Hebben wij het zo slecht in Nederland?

01-12-2018 15:17 3238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me echt waarom mensen protesteren in Nederland. In Frankrijk zijn de mensen aan het protesteren (wat ik overigens ook wel begrijp), maar dat is niet te vergelijken met Nederland. De sociale voorzieningen in Frankrijk zijn niet zo goed als in Nederland.
Nu zijn de ‘gele hesjes’ in Den Haag en Maastricht aan het protesteren.

Wat is hier zo slecht in Nederland dan?

- banen liggen hier voor het oprapen
- sociale voorzieningen zijn top geregeld
- er is overal wel een potje voor
- voedselbank
- goede schone ziekenhuizen

Wij hebben het goed in Nederland hoor, althans dat vind ik.
Dubbel +1
anoniem_8114 wijzigde dit bericht op 08-12-2018 22:00
96.77% gewijzigd
Dubbel
anoniem_8114 wijzigde dit bericht op 08-12-2018 22:01
96.68% gewijzigd
Solomio schreef:
08-12-2018 21:16
O ja, ik wilde ook nog een riant huis, een auto, een paard en een tuinman.
Allemaal niet gedaan, want te duur.
Ik kan best verstandige beslissingen nemen.
:yes:
LaFleurNoire schreef:
08-12-2018 21:40
Neuh, stoken laat ik aan jou over, dat gaat je uitstekend af. Het viel me alleen zo op dat je maar blijft terugkomen op die zo verschrikkelijk kwetsende opmerking terwijl je zelf posts vol schrijft waar de honden geen brood van lusten.
Maar ga gerust verder hoor, veel plezier nog.
Hoho... Een hond mag niet.. Dat heb ik wel geleerd hier..
;-D
Het-groepje schreef:
08-12-2018 21:49
Ik had nooit zoveel dromen.
Ik zag mezelf wel mijn hele leven in mijn toenmalige baan als twintiger, beetje lol maken met mijn collega's en gezellig een eventueel 'ongelukje' opvoeden samen met mijn toenmalige bff.
Ik woonde al in het centrum en had de mogelijkheid om in een woongroep in hartje stad te gaan wonen en dat leek me wel wat.
Eén kind en dan gezellig zo wat leven.
Dit alles is een leuke meevaller.
Fijn als het zo loopt.
Ik wilde al van jongs af aan moeder worden en een kind of 5.
Nu ben ik niet eens fulltime moeder van 1 kind.
JustcallmeTuT schreef:
08-12-2018 16:48
Een flutbaantje houdt voor mij in en zo interpreteer ik het ook dat het een baantje is die iedereen kan, laaggeschoold dus. Jij geeft nu aan dat je het aantal uren bedoeld. Er zit dus een verschil in interpretatie inderdaad.
Tja dan moet je je kutopmerking ook maar toelichten met een excuus. Het is immers jouw foutieve interpretatie.
Alle reacties Link kopieren
benmamma schreef:
08-12-2018 21:58
Hoho... Een hond mag niet.. Dat heb ik wel geleerd hier..
;-D
Ik mag best een hond want ik heb geen uitkering :proud:
Ik ben op een andere manier minderwaardig aan de werkende mens, maar het is me nog niet duidelijk welke restricties daarbij horen. Die moeten snel opgesteld gaan worden want dan weet ik waar ik sta.
Alle reacties Link kopieren
Yasna schreef:
08-12-2018 21:47
Je hebt gelijk.

Ik ga hier thuis maar eens gezellig doen.
Ow, thuis kun je het wel, gezellig doen?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
08-12-2018 22:05
Ow, thuis kun je het wel, gezellig doen?
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
08-12-2018 22:05
Ow, thuis kun je het wel, gezellig doen?


Nee. Mijn man en kinderen haten me eigenlijk.
Ik wilde een vent,
Een baan in de jeugdhulpverlening. Eigen te huis opzetten
Boodschappen autotje
En een gezellig huis waar altijd mensen kwamen binnen lopen

En 2 or 3 kinderen

Resultaat so far: gescheiden 1 kind
Geen rijbewijs
Gezellig huis maar steeds mensen trek ik niet.
Zoon mag wel altijd vrienden mee naar huis nemen.

Vrijwilligers werk met kinderen die het niet hebben getroffen.
Alle reacties Link kopieren
Yasna schreef:
08-12-2018 22:06
Nee. Mijn man en kinderen haten me eigenlijk.


Maar hey, ik werk dan wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
08-12-2018 22:05
Ow, thuis kun je het wel, gezellig doen?
:HA:
LaFleurNoire schreef:
08-12-2018 22:03
Ik mag best een hond want ik heb geen uitkering :proud:
Ik ben op een andere manier minderwaardig aan de werkende mens, maar het is me nog niet duidelijk welke restricties daarbij horen. Die moeten snel opgesteld gaan worden want dan weet ik waar ik sta.
Precies.. Duidelijkheid is prettig.

Mazzelaar! Je mag een hond!
Waarom doen mensen zo als of iemand maar heeft gezegd dat iemand met een uitkering geen hond mag hebben?

Het enige wat mensen zeggen is dat als je beperkt budget hebt, je of het een of het ander kunt kopen. Dus hondenvoer of mensenvoer.

En weet je als het een heel ander topic betrof over een TO die iets boven haar budget wil kopen is 90% van de mensen hier er als de kippen bij om de TO vertellen hoe dom ze met haar geld om gaat.

Ik denk zelfs dat de meeste mensen blij zijn als een bijstander een hond heeft uit het asiel, zo dat het beestje een fijn onderkomen heeft ipv een overvolle kennel en de gaskamer daarna. Wat mensen niet willen echter is voor die hond ook nog eens bij betalen middels belastingverhoging. Een zeer redelijk verlangen als je het mij vraagt.
Solomio schreef:
08-12-2018 22:05
Ow, thuis kun je het wel, gezellig doen?
Scherp!!! :rofl:
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
08-12-2018 22:08
Waarom doen mensen zo als of iemand maar heeft gezegd dat iemand met een uitkering geen hond mag hebben?

Het enige wat mensen zeggen is dat als je beperkt budget hebt, je of het een of het ander kunt kopen. Dus hondenvoer of mensenvoer.

En weet je als het een heel ander topic betrof over een TO die iets boven haar budget wil kopen is 90% van de mensen hier er als de kippen bij om de TO vertellen hoe dom ze met haar geld om gaat.

Ik denk zelfs dat de meeste mensen blij zijn als een bijstander een hond heeft uit het asiel, zo dat het beestje een fijn onderkomen heeft ipv een overvolle kennel en de gaskamer daarna. Wat mensen niet willen echter is voor die hond ook nog eens bij betalen middels belastingverhoging. Een zeer redelijk verlangen als je het mij vraagt.
Er is helemaal geen sprake van een belastingverhoging zodat bijstanders kunnen betalen voor een hond dus wat zagen jullie toch door over de huisdieren die iemand wel of niet heeft? :sarcastic:
strikjemetstippels schreef:
08-12-2018 22:08
Waarom doen mensen zo als of iemand maar heeft gezegd dat iemand met een uitkering geen hond mag hebben?

Het enige wat mensen zeggen is dat als je beperkt budget hebt, je of het een of het ander kunt kopen. Dus hondenvoer of mensenvoer.

En weet je als het een heel ander topic betrof over een TO die iets boven haar budget wil kopen is 90% van de mensen hier er als de kippen bij om de TO vertellen hoe dom ze met haar geld om gaat.

Ik denk zelfs dat de meeste mensen blij zijn als een bijstander een hond heeft uit het asiel, zo dat het beestje een fijn onderkomen heeft ipv een overvolle kennel en de gaskamer daarna. Wat mensen niet willen echter is voor die hond ook nog eens bij betalen middels belastingverhoging. Een zeer redelijk verlangen als je het mij vraagt.

De strekking was meer: als je niet rond kunt komen, dan doe je je hond maar weg. Alsof het een ding is en geen levend wezen met gevoel. Dat stuit tegen de borst.
strikjemetstippels schreef:
08-12-2018 22:08
Waarom doen mensen zo als of iemand maar heeft gezegd dat iemand met een uitkering geen hond mag hebben?

Het enige wat mensen zeggen is dat als je beperkt budget hebt, je of het een of het ander kunt kopen. Dus hondenvoer of mensenvoer.

En weet je als het een heel ander topic betrof over een TO die iets boven haar budget wil kopen is 90% van de mensen hier er als de kippen bij om de TO vertellen hoe dom ze met haar geld om gaat.

Ik denk zelfs dat de meeste mensen blij zijn als een bijstander een hond heeft uit het asiel, zo dat het beestje een fijn onderkomen heeft ipv een overvolle kennel en de gaskamer daarna. Wat mensen niet willen echter is voor die hond ook nog eens bij betalen middels belastingverhoging. Een zeer redelijk verlangen als je het mij vraagt.
De hond werd erbij gehaald door een forummer die vond dat het inconsequent was om hier te zeggen dat een uitkering weinig geld is, en in een ander topic meldde dat ze haar hond een dure behandeling had laten ondergaan.
De forummer zelf had de hond niet meegenomen in dit verhaal.
Daarnaast waren er al opmerkingen over keuze kinderen gemaakt en zo is de hond een beetje een running gag geworden.
Je moet toch wat.
strikjemetstippels schreef:
08-12-2018 22:03
Tja dan moet je je kutopmerking ook maar toelichten met een excuus. Het is immers jouw foutieve interpretatie.
Dan moet jij maar duidelijker schrijven hoe je het bedoeld. Ik kan niet in jouw hoofd kijken wat jij met een flutbaantje bedoeld he....
Dat ik dat flutbaantje anders interpreteer dan jij bedoeld is dan niet meer dan menselijk.
JustcallmeTuT schreef:
08-12-2018 22:16
Dan moet jij maar duidelijker schrijven hoe je het bedoeld. Ik kan niet in jouw hoofd kijken wat jij met een flutbaantje bedoeld he....
Dat ik dat flutbaantje anders interpreteer dan jij bedoeld is dan niet meer dan menselijk.
Ik heb er anders wel wat van geleerd. Een hersenchirurg die achttien uur per week werkt heeft een flutbaantje. Zo had ik het nog nooit bekeken.
JustcallmeTuT schreef:
08-12-2018 22:16
Dan moet jij maar duidelijker schrijven hoe je het bedoeld. Ik kan niet in jouw hoofd kijken wat jij met een flutbaantje bedoeld he....
Dat ik dat flutbaantje anders interpreteer dan jij bedoeld is dan niet meer dan menselijk.
Ah tot zo ver de empathie he. Je maakt mij voor zaken uit en je interpreteert zelf fout, maar legt de oorzaak volledig bij mij.

Misschien gewoon je fout erkennen aangezien ik gewoon schreef 'van 18 uur' en de rest ook duidelijk sloeg op de beperking van het aantal uren ten behoeve van recht op toeslagen.
Jij schrijft letterlijk: een flutbaantje van 18 uur
Verder word ik echt schijtziek van mensen die iedereen uit maken voor empathieloos monster en wat dan ook maar zelf enorm venijnig richting mensen waar ze ook maar van dénken dat ze iets bedoelen dat hen niet zint uit de hoek komen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-12-2018 23:51
Reden: op de man
98.94% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven