Fitna The Movie - online

27-03-2008 19:06 853 berichten
Zie site rtlnieuws.nl

N.b. Link naar de film: http://www.liveleak.com/view?i=ee4_1206625795
Nijntje schreef op 27 maart 2008 @ 22:17:

[...]

Ja maar lieverd, ik heb "de moslim" nog helemaal niks horen zeggen.

Tuurlijk wel.

'Niet over eén kam scheren' kan zowat elke moslim

(In tegenstelling tot sommige forumers) accentloos zeggen na NYC op 11 september, en als men dan nog bezig was met een inburgeringscursus, dan leerden ze het wel bij de moord van Van Gogh.
Alle reacties Link kopieren
Oh, als je nu naar Nova.tv gaat kun je er zelfs mee tsjetten!
Am Yisrael Chai!
[quote]Alex schreef op 27 maart 2008 @ 22:59:

Serieus; ik snap het nut van dat hele distantiëren niet; waarom zouden die mensen in godesnaam de straat op moeten gaan als zij zich totaal niet verbonden voelen met de moslimterroristen? Juist daarom.

De enige factor die hen bindt, is het feit dat ze moslim zijn. Dat is toch een prima reden om zich van die anderen te distancieren, die zich ook moslims noemen, maar wel moordaanslagen plegen¨?

quote]
fashionvictim schreef op 27 maart 2008 @ 22:56:

[...]

Ariërkwestie? Hoe bedoel je?

Oh, dat ik Wilders een racist vind? Dat vindt volgens mij elke weldenkende Nederlander. En buitenlander for that matter, moet je eens internationale artikelen over hem lezen.

Ik bedoelde de film. I

k ga niet Wilders zitten verdedigen, wil me graag distantiëren van hem hoor. Maar ik ken geen uitspraken van hem over ras, vandaar de vraag. Maar goed, dan kan je hem nog wel een racist vinden, dat is waar.
fashionvictim schreef op 27 maart 2008 @ 23:01:

Oh en Nijn, je kan morgen je hart ophalen op uitzendinggemist.nl, want er zitten alleen maar moslims op Nederland 2. Leef je uit!
Ga ik zeker kijken!
Nou Nova.tv is kennelijk overbelast door al die tsjetters, want ik kan m niet openen.
Heb je al gegoogled naar reacties vanuit de moslimwereld op de aanslagen in NY, London en Madrid?
Am Yisrael Chai!
Ik distantieer me van de Nederlandse film.
fashionvictim schreef op 27 maart 2008 @ 23:08:

Heb je al gegoogled naar reacties vanuit de moslimwereld op de aanslagen in NY, London en Madrid?
Nee, maar omdat je het zo vriendelijk suggereert dit keer, zonder stront en poep, wil ik dat wel even doen.
-
anoniem_11555 wijzigde dit bericht op 15-08-2010 23:18
Reden: -
% gewijzigd
Moslimreacties op aanslag in Beslan: http://memri.org/bin/arti...chives&Area=sd&ID=SP78004

Moslimreacties op aanslagen 9/11: http://www.religioustolerance.org/reac_ter16.htm

Moslimreacties op aanslag in London: http://www.globalvoicesonline.org/?p=310

Google is your friend.
Am Yisrael Chai!
Dat waren trouwens de eerste paar hits. Meid, als je al die sites moet gaan lezen ben je de komende weken nog wel even bezig.
Am Yisrael Chai!
ex·tre·mist (dem; extremisten)

iemand die uitersten najaagt

extremisme (het; extremistisch, extremist)

het gaan, het voeren tot het uiterste

ter·ro·rist (dem; terroristen; terroriste)

iemand die daden van terrorisme pleegt

ter·ro·ris·me (het)

het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur

ter·reur (de)

georganiseerde geweldpleging

Uitersten in een geloof opzoeken staan niet gelijk gekoppeld aan geweldpleging.
dalida schreef op 27 maart 2008 @ 23:10:

Dan heb je Wilders toch niet helemaal goed begrepen. Dat wil hij helemaal niet namelijk. Voor iedereen is hier plaats, alleen voor geweld is hier geen plaats.

Dat is natuurlijk niet echt en helemaal waar.

Hij zegt net nog bij de persconferentie dat De Moslims bladzijdes uit de koran moeten scheuren. Niet dat De Moslims geen geweld in Nederland moeten plegen.

Zou trouwens ook gek zijn om dat te prediken. Want dat mag ook gewoon niet. En is ook niet gebeurd.
Bedankt voor de links FV. Dat scheelt me idd een hoop zoekwerk. Ik was pas bij De Volkskrantpuntnl in het archief.

Van de site van Religious Tollerance:

"Opinion statement by the author:

There have been a few individual statements by moderate Muslims who have condemned terrorism. I would have liked to have seen an authoritative statement signed by, say, 100 moderate Muslim leaders from the Middle East. This would have countered the many strident statements by radical extremist Fundamentalist Muslim leaders. Their silence leads many in the world to identify terrorism with the religion of Islam, rather than with one extremist, radical, Fundamentalist wing of Islam."

----------------

Ja, dat is wel zo n beetje wat ik ook bedoel.
Hehe ik heb de film eindelijk kunnen zien. Zaten wel een aantal schokkende beelden in dat wel.

Veel oud materiaal, maakte versen uit de koran niet af waardoor ze misleidend waren (maar dat heb uit Nova).

Ik denk niet dat het tot haat ed komt.
anoniem_45725 wijzigde dit bericht op 27-03-2008 23:26
Reden: was nog niet klaar
% gewijzigd
Het punt is dat de grootste schreeuwlelijkerds de meeste aandacht krijgen en opvallen.
Nou, als je gewoon even googlet dan zie je dat dat gewoon niet waar is. Net zoals het vanavond niet waar is dat moslimorganisaties niet reageren, het is for crying out loud de grote moslimshow op alle netten die zich - as we speak - zitten te verdedigen voor het gebrek aan reactie.

Ook op de site die je net zelf citeert is dat 1 reactie tussen vele andere reacties die die bewering tegenspreken.

Maar zoals Mamzelle al zei, het is kennelijk nooit genoeg.

Op deze site trouwens ook weer een mooi overzicht van uitermate inhoudelijke reacties - your favourite! - op de aanslagen van 9/11. http://findarticles.com/p...2001_Oct/ai_79628785/pg_3

Jammer trouwens dat je zelf nergens inhoudelijk op ingaat, maar alleen maar een beetje loopt te quoten.
Am Yisrael Chai!
ik hoorde net bij shownieuws -volgens mij- dat de eerste rechtszaak al in beraad is genomen, het schijnt dat hij in plaats van volkert van der G. een of andere rapper in de film heeft neergezet{met foto geloof ik }
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Spong noemt het een haatzaaiende film, nu. Ben het helemaal met hem eens. "Het venijn zit in de staart, met name in de tekst waarin gezegd wordt dat "de Islam erop uit is het westen te vernietigen", gecombineerd met de beelden, ik vind het geen onschuldige film".

Daar ben ik het nu eens helemaal mee eens.
Am Yisrael Chai!
.
Als het nou echt met een sisser afloopt allemaal, dan heeft wilders zijn portie aandacht wel weer gehad de afgelopen tijd en kunnen we weer over tot de orde van de dag.

Ons druk maken over hoe we gewoon op vredelievende manier met elkaar samen kunnen leven in dit kleine drukke landje.

misschien kan JP dan eens gewoon gaan regeren, en deze man eens een poosje negeren.

(Dat werkte bij Janmaat overigens ook erg goed in de jaren 80, misschien werkt het nog steeds.Is trouwens meer boeddhistisch, dan christelijk of moslim om dat wat negatieve energie kost, geen aandacht te geven en je te richten op het positieve.)
fashionvictim schreef op 27 maart 2008 @ 23:30:

Spong noemt het een haatzaaiende film, nu. Ben het helemaal met hem eens. "Het venijn zit in de staart, met name in de tekst waarin gezegd wordt dat "de Islam erop uit is het westen te vernietigen", gecombineerd met de beelden, ik vind het geen onschuldige film".

Daar ben ik het nu eens helemaal mee eens.
precies!
Nijntje schreef op 27 maart 2008 @ 22:13:

Eh.......ja, zo werkt de beeldvorming dus gewoon wel, Kjong. Als ik lid ben van een religie, en mijn religiegenoten steken een dorp iets verderop in de brand, dan heb ik wel een morele plicht om me daarvan te distancieren. Zo niet, dan kan ik het anderen niet kwalijk nemen mij scheef aan te kijken.

De Bush-redenatie.

If you are not with me, you are against me.
Hé hé, de film gezien, ondertussen reacties op tv proberen te volgen en de reacties hier. Drukdrukdruk.

Ik vind het een vreselijke film, die volgens mij bedoeld is om angst te zaaien en angst is toch nog een hele slechte raadgever. Er wordt behoorlijk lauw op gereageerd, dat het allemaal wel meevalt. Natuurlijk kennen wij al die beelden, maar als je ze allemaal tegelijk op een rijtje voorgeschoteld krijgt, voorzien van koranteksten, dan is volgens mij het enige doel: angstzaaien.

Ik vind het absoluut geen onschuldige film. Er wordt 'gesuggereerd' (de hele film hang van suggesties aan elkaar), dat de islam heel eng en gevaarlijk is, slecht voor homo's, vrouwen, kinderen. Suggererende teksten als: 'De toekomst van Nederland?'. Dit heeft in mijn ogen niks meer te maken met vrijheid van meningsuiting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven