Klimaathysterie

23-09-2019 15:03 1278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die het overdreven vindt? De protesten, de verheerlijking van Greta Thunberg, de schaamte als je het vliegtuig pakt?

Ja, wij als mensen hebben zeker invloed op het klimaat, maar of ik nou wel of geen vliegtuig pak is veel minder interessant dan of Shell milieuvriendelijk te werk gaat.

Deze massahysterie doet me denken aan de 1% protesten en de gekte rondom Kony. Alsof je er niet bij hoort als je er niet mee bezig bent...

Ik let op water, electriciteit en biologisch eten. Ook gooi ik mijn afval netjes gescheiden weg. Meer vind ik overdreven.
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
05-10-2019 14:21
Kom op, Nederland doet al enorm veel en heeft al ontzettend veel bereikt in de vermindering van schadelijke uitstoot. En dan gaan we nu massaal bomen kappen om te verstoken in de biomassacentrales. Maar hey, Brussel heeft nu eenmaal vastgesteld dat houtstook duurzaam is en dus wordt er 11,5 miljard over de balk gesmeten. Met gas zouden we veel schoner, goedkoper en efficienter stoken, maar bij houtstook wordt de CO2-uitstoot niet berekend en dus halen we daarmee de ‘Parijse doelstellingen’ niet. Een papieren werkelijkheid die niets te maken heeft met de realiteit. En niemand die deze waanzin kan of wil stoppen, kennelijk.
Jawel, een moedige poging:

http://eubiomasscase.org/the-case/

Het grote probleem voor Nederland is het gebrek aan ruimte voor hernieuwbare energie. We zouden ervoor kunnen kiezen om te importeren van landen die het wel kunnen maar op wereldschaal is er ook veel te weinig hernieuwbare energie. We kunnen eindeloos politiek soebatten maar staan technisch gewoon met bijna lege handen.
Lees het artikel in Trouw: Windenergie is niet genoeg om de CO2-uitstoot terug te dringen.
forsyth schreef:
08-10-2019 11:26
Nou het werd gisteren weer pijnlijk duidelijk hoe de useful idiots zich voor andermans karretje laten spannen.

‘Hey, I told you not to...’ * pers wordt de mond gesnoerd door internationale organisatie (want die zijn hier juridisch lastig aan te pakken) en de lokale sukkels moeten het geheel van een spontaan authentiek sausje voorzien.

Ik heb zelf grote moeite met het in de maling nemen en uitlachen van mensen, maar we weten nu weer waarom volksmennerij en massa-hysterie zo gevaarlijk zijn.

‘Ik hoef niet te weten wat het verschil is tussen stikstof en CO2, ik geloof gewoon de wetenschappers’

https://youtu.be/E2VI48wlHhk
Klopt, maar geldt dat niet voor de meeste actualiteiten? Door mijn werk weet ik wat meer van onderwerp x dan de massa, maar de massa heeft een sterke mening en roept hard. Zij roepen wat ze ingefluisterd krijgen van de groep waaraan zij zich ideël verbonden hebben. En dat is meestal géén waarheid....
Geldt ook voor de argumenten die hiér gepresenteerd worden. Iedereen draagt bij wat zij in hun frame vinden passen, niemand is fair of geïnformeerd genoeg om het complete beeld te schetsen.
Dan krijg je de filmpjes van geen stijl, en de trotse vader op Twitter, omdat zijn 15 jarige de idealen van papa heeft overgenomen.....
Het slaat allemaal compleet nergens op.
Waarom geen kernenergie? Weinig vervuiling, wekt veel energie op en kost weinig. Is ook niet gevaarlijk zolang er goede regels zijn.
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
08-10-2019 11:26


Ik heb zelf grote moeite met het in de maling nemen en uitlachen van mensen, maar we weten nu weer waarom volksmennerij en massa-hysterie zo gevaarlijk zijn.

‘Ik hoef niet te weten wat het verschil is tussen stikstof en CO2, ik geloof gewoon de wetenschappers’

https://youtu.be/E2VI48wlHhk

Blijkbaar heb je er helemaal geen moeite mee, anders zou je zo'n filmpje niet in dit topic zetten als argument.
nounou
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
08-10-2019 12:20
Waarom geen kernenergie? Weinig vervuiling, wekt veel energie op en kost weinig. Is ook niet gevaarlijk zolang er goede regels zijn.
Te duur om te bouwen en levert geen geld in het laatje
Mijn punt is dat er geen volwaardig debat plaatsvindt en dat wetenschappelijk onderbouwde bevindingen die niet in het gewenste straatje passen, van tafel geveegd worden. De klimaatwetenschap is politiek gekleurd.
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
08-10-2019 12:20
Waarom geen kernenergie? Weinig vervuiling, wekt veel energie op en kost weinig. Is ook niet gevaarlijk zolang er goede regels zijn.
Kernenergie is tot op heden de enige energiebron die voldoende vermogen kan opwekken zonder CO2 maar:

Het hele proces om tot een werkende kerncentrale te komen is verschrikkelijk lang en peperduur. Loopt daarop zeker uit de hand en alleen overheden willen of durven dit nog te financieren.

Daarbovenop komt de tegenwerking vanwege de risico's maar ook het opruimen van een uit dienst genomen kerncentrale is een enorme opgave.

Er zijn technisch veel betere alternatieven in ontwikkeling; Thorium en kernfusie maar beide opties komen gewoon te laat, 20 jaar komt eerst.

Ik woon zelf "binnen bereik" van de Duitse kerncentrale Lingen die nog in dienst is. Deze centrale gaat met nog 2 anderen eind 2022 uit dienst en dan is het voor Duitsland helemaal gedaan met kernenergie. Het viel mij jaren geleden al op hoeveel meer windmolens maar vooral ook meer zonnepanelen er in Duitsland te zien zijn. Ook dat zal niet genoeg zijn om het ermee te redden.

Duitsland gaat veel gas importeren vanuit Rusland. Zag toevallig een Duitse TV uitzending over Nordstream2.

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/11/16/no ... a-a2755484
ooitverlegen schreef:
08-10-2019 12:48









Het hele proces om tot een werkende kerncentrale te komen is verschrikkelijk lang en peperduur. Loopt daarop zeker uit de hand en alleen overheden willen of durven dit nog te financieren.
Maar een beter alternatief is 5000 regelementen en weet ik veel wat? Als de natuur zo belangrijk is zou je denken dat de overheden het er wel voor over hebben. Maarja daar gaat de belasting betaler natuurlijk voor betalen..
Daarbovenop komt de tegenwerking vanwege de risico's maar ook het opruimen van een uit dienst genomen kerncentrale is een enorme opgave.
Het zou, no joke, op de maan gedumpt kunnen worden.
Deze centrale gaat met nog 2 anderen eind 2022 uit dienst en dan is het voor Duitsland helemaal gedaan met kernenergie. Het viel mij jaren geleden al op hoeveel meer windmolens maar vooral ook meer zonnepanelen er in Duitsland te zien zijn. Duitsland gaat veel gas importeren vanuit Rusland. Zag toevallig een Duitse TV uitzending over Nordstream2.
https://www.spiegel.de/international/ge ... 66586.html

damn
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
06-10-2019 09:46
Deze meneer legt haarfijn de machinaties achter de klimaathype en het Parijs-akkoord uit.

www.pscp.tv/w/cGlKaTFlVlFZT09tZGFhakx8M ... D91Ae?t=1s
Via dubieuze websites en kun je alles “bewijzen”. Zelfs dat de Aarde plat is en de wereld wordt geregeerd door reptielen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Kijk dit filmpje over de biomassa en bomenkap https://vimeo.com/356584707?ref=fb-shar ... GWZfMdGag

Hier word ik nu echt boos om, alles draait om geld
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
08-10-2019 12:47
Mijn punt is dat er geen volwaardig debat plaatsvindt en dat wetenschappelijk onderbouwde bevindingen die niet in het gewenste straatje passen, van tafel geveegd worden. De klimaatwetenschap is politiek gekleurd.
De meeste alternatieve bevindingen zijn juist niet wetenschappelijk onderbouwd. Met name de klimaatsceptici zijn eerder politiek gemotiveerd dan dat ze verstand van zaken hebben. Opwarming door CO2 wensen ze niet te accepteren omdat de consequenties daarvan strijdig zijn met het neoliberale economische model van permanente groei en een terugtredende overheid.
Verder is het slecht nieuws voor de miljardenwinsten van bedrijven die CO2 uitstoot genereren en de olie-arabieren.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
08-10-2019 12:20
Waarom geen kernenergie? Weinig vervuiling, wekt veel energie op en kost weinig. Is ook niet gevaarlijk zolang er goede regels zijn.
Kernenergie is als tijdelijke oplossing om CO2 uitstoot snel terug te dringen prima. Het kan nog wel 50 jaar duren voordat er goedkopere, schonere en veiligere energiebronnen zijn zoals thoriumreactoren en kernfusie.

Kernenergie is echter duurder dan de huidige gangbare energiebronnen. Zeker als de verzekeringspremies, de opslag van afval en het afschrijvingsproces van reactoren wordt meegerekend. Deze kosten worden nu door de overheden gedragen en komen niet terug in de balans van energiemaatschappijen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
08-10-2019 13:05
Maar een beter alternatief is 5000 regelementen en weet ik veel wat? Als de natuur zo belangrijk is zou je denken dat de overheden het er wel voor over hebben. Maarja daar gaat de belasting betaler natuurlijk voor betalen..


Het zou, no joke, op de maan gedumpt kunnen worden.


https://www.spiegel.de/international/ge ... 66586.html

damn
Wij hebben het er nog niet voor over denk ik. Schone energie kost gewoon veel en veel meer dan fossiele energie.

Uiteraard kunnen we kernafval de ruimte inschieten maar we kunnen helaas nog geen raketten bouwen met 0% ontploffingsrisico.

Goed artikel over de Energiewende! Ook Duitsland worstelt met oplossingen..
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
08-10-2019 13:30
De meeste alternatieve bevindingen zijn juist niet wetenschappelijk onderbouwd. Met name de klimaatsceptici zijn eerder politiek gemotiveerd dan dat ze verstand van zaken hebben. Opwarming door CO2 wensen ze niet te accepteren omdat de consequenties daarvan strijdig zijn met het neoliberale economische model van permanente groei en een terugtredende overheid.
Verder is het slecht nieuws voor de miljardenwinsten van bedrijven die CO2 uitstoot genereren en de olie-arabieren.
Het tegenstrijdige is dan weer dan in Nederland m.n. PVV en FvD klimaatsceptici zijn, en dat die ook niet veel op hebben met het neoliberalisme.
oudebaas schreef:
08-10-2019 13:30
De meeste alternatieve bevindingen zijn juist niet wetenschappelijk onderbouwd. Met name de klimaatsceptici zijn eerder politiek gemotiveerd dan dat ze verstand van zaken hebben. Opwarming door CO2 wensen ze niet te accepteren omdat de consequenties daarvan strijdig zijn met het neoliberale economische model van permanente groei en een terugtredende overheid.
Verder is het slecht nieuws voor de miljardenwinsten van bedrijven die CO2 uitstoot genereren en de olie-arabieren.
Echt te simpel en te gemakkelijk. Je roept duidelijk maar wat. IPCC moedigt juist een toename aan van CO2 uitstoot. China als grootste vervuiler mag tot 2030 zelfs verdubbelen. Want hoe meer uitstoot, hoe meer emissierechten er gekocht moeten worden en dus hoe meer er verdiend wordt door de Al Gores en co van de IPCC.

Nu weet je meteen waarom Nederland massaal van het gas en aan de biomassa (bomenkap) moet, terwijl Duitsland juist overstapt op het schonere gas. Anders halen we de CO2 doelstelling niet. Overvperverse orikkel gesproken.

Maar hey, lees je vooral niet zelf in, en kijk vooral niet verder dan je neus lang is. Blijf vooral meegaan in het extremisme. Na jou de zondvloed.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
08-10-2019 15:40
Het tegenstrijdige is dan weer dan in Nederland m.n. PVV en FvD klimaatsceptici zijn, en dat die ook niet veel op hebben met het neoliberalisme.
Dat zou je zeggen. In de praktijk heeft de PVV sinds ze bestaan meegestemd met voorstellen die als neoliberaal gelden. Hetzelfde geldt voor Leefbaar in Rotterdam.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
08-10-2019 16:22
Echt te simpel en te gemakkelijk. Je roept duidelijk maar wat. IPCC moedigt juist een toename aan van CO2 uitstoot. China als grootste vervuiler mag tot 2030 zelfs verdubbelen. Want hoe meer uitstoot, hoe meer emissierechten er gekocht moeten worden en dus hoe meer er verdiend wordt door de Al Gores en co van de IPCC.

Nu weet je meteen waarom Nederland massaal van het gas en aan de biomassa (bomenkap) moet, terwijl Duitsland juist overstapt op het schonere gas. Anders halen we de CO2 doelstelling niet. Overvperverse orikkel gesproken.

Maar hey, lees je vooral niet zelf in, en kijk vooral niet verder dan je neus lang is. Blijf vooral meegaan in het extremisme. Na jou de zondvloed.
Geloof gewoon maar de politiek gemotiveerde nepnieuwsblogs. Meestal betaald door Saudi Arabië en de olie-industrie.

Het is inderdaad prettiger nieuws dan de harde realiteit. Als je de nepnieuwssites gelooft kun je tenminste zonder gemoedsbezwaren alle fijne dingen in je leventje voortzetten en bovendien lekker schoppen tegen die vuige cultuurmarxisten. Win-win dus.
Ik ben er over een paar jaar niet meer en ik heb geen kinderen. Ik kijk geamuseerd toe hoe de struisvogelbrigade al ontkennend richting ondergang gaat. Het geeft mijn laatste jaren in aftakeling door ziekte nog wat sjeu.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
08-10-2019 16:22
Echt te simpel en te gemakkelijk. Je roept duidelijk maar wat. IPCC moedigt juist een toename aan van CO2 uitstoot. China als grootste vervuiler mag tot 2030 zelfs verdubbelen. Want hoe meer uitstoot, hoe meer emissierechten er gekocht moeten worden en dus hoe meer er verdiend wordt door de Al Gores en co van de IPCC.

Nu weet je meteen waarom Nederland massaal van het gas en aan de biomassa (bomenkap) moet, terwijl Duitsland juist overstapt op het schonere gas. Anders halen we de CO2 doelstelling niet. Overvperverse orikkel gesproken.

Maar hey, lees je vooral niet zelf in, en kijk vooral niet verder dan je neus lang is. Blijf vooral meegaan in het extremisme. Na jou de zondvloed.

Jij noemt iemand die niet meegaat in jouw manier van redeneren een extremist? Dat vind ik toch wel heel bijzonder. Bij het IPCC zitten ook allemaal extremisten zeker? Trump, in his "great and unmatched wisdom", is in die visie de enige realist, gok ik zo? Ik zag je linken naar een website met die boodschap.

Je verzwijgt de ellende die de gaswinning heeft gebracht in het Noorden maar even voor het gemak van je betoog en nu beweer je zelfs dat het IPCC de toename van CO2 aanmoedigt. Echt hoor, hier is niet tegenaan te dweilen. Elke redelijke gedachte lijkt losgelaten om maar wantrouwen te zaaien.

Met de subsidiëring van biomassacentrales, zoals die van RWE in Arnhem, is een rare noodsprong gemaakt. Hier komt men hopelijk (al of niet gedwongen door een rechtszaak zoals met de PAS) snel van terug.

Persoonlijk denk ik dat zo langzamerhand duidelijk wordt dat onze energieslurpende wijze van leven gewoon niet houdbaar is en dat we daar iets aan moeten veranderen. Westerse regeringen proberen koste wat kost die denkrichting te vermijden omdat het een zeer impopulaire boodschap is. Men probeert alles op alles te zetten om maatregelen te verzinnen die ons veroorloven 'gewoon' op dezelfde voet door te gaan.
Met als gevolg dit soort rare sprongen.

We zouden heel zuinig moeten omgaan met de fossiele brandstoffen en zeldzame metalen die nog in de aarde zitten. Ze dus niet verstoken met massaal autogebruik, vliegtuigvakanties en een obsessie met spullen aanschaffen en weggooien als levensvulling of verdrijving van de verveling (al die spullen worden ook nog eens over de aarde gesleept door vrachtschepen op zeer vervuilende stookolie).

Dit is alleen een bom onder onze economie die drijft op deze manier van leven, en ik zie niet dat dit vrijwillig gaat gebeuren door meer dan wat enkelingen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Dit is waar de hetze tegen Greta Thunberg toe heeft geleid: een pop die haar moet verbeelden is opgehangen aan een Italiaanse brug.
Het is niet gericht tegen een regeringsleider die wel wat moet kunnen hebben op dat gebied maar tegen een privépersoon, een meisje dat klimaatactiviste is geworden uit zorgen over de toekomst.
De Italiaanse justitie is een onderzoek begonnen tegen Gli Svegli, de organisatie die dit heeft geclaimd.
https://www.ad.nl/buitenland/italiaanse ... ~a7c20164/

Ik vind het walgelijk.
nounou
Zazamaenade schreef:
08-10-2019 18:27
Dit is waar de hetze tegen Greta Thunberg toe heeft geleid: een pop die haar moet verbeelden is opgehangen aan een Italiaanse brug.
Het is niet gericht tegen een regeringsleider die wel wat moet kunnen hebben op dat gebied maar tegen een privépersoon, een meisje dat klimaatactiviste is geworden uit zorgen over de toekomst.
De Italiaanse justitie is een onderzoek begonnen tegen Gli Svegli, de organisatie die dit heeft geclaimd.
https://www.ad.nl/buitenland/italiaanse ... ~a7c20164/

Ik vind het walgelijk.
Dit is walgelijk en staat vooralsnog totaal los van klimaatsceptici, beleidsbepalers, en vervuilers. Het onderzoek loopt, en dat miet je afwachten.
Die “hetze” is mede door de media zélf gecreëerd. Door van een kind een hype te maken. En omdat het een onderwerp is waartegen veel weerstand bestaat ( en dat recht hebben mensen óók) en waarover het gros van de beweringen halve waarheden zijn, roep je het over je af dat er individuen zijn die op deze manier hun punt proberen te maken.
Dit ook weer, het wordt breed uitgemeten, heel de wereld roept foei en schande, terwijl je het ook voorbij kunt laten gaan en er geen aandacht aan besteden. Ik denk dat het voor zo’n meisje ook beter is.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
08-10-2019 18:27
Dit is waar de hetze tegen Greta Thunberg toe heeft geleid: een pop die haar moet verbeelden is opgehangen aan een Italiaanse brug.
Het is niet gericht tegen een regeringsleider die wel wat moet kunnen hebben op dat gebied maar tegen een privépersoon, een meisje dat klimaatactiviste is geworden uit zorgen over de toekomst.
De Italiaanse justitie is een onderzoek begonnen tegen Gli Svegli, de organisatie die dit heeft geclaimd.
https://www.ad.nl/buitenland/italiaanse ... ~a7c20164/

Ik vind het walgelijk.
Het is ook walgelijk. Jammer dat jij het gebruikt voor je eigen agenda.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
08-10-2019 19:30
Het is ook walgelijk. Jammer dat jij het gebruikt voor je eigen agenda.

Mijn eigen agenda?
Vertel dan eens in welke context jij dit ziet? Toeval :sarcastic:
Heb je dit al gezien: in het Duitse Vogtland, ten zuidwesten van Chemnitz, rijden een aantal auto's hiermee rond.

Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
08-10-2019 19:30
Het is ook walgelijk. Jammer dat jij het gebruikt voor je eigen agenda.
De klimaatgekkies denken dat de klimaatsceptici hier op viva voor die pop zijn. :facepalm: Dan heb je goed een kronkel in je hoofd
Alle reacties Link kopieren
De verzakkingen in Groningen ontstaan overigens door de grondwaterstand. Bij Shell is echter het geld te halen.


Het gas wordt nu aan de andere kant uit het zelfde gat gepompt.
Beijtje schreef:
08-10-2019 21:31
De verzakkingen in Groningen ontstaan overigens door de grondwaterstand. Bij Shell is echter het geld te halen.


Het gas wordt nu aan de andere kant uit het zelfde gat gepompt.
Hoe kom je aan die wijsheid? Laat maar heel erg niet on topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven