de mogelijkheid om ‘antisemitisme’ als aparte keuze toe te voegen aan het aangifteformulier, zodat bij registratie niet gekozen hoeft te worden tussen ‘godsdienst’ of ‘ras’ als verzamelterm. Dit zou bovendien helpen bij vroegtijdige herkenning van antisemitisme dat een enkel incident overstijgt. Al in 2015 heeft de regering toegezegd hier werk van te maken, maar de wijziging is nog steeds niet ingevoerd.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 20-02-2020 10:34
35.92% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
je hebt meer kans van omvergereden te worden dan omgebracht te worden door terrorist! in angst leven is niet goed! of ga je dan schrik hebben bij oversteken van zebrapad!
Alle reacties Link kopieren
Zit het probleem niet vooral in het 'extreem'?
Niet direct in het 'rechts'?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
20-02-2020 10:28
Zit het probleem niet vooral in het 'extreem'?
Niet direct in het 'rechts'?
Dit.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Dubbel.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
20-02-2020 10:23
Ik zou graag eens reële statistieken zien voor wat betreft misdrijven.

Nederland, Duitsland en andere landen houden van creatief boekhouden...

https://www.groene.nl/artikel/politie-m ... enten-zelf

Onderzoeksplatform Investico onderzocht tips vanaf de werkvloer van de politieorganisatie over manipulatie van cijfers. Vermoedens daarover bestonden al langer, mede gebaseerd op ervaringen in het buitenland. In Duitsland, Engeland en de Verenigde Staten zijn de afgelopen jaren politiekorpsen betrapt op het manipuleren van misdaadstatistieken om meer personeel te krijgen, of juist een vals beeld van veiligheid te schetsen.





https://www.cidi.nl/eu-bureau-voor-de-g ... eu-niveau/



Cijfers van de politie laten een lichte daling in het aantal antisemitische incidenten zien, terwijl de CIDI-monitor sinds 2017 een stijging constateert. De precieze oorzaak van dit verschil is niet duidelijk. Wel is bekend dat de aangiftebereidheid in Nederland erg laag is.

Ook zijn sommige gevallen bekend van meldingen bij de politie waarbij een antisemitisch aspect ten onrechte niet onderkend wordt. CIDI dringt daarom al langere tijd aan op de mogelijkheid om ‘antisemitisme’ als aparte keuze toe te voegen aan het aangifteformulier, zodat bij registratie niet gekozen hoeft te worden tussen ‘godsdienst’ of ‘ras’ als verzamelterm. Dit zou bovendien helpen bij vroegtijdige herkenning van antisemitisme dat een enkel incident overstijgt. Al in 2015 heeft de regering toegezegd hier werk van te maken, maar de wijziging is nog steeds niet ingevoerd.
Wat moorden betreft: zo'n 150 per jaar.
https://nos.nl/artikel/2265369-dit-jaar ... -2017.html

Ik neem aan dat lijken goed te tellen zijn, en dat met de moordstatistieken niet gesjoemeld wordt.
Al kan ik mij voorstellen dat als een bejaarde overlijdt, niet altijd onderzocht wordt of iemand een overdosis slaapmiddel in de thee gedaan heeft.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
redbulletje schreef:
20-02-2020 10:17
Niet om 't een of ander, maar zo'n shisha lounge is een bron van terreur voor omwonenden. Althans dat is het in de dichtstbijzijnde stad hier met schietpartijen en bedreigingen met wapens. Ze hebben die toko hier gedwongen laten sluiten omdat dat toch een verkeerd soort publiek aantrekt blijkbaar.
Wat? Doe normaal! Dit gaat over een nazi die onschuldige mensen heeft doodgeschoten. Het gaat niet over jouw sishalounge. Hoe haal je het in je hoofd om zo'n terreurdaad goed te praten?
himalaya schreef:
20-02-2020 10:12
Ik maak me er niet druk om, laat mijn leven niet leiden door angst. Nu zijn het shisalounges, een andere keer wordt in een tram geschoten, of een weekblad, of kun je het willekeurige slachtoffer zijn van een gestoorde gek. Moet ik me daar constant van bewust zijn? Wat moet en kan ik doen om dat te voorkomen? En hoe leuk is mijn leven dan nog?
zou het je uitmaken als je weet dat deze dader dezelfde theorieën hanteert als een Nederlandse parlementariër? We maken toch ook kort metten met haat imams die een ziekelijk gedachtengoed prediken?
Solomio schreef:
20-02-2020 10:28
Zit het probleem niet vooral in het 'extreem'?
Niet direct in het 'rechts'?
Extreem is nooit goed natuurlijk maar welke extreem linkse groepering maakt slachtoffers in Europa dan?
redbulletje schreef:
20-02-2020 10:17
Niet om 't een of ander, maar zo'n shisha lounge is een bron van terreur voor omwonenden. Althans dat is het in de dichtstbijzijnde stad hier met schietpartijen en bedreigingen met wapens. Ze hebben die toko hier gedwongen laten sluiten omdat dat toch een verkeerd soort publiek aantrekt blijkbaar.
Hier hebben we er heel veel in het centrum. Komt een bepaald volk op af, maar geen vervelendere mensen dan in de kroeg. Tieners zitten er ook regelmatig. Ik ben er ook weleens geweest als blank meisje met mijn vriendinnen en Turkse maatjes.
Alle reacties Link kopieren
haarklover schreef:
20-02-2020 10:35
Wat moorden betreft: zo'n 150 per jaar.
https://nos.nl/artikel/2265369-dit-jaar ... -2017.html

Ik neem aan dat lijken goed te tellen zijn, en dat met de moordstatistieken niet gesjoemeld wordt.
Al kan ik mij voorstellen dat als een bejaarde overlijdt, niet altijd onderzocht wordt of iemand een overdosis slaapmiddel in de thee gedaan heeft.

Zeg je nou dat alleen iemand doden onder het kopje "terreur" kan vallen?

Wat dacht je van de vrijheid van meningsuiting?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
20-02-2020 10:28
Zit het probleem niet vooral in het 'extreem'?
Niet direct in het 'rechts'?
Tja,
activisten die een varkensstal insluipen om foto's te maken, of een kruispunt bezetten tegen de klimaatcrisis, worden volgens mij extreem-links genoemd, maar plegen geen moord. (met uitzondering van Volkert van der G., hij heeft Pim Fortuyn vermoord).

En er is ook nog wel verschil tussen een varkenskop bij een moskee hangen, en er op los schieten.

Volgens mij gebruiken sommige onderzoekers de term "extremistisch" voor mensen die gewelddadig worden.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
20-02-2020 10:23
Ik zou graag eens reële statistieken zien voor wat betreft misdrijven.
Ik heb niet alle statistieken bij de hand, en googlen kunt u zelf.
Snoesje666 schreef:
20-02-2020 10:44
Zeg je nou dat alleen iemand doden onder het kopje "terreur" kan vallen?
Nee.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
20-02-2020 10:40
zou het je uitmaken als je weet dat deze dader dezelfde theorieën hanteert als een Nederlandse parlementariër?

Net als die gasten van Denk, bedoel je.


We maken toch ook kort metten met haat imams die een ziekelijk gedachtengoed prediken?
Nee, dat doen 'we' niet. 'We' zijn vaak bang om voor racist en islamofoob uitgemaakt te worden.

Tip: ga eens praten met David Suurland.
https://twitter.com/dsuurland

Als de AIVD toegeeft dat er sprake is van een ’serieuze bedreiging’, dan moet je salafistische clubs in die parallelle samenleving benaderen als politieke organisaties en hen als zodanig aanpakken. Je mag hier niet met een hakenkruis op straat. Net zo moeten we ons afvragen of we het accepteren dat kinderen in salafistische internaten worden geïndoctrineerd met gedachtegoed dat oproept tot haat jegens ongelovigen, homoseksuelen en Joden.” Bron: https://www.telegraaf.nl/nieuws/5212655 ... n-de-islam

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven