Kinderen overleven 40 dagen in de jungle

10-06-2023 08:59 28 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
https://nos.nl/l/2478372

Wat een verhaal dit!
4 kinderen, waarvan de jongste pas 11 maanden, overleven ruim een maand in de jungle.

Even wat fijn nieuws.
Fantastisch nieuws. Nu hopen dat deze kinderen in alle rust mogen bijkomen van wat ze hebben meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fantastisch ook, hoe ze hebben gezocht en hoe grondig. Dat bericht met de stem van de oma 🥹
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie een film in de toekomst!

Wat een verhaal
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben bang dat heel veel mensen films, tvprogramma's en boeken voor zich zien, oftewel bakken met geld. Er zal veel aan ze getrokken worden als ze niet heel goed beschermd worden.
Die arme kinderen hebben zes weken in de jungle geleefd nadat ze hun moeder dood in een vliegtuigwrak hebben moeten achterlaten. Ik kan me niet voorstellen hoe groot hun trauma is.
Zo knap van ze dat ze samen hebben weten te overleven.
pozzebok wijzigde dit bericht op 10-06-2023 10:07
0.24% gewijzigd
Ik heb een beetje een dubbel gevoel bij "fijn nieuws". Natuurlijk is het goed nieuws dat ze nog leven, maar wat een trauma voor die kinderen. :(
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was blij het nieuws te openen met eens een keer goed nieuws.
Wat lief hoe op 0:55 in het filmpje de reddingswerker het gezicht van het kind verbergt met een doek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Socks schreef:
10-06-2023 10:38
Ik was blij het nieuws te openen met eens een keer goed nieuws.

Ik ook :)
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een enorme opluchting voor de vader en de familie
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een prachtige vondst idd. Ik hoop dat het goed met ze gaat nu
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja wauw, goed nieuws! Zo bijzonder hoeveel kennis die kinderen van de jungle hebben op zo'n jonge leeftijd en dan ook nog een baby in leven hebben gehouden.
Maar inderdaad wat een trauma.. neerstorten, moeder verliezen en dan overleven..
Ben echt ontzettend benieuwd of we nog het verhaal gaan horen van de oudste kinderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop echt dat de kinderen met rust gelaten worden, maar ben bang dat de vraag om "het verhaal" het gaat winnen van het belang van de kinderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
10-06-2023 09:54
Ik heb een beetje een dubbel gevoel bij "fijn nieuws". Natuurlijk is het goed nieuws dat ze nog leven, maar wat een trauma voor die kinderen. :(
Ja dit. Blij dat ze gevonden zijn, maar ze zullen echt getraumatiseerd zijn.
In the end, it is what it is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het ook gelezen. Wat een verhaal en wat heftig wat ze mee hebben gemaakt! Fijn dat ze gevonden zijn! Dat is inderdaad goed nieuws. Maar ze zullen veel tijd nodig hebben om bij te komen van die traumatiserende gebeurtenissen zoals het neerstorten van hun vliegtuig,verlies van hun moeder en dan zelf zien te overleven.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Socks schreef:
10-06-2023 10:38
Ik was blij het nieuws te openen met eens een keer goed nieuws.
Zeker! Wat een opluchting en fijn dat de kinderen gevonden zijn!
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vrees er ook voor dat het een wij hebben de kinderen gered dus mogen ermee doen wat we willen gevolg gaat worden. Wat moet de arme inheemse stam er tegen inbrengen? Zo oneerlijk.

Maar, wat fantastisch dat de kinderen elkaar en in bijzonder de baby in leven hebben weten te houden! Dankzij de levenslessen die ze van hun ouderen hebben gekregen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Echt ontzettend bijzonder dat ze ook hun super jonge broertje/zusje in leven hebben weten te houden... Fijn dat ze eindelijk gevonden zijn.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Stokbroodje schreef:
10-06-2023 12:05
Ik vrees er ook voor dat het een wij hebben de kinderen gered dus mogen ermee doen wat we willen gevolg gaat worden. Wat moet de arme inheemse stam er tegen inbrengen? Zo oneerlijk.

Maar, wat fantastisch dat de kinderen elkaar en in bijzonder de baby in leven hebben weten te houden! Dankzij de levenslessen die ze van hun ouderen hebben gekregen.
Daar ben ik ook bang voor en verder eens met je.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een geweldig nieuws is dit. In lange tijd niet zulk positief nieuws gelezen. Het is echt een wonder dat ze alle 4 levend zijn gevonden. Ik hoop dat de kinderen snel aansterken en alle hulp krijgen die ze nodig hebben! Een vliegtuigcrash overleven, daarbij hun moeder verliezen én dan 40 dagen overleven in de jungle terwijl ze alle vier nog kinderen zijn (13, 9, 4, 1). Heel heftig. Maar zo knap en indrukwekkend dat ze wisten hoe ze moesten overleven en zorg wisten te dragen voor hun zusje van 11 maanden en broertje van 4.

Ook indrukwekkend en top hoe het leger samenwerkte met inheemse mensen om de kinderen te vinden door wel honderd voedselpakketten in de omgeving te droppen, flyers te verspreiden en via luidsprekers een boodschap van hun oma werd afgespeeld dat ze werden gezocht en vol moesten houden en op dezelfde plek moesten blijven zodat ze makkelijker gevonden konden worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Stokbroodje schreef:
10-06-2023 12:05
Ik vrees er ook voor dat het een wij hebben de kinderen gered dus mogen ermee doen wat we willen gevolg gaat worden. Wat moet de arme inheemse stam er tegen inbrengen? Zo oneerlijk.

Maar, wat fantastisch dat de kinderen elkaar en in bijzonder de baby in leven hebben weten te houden! Dankzij de levenslessen die ze van hun ouderen hebben gekregen.
Ik las het bericht en zag er meteen ene foto bij staan van een aantal redders met de kinderen. Kinderen waren blijkbaar zo verzwakt dat ze niet eens konden staan, en werden overeind gehouden voor de foto. Natuurlijk ben ik blij dat ze nog leven en dat ze gevonden zijn, maar ik vrees dat ze weinig rust of hulp voor trauma zullen krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bovendien heeft de moeder nog 4 dagen geleefd en heeft hen dan gezegd dat ze haar moesten achterlaten en zichzelf redden. Wat een trauma!

Ik vind het wel vreemd dat 3 volwassenen dood zijn door de crash en de kinderen zelfs niet/amper gewond waren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rosanna1985 schreef:
13-06-2023 19:57
Bovendien heeft de moeder nog 4 dagen geleefd en heeft hen dan gezegd dat ze haar moesten achterlaten en zichzelf redden. Wat een trauma!

Ik vind het wel vreemd dat 3 volwassenen dood zijn door de crash en de kinderen zelfs niet/amper gewond waren.

Is best logisch, kinderen zijn van elastiek.

Ik hoop dat de kinderen met rust gelaten zullen worden door al de media.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rosanna1985 schreef:
13-06-2023 19:57
Bovendien heeft de moeder nog 4 dagen geleefd en heeft hen dan gezegd dat ze haar moesten achterlaten en zichzelf redden. Wat een trauma!

Ik vind het wel vreemd dat 3 volwassenen dood zijn door de crash en de kinderen zelfs niet/amper gewond waren.
Dat gebeurt ook wel eens met auto-ongelukken. Wellicht volwassenen op andere plekken in het vliegtuig (oa piloot, die zit nogal vooraan), moeder even gordel los omdat ze iets met een kind moest doen etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond dit zo'n ontroerend detail... dat ze eerst gevonden zijn door een speurhond die ze een aantal dagen gezelschap hield, om vervolgens zelf te verdwijnen.

https://www.ad.nl/buitenland/meer-dan-h ... 20verdween.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven