Geen Ramadan of Suikerfeest in Denemarken

03-01-2011 14:11 131 berichten
Kopenhagen - Winkeliers in Denemarken mogen in 2011 geen spullen verkopen voor de Suikerfeest en Ramadan. De maatregel is genomen gedaan om te voorkomen dat de islamitische traditie nog populairder wordt.

ANP

''Het bedrukken en produceren van goederen, waaronder posters, dozen en kaarten met de tekst halal, Suikerfeest of Ramadanen alle andere activiteiten in relatie tot Ramadan en Suikerfeest zijn verboden'', aldus de instructie van de autoriteiten. Wie de regels schendt, kan een juridische procedure tegemoet zien.

Kopenhagen is tegen elke vorm van islamitische invloed. Ondanks dat vieren steeds meer islamieten en niet islamieten deze festiviteiten. Ze sturen kaarten of geven elkaar presentjes. Islamitische winkels spelen daar handig op in en de etalages zijn meestal al een tijd voor de Suikerfeest ingericht. (ANP)

Hier kan je de oorspronkelijke tekst vinden:

hier

Ik raad jullie aan het oorspronkelijk bericht ook te lezen

Zou het ook in Nederland verboden moeten worden?

Totaal aantal stemmen: 61

Ja, verbied de suikerfeest en de Ramadan (28%)
Ja, verbied Valentijsedag (8%)
Nee, verbied de suikerfeest en de Ramadan niet (28%)
Nee, verbied Valentijsedag niet (2%)
Verbied geen feesten (30%)
Het maakt me niks uit (5%)
De criminalietiet in cijfers
Alle reacties Link kopieren
Uw percentage van 2% zijn verdachten op JAAR basis. Dus in het jaar 2002 werd 2% verdacht van een criminele actie.

U weet ook wel dat heel wat meer dan 2% van de Marokannen betrokken zijn (geweest) bij criminaliteit.

In Spanje werd het communisme ook voorkomen overigens. (met geweld)

De NLse economie is NIET afhankelijk van arbeidskrachten uit Afrika. Netto kosten immigranten uit Afrika veel geld.

Ik sluit niet uit dat in de toekomst immigranten uit China noodzakelijk zijn. (hoog opgeleid en harde werkers)

Op dit moment en zeker de laatste 30 jaar is de werkloosheid en uitkerings afhankelijkheid van de immigranten in NL zeer hoog en het netto plaatje een absolute kostenpost.

Dit geldt voor heel west-europa.
Hier wat cijfers over criminaliteit.

http://www.heemland.nl/hl ... eit_onder_allochtonen.htm
quote:Aubrey schreef op 03 januari 2011 @ 14:19:

Ach, in Engeland mag kerstverlichting alleen nog maar als 'winterverliching' worden verkocht, om niet-christelijken niet voor het hoofd te stoten. Zo is er overal iets. Niet druk over maken, mensen die het willen vieren kunnen dat (gelukkig) gewoon doen.

Is dat zo?

Ik kan mij voorstellen dat scholen, gemeentehuizen e.d. "winterverlichting" vermelden om te tonen dat ze niet religieus zijn, maar ik neem aan dat een winkel nog best "kerstverlichting" (en kerstballen, kerstbomen, kerstengelen, en kerstkaarsen) verkopen mag.

Waar heb jij deze informatie vandaan?
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
In 1956 was Iran een democratie.

De regering wilde toen de oliemaatschappijen nationaliseren (onteigenen).

Groot-Brittanië en de VS hebben toen een staatsgreep gesteund.

De Sjah werd toen weer dictator.

Tegen zijn zoon (inmiddels Sjah) kwam in 1973 een revolutie, waarbij Khomeini de macht greep.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
1979

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven