Actueel
alle pijlers
Jouw eerste ervaringen met de rookvrije horeca
zondag 20 juli 2008 om 02:38
Nou ,
ik heb gisteren ook voor het eerst mijn ervaring opgedaan in de rookvrije horeca.
Ik had een etentje.
Eerlijk gezegd vond ik het geen schokkende of verrassende ervaring.
Ik snap alleen niet dat heen en weer gewandel tijdens een etentje.
Lijkt mij killing voor de conversatie aan tafel.
Ik ben overigens zelf een roker.
Maar ik rook er wel weer een als we allemaal klaar zijn en naar de auto wandelen.
Dat lukt mij prima om een uurtje of 3/4 zonder sigaret door te brengen.
Maar goed,dat deed/doe ik wel vaker een langere tijd zonder sigaret dus het is geen opgave.
Cafe nog niet ervaren.
ik heb gisteren ook voor het eerst mijn ervaring opgedaan in de rookvrije horeca.
Ik had een etentje.
Eerlijk gezegd vond ik het geen schokkende of verrassende ervaring.
Ik snap alleen niet dat heen en weer gewandel tijdens een etentje.
Lijkt mij killing voor de conversatie aan tafel.
Ik ben overigens zelf een roker.
Maar ik rook er wel weer een als we allemaal klaar zijn en naar de auto wandelen.
Dat lukt mij prima om een uurtje of 3/4 zonder sigaret door te brengen.
Maar goed,dat deed/doe ik wel vaker een langere tijd zonder sigaret dus het is geen opgave.
Cafe nog niet ervaren.
zondag 20 juli 2008 om 14:18
Wees jij zelf ook eens eerlijk: de luchtvervuiling door verkeer is nergens in heel Nederland zelfs maar bij benadering zo ernstig als de vervuiling in een doorsnee kroeg waar lekker door gepaft wordt.
Als zulke gigantisch smerige lucht buiten zou worden gemeten werd er direkt groot alarm geslagen, fabrieken werden stilgelegd en verkeer werd verboden. En terecht.
En ik heb maar nèt zo'n vermoeden dat jij je voorheen nog nooit erg druk hebt gemaakt om luchtvervuiling door verkeer, maar dat je hebt bedacht dat het wel een handig argument is om de discussie over de horeca te vervuilen.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
zondag 20 juli 2008 om 16:21
zondag 20 juli 2008 om 23:31
Gisteravond stak iemand gewoon een sigaret op in de kroeg!!
Ik zei 'je mag hier niet meer roken!'
Daar kwam zijn woede uitval...bla bla bla.
En dat ik als niet roker toch niet begreep hoe zwaar hij het had, stress hier, stress daar.
Ik werd doodeng van die man. Die blik in zijn ogen, die angst om niet te kunnen roken. Het verwijt dat ik er toch geen moer van begreep.
'Ik ben sinds 1 juli jl. gestopt met roken. had je ook moeten doen, was je nu net zo ontspannen als ik geweest' was mijn antwoord. Wat een lul.
Zo.
Weer een ervaring van mij in de rookvrije horeca.
Ik zei 'je mag hier niet meer roken!'
Daar kwam zijn woede uitval...bla bla bla.
En dat ik als niet roker toch niet begreep hoe zwaar hij het had, stress hier, stress daar.
Ik werd doodeng van die man. Die blik in zijn ogen, die angst om niet te kunnen roken. Het verwijt dat ik er toch geen moer van begreep.
'Ik ben sinds 1 juli jl. gestopt met roken. had je ook moeten doen, was je nu net zo ontspannen als ik geweest' was mijn antwoord. Wat een lul.
Zo.
Weer een ervaring van mij in de rookvrije horeca.
DTEEZ!
maandag 21 juli 2008 om 08:21
Slim van de overheid om de horeca per 1 juli rookvrij te maken en niet per 1 januari. Het is nu niet koud en even buiten staan roken is dus niet zo'n opgave.
Als het buiten echt vies koud is moet je als roker eerst je jas aan voordat je kan gaan scoren. Maar tegen die tijd is iedereen er al helemaal aan gewend dat je binnen niet rookt.
Als het buiten echt vies koud is moet je als roker eerst je jas aan voordat je kan gaan scoren. Maar tegen die tijd is iedereen er al helemaal aan gewend dat je binnen niet rookt.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
maandag 21 juli 2008 om 16:27
Ik kan maar niet wennen aan die stinklucht van bier, scheten en zweet Kom doordeweeks al niet meer in de kroeg, alleen nog op de vaste vriendenavond, maar dan komen we heel laat en blijven we na sluitingstijd. Het eerste wat het personeel doet als het luik omlaag gaat is asbakken voor ons neerzetten...
dinsdag 22 juli 2008 om 00:19
Ik ben vorige week ook voor het eerst sinds 1 juli de kroeg in geweest en ik moet zeggen: ik vond het maar raar! En echt frisser wordt het er niet op: 100 parfums- aftershave- en zweetgeuren door elkaar. Dan liever rook. Ik vind het trouwens niet erg om naar buiten te gaan (sterker nog: het was daar gezellig) maar aan het eind van de avond (of begin van de ochtend?) stond er toch aardig wat volk op de plee te roken.
dinsdag 22 juli 2008 om 01:51
dinsdag 22 juli 2008 om 02:03
En toch vind ik het nog steeds te gek voor woorden. Ik weet dat er in bv Zuid Afrika roken en niet roken kroegen zijn. Dit is na een aantal jaren vrij aardig verdeeld en werkt perfect. Als bezoeker kun je dan kiezen waar je naar toe wil en als je graag in een kroeg werkt kun je dus ook kiezen waar je wil werken.
Ik vind het heel normaal om als roker rekening te houden met niet-rokers, maar om de volledige horeca rookvrij te maken vind ik echt overdreven. Geef eigenaren de keus. De eigenaar van de kroeg waar ik vroeger altijd kwam rookt zelf ook en is het enige personeelslid. De man staat nu zelf ook buiten voor zijn eigen kroeg te paffen.
Ik vind het nog steeds te ver gaan, deze maatregel.
Ik vind het heel normaal om als roker rekening te houden met niet-rokers, maar om de volledige horeca rookvrij te maken vind ik echt overdreven. Geef eigenaren de keus. De eigenaar van de kroeg waar ik vroeger altijd kwam rookt zelf ook en is het enige personeelslid. De man staat nu zelf ook buiten voor zijn eigen kroeg te paffen.
Ik vind het nog steeds te ver gaan, deze maatregel.