Heeft Dibi kans van slagen?

28-05-2012 00:21 327 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las net op Joop dat hij voor zichzelf wil gaan beginnen. Thoughts anyone?
popsicle schreef op 28 mei 2012 @ 21:50:

[...]

Een van m'n beste vrienden heeft nooit zelfstandig gewoond, dat is een echte mamanio: eerst pamperde z'n moeder 'em, toen een x-aantal vriendinnen, en nu nog steeds z'n vrouw -na 36 jaar huwelijk-. Maar het is een van de meest succesvolle zakenmannen die ik ken! Hij heeft nooit hoeven solliciteren, heeft altijd voor z'n eigen munten gezorgd, en munten heeft 'ie hoor! hij heeft met eigen handen een bedrijf opgebouwd. Is deze man -die onderhand al tegen de 60 aan begint te hikken- volwassen of niet?

Mijn ex heeft ook een bloeiend bedrijf en verdient meer dan de MP maar privé is hij verre van zelfstandig.

Als de ene vrouw de deur uit is dan moet er zo snel mogelijk een nieuwe komen anders weet hij niet hoe hij voor zichzelf moet zorgen.
Ksenija schreef op 28 mei 2012 @ 21:53:

[...]

niet altijd, hoor.
Maar 9 van de 10 keer wel. Oost Europeanen misschien iets minder (omdat Russen bv echt heel macho zijn, die kerels willen snel trouwen, settelen en volwassen worden. En dat zijn allesbehalve mietjes) Maar de Latijnstaligen so to speak, die hechten echt heel erg veel waarde aan de band met hun ouders (vooral moeder) en laten dat niet snel los. En ze gaan pas het huis uit wanneer ze écht de liefde hebben gevonden waarvan ze zeker weten met die persoon te willen trouwen. Antillianen en Surinamers idem dito. Bron: mijn woonplaats, in Den Haag kom je alle nationaliteiten tegen (tenzij je jezelf wereldvreemd opsluit in wijken zoals Statenkwartier e.d.)
Ik dacht ook dat je een vrouw was. Zal wel door de foto

komen. :-)
teardrop-viva schreef op 28 mei 2012 @ 21:56:

[...]

Mijn ex heeft ook een bloeiend bedrijf en verdient meer dan de MP maar privé is hij verre van zelfstandig.

Als de ene vrouw de deur uit is dan moet er zo snel mogelijk een nieuwe komen anders weet hij niet hoe hij voor zichzelf moet zorgen.
Voila, dus 'zelfstandigheid' is een heel erg relatief begrip.
popsicle schreef op 28 mei 2012 @ 21:58:

[...]

Maar 9 van de 10 keer wel. Oost Europeanen misschien iets minder (omdat Russen bv echt heel macho zijn, die kerels willen snel trouwen, settelen en volwassen worden. En dat zijn allesbehalve mietjes) Maar de Latijnstaligen so to speak, die hechten echt heel erg veel waarde aan de band met hun ouders (vooral moeder) en laten dat niet snel los. En ze gaan pas het huis uit wanneer ze écht de liefde hebben gevonden waarvan ze zeker weten met die persoon te willen trouwen. Antillianen en Surinamers idem dito. Bron: mijn woonplaats, in Den Haag kom je alle nationaliteiten tegen (tenzij je jezelf wereldvreemd opsluit in wijken zoals Statenkwartier e.d.)

Hangt van de (woon)situatie af en dat verschilt best wel.

Settelen vind ik hier juist erg snel, maar dan als samenwonen...

ik zie niet in waarom een moeder of vader die in huis woont, zelfstandigheid zou beperken...

Integendeel, het is juist zwaarder :-p
Leergierig schreef op 28 mei 2012 @ 21:59:

Ik dacht ook dat je een vrouw was. Zal wel door de foto

komen. :-)
Ik ben van buiten man en van binnen vrouw :) Ik heb een niet van buiten zichtbare genderdysforie en ben als je het heel check neemt lesbisch, maargoed dat is verder ook niet echt belangrijk. Foto: ik ben een liefhebber van Sade....
Ksenija schreef op 28 mei 2012 @ 21:59:

[...]

Ik bedoel settelen idd in de brede zin des woords: snel wat willen bereiekn, op de kaart staan, plus het huisje boompje beestje gebeuren waarbij 1+1 3 of zelfs meer is.
popsicle schreef op 28 mei 2012 @ 21:59:

[...]

Voila, dus 'zelfstandigheid' is een heel erg relatief begrip.
Ja mijn ex is op zijn 20e uit huis gegaan en nu inmiddels bijna 40 dus daar kan het niet aan liggen.
popsicle schreef op 28 mei 2012 @ 22:02:

[...]

Ik ben van buiten man en van binnen vrouw :) Ik heb een niet van buiten zichtbare genderdysforie en ben als je het heel check neemt lesbisch, maargoed dat is verder ook niet echt belangrijk. Foto: ik ben een liefhebber van Sade....
gewoon een mannelijke lesbo?
popsicle schreef op 28 mei 2012 @ 22:03:

[...]

Ik bedoel settelen idd in de brede zin des woords: snel wat willen bereiekn, op de kaart staan, plus het huisje boompje beestje gebeuren waarbij 1+1 3 of zelfs meer is.
ik ook

[...]

ik zie niet in waarom een moeder of vader die in huis woont, zelfstandigheid zou beperken...

Ik vind het juist wel wat hebben, zo'n hele close ouder-kind relatie.
Ok :)
Ksenija schreef op 28 mei 2012 @ 22:04:

[...]

gewoon een mannelijke lesbo?
Zoiets ja, laten we het daar maar op houden, het is al gecompliseerd genoeg :)
teardrop-viva schreef op 28 mei 2012 @ 22:03:

[...]

Ja mijn ex is op zijn 20e uit huis gegaan en nu inmiddels bijna 40 dus daar kan het niet aan liggen.
Dan hadden die vrouwen er dus ook wel lol in om hem te verzorgen. Kan niet anders. Maar die beste vriend van me is dus ook echt een jongetje dat niet voor zichzelf kan zorgen. Een vent van tegen de 60 die dus absoluut verwaarlosst, niet voor zichzelft kookt en zo als zijn vrouw dat niet doet. Maar hij boert dus ondertussen wel heel goed!

[...]

Het wordt pas een beperking wanneer moeder/vader je op je 30e nog behandelt als een kind van 13 en de 30 jarige dat ook maar laat gebeuren.

Wanneer zowel ouder als 'kind' ongestoord hun eigen ding kunnen doen en eigenlijk gewoon huisgenoten zijn dan zie ik het probleem ook niet.
Ksenija schreef op 28 mei 2012 @ 21:55:

[...]

wie zegt dat hij het huishouden niet doet, niet kookt en geen administratie doet?

Ja, misschien helpt hij mee in huishouden en kookt af en toe, maar dat is toch anders dan het iedere dag doen en er zelf verantwoordelijk voor zijn.

Toen ik nog thuis woonde, hielp ik ook mee, maar dat is toch anders. Als de koelkast leeg is, wordt hij wel weer gevuld door je ouders. Op jezelf is en blijft hij toch echt leeg, tenzij je zelf actie neemt. Als je op jezelf woont, moet je ook leren omgaan met budget, dat er nog genoeg is voor de vaste lasten.

Het maakt op zich mij ook niet uit of je op je 18e uit huis gaat of later, maar ik vind dat een politiek leider toch wel op zichzelf moet wonen. Ik vond Dibi ook niet slecht in debatten, maar dat is wel minpunt.
popsicle schreef op 28 mei 2012 @ 22:06:

[...]

Zoiets ja, laten we het daar maar op houden, het is al gecompliseerd genoeg :)

is toch niet zo bijzonder...

Ik vind je wel aardig.
Leergierig schreef op 28 mei 2012 @ 22:10:

[...]

Ja, misschien helpt hij mee in huishouden en kookt af en toe, maar dat is toch anders dan het iedere dag doen en er zelf verantwoordelijk voor zijn.

Toen ik nog thuis woonde, hielp ik ook mee, maar dat is toch anders. Als de koelkast leeg is, wordt hij wel weer gevuld door je ouders. Op jezelf is en blijft hij toch echt leeg, tenzij je zelf actie neemt. Als je op jezelf woont, moet je ook leren omgaan met budget, dat er nog genoeg is voor de vaste lasten.

Het maakt op zich mij ook niet uit of je op je 18e uit huis gaat of later, maar ik vind dat een politiek leider toch wel op zichzelf moet wonen. Ik vond Dibi ook niet slecht in debatten, maar dat is wel minpunt.

misschien doet hij altijd het huishouden en kookt altijd?

Dat weet jij toch niet?

Ik ken mensen die in een zwijnestal leven en van de frietzaak dus dat zegt weer geen zak.
popsicle schreef op 28 mei 2012 @ 22:02:

[...]

Nee, doet er niet toe. Ik zie nu pas dat het Sade is..:-). Ik moet even checken wat genderdysforie precies is, maar klinkt zwaar en pittig om mee te leven.
teardrop-viva schreef op 28 mei 2012 @ 22:09:

[...]

Het wordt pas een beperking wanneer moeder/vader je op je 30e nog behandelt als een kind van 13 en de 30 jarige dat ook maar laat gebeuren.

Wanneer zowel ouder als 'kind' ongestoord hun eigen ding kunnen doen en eigenlijk gewoon huisgenoten zijn dan zie ik het probleem ook niet.

dat bedoel ik, zijn moeder veegt heus niet zijn reet af.

En trouwens, kan ook zijn dat de moeder hulp nodig heeft om 1 of andere reden. Dat siert iemand.
Ksenija schreef op 28 mei 2012 @ 22:11:

[...]

is toch niet zo bijzonder...

Ik vind je wel aardig.
:) Maar ik ben -voor de goede orde- een man hé! Geen 'vrouw die eruit zietals een man'. Ik ben een man die er als een man uitziet (dus ook geen metro oid), maar van binnen vrouw. Snap je? En ik ben ook nog eens autistisch ;) Aint life great.
teardrop-viva schreef op 28 mei 2012 @ 22:09:

[...]

Voila!
je klinkt anders behoorlijk gezond en intelligent.
Leergierig schreef op 28 mei 2012 @ 22:12:

[...]

Nee, doet er niet toe. Ik zie nu pas dat het Sade is..:-). Ik moet even checken wat genderdysforie precies is, maar klinkt zwaar en pittig om mee te leven.
Ach ja, pittig, zwaar... Wat je gegeven is is je gegeven hé. Ik had liever als vrouw geboren willen worden ja als ik de keuze gehad zou hebben, dan kun je tenminste fatsoenlijk lesbisch zijn. Maar er zijn niet veel vrouwen die het meteen snappen als ze een vrouwelijke ziel in een man als partner hebben. Maarja, een vent zijn heeft ook z'n voors zullen we maar zeggen.
Ksenija schreef op 28 mei 2012 @ 22:16:

o, ik dacht een vrouw.

Je bent gewoon een vent die vrouwelijk is?
Ik een vrouw? Was het maar zo'n feest :D Ik ben fysiek een vent die in z'n ziel (dus o.a. emotioneel en qua intieme belevingswereld een vrouw -> lesbisch is). Heerlijk! Maar ben wel 'man-man', geen halve nicht zeg maar, geen metro. Niks van dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven