Jongen mishandeld door politie in Rotterdam (video)

02-01-2019 05:00 729 berichten
Dit is toch machtsmisbruik? :-o

https://m.facebook.com/100001904407740/ ... 571620167/
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
04-01-2019 18:34
Even gekeken op de site van Izi. Dat is bepaald geen afspiegeling van de maatschappij (heyyyy is dat een racistisch aannamebeleid?).
De blanke mag je er met een lampje zoeken.
https://www.izi-solutions.com/over-ons/

En dan hun 'visie' op de samenleving.... :daisy:

Religie, cultuur & samenleving
- Afrofobie en anti-zwartracisme
- Islamofobie, moslimhaat en discriminatie
- Antisemitisme
- Witte woede
- Vervreemding en radicalisering
- Interreligieus-/cultureel samenleven

Het ligt allemaal aan de blanken! Bizar dat dit soort racistische clubjes subsidie krijgen.
Witte mensen zijn nou eenmaal de enigen die racistisch kunnen zijn. Stel je voor dat een club als dit zich druk zou moeten gaan maken om de discriminatie die de islam voorschrijft. Dan blijven er geen bestuursleden meer over :rofl:
Mooi verhaaltje Lavacakelover maar volgens mij gaat je fantasie een beetje met je op de loop.
Alle reacties Link kopieren
Ikzegookwat schreef:
04-01-2019 21:05
Mooi verhaaltje Lavacakelover maar volgens mij gaat je fantasie een beetje met je op de loop.
Leg eens uit als je dat kan? Waar ga ik de mist in, ik ben een leergierig type.
Alle reacties Link kopieren
Lavacakelover wat een wonderlijke reactie heb je geplaatst.
Geen idee wat je hier nou mee bedoelt.
*laat ook maar*
nounou
Lavacakelover schreef:
04-01-2019 21:08
Leg eens uit als je dat kan? Waar ga ik de mist in, ik ben een leergierig type.

Je zuigt een heel verhaal uit je dikke duim dat niet te maken heeft met de feitelijke gebeurtenissen. Daar ga je de mist in.
Alle reacties Link kopieren
De_pit schreef:
03-01-2019 18:11
Dan breng jij je mening over, leuk voor jou, maar ik zeg gewoon waar het op staat. De beelden zijn makkelijk bewijs voor een veroordeling voor buitensporig politiegeweld. Sla eens het weboek op na, en dan met name de ambtsinstructie voor geweld.
Nevermind. Komt toch niet aan...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Mijn hele schoonfamilie is gekleurd. Er is in de 32 jaar dat ik ze ken precies één keer iets gebeurt wat op racisme leek. Dat was een overijverige bewakingsfiguur. Verder nooit zomaar aangehouden, gefouilleerd of wat dan ook. Gedeelte van de familie woont in Den Haag, Schiedam en de rest in de buurt Nijmegen en NO Brabant.
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
02-01-2019 05:48
Hebben jullie die filmpjes wel bekeken?
Hij krijgt behoorlijk veel tikken terwijl hij al op de grond ligt en geen enkel gevaar vormt voor de politie.
In het tweede filmpje zie je dat hij nog eens een tik krijgt terwijl de agent hem vasthoudt en hij helemaal niets doet of kan/wil doen.
In het filpje zegt iemand dat die jongen 14 jaar is. :@
Ik vind dit soort geweld behoorlijk buiten proportie.
Aan het gezicht van de agent in het 2de filmpje is te zien dat hij best angstig kijkt omdat mensen zijn acties (terecht) afkeuren. Totaal geen controle. Het leek erop alsof hij een beetje als kip zonder kop om zich heen slaat! :facepalm:
Tsjah, meneer de agent blijft ook maar een mens, die zijn frustratie eruit mag gooien tijdens zijn dienst.
Alle reacties Link kopieren
Heb dit nieuws ook elders zijdelings vanuit m'n ooghoeken voorbij zien komen. Maar was te lui, of murw geworden inmiddels, om het gedetailleerd door te nemen. Zonder specifiek op dit geval in te gaan, te weinig feitenkennis, vind ik algemeen:

Dat onze Nationale Politie meer "dienstbaar" is dan waakzaam (leuze). Zeker in relatie tot overige landen. Respect moet weer groeien, kost tijd, want kun je niet afdwingen.

Ooit hier in de big city, was er zo'n trend, dat agenten met knotjes, lang haar of matje en tatoes liepen. Zag er niet uit en dwingt ook geen respect af. Ben wat dat betreft nog van de oude stempel, niets mis mee. Die periode was trouwens snel over, want zie nu niet meer van dat soort agenten.

Verder ook iets met, als je praktijken uitvoert waarvan je weet dat je in overtreding bent en provoceert, dan moet je ook incasseren en erop rekenen dat je misschien wel 'n koekje van eigen deeg krijgt. It's all in the game.

En ja, ik bots hierin met mijn vrouw en dochters. Die zijn meer van het ellenlange overleg en 2e, 3e, 4e, 5e kans en daarna nog 'n aller-, allerlaatste kans.
.
Net als met Mitch Henriquez zal dit niet zomaar zijn gebeurd. De politie is niet heilig maar die jongen uit dat filmpje vast ook niet.
Alle reacties Link kopieren
F1823 schreef:
10-01-2019 09:50
Mijn hele schoonfamilie is gekleurd. Er is in de 32 jaar dat ik ze ken precies één keer iets gebeurt wat op racisme leek. Dat was een overijverige bewakingsfiguur. Verder nooit zomaar aangehouden, gefouilleerd of wat dan ook. Gedeelte van de familie woont in Den Haag, Schiedam en de rest in de buurt Nijmegen en NO Brabant.
Racisme ligt er in de meeste gevallen ook niet zo dik bovenop.
Nee je moet echt ff goed zoeken hoe je dit moet interpreteren. Maar er is vast wel iets racistisch uit te halen dan.
Alle reacties Link kopieren
Sofietje1983 schreef:
13-01-2019 08:42
Nee je moet echt ff goed zoeken hoe je dit moet interpreteren. Maar er is vast wel iets racistisch uit te halen dan.
Nog even en je mag helemaal niemand meer aanhouden met een getinte huid. Het valt me mee dat Opsporing Verzocht nog mag, maar dat zal ook niet lang meer duren.
Ik zal absoluut niet zeggen dat racisme niet bestaat.
Maar als iemand aangeeft zelf niet de ervaring te hebben en er wordt dan gezegd dat het er vast wel is maar wat beter verborgen, tja, dan wíl je het ook gewoon.
Als ik goed zoek dan worden er vast ook regelmatig vrouwonvriendelijke opmerkingen tegen me gemaakt. Als ik het zo wíl interpreteren zal me dat ook vast wel lukken.
Alle reacties Link kopieren
Sofietje1983 schreef:
13-01-2019 09:54
Ik zal absoluut niet zeggen dat racisme niet bestaat.
Maar als iemand aangeeft zelf niet de ervaring te hebben en er wordt dan gezegd dat het er vast wel is maar wat beter verborgen, tja, dan wíl je het ook gewoon.
Als ik goed zoek dan worden er vast ook regelmatig vrouwonvriendelijke opmerkingen tegen me gemaakt. Als ik het zo wíl interpreteren zal me dat ook vast wel lukken.
Inderdaad,zoekt en gij zult vinden.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Lavacakelover post_id=29434224 time=1546631679 user_id=380097]
Ik lag ook dubbel om het ontkennen van de ernst van het feit: enkele malen per jaar worden politiewagens gestolen; hilariteit alom.
'Domme politie, waarom letten ze niet wat beter op' is het dan.

Beste zamameanade, heb je zelf wel eens aan een politieauto staan prutsen terwijl om je heen de hel losbrak?
En, hoe liep dat af?

:worship:

Ik heb het even ingekort maar wat een ijzersterk relaas.
Je bent duidelijk streetwise.... iets wat een aantal anderen ontberen.
Die zitten in hun cocon lekker de salonrevolutionair uit te hangen....
Wanneer je op dagdagelijkse basis met op de straat bent om orde en veiligheid te garanderen of slachtoffer bent geweest dan weet je wel beter
Alle reacties Link kopieren
Ikzegookwat schreef:
04-01-2019 21:26
Je zuigt een heel verhaal uit je dikke duim dat niet te maken heeft met de feitelijke gebeurtenissen. Daar ga je de mist in.
Heb jij dan kennis van de feiten voor dat het filmpje begint?
Ken jij andere achtergronden, zoals wat er in die buurt allemaal speelt?
Alle reacties Link kopieren
Sofietje1983 schreef:
13-01-2019 09:54
Ik zal absoluut niet zeggen dat racisme niet bestaat.
Maar als iemand aangeeft zelf niet de ervaring te hebben en er wordt dan gezegd dat het er vast wel is maar wat beter verborgen, tja, dan wíl je het ook gewoon.
Als ik goed zoek dan worden er vast ook regelmatig vrouwonvriendelijke opmerkingen tegen me gemaakt. Als ik het zo wíl interpreteren zal me dat ook vast wel lukken.
Dit idd.
Ik geef heel duidelijk aan dat mijn schoonfamilie heel zelden racisme heeft meegemaakt. Vervolgens krijg ik te horen dat het dan niet zichtbaar maar wel degelijk aanwezig is. Hoezo zoeken naar problemen?
Alle reacties Link kopieren
F1823 schreef:
13-01-2019 11:24
Dit idd.
Ik geef heel duidelijk aan dat mijn schoonfamilie heel zelden racisme heeft meegemaakt. Vervolgens krijg ik te horen dat het dan niet zichtbaar maar wel degelijk aanwezig is. Hoezo zoeken naar problemen?
Je hebt het over zomaar aanhouden en fouilleren ed. Dat zijn echt fysieke acties. Ik doelde meer op zaken als: iemand met een kleurtje wordt meer in de gaten gehouden door de beveiliging, zogenaamd onschuldige grapjes over de huidskleur of daarmee gerelateerde zaken die verondersteld worden zoals: jij kan vast niet tegen de kou, je zal wel een goed ritmegevoel hebben of goed kunnen dansen, de maat van het geslachtsdeel, lui zijn, ga zo maar door. Dat bedoel ik. Dat komt veel voor.
Alle reacties Link kopieren
humanista schreef:
13-01-2019 11:33
Je hebt het over zomaar aanhouden en fouilleren ed. Dat zijn echt fysieke acties. Ik doelde meer op zaken als: iemand met een kleurtje wordt meer in de gaten gehouden door de beveiliging, zogenaamd onschuldige grapjes over de huidskleur of daarmee gerelateerde zaken die verondersteld worden zoals: jij kan vast niet tegen de kou, je zal wel een goed ritmegevoel hebben of goed kunnen dansen, de maat van het geslachtsdeel, lui zijn, ga zo maar door. Dat bedoel ik. Dat komt veel voor.
In mijn buurt kwam pas geleden een blanke tokkie familie wonen.
Die werden op uiterlijk en ' cultuur' in de gaten gehouden.... mijn buren zijn antillianen, tegenover me wonen marokkanen.... het gaat er toch echt om of je binnen de klasse valt en niet of je een kleurtje hebt...

Dat geldt dus ook als met een hoodie in een Mercedes AMG rondrijdt....
Alle reacties Link kopieren
humanista schreef:
13-01-2019 11:33
Je hebt het over zomaar aanhouden en fouilleren ed. Dat zijn echt fysieke acties. Ik doelde meer op zaken als: iemand met een kleurtje wordt meer in de gaten gehouden door de beveiliging, zogenaamd onschuldige grapjes over de huidskleur of daarmee gerelateerde zaken die verondersteld worden zoals: jij kan vast niet tegen de kou, je zal wel een goed ritmegevoel hebben of goed kunnen dansen, de maat van het geslachtsdeel, lui zijn, ga zo maar door. Dat bedoel ik. Dat komt veel voor.
Er zijn natuurlijk wel degelijk fysieke verschillen tussen mensen van het blanke en van het zwarte ras. Kijk alleen maar naar de athletiek. Heb je weleens gezien wie er in de marathon als eerste over de finish komen? Iemand met een donkere huid verbrand minder snel dan iemand die heel wit is met rood haar. Dat heeft toch niets met racisme te maken?
Tegenlicht schreef:
13-01-2019 11:18
Heb jij dan kennis van de feiten voor dat het filmpje begint?
Ken jij andere achtergronden, zoals wat er in die buurt allemaal speelt?
Nee en dat heb ik in dit topic ook meerdere malen gezegd. Maar ik speculeer daar dan ook niet over.
Alle reacties Link kopieren
Ikzegookwat schreef:
13-01-2019 14:02
Nee en dat heb ik in dit topic ook meerdere malen gezegd. Maar ik speculeer daar dan ook niet over.
Ik ook niet maar ik ga er niet vanuit dat hij het schattige buurjongetje te pakken neemt die ook eens een politiewagen van dichtbij wilde bekijken, jij?

Ik loepte je net en zag dat we uit dezelfde stad komen.
Wij weten beiden dat hier wijken zijn waar je eerst nadenkt hoe je, als politieagent je eigen veiligheid en die van omstanders / collega's moet garanderen.
Dat kun je doen door je 'te verlagen' naar het straatniveau waar je bent en op die manier duidelijk te maken dat er niet met je te spotten valt.
Zeker wanneer je in de minderheid bent.
Daar pak je niet een toevallige passant mee lastig... :biggrin:

Lava schreef er een prima stukje over... de wet is de wet maar soms is het oog om oog... en niet omdat je erom gevraagd hebt of het opzoekt.
Tegenlicht schreef:
13-01-2019 14:54
Ik ook niet maar ik ga er niet vanuit dat hij het schattige buurjongetje te pakken neemt die ook eens een politiewagen van dichtbij wilde bekijken, jij?

Ik loepte je net en zag dat we uit dezelfde stad komen.
Wij weten beiden dat hier wijken zijn waar je eerst nadenkt hoe je, als politieagent je eigen veiligheid en die van omstanders / collega's moet garanderen.
Dat kun je doen door je 'te verlagen' naar het straatniveau waar je bent en op die manier duidelijk te maken dat er niet met je te spotten valt.
Zeker wanneer je in de minderheid bent.
Daar pak je niet een toevallige passant mee lastig... :biggrin:

Lava schreef er een prima stukje over... de wet is de wet maar soms is het oog om oog... en niet omdat je erom gevraagd hebt of het opzoekt.

Nogmaals: de politie is volgens de wet gerechtigd om gepast geweld te gebruiken. Of dat in dit geval gebeurd is, kunnen jij en ik niet beoordelen. Heb ik medelijden met zo'n raddraaiertje? Niet echt. Maar we leven in een rechtsstaat en het is in ieders belang dat de wet voor iedereen geldt. En zoals ik al eerder schreef: landen waar de politie wél hard optreedt, zijn niet veiliger of verschoont van rellen en criminaliteit, in tegendeel zelfs. Met geweld dwing je namelijk geen respect af, eerder verharden de tegenstellingen erdoor met méér geweld (van beide kanten) tot gevolg. Vraag je af of je in zo'n land wilt leven.
Alle reacties Link kopieren
Ikzegookwat schreef:
13-01-2019 15:36
Nogmaals: de politie is volgens de wet gerechtigd om gepast geweld te gebruiken. Of dat in dit geval gebeurd is, kunnen jij en ik niet beoordelen. Heb ik medelijden met zo'n raddraaiertje? Niet echt. Maar we leven in een rechtsstaat en het is in ieders belang dat de wet voor iedereen geldt. En zoals ik al eerder schreef: landen waar de politie wél hard optreedt, zijn niet veiliger of verschoont van rellen en criminaliteit, in tegendeel zelfs. Met geweld dwing je namelijk geen respect af, eerder verharden de tegenstellingen erdoor met méér geweld (van beide kanten) tot gevolg. Vraag je af of je in zo'n land wilt leven.
Weet je dat zeker?

Daar verschillen wij van mening... uiteraard moet een handhaver allereerst met communiceren de situatie proberen te beheersen.
Wanneer dat stadium voorbij is óf wanneer de situatie direct onveilig is mag hij wat mij betreft gepast handelen.
Wat ik gepast vind of jij.... dat is vast een twistpunt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven