Het nieuwe Bij1 topic

18-10-2018 09:36 631 berichten
Omdat op het oude topic een slotje is gegaan vanwege een bezorgde forummer hier een nieuw topic om over de partij Bij1 en haar boegbeeld S. Simons te discussieren.

Artikel1 topic: actueel/artikel-1-de-politieke-partij/l ... ges/360317
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 19:39
23.11% gewijzigd
Hetvrijewoord schreef:
19-10-2018 12:22
Om even lekker actueel te blijven: Sylvana krijgt haar eigen docu getiteld 'Demon of Diva'. Geproduceerd door de daadwerkelijk enge witte mannen club de Evangelische Omroep.
Wat een rare titel. In het nu een Engelstalige of een Nederlandstalige titel? Als het Engels is dan staat er demoon van diva en als het Nederlands is dan zou je demoon schrijven en niet demon.
Pientjexxxx schreef:
19-10-2018 12:26
Wat een rare titel. In het nu een Engelstalige of een Nederlandstalige titel? Als het Engels is dan staat er demoon van diva en als het Nederlands is dan zou je demoon schrijven en niet demon.

Vond ik ook. Een lelijk soort anglicisme maar dat maakt dat niet tegenwoordig niets meer uit geloof ik.
Hetvrijewoord schreef:
19-10-2018 12:32
Vond ik ook. Een lelijk soort anglicisme maar dat maakt dat niet tegenwoordig niets meer uit geloof ik.
Nederland wordt steeds dommer.....
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
18-10-2018 19:06
Hij is ook nog besproken in het topic met de titel “Pechtold kreeg een appartement cadeau” :rofl: :rofl:
Conclusie was trouwens dat het niet zo erg was want Jos van Rey deed het allemaal voor zijn stad.

Ik ben voor een topic over Berdien Stenberg van het CDA in Almere.
:rofl:

(En nu ben ik weer weg hier)

Fijn dat je er zo blij van word. Het bericht staat 'ter inzage' op desbetreffend topic op pagina 22 (9 sept.23:19 u.)

Nog niet zo heel lang geleden kreeg ik een ban omdat ik op topic-1 de scheldpartij op topic-2 noemde, omdat ik het gedoe op topic-1 hypocriet vond, nee nee ik noemde haar niet hypocriet, ik vond het alleen hypocriet. En nee ik deed ook niet citeren of quoten.

Dussss....dan maar gauw naar het andere topic om bij te lezen.

LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
19-10-2018 12:26
Wat een rare titel. In het nu een Engelstalige of een Nederlandstalige titel? Als het Engels is dan staat er demoon van diva en als het Nederlands is dan zou je demoon schrijven en niet demon.

In beide gevallen niks goeds.

Demoon betekenis & definitie
Ensie:
Een demoon komt van het Griekse woord 'daimoon' en betekent 'godheid'. Meestal wordt er echter 'gevallen engel', 'duivel' of 'kwade geest' mee bedoeld.

In de originele Griekse opvatting werd met demoon iets goedaardigs bedoeld, zoals een goddelijke macht of een beschermengel. In het christendom heeft de term echter een kwaadaardige betekenis. Volgens de Bijbel staan demonen onder leiding van de duivel. De duivel zou in die zin een soort opperdemoon zijn. Demonen zouden een soort gevallen engelen zijn. Ook andere religies kennen demonen. In de Indische religie kunnen personen met een slecht karma na hun dood veranderen in demonen. Tegenwoordig komen demonen vooral in fictie voor, vooral in het genre fantasy.
Het woord demoniseren is afgeleid van het woord demoon. Wanneer iemand gedemoniseerd wordt, dan wordt deze persoon doelbewust negatief afgeschilderd, met als doel om de meningen van anderen te beïnvloeden.



Demon:
Attribuut van een heilige 2) Beëlzebub 3) Beheersend wezen 4) Boosaardig figuur 5) Boosaardig mens 6) Boosaardige figuur 7) Bovennatuurlijk wezen 8) Boze geest 9) Boz...
Een boze geest, die als bode van Satan werd beschouwd en die men zag als veroorzaker van allerlei ziekten.
Een demon (van het Griekse δαίμων (daimoon), `godheid`) wordt gewoonlijk opgevat als een `gevallen engel`, `duivel`, of `boze of onreine geest`.
Een boze geest, die als bode van Satan werd beschouwd en die men zag als veroorzaker van allerlei ziekten.
LOEP ME MAAR aub.
Verdomd ja, je hebt demon wel in het Nederlands en de EO kon het natuurlijk weten. :mrgreen:
Hetvrijewoord schreef:
19-10-2018 12:56
Verdomd ja, je hebt demon wel in het Nederlands en de EO kon het natuurlijk weten. :mrgreen:
Dat is dus echt inside EO-informatie. Ik ga het programma sowieso overslaan, want Sylvana Simons heeft bij mij een zeer hoog irritatie-gehalte.
Alle reacties Link kopieren
Sylvana, ik weet heel zeker dat ik haar nooit heb uitgescholden of iets naars heb toegewenst. Ik vond haar voorheen een leuk mens. Ik ben het nu gewoon 500% niet met haar eens, ik benoem de zaken die mij irriteren. In het MH17-topic schreef ik wel vaker dat ik allergisch ben voor tegenstrijdigheden, maar volgens mij ben ik er echt allergisch voor.

Ik hou niet van leugens, niet van tegenstrijdigheden, niet verdraaiingen, en niet van onrecht. Ook hou ik er niet van als er een zielig verhaaltje word verzonnen om hun eigen gelijk aan te sterken of om een doel te willen bereiken. Ik hou niet van DENK, maar hoe Sylvana bij hen is weggegaan, de manier waarop is achterbaks en helemaal niet netjes. Toen ze de naam artikel1 nam, ondanks weerstand van Artikel 1, was zij niet eerlijk 'ik was het eerst' zei ze. Gelukkig wist de rechter wel beter. Oneerlijk is ze over haar Bij1-kandidaten. Liegen dat die vrouw psychiater was. Een grote mond hebben over zwarte Piet omdat het racisme zou zijn, maar dan geen akkoord willen ondertekenen wat de toenemende Jodenhaat in Amsterdam extra aan wil pakken. En net als DENK niet willen mee werken aan een burkaverbod. En een kandidaat in je lijst hebben die zijn vreedzame dorp ontvluchtte omdat het daar, volgens hem, begon te stinken naar “witte suprematie”.https://youtu.be/IDVUMDPSfUg


Sunny Bergma idem dito, de mond vol hebben over de witte mannen, racisme en homofobie, vallen over Johan Derksen, oproepen tot boycot van Voetbal I, maar dan zit ze wel met een Jodenhater (die ontslagen columnist JahJah) aan de veganistisch bitterballen gezellig te keuvelen in een kroeg. En Anja Meulenbelt (Bij1-kandidaat) steekt onder die facebookfoto een duim op met de woorden "De oprechte radicalen- dat gaat goed". Zo hypocriet als maar wat.

Dus een docu van beide dames neem ik zeker niet serieus.
missie_m wijzigde dit bericht op 19-10-2018 17:36
11.43% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Wat is je punt?
Pientjexxxx schreef:
19-10-2018 13:04
Dat is dus echt inside EO-informatie. Ik ga het programma sowieso overslaan, want Sylvana Simons heeft bij mij een zeer hoog irritatie-gehalte.

Ik kijk bijzonder weinig tv. Wellicht komt 'ie online een keer langs maar wat ik ervan lees gaat het vooral over Sylvana persoonlijk. Het zal dus wel een programma worden over al haar 'struggles'.

Tot nu toe heb ik wel ongelijk gekregen: nog steeds geen boek van Sylvana maar dus inmiddels wel een docu. Beter, want van ons aller belastingcentjes.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
19-10-2018 12:22
Om even lekker actueel te blijven: Sylvana krijgt haar eigen docu getiteld 'Demon of Diva'. Geproduceerd door de daadwerkelijk enge witte mannen club de Evangelische Omroep.
Ja mooi plan he. Er worden ook opnames gemaakt als ze bij haar therapeut zit las ik.
Alles voor de aandacht/ben-ik-in-beeld.nl
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
19-10-2018 16:17
Ja mooi plan he. Er worden ook opnames gemaakt als ze bij haar therapeut zit las ik.
Alles voor de aandacht/ben-ik-in-beeld.nl

...ooooh, misschien moest daarom het oude topic gesloten worden, want als er niemand kan reageren kan het dalen naar de bodem, daar waar niemand nog kijkt, en niemand 'de Bij1-geschiedenis' kan zien.
LOEP ME MAAR aub.
Deze teledoc wordt door mensen van de EO gemaakt omdat zij Simons een interessant object vinden. Ik lees hierboven dat geïmpliceerd wordt dat deze documentaire door Simons zelf of op verzoek van Simons gemaakt wordt. Ik ben benieuwd waar jullie die informatie gevonden hebben.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
19-10-2018 18:16
Deze teledoc wordt door mensen van de EO gemaakt omdat zij Simons een interessant object vinden. Ik lees hierboven dat geïmpliceerd wordt dat deze documentaire door Simons zelf of op verzoek van Simons gemaakt wordt. Ik ben benieuwd waar jullie die informatie gevonden hebben.
Ik ben erg benieuwd op wat voor manier ze haar interessant vinden! Kon wel eens anders uitpakken dan Sylvana dacht, toen ze ja zei.
Kan wel eens op ruzie gaan uitdraaien. DENK vond Sylvana ook op een andere manier interessant dan zij voor ogen had.
En ik vind haar ook een interessant object :-)
.
vrouwjagersma schreef:
19-10-2018 18:16
Deze teledoc wordt door mensen van de EO gemaakt omdat zij Simons een interessant object vinden. Ik lees hierboven dat geïmpliceerd wordt dat deze documentaire door Simons zelf of op verzoek van Simons gemaakt wordt. Ik ben benieuwd waar jullie die informatie gevonden hebben.
Ik denk dat voor deze serie alleen maar controversiële personen onderwerp zijn. Sylvana Simons voldoet op alle fronten aan die eis. Of je vindt haar geweldig of je vindt haar irritant, vrijwel iedereen heeft een mening over haar.

De titel van de show begrijp ik niet helemaal. Demon is negatief, dat is wel duidelijk, maar iemand die de diva uithangt is toch ook niet positief? Waarschijnlijk vonden ze bij de EO “Demon of Engel” te ver gaan.
vrouwjagersma schreef:
19-10-2018 18:16
Deze teledoc wordt door mensen van de EO gemaakt omdat zij Simons een interessant object vinden. Ik lees hierboven dat geïmpliceerd wordt dat deze documentaire door Simons zelf of op verzoek van Simons gemaakt wordt. Ik ben benieuwd waar jullie die informatie gevonden hebben.

Wordt niet geimpliceerd, het komt prima uit voor Sylvana en haar partij. Gratis publiciteit en dan voor zover nu bekend vooral op de emotie spelend (we zien haar bij haar therapeut etc.)

De gemiddelde splinterpartij doet daar een moord voor bij wijze van spreken.
Ik viel erover dat ik hier meende te lezen dat die documentaire haar wens is. Dat hij haar eventueel prima past is een ander verhaal. Zij kon hierin ook wel eens van een koude kermis thuiskomen, want zo christelijk-ethisch vind ik de documentairemakers van de EO niet.

Ik vind overigens niet zoveel van Simons. Geen fan, geen hater. Dat kan ook nog.
Er is al door een forummer verzocht om dit topic te sluiten. Vreemd, want ik lees hier echt geen rare posts. Is Sylvana Simons een soort heilige waar je geen enkel kritisch woord over mag schrijven?
Pientjexxxx schreef:
19-10-2018 19:37
Er is al door een forummer verzocht om dit topic te sluiten. Vreemd, want ik lees hier echt geen rare posts. Is Sylvana Simons een soort heilige waar je geen enkel kritisch woord over mag schrijven?

Dit specifieke topic?
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
19-10-2018 18:58


Ik vind overigens niet zoveel van Simons. Geen fan, geen hater. Dat kan ook nog.
En toch lees je hier?
Waarom als ze je niet boeit?
Vast ook niet omdat je de Amsterdamse geneentepolitiek volgt.

Misschien om ff te :sherlock: of hier misschien racisten posten? Zodat je ze kan staffen?
impala wijzigde dit bericht op 19-10-2018 20:06
26.90% gewijzigd
.
Hetvrijewoord schreef:
19-10-2018 19:46
Dit specifieke topic?
Ja.
Dubbel
anoniem_211360 wijzigde dit bericht op 19-10-2018 20:08
96.40% gewijzigd
Pientjexxxx schreef:
19-10-2018 19:51
Ja.

Waar dan? Niet in het mod topic toch?
Hetvrijewoord schreef:
19-10-2018 19:54
Waar dan? Niet in het mod topic toch?
Sorry, er wordt geklaagd dat er in dit topic op dezelfde voet wordt doorgegaan, terwijl het andere topic juist daarvoor gesloten is. Ik heb er zelf een verkeerde conclusie aan verbonden. Tenzij de forummer bedoelt dat dit topic dus ook gesloten moet worden. Het kan natuurlijk dat ze bedoelt dat het vorige topic niet gesloten had moeten worden, maar gezien haar reactie lijkt mij niet dat ze dat bedoelt.
impala schreef:
19-10-2018 19:50
En toch lees je hier?
Waarom als ze je niet boeit?
Vast ook niet omdat je de Amsterdamse geneentepolitiek volgt.

Misschien om ff te :sherlock: of hier misschien racisten posten? Zodat je ze kan staffen?
Omdat dit een vrij forum is en ik mag posten waar ik wil. Ik neem toch aan dat je dat met me eens bent. En omdat er deze week gezegd werd dat het toch echt te simpel is om te klagen over een bepaalde tendens op actueel als je er zelf niet komt reageren.
Ik staf verder niet, maar dat zul je ongetwijfeld niet geloven.
Net zoals dat ik een bovengemiddelde interesse in de Amsterdamse gemeentepolitiek heb. Het is niet zo dat ik de hele dag in het veen verstopt zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven