Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.

Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.

"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."

Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.

"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.

Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.

Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.

Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.

filmpje

Bron: omroepbrabant.nl

Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .

Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.

Wat vinden jullie hier van?

edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
quote:fryskhynder schreef op 17 juni 2014 @ 20:25:

Roep al jaren, mijn ex gaat over lijken............helaas zal ik met Hans dankzij Jeugdzorg onder moeten duiken wanneer hij terug is!

Die aankondiging is dus precies een van de redenen waarom de jongen uit huis is geplaatst.

Ze denkt werkelijk dat Dana haar ex is en ziet dit als doodsbedreiging
Ab imo pectore
Misschien is het maar goed dat dit zo openbaar is. Niet voor Hans(je) natuurlijk, maar als dit soort gekken zich onder de radar organiseren heb je nog een groter probleem. Nu zie je nog met naam en toenaam wie er zo hysterisch en opruiend lopen te doen. Veel enger als ze écht gaan BBQ'en. Voor je het weet raggen ze die Gerland aan het spit.
quote:nessemeisje schreef op 17 juni 2014 @ 21:26:

[...]

De moeder heeft een héle grote rol in deze situatie. In plaats van dat ze de camera hanteerde (maar geen geld voor beltegoed, prioriteiten) had ze ook haar kind kunnen kalmeren. In plaats van als een dolle stier op Facebook haar gram halen, had ze ook kunnen bedenken dat ze met deze acties haar kind nog meer schade berokkent. Dat joch is toch het einde der tijden op internet te vinden terwijl hij hysterisch om zijn moeder huilt. De ouders hebben het allemaal zo ver laten komen, de moeder heeft het de laatste dagen laten escaleren en daar heb ik geen goed woord voor over.Dat dus exact.
quote:topdropje schreef op 17 juni 2014 @ 21:31:

Misschien is het maar goed dat dit zo openbaar is. Niet voor Hans(je) natuurlijk, maar als dit soort gekken zich onder de radar organiseren heb je nog een groter probleem. Nu zie je nog met naam en toenaam wie er zo hysterisch en opruiend lopen te doen. Veel enger als ze écht gaan BBQ'en. Voor je het weet raggen ze die Gerland aan het spit.Oo ik ben erg, het is allemaal triest maar ik moet hier om lachen.
quote:lila01 schreef op 17 juni 2014 @ 21:31:

[...]

Enn, ik versta je echt niet hoor .

Het is toch echt erg.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nina, ik vind echt dat je deels gelijk hebt. Er worden veel fouten gemaakt die soms ten koste gaan van een liefdevol gezin die alles over hebben voor hun kinderen, in alle belangeloosheid

En dat is evht wat me hier stoort! Het gaat niet meer om Hans, het gaat om haar! Hoe verzin je het in godesnaam om vannacht mensen op te ropepen tot een naam voor een eigen partij. Je liefdevolle persoonlijke briefjes te publiceren op internet, het toe te laten dat een ieder met eenkritische blik te laten afblaffen, uitschelden en te laten bedreigen? Deze mensen met de meest lelijke woorden te blokken van je fb. Terwijl je als moeder continu om aandacht loopt te roepen, op fb, in de media en via filmpjes op yt. Wat denkt ze nou? Dat de hele wereld met haar meebuigt?

Hoe deze vrouw denkt is niet ok. Er zijn veel gevallen van onrecht door BJz en deze mensen hebben dat echt heel waardig bevochten. Dat kan je van Irme echt niet zeggen, sorry
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 juni 2014 @ 21:27:

[...]

Er is toch een OTS?

Ja, maar bij OTS heb je als ouder zijnde het gezag nog, zij het beperkt. En om dit soort dingen te laten verwijderen, heb je als instantie het gezag over een kind nodig, denk ik. Of vader...want die heeft ook gezag. Kan dus juridisch pas als moeder uit gezag ontzet of ontheven is. Lijkt mij.

Maar goed, dit is nieuw. Maar ik kan me voorstellen dat vader of BJZ al bezig is met procedure uit macht ontzetting/tijdelijke ontheffing. Het zou mij in ieder geval niet verbazen.

Oh, en BJZ kan dat dan doen, niet RvdK.
Lila via Facebook is het makkelijk. Denk dat 9 van de 10 heeel gauw doorloopt als er op straat iets gebeurd wat niet door de beugel kan.
Uit een boek leren is dus de stomste leerwerk

lees ik net. Dat jullie het even weten.
quote:lila01 schreef op 17 juni 2014 @ 21:30:

Ik kan er gewoon met mijn kop niet bij hoe makkelijk het gaat om een groep te mobiliseren die hele enge dingen roept en niet voor rede vatbaar is.Dat heb ik nou ook Lila.. Dit is toch angstaanjagend?! Snap ook niet dat dit maar door en door kan gaan.. Sluiten die handel.. Dat jongetje, Sjesis.. Wat erg..
Nou ja.. dat dus..

Ik kan er gewoon met mijn kop niet bij hoe makkelijk het gaat om een groep te mobiliseren die hele enge dingen roept en niet voor rede vatbaar is.The wave weleens gezien?
quote:nessemeisje schreef op 17 juni 2014 @ 21:26:

[...]

De moeder heeft een héle grote rol in deze situatie. In plaats van dat ze de camera hanteerde (maar geen geld voor beltegoed, prioriteiten) had ze ook haar kind kunnen kalmeren. In plaats van als een dolle stier op Facebook haar gram halen, had ze ook kunnen bedenken dat ze met deze acties haar kind nog meer schade berokkent. Dat joch is toch het einde der tijden op internet te vinden terwijl hij hysterisch om zijn moeder huilt. De ouders hebben het allemaal zo ver laten komen, de moeder heeft het de laatste dagen laten escaleren en daar heb ik geen goed woord voor over.Eens.
Irme van der Heijden Nu even alle freaks aan het blokkeren die zullen allen onderzocht worden dmv achterhalen Ip adres, word vervolgd!!! Dus fake profiels worden achterhaald

8 min. · Vind ik leuk · 3
Ik irriteer me echt aan de status:

wat een hel, ik mis h zo erg en hij gaat hier aan onderdoor... VRESELIJKSTE WAT ME OOIT IS OVERKOMEN!!!

Kijk mij eens zielig zijn. Het draait ook vooral om moeder, hier weer bevestigd
Zou Irme zich eigenlijk wel realiseren dat ze zichzelf en haar kind in gevaar brengt door nu met jan en alleman aan te pappen. Hier komen allerlei mafkezen op af.
Is echt niet fris meer,

Ze draaft maar door

En het word met de dag erger ( ze word overmoedig)

quote:pella81 schreef op 17 juni 2014 @ 21:35:

Irme van der Heijden Nu even alle freaks aan het blokkeren die zullen allen onderzocht worden dmv achterhalen Ip adres, word vervolgd!!! Dus fake profiels worden achterhaald

8 min. · Vind ik leuk · 3
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:fryskhynder schreef op 17 juni 2014 @ 21:03:

ik zie hier niemand afgemaakt worden ...Dat dan weer niet

[...]

Maar onze tactiek is ook anders.

Wij lokken jullie eerst naar binnen met een goed verhaal en als we een hoop nieuwe hebben verzameld, dan pas duiken we er en masse op , mwoehaha!

quote:pella81 schreef op 17 juni 2014 @ 21:35:

8 min. · Vind ik leuk · 3Zo, Irme laat zich nu echt van haar beste kant zien . Ze gaat mensen bedreigen.
mamavk

Ja het draait ook om haar

Het heeft niks meer van doen met het ventje,

Zij moet aandacht
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:lila01 schreef op 17 juni 2014 @ 21:36:

Zou Irme zich eigenlijk wel realiseren dat ze zichzelf en haar kind in gevaar brengt door nu met jan en alleman aan te pappen. Hier komen allerlei mafkezen op af.

Die beseft zich helemaal niks meer denk ik zomaar...

Zo jammer dat ze geen echte vrienden heeft, had haar allang met kleren en al onder een koude douche gezet!
Ip adressen worden achterhaald? WTF. Echt, ze is een borderliner uit het boekje.

Oh wacht dat mag ik niet zeggen.

Een borderliner uit een schriftje.
quote:topdropje schreef op 17 juni 2014 @ 21:39:

Ip adressen worden achterhaald? WTF. Echt, ze is een borderliner uit het boekje.

Oh wacht dat mag ik niet zeggen.

Een borderliner uit een schriftje.
Zal me niks verbazen als er over een tijdje een boek van haar in de winkel ligt. Zodat heel Nederland alles nog even rustig kan nalezen over hoe "sterk" zij bleef tijdens het hele gebeuren. Met als titel Niet huilen Hans, niet huilen.
quote:lila01 schreef op 17 juni 2014 @ 21:36:

Zou Irme zich eigenlijk wel realiseren dat ze zichzelf en haar kind in gevaar brengt door nu met jan en alleman aan te pappen. Hier komen allerlei mafkezen op af.NEE dus.

Ik kan er gewoon met mijn kop niet bij hoe makkelijk het gaat om een groep te mobiliseren die hele enge dingen roept en niet voor rede vatbaar is.60 jaar geleden..........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven