Het nieuwe Bij1 topic

18-10-2018 09:36 631 berichten
Omdat op het oude topic een slotje is gegaan vanwege een bezorgde forummer hier een nieuw topic om over de partij Bij1 en haar boegbeeld S. Simons te discussieren.

Artikel1 topic: actueel/artikel-1-de-politieke-partij/l ... ges/360317
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 19:39
23.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
19-10-2018 20:57
Omdat dit een vrij forum is en ik mag posten waar ik wil. Ik neem toch aan dat je dat met me eens bent. En omdat er deze week gezegd werd dat het toch echt te simpel is om te klagen over een bepaalde tendens op actueel als je er zelf niet komt reageren.
Ik staf verder niet, maar dat zul je ongetwijfeld niet geloven.
Net zoals dat ik een bovengemiddelde interesse in de Amsterdamse gemeentepolitiek heb. Het is niet zo dat ik de hele dag in het veen verstopt zit.
Ik kijk uit naar jouw eerste inhoudelijke post over de Amsterdamse politiek.
.
impala schreef:
19-10-2018 21:04
Ik kijk uit naar jouw eerste inhoudelijke post over de Amsterdamse politiek.
Ik vind het zelf ook erg spannend!
vrouwjagersma schreef:
19-10-2018 21:06
Ik vind het zelf ook erg spannend!
Zouden er al Amsterdamse politici zijn die een kamer voor een dakloze ongedocumenteerde beschikbaar hebben gesteld? Practice what you preach!
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
19-10-2018 21:04
Ik kijk uit naar jouw eerste inhoudelijke post over de Amsterdamse politiek.

De Amsterdamse politiek schijnt een vak apart te zijn. Daar is ook een topic over geweest volgens mij.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag vanmorgen pas een NPO interview "de nieuwe maan' (okt.2018) met Fidan Ekiz (zo'n sympathieke dame) en oa Sylvana over de Blokkeerfriezen. Tjonge jonge jonge.

".....misdrijven die gepleegd zijn met verstrekkende gevolgen voor alle betrokkenen"

De blokkade is inderdaad heftig, maar de reden die de Friezen noemden, de kinderen wilden beschermen, en de politiemensen erbij stonden om het allemaal in de gaten te houden, word er aan de tafel gedaan alsof de activisten iets ergs is overkomen omdat ze niet konden demonstreren. Dat mochten ze toch al niet omdat die ochtend een demonstratieverbod was afgegeven.
LOEP ME MAAR aub.
De rechter doet uitspraak. Je mag in Nederland geen wegen blokkeren. Dat is gevaarlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat Femke Halsema, de burgemeester van Amsterdam, degelijk onderzoek laat instellen naar de herkomst van die 'signalen'.

Directeur Willem II: 'Middag van onze supporters verziekt' http://a.msn.com/02/nl-nl/BBPiMWV?ocid=se
LOEP ME MAAR aub.
Wat heeft dit met bij1 te maken?
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
04-11-2018 11:32
Wat heeft dit met bij1 te maken?
Dat snap je toch wel? Bij1 heeft één zetel in de gemeenteraad van Amsterdam
bethweeter schreef:
04-11-2018 11:36
Dat snap je toch wel? Bij1 heeft één zetel in de gemeenteraad van Amsterdam

Wat goed van je dat je dit topic levend houdt.
Alle reacties Link kopieren
Een bericht van 1 uur geleden.
Wat een ex over zijn ex zegt zal nooit prettig zijn, en een verhaal heeft twee kanten, maar ik ben het wel 100% met hem eens wat hij zegt over haat en tweespalt. Ik heb steeds gezegd dat de aanpak van Sylvana averechts werkt. Zij bestrijd geen racisme of discriminatie, zij wakkert het juist aan.



Roland Kahn over ex Sylvana: ’Zij heeft een destructieve geest’
http://a.msn.com/07/nl-nl/BBPzJlS?ocid=se
.....„Ze noemt haar partij Bij1, maar ze creëert alleen maar haat en tweespalt.”....


https://www.telegraaf.nl/e/2787217/
...Er is maar een ding dat hij eigenlijk wil, zo laat hij weten wanneer iemand vraagt waarom hij zo praat over zijn ex: „Ik waarschuw alleen maar voor haar haat en boosheid.”
missie_m wijzigde dit bericht op 11-11-2018 23:51
19.29% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
http://www.briefjevanjan.nl/aan-sylvana ... da-simons/

Verlate brief van Jan:
Hoi Syl!

Dit is mijn linkerhand.

Zoals je ziet: er is een beginnetje. Er stond gisteren eindelijk eens een oostenwind, dus kon ik een paar uurtjes afvalhout en papier verbranden in onze oliedrums zonder het hele huis naar rook te laten stinken. Dan pak je automatisch wat zon mee en is die enge winterkleur er een beetje af.

Je moet weten: al van jongs af aan ben ik gek op de zon. Zodra ik bruin ben, voel ik me veel gezonder, vrolijker en levenslustiger. Geef mij een hangmat, een briesje, de zon en een goed werkende WiFi en ik ben gelukkig.

Het gaat best ver, hoor. Als iemand zegt: “Wat ben je wit, Jan”, stop ik er meteen een Ibuprofen in. En als iemand zegt: “Wat ben je lekker bruin, Jan”, begin ik van oor tot oor te stralen.

Ik was gisteren dan ook een beetje chagrijnig toen ik deze foto maakte, want veel stelt het nog niet voor, qua kleur.

Tot ik ’s avonds jouw naam voorbij zag komen (iets met een vlag bij De Toppers die racistisch zou zijn) en ik dacht: kom, laat ik mezelf eens opvrolijken en op de Facebook-pagina van Sylvana kijken. En ja hoor, daar stond weer een pareltje.

Een interviewtje van jou met jou.

Dat ging zo:

Sylvana, vind jij alle blanke mensen racisten?

“Nee. Ik gebruik het woord ‘blank’ echter niet meer. Ik gebruik het woord ‘wit’.”

Sylvana, maar ‘wit’ is toch juist racistisch?

“Nee. Het woord ‘blank’ heeft een koloniale oorsprong, en stamt uit de tijd dat men wilde aangeven dat witte mensen superieur waren omdat zij ‘rein/puur/neutraal’ zouden zijn in tegenstelling tot de zwarte medemens.”

Sylvana, maar mensen zijn toch zelden wit of zwart? Eerder roze of bruin?

“Dat klopt. De kleuren staan dan ook symbool voor het sociale construct dat mensen in rassen en rangen verdeelt. Daarnaast geloof ik in Yin en Yan. Het staat voor mij voor de balans en het feit dat wit en zwart complementair aan elkaar zijn. Dus even krachtig.”

Ik moet altijd zo lachen, Syl, als ik die onzin van je lees. Denk je nou echt dat het mij ene fuck uitmaakt of jij mij ‘wit’ noemt of ‘blank’? Die Black Panthers-retoriek van je, denk je nou dat er behalve je fans in de Bijlmer, de Bouta-aanhangers in je directe omgeving en je helper whitey’s van LGBTHIQSFGRVSDFGDFGYUKXFHYS-kunne ook maar iemand een seconde van wakker ligt?

Als mijn moeder me ‘wit’ noemt, grijp ik naar de koortsthermometer. Als jij me ‘wit’ noemt, lach ik je vierkant uit.

Je raakt me niet.

Jij plukte geen katoen. Ik hield geen slaven.

Meer is er niet.

Dikke kus!

JanD
Zou Jan nog steeds met Syl schrijven?
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
11-11-2018 18:27
Een bericht van 1 uur geleden.
Wat een ex over zijn ex zegt zal nooit prettig zijn, en een verhaal heeft twee kanten, maar ik ben het wel 100% met hem eens wat hij zegt over haat en tweespalt. Ik heb steeds gezegd dat de aanpak van Sylvana averechts werkt. Zij bestrijd geen racisme of discriminatie, zij wakkert het juist aan.



Roland Kahn over ex Sylvana: ’Zij heeft een destructieve geest’
http://a.msn.com/07/nl-nl/BBPzJlS?ocid=se
.....„Ze noemt haar partij Bij1, maar ze creëert alleen maar haat en tweespalt.”....

De succesvolle ondernemer Roland Kahn heeft op Facebook de tongen los gemaakt.
https://www.telegraaf.nl/e/2787217/


Say no more, schrijft Kahn ook net op zijn facebook bij deze (op vele fronten zeer rake) joods-mokumse column, waarin Sylvana een anti semiet wordt genoemd (en ook Halsema er flink van langs krijgt) :
https://niccolumndotcom.wordpress.com/2 ... Dmg6QvbDTc

Het stukje over SS
Waar uitgeprocedeerde asielzoekers panden mogen kraken, waar een Sylvana Simons met haar anti-semitische aars een stoel in de Stopera bezet. Een regelrechte dikke middelvinger naar de hele Jiddisje gemeenschap, terwijl Amsterdam juist altijd het centrum van het joods leven in ons land is geweest. Waar een Joods Akkoord is opgesteld waarin Amsterdam opstaat tegen het toenemende antisemitisme en deze voormalige kooidanseres uit het drugshol de IT, geweigerd heeft deze te ondertekenen. Hadden ze die kooi maar dichtgelaten en op een boot richting Suriname gezet.
.
Alle reacties Link kopieren
thedutchwiseguy schreef:
11-11-2018 23:10


Zou Jan nog steeds met Syl schrijven?

Dat is wel een oude brief. Welke Jan? Ik ken hem niet.

Ik las wel de column van Gerard Cox, n.a.v. het bericht van R.Kahn. Die column is niet mals.
Beetje teveel.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
11-11-2018 23:58
Dat is wel een oude brief. Welke Jan? Ik ken hem niet.

Ik las wel de column van Gerard Cox, n.a.v. het bericht van R.Kahn. Die column is niet mals.
Beetje teveel.
Ouwe koek ja die open brief van Jan.

Volgens Kahn heeft Sylvana zich 'inmiddels verbonden met de ergste antisemieten' zo schrijft hij op zijn facebook. Wie hij daar exact mee bedoelt staat er niet bij.
impala wijzigde dit bericht op 12-11-2018 00:05
0.32% gewijzigd
.
Het interesseert mij echt helegaar niets wat een ex van haar vindt.
Dat ze voornamelijk ontevreden is was iedereen al duidelijk.

Heeft ze zich al nuttig gemaakt in de gemeentepolitiek?
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
11-11-2018 23:52
Say no more, schrijft Kahn ook net op zijn facebook bij deze (op vele fronten zeer rake) joods-mokumse column, waarin Sylvana een anti semiet wordt genoemd (en ook Halsema er flink van langs krijgt) :
https://niccolumndotcom.wordpress.com/2 ... Dmg6QvbDTc

Het stukje over SS
Waar uitgeprocedeerde asielzoekers panden mogen kraken, waar een Sylvana Simons met haar anti-semitische aars een stoel in de Stopera bezet. Een regelrechte dikke middelvinger naar de hele Jiddisje gemeenschap, terwijl Amsterdam juist altijd het centrum van het joods leven in ons land is geweest. Waar een Joods Akkoord is opgesteld waarin Amsterdam opstaat tegen het toenemende antisemitisme en deze voormalige kooidanseres uit het drugshol de IT, geweigerd heeft deze te ondertekenen. .......

Die column is echt knal voor z'n raap. Heel goed geschreven, rake opmerkingen, met veel emotie en liefde voor Amsterdam.

Inderdaad, dat zij weigerden om dat akkoord te ondertekenen, daar kan ik nog steeds niet bij. Zo hypocriet ten top.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
12-11-2018 00:04
Ouwe koek ja die open brief van Jan.

Volgens Kahn heeft Sylvana zich 'inmiddels verbonden met de ergste antisemieten' zo schrijft hij op zijn facebook. Wie hij daar exact mee bedoelt staat er niet bij.

Die zitten in haar partij.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Deze reactie op Geen Stijl is wel héél erg raak :

Ach, jarenlang heeft ze Khan's geld, dat met moderne slavernij is verdiend, met veel plezier uitgegeven. Toen haar relatie met hem over was ging ze ineens tegen slavernij, die eeuwen geleden plaatsvond, actievoeren. Alleen daardoor was al duidelijk dat het is een hypocriete niksnut is die alles doet voor geld en aandacht....

https://www.geenstijl.nl/5144784/coxmuts/
impala wijzigde dit bericht op 12-11-2018 00:18
6.68% gewijzigd
.
impala schreef:
12-11-2018 00:04
Ouwe koek ja die open brief van Jan.

Volgens Kahn heeft Sylvana zich 'inmiddels verbonden met de ergste antisemieten' zo schrijft hij op zijn facebook. Wie hij daar exact mee bedoelt staat er niet bij.

In ieder geval Anja Meulenbelt.

Zijspoortje:
https://joop.bnnvara.nl/opinies/de-pijn ... dertekenen
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt alweer lang geleden maar het artikel is van 06 mrt. 2018

Vrijwel alle politieke partijen in Amsterdam ondertekenen vanavond een Joods akkoord. Daarin is opgenomen dat de partijen zich gaan inzetten voor het harder optreden na aanvallen tegen de Joodse gemeenschap. Volgens de partijen moet een halt worden toegeroepen aan de steeds verder groeiende Jodenhaat.
https://www.telegraaf.nl/e/1754554/
Bij1 heeft aangegeven niet mee te ondertekenen”, aldus een van de organisatoren.


ps. Het 'niet tekenen' is geen antisemitisme, maar het niet tekenen betekent wel dat Bij1 en DENK niets tegen antisemitisme willen doen, en dat ze er niet achter staan dat er eindelijk word opgetreden tegen die haat en dreigingen tegen Joden in ons land.
missie_m wijzigde dit bericht op 12-11-2018 00:22
Reden: ps toegevoegd
21.07% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
12-11-2018 00:14
In ieder geval Anja Meulenbelt.

Volgens mij is die eruit. In elk geval niet meer in het bestuur van haar partij.

Edit :
Ja dus:

1-10-2018
De nieuwe bestuursleden zijn Lynn Fokkens, [...], Shana Gangadien, Leonardo Jacobs en Leonieke Schouwenburg.
...
Het landelijk bestuur neemt afscheid van Manju Reijmer, Reguillo Wijngaarde, Martijn Dekker, Melchior Verboeket, Anja Meulenbelt en Bart Mijland.
http://www.bij1.org/news/algemeen/nieuw ... bij1-19458

Edit 2.
Oh wacht, Anja zit nu in het bestuur van de Amsterdamse afdeling:

De nieuwe bestuursleden zijn Farish Manichand, Vayhishta Miskin, Veerle van Wijngaarden, Aynouk Tan, Jaap Kooijman, Simone van Eik, Glenda Vijzelman, Jaël In ‘t Veld en Anja Meulenbelt.
https://amsterdam.bij1.org/nieuw-bestuur-2018/


En ja inmiddels gelezen dat Kahn in elk geval haar bedoelt (zegt hij op zijn facebook).
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-01-2020 20:05
Reden: op verzoek: privacy
69.10% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Deze is ook spijker op zn kop (ook een reactie op Geen Stijl)

Samenvattend:
Sylvana Simons is begonnen met het exploiteren van haar uiterlijk, daarna met het exploiteren van rijke blanke Nederlandse mannen, en exploiteert nu de ressentimenten van Zwart Amsterdam ten aanzien van de Nederlandse Samenleving.
Deze dame gedijt in een negatief gepolariseert klimaat, zaait tweespalt en haat, vult daar haar zakken mee, en noemt Nederland een intolerant land, LOL!
.
Het is ook niet recht te praten...

Is er een organisatie (zonder subsidie) die zich hard maakt voor vrouwenrechten binnen de o.a. moslim gemeenschap, probeert Meulenbelt op allerlei manieren je werk te saboteren.

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~bb02396a/
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-11-2018 21:55
Reden: provoceren & op de man
95.12% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven