lees en huiver

30-08-2012 22:00 420 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... n2012/article12860020.ece

Het zou toch echt verschikkelijk voor NL zijn als deze man aan de macht komt! Hij laat NL ineen storten! Hij jaagt alle werkende mensen het land uit en geeft mensen een prikkel om juist niet te werken, want alles wat je verdient wordt afgepakt (en niet alleen van de echt rijke mensen, maar van de hard werkende burger die bijdraagt aan de samenleving en niet met z'n luie reet op de bank zit.)

Mijn man en ik hebben samen een salaris die boven modaal is, maar omdat alles inkomens afhankelijk is/wordt blijft er niets per maand over. En dat terwijl ik 4 dagen per week werk en mijn man 80 uur per week. Hij komt van zijn werk als ik al op bed lig. Als je zoveel werkt heeft dit ook consequenties voor je prive leven en sociale leven! Doordat mijn man zoveel werkt, komt de zorg van onze 2 kinderen (bijna) volledig op mijn schouders. Ik zit sochtends te vliegen en te stressen om op tijd de kinderen in het gareel te krijgen en naar de creche (a 1250 euro netto per maand) te brengen en om 2 minuten voor 1800 uur weer op te halen en dan de spitsuren in mijn 1tje op te vangen. Vriendinnen zie ik niet heel vaak en mijn sportmomentje is het sjouwen van kinderwagens omhoog in ons portiek. Voor elke euro die ik verdien draag ik nu al 52 cent af aan de belasting. Als het aan Roemer/Samsom ligt hou ik straks 35 cent over van elke euro die ik verdien. Dan worden de boodschappen/bezine etc ook nog eens belast met 21 cent, dus hou ik van elke euro 24 cent over en draag ik dus meer dan 75% af aan de staatskas! Terwijl ik als ik thuiskom mijn buurman met uitkering voor het huis in de zon op de stoep zie zitten met een biertje in de hand. Ik denk er serieus over na om te stoppen met werken als we een links blok krijgen, want als ik minder verdien word ik er "rijker" door.
quote:lammy schreef op 31 augustus 2012 @ 19:42:

Nee degene waar ik het over heb piekert er niet over terug te gaan. Heeft het prima hier dus waarom zou ze.Wij hebben er ook nooit over gepiekerd om terug te gaan. Maar wel direct na de oorlog daar naartoe gegaan.
quote:-susv- schreef op 31 augustus 2012 @ 20:59:

[...]

Daar denk ik iets anders over. Ik denk dat elke ouder het liefst ziet dat de kinderen vertrekken, vluchten.Dat geloof ik ook wel. Maar ik denk vanuit het standpunt van de kinderen.
quote:-susv- schreef op 31 augustus 2012 @ 20:32:

[...]

Hoe begrijpelijk en ondanks dat de mensen vertrokken zijn uit Bosnië omdat dit zo gewenst was is er ook een keerzijde aan.

Die keerzijde verontrust mij eveneens. De achterblijvers hebben in veel gevallen a. niet de kans gehad, b. vaak niet de financiële middelen of c. om andere redenen.

Zij zijn het die de troep opgeruimd hebben, de oorlog uitgezeten en meegemaakt hebben. Zij zijn het meest getroffen. En nu komen de vluchtelingen terug om te zien, wat er van hun bezittingen over gebleven is.

Snappen zij dan ook hoe de achterblijvers reageren? Waar is de solidariteit ten opzichte van die mensen - de achterblijvers.

Kijk dit deed het koninklijk Huis ook in tijden van 40-45, die smeerden hem. Toen de oorlog over was, Nederland weer veilig en de meeste mensen uitgehongerd warenstreken zij weer terug in hun kapitale villa's. Het leven van hen ging gewoon door zoals het altijd geweest was.

Pardon? Je weet blijkbaar niet waar je het over hebt. Hoeveel guldens en nu euro's de vluchtelingen wel niet terug naar huis hebben gestuurd. Zelf zeer karig eten in Nederland omdat je broers/zussen/ouders etc letterlijk droog brood zitten te eten.

Dus hou je mond alsjeblieft. De achterblijvers reageren helemaal niet zoals jij denkt. De achterblijvers hebben van ons geld, meubels, kleding en weet ik het allemaal gehad. En ja, waarom zou je niet terug mogen gaan om te kijken wat er van je huis is overgebleven dat je ooit met je eigen geld(wat nou hypotheek??) bloed, zweet en tranen gebouwd hebt?

En de vluchtelingen hun leven ging niet door zoals het altijd was. Misschien moeilijk voor jou om te geloven maar de meeste mensen die ik ken hadden daar voor de oorlog een beter leven dan hier na de oorlog.
quote:Twinkle1001 schreef op 31 augustus 2012 @ 20:47:

[...]

Ik weet niet of ik dat zou doen. Vluchten omdat ik kán vluchten en dan mijn oude moedertje achterlaten. En als ik dan veilig ben, reis ik gewoon ff terug om te kijken hoe ze 't maakt.

Neem je oude moedertje dan mee op je vlucht. Of blijf. Als 't werkelijk zo levensgevaarlijk is, wil je haar niet alleen achterlaten toch?

Ik blijf 't toch maar vreemd vinden.

Dat oude moedertje WIL vaak niet mee. En je hebt zelf je eigen kinderen nog die je niet in die chaos wilt laten opgroeien.

Het is altijd makkelijk van een afstandje te spreken. De realiteit van vluchtelingen is veel complexer en grijzer dan een gesprek dat wij kunnen voeren vanuit onze luie en veilige stoel.
quote:-susv- schreef op 31 augustus 2012 @ 20:32:

[...]

Kijk dit deed het koninklijk Huis ook in tijden van 40-45, die smeerden hem. Toen de oorlog over was, Nederland weer veilig en de meeste mensen uitgehongerd warenstreken zij weer terug in hun kapitale villa's. Het leven van hen ging gewoon door zoals het altijd geweest was.

Weet je ook op wiens verzoek ze uitweken naar Engeland en waarom?

Voor je een oordeel geeft.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:-susv- schreef op 31 augustus 2012 @ 21:29:

[...]

Jij weet niets van mijn leven, dus oordeel daar niet over.

Ik heb het hoofdzakelijk over de achterblijvers.

Die hebben de oorlog meegemaakt, die hebben de troep opgeruimd. De vluchtelingen gaan terug, als de kust veilig is.

Kijken hoe het met hun bezittingen staat.

Ik vind dit zeer wrang klinken t.o.v. de achterblijvers.Nee je belicht vooral weer de kant van het verhaal die je wilt belichten. Maar dat zijn we van je gewend.
quote:Twinkle1001 schreef op 31 augustus 2012 @ 15:32:

[...]

Ik begrijp sowieso die vakantie in Somalië niet zo goed. Somaliërs komen hier als vluchteling, omdat ze in Somalië hun leven niet meer zeker zijn. Eenmaal een verblijfsvergunning en een uitkering gaan ze op vakantie naar..... dat 'levensgevaarlijke' Somalië?

Verplichting, een kennis van mij komt uit Iran en kan daar o.a. vanwege zijn geaardheid niet leven. Toch gaat hij eens in de zoveel tijd terug, voor zijn familie en dan met name ouders.

Hij doet het niet voor zijn lol en het is ook lang niet altijd leuk, maar hij vindt dat het moet.

Dus ja Nederland binnen gekomenen als een vluchteling en toch gaat hij terug.
quote:Ruza schreef op 31 augustus 2012 @ 21:51:

[...]

Nee je belicht vooral weer de kant van het verhaal die je wilt belichten. Maar dat zijn we van je gewend.Niet eens meer op in gaan joh, doe ik ook zo weinig mogelijk.
Accepteer de dingen die je niet kunt veranderen, verander de dingen die je niet kunt accepteren.
quote:-susv- schreef op 31 augustus 2012 @ 22:06:

[...]

Ja.Vertel.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Tja, dat is het hele rot land hier hé.

De laatste jaren heeft die rutte er niet veel beters van gemaakt, Juist alleen maar slechter dus die moet zowieso niet meer aan de macht komen.

We zullen ergens op moeten bezuinigen en dan vind ik het heel normaal dat mensen die veel verdienen '' wat meer '' mogen afstaan, ook niet dat ze hun hele salaris af moeten dragen, maar ze mogen wel wat meeer bijdragen! Vind ik,

En weet je? In niet alle gevallen is het zo hoor!! Maar, de meeste mensen die veel verdienen werken er niet minder hard op als de gewone werkmens met een normaal salaris.

Kan je vertellen, Mijn vader is zelfstandig ondernemer en die werkt zijn eigen Kapot! Maar hij heeft echt geen vrijstaand huis, of 3 auto's onder zijn kont hoor, integendeel.

En zulke mensen mogen van mij wel iets meer beloond worden.

en de kantoorpikkies, wel wat meer afstaan! met zn zakelijke etentjes, en zn vergaderingentjes voor 4000 euro salaris per maand! Dit mag van mij dus minder. veeeel minder
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:ardni schreef op 31 augustus 2012 @ 22:06:

[...]

Verplichting, een kennis van mij komt uit Iran en kan daar o.a. vanwege zijn geaardheid niet leven. Toch gaat hij eens in de zoveel tijd terug, voor zijn familie en dan met name ouders.

Hij doet het niet voor zijn lol en het is ook lang niet altijd leuk,

maar hij vindt dat het moet.

Ik vind eigenlijk niet dat geaardheid een reden voor een

verblijfsvergunning mag zijn. Gemiddeld 10% van de mensen is

homo, ook in moslimlanden. Laat daarvan nog eens 10% de

wenshebben om naar een westers land te gaan, in dit

gevalNederland omdat je hier mag blijven. Enig idee

hoeveelmensen je hier dan op termijn kan verwachten?en hoe

wilje controleren, dat iemand homo is?

En wat betreft vluchtelingen en buitenlanders, word ik zooo moe van!

Ik ben helemaal niet tegen ze, wanneer ze werken en z'n best doen om er hier wat van te maken ( Werk, Taal leren, Aanpassen). Mogen echt hier blijven wat mij betreft hoor! Ze dragen dan alleen maar op een goede manier aan nederland bij.

Ook vluchtelingen, ze profiteren hier! Maar ze hebben het zooo slecht waar ze vandaan komen? Waarom willen ze zich hier niet beteren dan?

En tja, die buitenlanders kunnen we een hoop op besparen als we de criminele naar eigen land terugsturen. ( Geen werk, Criminele Activiteiten, ) Ect.

Als ze daar al eens op gingen bezuiningen( Want die zitten hier zoveeeeel ). Dan hoeven wij als gewone werkmensen, niet op de ergste dingen te bezuinigen ( Onderwijs, gezondsheidszorg) En niet zoveel belasting te betalen over ons salaris, zo erg dat dit land dat niet in zit!!

Nogmaals ( om discussies ) hier te voorkomen. Niets tegen goede buitenlanders met werk, ect. Maar de '' slechte '' die niets bijdragen moeten maar terug. Als wij naar irak, of iran willen emigreren komen we daar nog niets eens binnen zonder taalbeheersing + werk + woning. ( Al zal je mij daaar never nooit gaan zien! )
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:-susv- schreef op 31 augustus 2012 @ 22:11:

[...]

Hoezo?Je hebt het over "hem smeren" dat klinkt negatief, de waarheid is iets genuanceerder.
quote:-susv- schreef op 31 augustus 2012 @ 22:28:

[...]

Dat staat er niet er staat : Kijk dit deed het koninklijk Huis ook in tijden van 40-45, die smeerden hem.Juist, en op de simpele vraag of je de reden weet krijg ik geen antwoord "hem smeren" klinkt negatief en dat was het niet.
quote:-susv- schreef op 31 augustus 2012 @ 22:51:

[...]

In de hiërarchie had de kon. familie de hoogste plaats. Zij dienen voor hun onderdanen te staan, niet weg te vluchten. Zelfs in een apenkolonie blijft DE AAP zorgen voor de rest.

Op 13 mei na de Duitse doorbraak van de Grebbelinie verzocht de Nederlandse opperbevelhebber Generaal H.G. Winkelman de koningin uit te wijken naar Zeeland.

De Britse destroyer 'H.M.S. Hereward' zou dit transport verzorgen, op zee bleek de situatie militair zo veranderd te zijn dat de Britse admiraliteit de plannen wijzigde en het schip liet uitwijken naar Engeland.

Een andere reden was dat de koningin niet alleen koningin van Nederland was maar ook van Nederlands-Indië, Suriname en de Nederlandse Antillen met voor de oorlogvoering zo belangrijke hulpbronnen zoals olie, rubber en bauxiet.
quote:evelynsalt schreef op 31 augustus 2012 @ 13:20:

[...]

Ik vraag me oprecht af hoe. Nou heb ik 2 kinderen en die hebben er grotendeels voor gezorg dat ik in mijn werklozen periode structuur in mijn leven bleef houden, maar als je die nou niet hebt? Ik kan me niet voorstellen dat het bevredigend is om rond het middaguur uit je bed te komen en de hele dag computerend door te brengen.

Goh, dus jij kunt niets bedenken waar voor je eerder uit bed komt? Tjee, daar kan ik me nou niets bij voorstellen he. Ik ga er elke dag op tijd uit, want ik heb toch zat te doen. Zat bezigheden. En guess what, ik zit niet de hele dag achter de computer!

Ik heb namelijk een leven!
Heb je wel gelezen waar het over ging Iones?
Werken is toch echt een noodzaak en dat doe ik puur voor de knaken. Als ij niet zou werken wist ik het wel:

Iedere dag naar sportschool

Genoeg tijd voor huishouden boodschappen

Met vriendinnen afspreken

Leuke cursus volgen

Winkelen en oké dan een middag vrijwilligerswerk doen. Nee ik heb mijn werk echt niet nodig om gelukkig te zijn maar helaas pure noodzaak.
quote:wished- schreef op 31 augustus 2012 @ 22:21:

En wat betreft vluchtelingen en buitenlanders, word ik zooo moe van!

Ik ben helemaal niet tegen ze, wanneer ze werken en z'n best doen om er hier wat van te maken ( Werk, Taal leren, Aanpassen). Mogen echt hier blijven wat mij betreft hoor! Ze dragen dan alleen maar op een goede manier aan nederland bij.

Ook vluchtelingen, ze profiteren hier! Maar ze hebben het zooo slecht waar ze vandaan komen? Waarom willen ze zich hier niet beteren dan?

En tja, die buitenlanders kunnen we een hoop op besparen als we de criminele naar eigen land terugsturen. ( Geen werk, Criminele Activiteiten, ) Ect.

Als ze daar al eens op gingen bezuiningen( Want die zitten hier zoveeeeel ). Dan hoeven wij als gewone werkmensen, niet op de ergste dingen te bezuinigen ( Onderwijs, gezondsheidszorg) En niet zoveel belasting te betalen over ons salaris, zo erg dat dit land dat niet in zit!!

Nogmaals ( om discussies ) hier te voorkomen. Niets tegen goede buitenlanders met werk, ect. Maar de '' slechte '' die niets bijdragen moeten maar terug. Als wij naar irak, of iran willen emigreren komen we daar nog niets eens binnen zonder taalbeheersing + werk + woning. ( Al zal je mij daaar never nooit gaan zien! )

Ach welnee joh. Paar granaten per dag tegen je huis aan, stelletje aanstellers!!!

Goed plan verder. En wat gaan we met "onze eigen" slechte mensen doen?? Ik weet het! Een eiland in de noordzee!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven