Islam, islamkritiek en de koran.

11-08-2018 13:09 415 berichten
Alle reacties Link kopieren
Islam is nogal een gevoelig onderwerp, omdat veel mensen islam koppelen aan huidskleur, en kritiek op de islam zien als racisme of 'islamofobie' (een psychische aandoening die alleen islamcritici kunnen hebben).
Wat vind jij? Moeten we extra voorzichtig zijn met islamkritiek? Of mag de islam net zo hard aangepakt worden als het christendom en andere religies?
anoniem_374412 wijzigde dit bericht op 11-08-2018 16:50
12.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
21-08-2018 14:57
Anderhalf jaar cel voor klagen over geluidsoverlast moskee - http://nos.nl/l/2246971nek

1.5 jaar cel wegens klagen over moskee overlast.
De rechter vindt dat ze schuldig is aan godslastering... :P
Is die rechter niet goed snik of zo?

Er staat niet bij op wat voor toon de vrouw heeft geklaagd, misschien heeft ze iets gezegd als "Moeten jullie echt van die kolere god van jullie zo veel herrie maken?", maar dan nog. Een beetje kolere god kan daar wel tegen hoor, het zijn de gelovigen die overdreven gevoelige zieltjes hebben.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
StarAppel schreef:
21-08-2018 16:45
Maar dat is de waarheid. Zoek het zelf uit, dan kom vast wel erachter.

Je hoeft maar 1x door een telescoop te kijken om van je geloof in een platte aarde genezen te worden. Maar ja, die telescopen zijn natuurlijk ook allemaal door Nasa gemanipuleerd. En ook de planeten zijn opgehangen door Nasa.
Alle reacties Link kopieren
Noesa schreef:
21-08-2018 17:01
Je hoeft maar 1x door een telescoop te kijken om van je geloof in een platte aarde genezen te worden. Maar ja, die telescopen zijn natuurlijk ook allemaal door Nasa gemanipuleerd. En ook de planeten zijn opgehangen door Nasa.
En Nasa fluisterde zelfs Griekse filosofen 2000 jaar geleden al leugens in.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
21-08-2018 17:16
En Nasa fluisterde zelfs Griekse filosofen 2000 jaar geleden al leugens in.

:proud: :proud:
Noesa schreef:
21-08-2018 17:32
:proud: :proud:

En hoe bevalt het, je constructieve gesprek? Is er een beetje uitgekomen wat je voor ogen had?
StarAppel schreef:
21-08-2018 16:45
Maar dat is de waarheid. Zoek het zelf uit, dan kom vast wel erachter.
Wacht ff. Ben even aan het facetimen met familie in Thailand. He, dat is gek, daar is het al 5 uur donker als het hier licht is. Ach, die zitten zeker ook in het complot.
Alle reacties Link kopieren
shifty schreef:
21-08-2018 20:56
En hoe bevalt het, je constructieve gesprek? Is er een beetje uitgekomen wat je voor ogen had?
Een constructief gesprek met iemand die gelooft dat de aarde plat is en het allemaal één groot complot is van Nasa?
Die vallen bij mij op dezelfde hoop als mensen die geloven dat je autisme krijgt van vaccinaties. :bonk:
nessemeisje schreef:
22-08-2018 14:22
Een constructief gesprek met iemand die gelooft dat de aarde plat is en het allemaal één groot complot is van Nasa?
Die vallen bij mij op dezelfde hoop als mensen die geloven dat je autisme krijgt van vaccinaties. :bonk:


Dus een constructief gesprek met zo iemand willen aan gaan is een nogal onnozel en zinloos streven.
Ik ben blij dat we het op dat punt met elkaar eens zijn dan.
Bestaat er een land waar islam regeert en waar het vrede is?
Alle reacties Link kopieren
shifty schreef:
21-08-2018 20:56
En hoe bevalt het, je constructieve gesprek? Is er een beetje uitgekomen wat je voor ogen had?

Zeer zeker. De platte aarde enz. had volgens hem/haar met de koran te maken. Dus ja, dat lijkt me zeker interessant, in het kader van 'openstaan' voor elkaars ideeën en visies.
Maar goed, hij/zij is alweer gestaft en geband.
Alle reacties Link kopieren
shifty schreef:
22-08-2018 17:22
Dus een constructief gesprek met zo iemand willen aan gaan is een nogal onnozel en zinloos streven.
Ik ben blij dat we het op dat punt met elkaar eens zijn dan.
Ik weet 100% zeker dat dit vice versa ook het geval is. Dus ik ben ervan om juist wél 'het gesprek' aan te gaan. Schept juist duidelijkheid lijkt me.
Noesa schreef:
22-08-2018 19:34
Ik weet 100% zeker dat dit vice versa ook het geval is. Dus ik ben ervan om juist wél 'het gesprek' aan te gaan. Schept juist duidelijkheid lijkt me.

Het schept duidelijkheid dat het geen gesprek was, maar een vrij simplistisch lachen met iemand die ze niet op een rijtje heeft.
Gefeliciteerd met het behaalde resultaat. Heel zinvol allemaal.
Bellabellax schreef:
11-08-2018 20:00
Dus iemand die eventueel kritiek heeft op de islam/koran, 'mankeert' iets?
De zoveelste bevestiging van mijn punt. 👍
Echt joh? ik zie zelden moslims voorbij komen op het viva forum. Ik zie wel regelmatig nare dingen over de islam voorbij komen. Denk je dat moslims gewoon niet op het viva forum komen, of denk je dat het de meeste moslims gewoon vrij weinig interesseert hoe de meeste mensen over de islam denken.

Op Facebook zie ik ook vooral jonge pikkies die zelf geen flauw benul van het geloof hebben, of tokkies die niks met het geloof doen voorbij komen. Dat zijn voornamelijk de twee types die lopen te schreeuwen en Nederlanders lopen uit te schelden als ze weer eens islam kritiek uiten.

Geloof het of niet dat soort types zijn niet de gemiddelde moslim. Probeer eens verder te kijken dan de schreeuwers. De meeste hoor je niet hoor. Die laten het gewoon aan zich voorbij gaan.
Bellabellax schreef:
11-08-2018 20:00
Dus iemand die eventueel kritiek heeft op de islam/koran, 'mankeert' iets?
De zoveelste bevestiging van mijn punt. 👍
Echt joh? ik zie zelden moslims voorbij komen op het viva forum. Ik zie wel regelmatig nare dingen over de islam voorbij komen. Denk je dat moslims gewoon niet op het viva forum komen, of denk je dat het de meeste moslims gewoon vrij weinig interesseert hoe de meeste mensen over de islam denken.

Op Facebook zie ik ook vooral jonge pikkies die zelf geen flauw benul van het geloof hebben, of tokkies die niks met het geloof doen voorbij komen. Dat zijn voornamelijk de twee types die lopen te schreeuwen en Nederlanders lopen uit te schelden als ze weer eens islam kritiek uiten.

Geloof het of niet dat soort types zijn niet de gemiddelde moslim. Probeer eens verder te kijken dan de schreeuwers. De meeste hoor je niet hoor. Die laten het gewoon aan zich voorbij gaan.
Alle reacties Link kopieren
shifty schreef:
22-08-2018 21:28
Het schept duidelijkheid dat het geen gesprek was, maar een vrij simplistisch lachen met iemand die ze niet op een rijtje heeft.
Gefeliciteerd met het behaalde resultaat. Heel zinvol allemaal.

En dit is dan weer wél 'zinvol', begrijp ik?
Jij ook gefeliciteerd dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven