Hebben wij het zo slecht in Nederland?

01-12-2018 15:17 3238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me echt waarom mensen protesteren in Nederland. In Frankrijk zijn de mensen aan het protesteren (wat ik overigens ook wel begrijp), maar dat is niet te vergelijken met Nederland. De sociale voorzieningen in Frankrijk zijn niet zo goed als in Nederland.
Nu zijn de ‘gele hesjes’ in Den Haag en Maastricht aan het protesteren.

Wat is hier zo slecht in Nederland dan?

- banen liggen hier voor het oprapen
- sociale voorzieningen zijn top geregeld
- er is overal wel een potje voor
- voedselbank
- goede schone ziekenhuizen

Wij hebben het goed in Nederland hoor, althans dat vind ik.
.
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 02-12-2018 10:02
99.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
jellycups01 schreef:
01-12-2018 16:06
Want daar willen we onze belastingcentjes niet aan verspillen, gewoon eigen schuld dus zoek het maar uit.
Hoezo? Dit slaat dus echt nergens op. Want de mensen met wie het dus wèl goed gaat, betalen zich helemaal blauw aan belastingen, onder andere om al die mensen die het minder hebben te helpen.
En toch stemmen ook die mensen waar het goed mee gaat, iedere keer weer massaal op partijen die hier mee door willen gaan.
99% van de Nederlanders staat achter al onze goede voorzieningen.

Maar de meesten vinden ook dat er daarom niet veel redenen zijn om verder nog te klagen.
Ik heb het geluk om in een ander westers land te wonen, met veel internationale collega’s. En ik realiseer me meer en meer hoe enorm goed we het hebben in Nederland.

Mijn Chinese collega vertelde me dat fabrieksarbeiders in zijn land 2 vrije dagen hebben per maand (en dus geen weekend verder) en meestal 12 uur of meer per dag werken. Mijn Mexicaanse collega vertelde dat een groot deel van zijn landgenoten in armoede leeft, en mijn Braziliaanse collega is jaren geleden haar land ontvlucht omdat het zo slecht geleid wordt. Ze was verbijsterd toen ik vertelde hoeveel vrije dagen we in Nederland hebben.

In de meeste buitenlanden heb je geen bijstand of sociale huur. Of goed geregelde gezondheidszorg. Of lekker, goedkoop drinkwater uit de kraan (man wat mis ik dat).

Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen mensen zijn die het zwaar hebben in Nederland, in tegendeel. En dat die mensen zich al jarenlang niet gezien voelen kan ik mij eerlijk gezegd erg goed voorstellen.
anoniem_270867 wijzigde dit bericht op 01-12-2018 16:17
0.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zalmsnipper schreef:
01-12-2018 16:07
Afgezien van mensen die chronisch ziek zijn of de 2% die echt echt echt pech op pech heeft gehad is armoede een keuze in dit land.

Liever lui dan moe. En we nemen nog een sportschool abonnementje, de nieuwste iPhone of flatscreen via de Wehkamp. :@
En hoe kom je bij die 2%?
Ik gok dat onze maatschappij inmiddels zo prestatiegericht is dat minstens 20% niet mee kan, maar 40% zou ik ook geloven.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
We hebben het meer dan goed in Nederland. Er bestaan allerlei uitkeringen en toeslagen. Niemand gaat hier dood van de honger. Ben blij dat ik in Nederland woon. Zelfs als je niks meer kunt, krijg je elke maand nog een bijstandsuitkering en allerlei toeslagen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
natuurlijk hebben we het in heel veel opzichten goed in Nederland, maar dat wil niet zeggen dat mensen het hier niet heel zwaar kunnen hebben. Maar die mogen niet klagen, want de fabrieksarbeider in weet ik waar heeft het nog slechter?
Hou toch op
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Solomio schreef:
01-12-2018 16:13
En hoe kom je bij die 2%?
Ik gok dat onze maatschappij inmiddels zo prestatiegericht is dat minstens 20% niet mee kan, maar 40% zou ik ook geloven.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dankbaar dat ik hier ben geboren. Wat ik mij afvroeg waarom men protesteert in Maastricht en Den Haag.
En had je het nieuws gemist dat er ziekenhuizen failliet waren? Al die patienten doe over gebracht werden naar een ander ziekenhuis?
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 02-12-2018 09:31
1.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Veel van deze zaken gelden voor mensen met een niet Nederlandse achtergrond. De Nederlanders zelf vissen vaak achter het net.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
01-12-2018 16:13
We hebben het meer dan goed in Nederland. Er bestaan allerlei uitkeringen en toeslagen. Niemand gaat hier dood van de honger. Ben blij dat ik in Nederland woon. Zelfs als je niks meer kunt, krijg je elke maand nog een bijstandsuitkering en allerlei toeslagen.
Ik ben onlangs in aanraking gekomen met een term die voor mij nieuw was: NUGgers. NUG staat voor Niet Uitkerings Gerechtigden.
Ik kreeg de indruk dat het een nieuwe groep is, die groeit, omdat onze prachtige Participatiewet groepen uitsluit. Die dus zelfs geen recht hebben op bijstand.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
jo12345 schreef:
01-12-2018 16:01
Wat is er in hemelsnaam mis met €70,- per week? Das toch prima? Het is meer als 99% van de wereldbevolking te besteden heeft.

En alle mensen in de bijstand die ik ken, hebben gewoon een IPhone.
Ken je mij niet..
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
01-12-2018 16:15
En had je het nieuws gemist dat er ziiekenhiizen failliet waren? Al die patienten doe over gebracht werden naar een ander ziekenhuis?
En dus?
Al die patiënten krijgen toch nog steeds uitstekende zorg?
Er zijn meer dan genoeg ziekenhuizen in dit land. Dat is toch een zegen?
Wat een naïviteit lees ik hier zeg, ongelooflijk!



In Frankrijk hebben ze hele goede gezondheidszorg en nog eens gratis ook.

De benzine is daar minsten 50 cent goedkoper dan hier en ze vechten om een paar cent, net zo ongelooflijk.

De pensioenleeftijd is daar 60 en daar zijn ook zoveel rellen om geweest omdat ze het naar 65 op wilden krikken.

De Fransen zijn een verwend volk, vele malen meer dan de gemiddelde Nederlander.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
01-12-2018 16:14
Ik ben dankbaar dat ik hier ben geboren. Wat ik mij afvroeg waarom men protesteert in Maastricht en Den Haag.
Ga het ze vragen, misschien leer je er nog eens iets van ipv dat je de boel maar gaat zitten veroordelen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
01-12-2018 16:18
Wat een naïviteit lees ik hier zeg, ongelooflijk!



In Frankrijk hebben ze hele goede gezondheidszorg en nog eens gratis ook.

De benzine is daar minsten 50 cent goedkoper dan hier en ze vechten om een paar cent, net zo ongelooflijk.

De pensioenleeftijd is daar 60 en daar zijn ook zoveel rellen om geweest omdat ze het naar 65 op wilden krikken.

De Fransen zijn een verwend volk, vele malen meer dan de gemiddelde Nederlander.
Vive la France
Zie geen kwaad, hoor geen kwaad, spreek geen kwaad, denk geen kwaad, doe geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
01-12-2018 16:17
En dus?
Al die patiënten krijgen toch nog steeds uitstekende zorg?
Er zijn meer dan genoeg ziekenhuizen in dit land. Dat is toch een zegen?
Een groot aantal patiënten krijgt momenteel helemaal geen zorg, omdat dat nog lang niet allemaal over is naar die meer dan genoeg andere ziekenhuizen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
01-12-2018 16:15
En had je het nieuws gemist dat er ziiekenhiizen failliet waren? Al die patienten doe over gebracht werden naar een ander ziekenhuis?
Ja als dat ziekenhuis medicijnen uit het buitenland haalt, die niet vergoed worden, ga je failliet. Net een echt bedrijf.
ik geef mn bek ook maar een douw
rosanna08 schreef:
01-12-2018 16:09
ik word vooral kotsmisselijk van dit soort topics, van de hooghartigheid en de vooroordelen en de scheve vergelijkingen
Ik ben ook, weer, zo stom geweest om te reageren.
Nog geen reacties op mijn post en ik denk dat ik daar blij om ben.
Haal het niet weg maar laat het hier verder maar bij.

Ik weet nog wel hoe fijn ik jouw steun heb ervaren 2 jaar terug!
Genuanceerd en empatisch zonder mee te lullen.
Wilde ik toch ff kwijt
Alle reacties Link kopieren
:$ :smooch:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
benmamma schreef:
01-12-2018 16:23
Ik ben ook, weer, zo stom geweest om te reageren.
Nog geen reacties op mijn post en ik denk dat ik daar blij om ben.
Haal het niet weg maar laat het hier verder maar bij.

Ik weet nog wel hoe fijn ik jouw steun heb ervaren 2 jaar terug!
Genuanceerd en empatisch zonder mee te lullen.
Wilde ik toch ff kwijt
Tsja, jullie hebben gewoon geen gelijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het uitgangspunt altijd zo vreemd. Alsof je er recht op hebt om in alles vervuld en voorzien te worden. Alsof werkelijk alles toegankelijk moet zijn en als het dat niet is dan is dat een tekortkoming. Niet van jezelf maar van de overheid want zij hebben de verplichting dat te voorzien. Hoe meer we als maatschappij hebben hoe ontevredener we zijn. Hoe meer vanzelfsprekend is hoe minder we iets waarderen.
benmamma schreef:
01-12-2018 16:23
Ik ben ook, weer, zo stom geweest om te reageren.
Nog geen reacties op mijn post en ik denk dat ik daar blij om ben.
Haal het niet weg maar laat het hier verder maar bij.

Ik weet nog wel hoe fijn ik jouw steun heb ervaren 2 jaar terug!
Genuanceerd en empatisch zonder mee te lullen.
Wilde ik toch ff kwijt
:hug: je hebt er wel weinig aan maar ik lees je al langer hier
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
01-12-2018 16:19
Ga het ze vragen, misschien leer je er nog eens iets van ipv dat je de boel maar gaat zitten veroordelen.
Ik veroordeel niemand. Ik vraag me af waarom men protesteert en waarom.
Cateautje schreef:
01-12-2018 16:18
Wat een naïviteit lees ik hier zeg, ongelooflijk!



In Frankrijk hebben ze hele goede gezondheidszorg en nog eens gratis ook.

De benzine is daar minsten 50 cent goedkoper dan hier en ze vechten om een paar cent, net zo ongelooflijk.

De pensioenleeftijd is daar 60 en daar zijn ook zoveel rellen om geweest omdat ze het naar 65 op wilden krikken.

De Fransen zijn een verwend volk, vele malen meer dan de gemiddelde Nederlander.
In Frankrijk hebben de mensen het ook goed, dat klopt. Nederland en Frankrijk behoren allebei bij de rijkste landen van de wereld, waar alle basisvoorzieningen het beste geregeld zijn.

Ik vind het eerder naïef om hieraan compleet voorbij te gaan. Ben je ooit in een land geweest waar mensen sterven, omdat er geen gezondheidszorg is, of van de honger, of omdat er geen drinkwater is?

Laat staan dat er zoiets bestaat als 'pensioen'. Je hebt klaarblijkelijk geen idee.
anoniem_371963 wijzigde dit bericht op 01-12-2018 16:27
4.54% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven