Ik wil regen!

16-07-2018 23:53 3089 berichten
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
17-07-2018 12:48
Het waait hier behoorlijk, lekker fris. Maar wel droog, die wind, waait er een boel stof op.

De verwachtingen voor de komende dagen:

https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/w ... imaatpluim

Zie ik het goed, komt er regen aan vanaf eind volgende week?

Dat zou erg fijn zijn, een paar dagen lang elke dag een paar buien, dat schiet tenminste op, één bui is geen bui, zo droog is het.
En dan inderdaad liefst een rustige regen, zodat alles kalmaan weer vocht kan opzuigen.
Dat van volgende week ziet er uit als traditioneel Nederlands juli-weer : warm, onweer, buien (dus drukkende warmte). Het bericht over 42 graden schuif ik zelf voorlopig maar onder het sensatienieuws. Gisteren hoorde ik dat die kans even groot is als de kans dat het 10 graden wordt.
Ik heb vannacht weer een koelelement in een kruikenzak in bed gehad.
Heerlijk om af en toe even mijn veel te warme voeten tegenaan te leggen Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ik zit 5 dagen per week op kantoor, onder de airco. Ik ben elke keer weer blij als het 5 uur is en ik de zon weer in mag! Al mag het van mij elke avond zeker wel eventjes een uurtje regenen. Goed voor de plantjes. Ik heb sinds vorige week kunstgras, dus daar hoef ik mij in elk geval geen zorgen meer om te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in Toscane. We hebben afgelopen nacht een knetterende onweersbui gehad. De hele caravan dreunde ervan.

Nu weer lekker zonnetje.

Heerlijk en ik zie dat als we weer thuis zijn het weer daar ook nog zomers is.
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
17-07-2018 11:55
Zitten jullie eigenlijk nog wel buiten met dit weer? Ik kom alleen nog maar buiten om van punt a naar punt b te fietsen etc., dat tuin zitten heb ik wel weer gehad. Misschien vanmiddag nog een rondje fietsen in de omgeving om de gele dorre vlaktes te bekijken.
Ik ga naar mijn werk en dan naar huis. Alle ventilatoren aan. Kom al weken niet buiten tenzij ik boodschappen moet doen of naar het werk. Ga na het eten op bed liggen. Wordt ziek van dit rotweer.
Mijn werkkamer heeft luxaflex aan de buitenkant en gaat automatisch naar boven en naar beneden. Die luxaflex kan niet beneden blijven als het hard waait. Dus wat gebeurt er? De zon schijnt, dus de luxaflex gaat naar beneden. O nee, het waait, dus de luxaflex gaat omhoog. Maar de zon schijnt! Dus de luxaflex gaat naar beneden, enz. enz. Ondertussen werk ik met de gordijnen dicht.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
17-07-2018 12:46
1976 was niet warmer maar duurde wel lang. 6 weken lang lag er een hoge drukgebied boven ons land.
Was de leukste zomer van mijn tienertijd, ik herinner het me nog heel goed. :)
Ik weet het ook nog. Als kind bracht ik de zomers altijd door in Katwijk aan zee. Er was toen echt niet over het zand te lopen!
Alle reacties Link kopieren
Die westenwind is een stuk beter dan de noordoostenwind van de laatste dagen zeg Afbeelding
En geeft ook wat meer hoop op regen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
17-07-2018 11:55
Zitten jullie eigenlijk nog wel buiten met dit weer? Ik kom alleen nog maar buiten om van punt a naar punt b te fietsen etc., dat tuin zitten heb ik wel weer gehad. Misschien vanmiddag nog een rondje fietsen in de omgeving om de gele dorre vlaktes te bekijken.
Bijna alleen maar. Wij hebben’s avonds veel schaduw en ‘s ochtends vroeg is het erg lekker. Overdag werk ik en in het weekend is het ook niet onmogelijk om in de schaduw te zitten.
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
17-07-2018 15:30
Mijn werkkamer heeft luxaflex aan de buitenkant en gaat automatisch naar boven en naar beneden. Die luxaflex kan niet beneden blijven als het hard waait. Dus wat gebeurt er? De zon schijnt, dus de luxaflex gaat naar beneden. O nee, het waait, dus de luxaflex gaat omhoog. Maar de zon schijnt! Dus de luxaflex gaat naar beneden, enz. enz. Ondertussen werk ik met de gordijnen dicht.
:-D
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
17-07-2018 12:10
Afschuwelijk ! Heb je een pet/hoedje op tegen de zon, of vind je dat juist weer te warm ?
Dat vind ik vaak zo'n lastige afweging als je midden op de dag urenlang de zon in moet : je hoofd beschermen tegen zonnesteek of niet ?
Strohoed en zonnebril op en om de 2 uur insmeren met factor 50 en veeeel water drinken. Echt niet te doen hoor.
Heanig an
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
17-07-2018 11:55
Zitten jullie eigenlijk nog wel buiten met dit weer? Ik kom alleen nog maar buiten om van punt a naar punt b te fietsen etc., dat tuin zitten heb ik wel weer gehad. Misschien vanmiddag nog een rondje fietsen in de omgeving om de gele dorre vlaktes te bekijken.
Nee, niet meer. Als het net lekker weer is doe ik dat wel, maar het is nu al zo lang mooi weer dat ik het wel geloof. En als die andere dingen die gedaan moeten worden kunnen ook niet onbeperkt blijven liggen.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
17-07-2018 11:45
Ik zag gisteren platanen die echt dikke plakkaten schors laten vallen. Zou dat ook vanwege de droogte zijn ?
Persoonlijk houd ik veel van de herfst, maar dit komt niet in de richting :sigh:

Hier (midden) is echt helemaal niets gevallen, de laatste dagen, en daarvoor ook al een hele tijd amper wat. Alles is knisperend droog, en buiten de bebouwde kom ruikt alles zoetig, naar uitgedroogde planten, zo'n hooigeur.
De boeren mogen nog wel beregenen, dat scheelt.
De waterdruk was afgelopen weekeinde opeens een paar uur heel laag, waarschijnlijk omdat iedereen tegelijk ging douchen, de was draaien en de tuin sproeien.
Ik probeer wat zuinig te zijn met water, alvast wennen eraan, zullen we maar zeggen (O)
In een plaats waar ik doorheen fiets op weg naar mijn werk en naar huis is een lange laan met enorme platanen die ook veel schors loslaten. Ik fiets die route toch al een flink aantal jaar bijna dagelijks en dit heb ik echt nog nooit meegemaakt, moet zowat zigzaggend over het fietspad en vandaag kreeg ik zo'n plakkaat schors midden in mijn gezicht. Auch.
...
arpeggio schreef:
17-07-2018 13:08
In de zomer van 1976 was mijn moeder zwanger van mij (ben van okt). Dat zal vast erg zwaar geweest zijn :-?
1976 zat mijn vader in 't leger.

Die heeft het toch écht nog geregeld over wekenlange temperaturen van 36 à 38 graden.

Dat heb ik nu nog niet ontdekt.
Zolang het niet hoger dan pakweg 35 graden gaat*, ben ik dolgelukkig met dit weer :-).


*Hier blijft het al tijden zo'n beetje tussen de 25 en de 30 hangen.

En jep, ik zit dus wel overdag buiten.
Ik moet Spaanse voorouders hebben :mrgreen:.


De blazer staat hier in huis nog altijd ongebruikt in een hoek.
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
17-07-2018 11:55
Zitten jullie eigenlijk nog wel buiten met dit weer? Ik kom alleen nog maar buiten om van punt a naar punt b te fietsen etc., dat tuin zitten heb ik wel weer gehad. Misschien vanmiddag nog een rondje fietsen in de omgeving om de gele dorre vlaktes te bekijken.
Moet wel lachen om jouw gele dorre vlaktes, dat is idd zo! 😄 Ik werk overdag binnen met airco, dus krijg er weinig van mee. Als ik naar huis fiets is de ergste warmte alweer voorbij. ‘s Avonds nog een kopje koffie in het zonnetje en dat was het wel weer. Hou er ook niet van om vol in de blakende zon te zitten, dus vind het prima zo.

Hier in het noorden is het gelukkig iets koeler, maar nog steeds geen drupje regen helaas.
Alle reacties Link kopieren
O, de platanen zelf vinden dit warme weer geweldig @(
https://www.ad.nl/rotterdam/platanen-gr ... ~a18b5a51/

Ik ga mijn route maar veranderen, vind twee schrammen in mijn gezicht eigenlijk wel genoeg.
...
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
17-07-2018 22:31
Afbeelding
Hopelijk helpt het, Enn.
Life is short. Eat dessert first.
Enn schreef:
17-07-2018 22:31
Afbeelding
Dank je Enn, ik hoop dat 't helpt.
Dacht even dat ik dubbel gepost had, maar doornroosje was me voor. :high5:
Enn schreef:
17-07-2018 22:31
Afbeelding
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
17-07-2018 15:30
Mijn werkkamer heeft luxaflex aan de buitenkant en gaat automatisch naar boven en naar beneden. Die luxaflex kan niet beneden blijven als het hard waait. Dus wat gebeurt er? De zon schijnt, dus de luxaflex gaat naar beneden. O nee, het waait, dus de luxaflex gaat omhoog. Maar de zon schijnt! Dus de luxaflex gaat naar beneden, enz. enz. Ondertussen werk ik met de gordijnen dicht.


Zeker "onder architectuur" ontworpen? Door een baviaan ;-D
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
zazamaenade wijzigde dit bericht op 17-07-2018 23:07
21.59% gewijzigd
nounou
Er bestaat een Kabouter-Plop regendans! @( Ik geloof niet dat ik die horen of zien wil, maar hier is de tekst: https://www.songteksten.nl/songteksten/ ... endans.htm
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
nounou
quattro35 schreef:
17-07-2018 23:05


Zeker "onder architectuur" ontworpen? Door een baviaan ;-D
Op een gebouw van de universiteit waar onder andere systeemtechniek wordt onderwezen, jaja!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven