Groen Links van brave club naar schandalenmachine

20-06-2019 22:55 255 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Diemense GroenLinks-wethouder en locoburgemeester Jorrit Nuijens is aan het eind van de middag aangehouden voor het stadhuis in Amsterdam. De gemeente Diemen bevestigt zijn arrestatie, maar kan niets zeggen over de aanleiding.

De politie kan geen naam noemen, maar zegt wel dat er een man is aangehouden op verdenking van het verstoren van de openbare orde. Hij verzette zich bij zijn arrestatie en spuugde op het bureau een agent in het gezicht, zegt de politie.
https://nos.nl/artikel/2289915-wethoude ... erdam.html


Moddergooien en paniek bij GroenLinks na het vertrek van Zihni Özdil. Nadat Jesse Klaver gisteren een keiharde mail over het vertrekkend Kamerlid had gestuurd, geeft Klaver vandaag toe dat hij spijt heeft. Özdil zegt daarop in een reactie: "We zijn het in ieder geval eens dat het lelijke politiek is."
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... ooien-naar

Pijnlijke liefdesaffaire treft heel GroenLinks en met name de toekomstige verkiezingscampagnes

GroenLinks-Kamerlid Rik Grashoff en partijvoorzitter Marjolein Meijer moeten het veld ruimen wegens een liefdesaffaire. Intern zijn de emoties hoog opgelopen bij de partij van Jesse Klaver. Hoe goed is het crisismanagement van GroenLinks?
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b830d082/

Persoonlijk ben ik van mening dat Groen Links zich wat betreft schandalen kan meten met Denk, FVD en PVV

Tijd voor een draadje dus want hoe heeft het zover kunnen komen?
Te snel gegroeid?
Heeft Jesse Klaver het niet meer onder controle?

Wie het weet mag het zeggen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij wordt dit topic nu misbruikt. De titel gaat over de schandalen van een tijdje geleden, maar de laatste berichten gaan over wat GL doet. Daar kan het je mee oneens zijn, maar een andere mening hebben is geen schandaal.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
21-08-2019 16:41
Volgens mij wordt dit topic nu misbruikt. De titel gaat over de schandalen van een tijdje geleden, maar de laatste berichten gaan over wat GL doet. Daar kan het je mee oneens zijn, maar een andere mening hebben is geen schandaal.
Je als bestuurder van een stad en als politieke partij niet aan de wet houden, is wel degelijk een schandaal en nog een groot schandaal ook. Het gaat bij Groen Links namelijk niet alleen meer om een andere mening; uit hun daden blijkt wel degelijk dat ze de landelijke wetgeving aan hun laars lappen. (O.a. het niet handhaven van de wet m.b.t. illegalen en het kraken en een beleid voeren dat lijnrecht tegen de wet ingaat.)
Alle reacties Link kopieren
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b3ccdaad/

Ik heb het gevoel dat Jesse Klaver een "deal" heeft gesloten met het kabinet, hij was mij iets te meegaand met zijn:

Afscheid van de ‘scorebordpolitiek’
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Tsjonge de schandalenmachine draait weer op volle toeren! Het is toch wat.

HBG, als je graag over schandalen schrijft: verdiep je eens in de PVV-fractie in Provinciale Staten van Zeeland.
Onterechte declaraties, beschuldiging van doodsbedreiging, misbruik van partijgeld, splitsing van de fractie, smaadzaken.

Vincent Bosch en Peter van Dijk hebben allebei van Provinciale Staten een motie van afkeuring gekregen. Eerder vandaag deed de commissie Integriteit van Provinciale Staten ook al een dringende oproep aan de twee kemphanen om op te stappen,, De motie en oproep hebben Bosch en Van Dijk naast zich neergelegd. Ze blijven aan als Statenlid.

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/115 ... ven-zitten
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
22-09-2019 13:44
Tsjonge de schandalenmachine draait weer op volle toeren! Het is toch wat.

HBG, als je graag over schandalen schrijft: verdiep je eens in de PVV-fractie in Provinciale Staten van Zeeland.


Ik kies graag mijn eigen onderwerpen, dank u.

Maar voor linkse schandalen mag je me 's nachts wakker maken ;-))
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de opmerking van Jesse Klaver over zijn (niet) drugsgebruik en de reacties van vooral Groen Linkskamerleden heel ongepast en oerdom.

Juist op de dag dat er een advocaat van een kroongetuige wordt vermoord door een grote drugscrimineel, zo’n opmerking plaatsen met daaropvolgend zulke achterlijke reacties laat zien dat je er als volksvertegenwoordiger helemaal niets van begrijpt. Schandalig dat volksvertegenwoordigers, als je weet dat juist bij de Algemene Beschouwingen heel veel Nederlanders de beelden daarvan zien, doen alsof drugsgebruik iets volkomen normaals en geaccepteerd is. Dat je er als Kamerlid aan voorbij gaat dat je een voorbeeldfunctie hebt en dat je door zelf drugs te gebruiken de criminaliteit in stand houdt. Zelf de mond vol hebben over rookverboden, maar ondertussen is een pilletje of een lijntje snuiven blijkbaar geen probleem. Wat een achterlijk volk die Groen-Linksers.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
22-09-2019 15:09
Ik kies graag mijn eigen onderwerpen, dank u.

Maar voor linkse schandalen mag je me 's nachts wakker maken ;-))
Om vervolgens MSM ervan te beschuldigen dat ze niet objectief zijn zeker....
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
22-09-2019 13:44
Tsjonge de schandalenmachine draait weer op volle toeren! Het is toch wat.

HBG, als je graag over schandalen schrijft: verdiep je eens in de PVV-fractie in Provinciale Staten van Zeeland.
Onterechte declaraties, beschuldiging van doodsbedreiging, misbruik van partijgeld, splitsing van de fractie, smaadzaken.

Vincent Bosch en Peter van Dijk hebben allebei van Provinciale Staten een motie van afkeuring gekregen. Eerder vandaag deed de commissie Integriteit van Provinciale Staten ook al een dringende oproep aan de twee kemphanen om op te stappen,, De motie en oproep hebben Bosch en Van Dijk naast zich neergelegd. Ze blijven aan als Statenlid.

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/115 ... ven-zitten
Dit is een Groen Links-schandalen topic en Gijs blijft natuurlijk dan wel graag on topic!
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
22-09-2019 16:58
Dit is een Groen Links-schandalen topic en Gijs blijft natuurlijk dan wel graag on topic!

Waar dus niets over te melden is, en daarom post HBG maar iets over de Algemene Beschouwingen.

Ik wilde, om te voorkomen dat zijn arme schandalenmachine roestig wordt en helemaal vastloopt, wat ander voedsel toevoegen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
22-09-2019 17:06
Waar dus niets over te melden is, en daarom post HBG maar iets over de Algemene Beschouwingen.

Ik wilde, om te voorkomen dat zijn arme schandalenmachine roestig wordt en helemaal vastloopt, wat ander voedsel toevoegen.
Mijn post ging ook over de Algemene Beschouwingen en dat betrof toch echt een Groen Links-schandaal.

Als je zo’n moeite hebt met kritiek op Groen Links dan laat je dit topic toch links (hoe toepasselijk!) liggen?
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
22-09-2019 17:23
Mijn post ging ook over de Algemene Beschouwingen en dat betrof toch echt een Groen Links-schandaal.

Als je zo’n moeite hebt met kritiek op Groen Links dan laat je dit topic toch links (hoe toepasselijk!) liggen?
Zaza is met pensioen (tenminste dat begreep ik ) en brengt haar dagen door op VIVA met een eenzame strijd tegen rechts-populistisch ;)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
22-09-2019 17:23
Mijn post ging ook over de Algemene Beschouwingen en dat betrof toch echt een Groen Links-schandaal.

Als je zo’n moeite hebt met kritiek op Groen Links dan laat je dit topic toch links (hoe toepasselijk!) liggen?

Dan ben ik toch wel erg benieuwd naar jouw definitie van een schandaal.

Er zijn nogal wat dingen die je schandalig zou kunnen vinden, afhankelijk van je oriëntatie in het leven, van het niet opruimen van hondenpoep, via het permanent verhuren van je huis via Airbnb tot een homoseksuele relatie, maar schandalen zijn dat niet.

Ik ben erg benieuwd naar je eventuele schandalen bij GroenLinks. Het is een partij waar ik weleens op heb gestemd maar die geen heilig huisje voor mij is, zeker sinds met Jesse Klaver voor een charismatische politieke benadering is gekozen.

We weten allemaal dat dit topic, en haar tendentieuze titel, slechts gestart is uit frustratie over FvD-topics, waarvan er al verschillende hebben gelopen sinds de verkiezingen van een half jaar geleden.

@HBG, je kinderachtige opmerking laat ik maar voor wat die is.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
22-09-2019 18:26


Ik ben erg benieuwd naar je eventuele schandalen bij GroenLinks. Het is een partij waar ik weleens op heb gestemd maar die geen heilig huisje voor mij is.

Laat me dit nu niet verbazen :rolling:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
22-09-2019 18:26
Dan ben ik toch wel erg benieuwd naar jouw definitie van een schandaal.

Er zijn nogal wat dingen die je schandalig zou kunnen vinden, afhankelijk van je oriëntatie in het leven, van het niet opruimen van hondenpoep, via het permanent verhuren van je huis via Airbnb tot een homoseksuele relatie, maar schandalen zijn dat niet.

Ik ben erg benieuwd naar je eventuele schandalen bij GroenLinks. Het is een partij waar ik weleens op heb gestemd maar die geen heilig huisje voor mij is, zeker sinds met Jesse Klaver voor een charismatische politieke benadering is gekozen.

We weten allemaal dat dit topic, en haar tendentieuze titel, slechts gestart is uit frustratie over FvD-topics, waarvan er al verschillende hebben gelopen sinds de verkiezingen van een half jaar geleden.

@HBG, je kinderachtige opmerking laat ik maar voor wat die is.
Het is een schandaal dat Kamerleden in hun functie als volksvertegenwoordiger in de Kamer op televisie (we hebben het hier niet eens over een privésituatie) dergelijke oerdomme uitlatingen doen en reacties geven, terwijl dezelfde morgen duidelijk was geworden hoe ernstig de situatie wat betreft de drugscriminaliteit in Nederland is.

Als je zelf even opzoekt wat de betekenis van het woord schandaal is, dan kun je lezen dat dit woord in deze situatie prima de lading dekt.
fizz wijzigde dit bericht op 26-09-2019 11:00
0.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nu nog wachten op het moment dat Justin kloon Jesse hetzelfde rare gedrag gaat vertonen.

https://twitter.com/WeAreCanProud/statu ... 2811950082
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/liveblog/2304125-boerenp ... -stad.html

Jesse uitgejouwd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Kwam deze tegen op het internet.

Misschien wel de reden van de schandalige houding van GroenLinks tegen de boeren en iedereen met boerenverstand.

https://twitter.com/DadoHenri/status/11 ... 6265916418
Alle reacties Link kopieren
Kwam deze tegen: https://www.ad.nl/den-haag/woordvoerder ... ~addbedb1/

Wat een foute stockfoto.
Alle reacties Link kopieren
Mouthgard schreef:
02-10-2019 23:09
Kwam deze tegen: https://www.ad.nl/den-haag/woordvoerder ... ~addbedb1/

Wat een foute stockfoto.
Een hele foute inderdaad :-D
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Onze Jesse in donker Afrika
https://nos.nl/artikel/2307661-ethiopis ... regio.html
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
25-10-2019 23:26
Onze Jesse in donker Afrika
https://nos.nl/artikel/2307661-ethiopis ... regio.html
.
Je toch denken dat aan de flitscarriere van posterboy Jesse nu rap een einde gaat komen? Hij doet alles wat GroenLinks een ander graag wil verbieden. Geloofwaardigheid 0,0.
Alle reacties Link kopieren
Goed artikel over de eenzijdige blik van 'fout links' op de wereld:

https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/ ... nd-728909/
Fizz schreef:
22-09-2019 22:21
Het is een schandaal dat Kamerleden in hun functie als volksvertegenwoordiger in de Kamer op televisie (we hebben het hier niet eens over een privésituatie) dergelijke oerdomme uitlatingen doen en reacties geven, terwijl dezelfde morgen duidelijk was geworden hoe ernstig de situatie wat betreft de drugscriminaliteit in Nederland is.
Je weet het verschil niet tussen iets schandalig vinden (en dat verwoorden als "het is een schandaal") en iets (h)erkennen als een schandaal. Ik vind het schandalig dat vuurwerk nog legaal is, maar het is geen schandaal. Ik vind heel veel uitspraken en en besluiten van Rutte schandalig, maar het zijn geen schandalen.
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
03-01-2020 02:36
Je weet het verschil niet tussen iets schandalig vinden (en dat verwoorden als "het is een schandaal") en iets (h)erkennen als een schandaal. Ik vind het schandalig dat vuurwerk nog legaal is, maar het is geen schandaal. Ik vind heel veel uitspraken en en besluiten van Rutte schandalig, maar het zijn geen schandalen.
Moest je meer dan 3 maanden nadenken over je reactie?

Ik weet echt wel het verschil, maar in mijn post is “het is een schandaal” correct gebruikt. Het woord “schandalenmachine” in de OP is overigens een niet-bestaand woord, dus de betekenis die je eraan geeft, kan ieder zelf invullen.
Fizz schreef:
04-01-2020 12:30
Moest je meer dan 3 maanden nadenken over je reactie?
Wat denk je zelf?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven