Kabinet wil spoor aanpakken, meer en lange treinen. Ga jij?

15-11-2007 19:38 33 berichten
Weer een poging om het fileprobleem aan te pakken.



Er wordt beloofd dat het kaartje niet duurder zal worden.

Zou jij daadwerkelijk met de trein gaan als vaker gaat rijden en met langere treinen?
Alle reacties Link kopieren
Het is ongeveer 40 kilometer van m'n huis naar het werk. Met de auto doe ik daar 30 minuten over en als het tegenzit en erg druk is op de weg doe ik er 45 minuten over.

Met de trein is het 25 minuten, maar ik moet natuurlijk wel nog van m'n huis naar het station (te ver om te lopen, 2 bussen of 15 minuten met de auto) en dan ook nog eens van het station naar het werk. Als ik dan om 9 uur op het werk moet zijn, moet ik voor 7 uur de deur uit. Als ik met de auto ga, vertrek ik om 8 uur 20. Als ik om 17 uur klaar ben, zal ik als ik met de trein naar huis moet pas na 19 uur thuis zijn.

Tsja dan is de keuze tussen trein en auto niet zo moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
[quote]suikervrij schreef op 17 november 2007 @ 11:58:

Haha ik vind hem anders hardstikke lelijk![/quote]





Neuhh jij bent gewoon jaloers op mijn bolide!

Die van mij is trouwens nog mooier dan op het plaatje: ik heb veul sportievere velgen en een trekhaak!

Erg makkelijk: dankzij de Twinnyload op de trekhaak kan ik zo mijn sportieve Gazelle tourfiets overal mee naar toe nemen.

Ik poets de auto minstens 1 keer per week en heb een ANWB sticker achterop geplakt.

Deze prachtige (en betrouwbare!) Daihatsu combineer ik met mijn nieuwe "Van Lier" schoenen plus vlotte Melka winterkleding.

Net zo stijlvol als de NS O.o
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je in een Jap rijdt, Quatt...maar die Van Lier schoenen zijn dan wel weer hartstikke tof.
Alle reacties Link kopieren
Raldy schreef op 15 november 2007 @ 20:44:

Het file-probleem is alleen maar op te lossen als het OV aantrekkelijker word dan de auto. En dat is het tot nu toe niet en ik ben bang dat het er ook niet van komt.
Mensen kunnen natuurlijk ook dichter bij hun werk gaan wonen. Of (meer) thuiswerken. Of andere oplossingen bedenken waardoor ze niet meer afhankelijk zijn van 1 auto.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
en nog een kleine aanvulling op mijn post van een paar dagen geleden: Ik werk gewoon in de trein, dat zie ik mezelf in de auto nog niet doen.

Of ik kom collega's tegen, gezellig bijkletsen, of een boekje lezen, in slaap vallen.

Bovendien vind ik snelwegen echt verschrikkelijk lelijk. Ik snap niet waarom mensen snelwegen boven het spoor verkiezen esthetisch gezien iig.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Mevrouw75 schreef op 17 november 2007 @ 21:18:



Bovendien vind ik snelwegen echt verschrikkelijk lelijk. Ik snap niet waarom mensen snelwegen boven het spoor verkiezen esthetisch gezien iig.[/quote]





Off-road rijden mag helaas niet, vandaar dat ik over snelwegen rijd. O.o



Sommige wegen zijn wel mooi hoor, maar die liggen meestal niet in Nederland. Weer een voordeel dat Holland zo lelijk is: een weg erbij maakt esthetisch niks uit. Zeker de randstad kan er simpelweg niet op achteruit gaan :)

Ik kan zo al 10 locaties bedenken waar asfalteren de boel een stuk zou opvrolijken!
Alle reacties Link kopieren
[quote]Zamirah schreef op 17 november 2007 @ 13:33:

Jammer dat je in een Jap rijdt, Quatt...maar die Van Lier schoenen zijn dan wel weer hartstikke tof.[/quote]





Ik zag ergens op het web een bericht voorbij komen dat die Jappen (alweer) dolfijnen aan het afslachten waren: voor mij reden genoeg om nooit in mijn leven een Jap te kopen.



Zouden er ook zeedieren bestaan die NIET door Japanners worden afgemaakt? :(
Alle reacties Link kopieren
Niet alleen dieren worden afgemaakt door Jappen, Quattro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven