Leraar geschorst om beledigen profeet

26-02-2019 14:13 569 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik dit las dacht ik dat het wel een leraar zou zijn in een islamitisch land hier ver ver ver vandaan. Daar waar mensen weg vluchten omdat ze niet veilig zijn en geen eigen mening mogen hebben.

Maar ik schrok want het was een leraar van een school in Nederland.

Leraar geschorst om beledigen profeet Mohammed: 'Nog nooit voorgekomen' http://a.msn.com/01/nl-nl/BBU5yfA?ocid=se

Maar toen las ik dit:

Leerkracht geschorst na ’beledigen profeet’ https://www.telegraaf.nl/t/3206850/ via @telegraaf

...............
Volgens de techniekinstructeur volgde de beschuldiging op een incident in de klas eind januari. „Een leerlinge zei tegen een klasgenoot dat haar moeder mij ’haram’, ofwel vies vindt. Ik ving dat op en sprak haar daarop aan. In de pauze stonden ineens andere scholieren om mij heen en riepen op hoge toon dat ik de profeet beledigd zou hebben”, zegt de instructeur die om privacyredenen anoniem wil blijven.

Opstootje

Het opstootje in de gangen van de school werd gesust door de conciërge, maar de medeleerlingen dienden een klacht in bij de directeur van de school. „Die leerlingen geef ik niet eens les”, stelt de instructeur. De directeur van het Hoofdvaart College besloot naar aanleiding van de klacht van de medeleerlingen de instructeur te schorsen. Sindsdien zit hij thuis.
.................................
etc. etc.

Er loopt een onderzoek. De leerlingen die de docent beschuldigen van beledigen zitten niet eens in de klas van de docent. Ik vraag me dan wel af of de directeur genoeg reden had om de leerkracht te schorsen. Wat vinden jullie hiervan?
LOEP ME MAAR aub.
hollebollegijs schreef:
28-02-2019 20:46
Een sprookjes figuur kan je niet beledigen.
God, Mohammed, Jezus, Donald Duck, meneer de Uil en noem het allemaal maar op bestaan niet.
Iets dat niet bestaat is niet te beledigen.

Maar de fanclub wel hoor en die weten het altijd beter.
Theamuts schreef:
28-02-2019 22:15
En dat is dus onzin.
Ik ben genoeg moslims tegengekomen en heb er genoeg gesproken die zich wel normaal kunnen gedragen.
Ik schrijf toch nergens dat alle moslims zo zijn? Het is alleen wel zo dat wie jij als goede moslims ziet binnen bepaalde stromingen van de islam juist niet als goede moslims beschouwd worden. Waar denk je dat al die strijd in moslimlanden vandaan komt?
Theamuts schreef:
28-02-2019 22:15
En dat is dus onzin.
Ik ben genoeg moslims tegengekomen en heb er genoeg gesproken die zich wel normaal kunnen gedragen.

Uiteraard

Maar hoe weet jij wat 'een echte goede moslim' is?
Men is al jaren en jaren elkaar een kopje kleiner aan het maken omdat de ene moslim meent een betere moslim te zijn dan de andere.
Hetvrijewoord schreef:
28-02-2019 22:31
Uiteraard

Men is al jaren en jaren elkaar een kopje kleiner aan het maken omdat de ene moslim meent een betere moslim te zijn dan de andere.
Ik herken onbeschoft gedrag wel hoor. En dit is dus gewoon onbeschoft gedrag.
Iets mooiers kunnen we er niet van maken!
Theamuts schreef:
28-02-2019 22:33
Het is wel nuttig om te weten waar dat onbeschofte gedrag vandaan komt. Als we dat nu ook nog eens gaan benoemen dan kan er wellicht ook nog een keer iets aan gebeuren. (Al zal ik dat waarschijnlijk niet meer meemaken.)
Fizz schreef:
28-02-2019 22:37
Het is wel nuttig om te weten waar dat onbeschofte gedrag vandaan komt. Als we dat nu ook nog eens gaan benoemen dan kan er wellicht ook nog een keer iets aan gebeuren. (Al zal ik dat waarschijnlijk niet meer meemaken.)
Het wordt getolereerd. Daarom gebeurt het.
Zowel die kinderen als die ouders worden niet op het matje geroepen, en het slachtoffer wordt geschorst.
Vervolgens lachen die kinderen en ouders zich een breuk, omdat ze er lekker één te pakken hebben.
Theamuts schreef:
28-02-2019 22:33

Antwoord op een vraag die ik niet gesteld had.
Hetvrijewoord schreef:
28-02-2019 22:31
Uiteraard

Precies. De grootste islamofoben zijn moslims zelf. Sjiieten en Soennieten haten elkaar tot in hun tenen. Het enige wat ze bindt is hun haat jegens Joden. Die ze tegenwoordig zelf Zionisten noemen, want Israël haten is bon ton geworden kennelijk.
Theamuts schreef:
28-02-2019 22:42
Het wordt getolereerd. Daarom gebeurt het.
Zowel die kinderen als die ouders worden niet op het matje geroepen, en het slachtoffer wordt geschorst.
Vervolgens lachen die kinderen en ouders zich een breuk, omdat ze er lekker één te pakken hebben.
Het wordt getolereerd en er wordt weggekeken. In de geschiedenislessen wordt de holocaust angstvallig vermeden, bang voor de reacties van moslimleerlingen. Bij de dodenherdenking op 4 mei wordt de Marokkaanse vlag gehesen om te voorkomen dat asociale jongeren met de herdenkingskransen gaan voetballen. Salafistische moskeeën met opruiende en haatverspreidende imams blijven nog steeds open. Het is gewoon een gevalletje van zachte heelmeesters maken stinkende wonden. En als je er iets over zegt of schrijft dan ben je islamofoob, racist of xenofoob.
Ik word hier behoorlijk moedeloos van.
Mensen die in Nederland wonen, een Nederlands paspoort hebben maar op alles spugen wat maar naar Nederland riekt daar heb ik lang van gedacht dat ze zich niet welkom voelen en om die reden zo doen.
Daar ben ik nu wel klaar mee, wil je je geen Nederlander voelen, ook goed.
Wees dan niet beledigd als iemand die zich wel Nederlander voelt zich als een Nederlander gedraagt.
anoniem_63e9328468450 wijzigde dit bericht op 28-02-2019 23:04
79.11% gewijzigd
kopjechino schreef:
28-02-2019 18:08
Dat vind jij. Ik vind de docent respectloos en asociaal.

Wel raar dat jij die aso blagen meteen geloofd, en het zo opneemt voor dat tuig. Ook raar dat je het bijkbaar niet respectloos en asiocaal vindt dat ze iemands moeder voor hoer uitschelden
anoniem_22906 wijzigde dit bericht op 28-02-2019 23:43
0.77% gewijzigd
marjorette schreef:
28-02-2019 23:02
Ook raar dat je het bijkbaar niet respectloos en asiocaal vindt dat ze iemands moeder voor hoer uitschelden
Dat is niet gebeurd. Goed beginpost lezen alsjeblieft.
kopjechino schreef:
28-02-2019 23:23

Dat is wel gebeurd met een andere leraar. Een week voor zijn pensioen. En dat werd in dit topic ook aangehaald.
LOEP ME MAAR aub.
kopjechino schreef:
28-02-2019 23:23
Dat is inderdaad niet gebeurd bij deze techniek docent.
Maar jij vind het wel normaal dat een kind een volwassene beledigd? (En daarvoor geen straf krijgt)
Hier zo, dit ging over die andere leraar:
:sherlock:
missie_m schreef:
26-02-2019 18:54
:O
Goed van die leerkracht. Waardeloos van die school om een leerkracht één week voor zijn pensioen te schorsen omdat hij zich niet laat bedreigen of zijn moeder laat uitschelden. Dit las ik in je link:

Uitschelden en bedreigen

De reden dat Keeman een leerling bij de nek pakte, was omdat de leerling kwetsende woorden over zijn moeder zei. “Ik laat mijn moeder niet uitschelden voor hoer of woorden van gelijke strekkingen. Het filmpje zegt genoeg. Ik laat me niet bedreigen.” Na deze video kreeg de leraar veel steun op social media.
missie_m wijzigde dit bericht op 28-02-2019 23:36
5.68% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
en dit was de link:

:sherlock:
poppiejoppie schreef:
26-02-2019 17:59
O jawel hoor,deze meneer liet zijn moeder ook niet uitschelden door een scholier en gelijk heeft hij. Als je zoiets toestaat is het hek van de dam.
https://www.linda.nl/nieuws/pensioen-le ... -leerling/
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
28-02-2019 23:30
Dat is wel gebeurd met een andere leraar. Een week voor zijn pensioen. En dat werd in dit topic ook aangehaald.
Hmm, ik heb het alleen over het 'geval' in de beginpost gehad. Dus ik corrigeer haar.
Overigens vind ik dat Gerrit Keeman wel juist gehandeld heeft. Maar dat is een hele andere discussie.
Ik vind het echt te ver gaan als leerkrachten bedreigd en beledigd worden door leerlingen en dat leerlingen op grond van religieuze overgevoeligheid iemands baan op het spel zetten. En het ergste vind ik dat ook deze directeur zo laf is en wel oren heeft voor een stel dreigende pubers maar niet voor het woord van de leerkracht.

LOEP ME MAAR aub.
kopjechino schreef:
28-02-2019 23:39
Hmm, ik heb het alleen over het 'geval' in de beginpost gehad. Dus ik corrigeer haar.
Overigens vind ik dat Gerrit Keeman wel juist gehandeld heeft. Maar dat is een hele andere discussie.

Waarom vind je dat een andere discussie ?

Docent Keeman werd beledigd en bedreigd en hij liet het niet toe dat zijn moeder werd beledigd.

De techniek-instructeur op die school sprak die twee dames uit zijn klas aan omdat hij hoorde dat de moeder hem vies of onrein vond.

Asia Bibi uit Pakistan, werd beledigd door twee moslimvrouwen, omdat ze de beker waaruit Bibi dronk vies en onrein vonden, Onrein omdat Bibi christen was.

Alle drie werden beledigd door moslims die ervan overtuigd zijn dat hun eigen 'opvattingen' juist zijn en beledigen daarom is toegestaan. Dáár zit het probleem. Als een directeur er dan in mee gaat dat is als een mes in de rug van de leraar. Gelukkig had Bibi een rechter die er niet in mee ging en werd ze uiteindelijk vrijgesproken.

En dan heb ik het nog niet eens over de mishandelingen.

De twee leerlingen (moslims) van het Huygenscollege trapten de grensrechter dood, en hun schoolgenoten riepen steun aan de daders. Toen een journalist zei 'maar ze hebben iemand doodgetrapt', zei men dat er dan misschien wel een reden voor was.
Dat is toch ziek.

LOEP ME MAAR aub.
Omdat Gerrit Keeman fysiek werd bedreigd en zichzelf verdedigde. En we hebben er beeldmateriaal van. Ik geloof niet dat het in de situatie zoals beschreven in de beginpost hetzelfde is gegaan. Volgens mij weet de school wel meer dan dat ze naar buiten brengen want een schorsing krijg je niet zomaar.

Daarnaast begrijp ik niet dat je allemaal andere zaken erbij haalt, daar gaat heel dit topic toch niet over?
kopjechino schreef:
28-02-2019 18:08
Dat vind jij. Ik vind de docent respectloos en asociaal.
Wat jij of wie dan ook vindt is niet relevant. Het is relevant wat de wet ervan vindt, deze (vermeende!) uitspraken. En daarom hoop ik dus dat er een dikke rechtszaak uit voortkomt waarbij gaat blijken dat dit een rechtstaat is en geen theocratie en het recht op vrije meningsuiting gegarandeerd is en godsdienst niet boven de wet staat.

Als we mensen konden schorsen om alles wat ik respectloos en asociaal vond, dan zat half Nederland nu thuis.
kopjechino schreef:
01-03-2019 00:41
Omdat Gerrit Keeman fysiek werd bedreigd en zichzelf verdedigde. En we hebben er beeldmateriaal van. Ik geloof niet dat het in de situatie zoals beschreven in de beginpost hetzelfde is gegaan. Volgens mij weet de school wel meer dan dat ze naar buiten brengen want een schorsing krijg je niet zomaar.

Daarnaast begrijp ik niet dat je allemaal andere zaken erbij haalt, daar gaat heel dit topic toch niet over?
Een leerkracht blijkbaar wel, een leerling blijkbaar niet.
Zo'n tere zieltjes zijn die kinderen niet aan de grote monden en het taalgebruik te horen . Onbegrijpelijk dat iemand dan de leraar asociaal en respectloos vindt.
Het is niet eens zeker dat hij iets over mohammed heeft gezegd, ik geloof in ieder geval die gastjes niet. En als hij het wel gezegd heeft is dat lang zo erg niet dan de scheldwoorden die die zogenaamde lieverdjes zelf gebruiken.
Theamuts schreef:
01-03-2019 08:42
Een leerkracht blijkbaar wel, een leerling blijkbaar niet.
Dus als je over een docent praat met je vriendin, moet je geschorst worden? Hebben jullie nooit met je vrienden vroeger een docent belachelijk gemaakt? Ik had vroeger ook een techniekdocent met nasty opmerkingen naar meisjes. Daar werden ook opmerkingen over en tegen gemaakt en hij ging er gewoon om lachen. En zelfs nu ik 23 ben maak ik docenten belachelijk met vrienden. Moet ik dan ook geschorst worden volgens jullie?

Ik vind dat de docent te ver is gegaan. Hij is ouder en zou beter moeten weten. Voorbeeldfunctie enzo.
lotus77 schreef:
01-03-2019 08:30
En daarom hoop ik dus dat er een dikke rechtszaak uit voortkomt waarbij gaat blijken dat dit een rechtstaat is en geen theocratie en het recht op vrije meningsuiting gegarandeerd is en godsdienst niet boven de wet staat.
Hebben leerlingen dan ook vrijheid van meningsuiting? Als er dan gezegd wordt dat de moeder van een van de leerlingen de docent haram vindt, moet je daar dan op reageren als docent? En waarom moeten de leerlingen dan gestraft worden? De uitspraak kwam namelijk van de moeder van een leerling als ik het goed begrijp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven