Mag ik nog wel vrouw zijn?

01-08-2021 21:49 407 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het circulerende artikel over moedermelk/mensenmelk vroeg ik mij af of ik nog wél een vrouw mag zijn.

Mag een trotse vrouw zijn nog wel? Is het erg als ik in bepaalde situaties juist níet over 1 kam geschoren wil worden met een man juist omdat ik een vrouw ben?

Ik wil een vrouw blijven!


https://www.telegraaf.nl/vrouw/56700203 ... m-aandacht
Alle reacties Link kopieren
Opgezocht wat TERF nu weer betekend, maar dat ben ik niet, want geen feministe. Ach ja, er is ook vast wel een scheldwoord voor mensen zoals ik. Het lijkt het schoolplein wel :/
Alle reacties Link kopieren
Verder vind ik de vraagstelling in dit topic larmoyant gejank om niks. Ik ben zelf vrouw en moet de eerste keer dat een transgender of queer mij persoonlijk iets 'kost' door erkenning te willen nog tegenkomen. En ik wil wedden dat dat voor iedereen hier geldt.
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
02-08-2021 07:50
Vind je? Ik zie hier wel forummers transgenders afwijzen, maar dat lijkt dan toch eerder uit bekrompenheid, (politiek) conservatisme of particulier trauma te gebeuren dan vanwege diepgewortelde feministische overtuigingen.

Ik wijs transgenders niet af, vind alleen niet dat ik het over alles met ze eens moet zijn, omdat ze anders gekwetst kunnen raken, dat is iets anders. Als ik een transgender ontmoet behandel ik die net als ieder ander, en noem die persoon haar of hem zoals die persoon dat graag wil. Maar als die persoon om mijn mening zou vragen zou ik niet liegen en zeggen dat ik vind dat een transvrouw hetzelfde is als een biologische vrouw. Dat zou ik ook niet ongevraagd roepen ofzo, maar desgevraagd ga ik niet liegen.
moonpoppy schreef:
02-08-2021 07:53
Opgezocht wat TERF nu weer betekend, maar dat ben ik niet, want geen feministe. Ach ja, er is ook vast wel een scheldwoord voor mensen zoals ik. Het lijkt het schoolplein wel :/
Ik had de wiki van TERF er bewust al bijgezet.

Verder wordt het soms inderdaad als scheldwoord gezien: zo bedoelde ik het niet. Voor mij is het een interessant standpunt in de transgenderdiscussie waar ik het op sommige punten denk ik mee eens ben.
Alle reacties Link kopieren
moonpoppy schreef:
02-08-2021 07:57
Ik wijs transgenders niet af, vind alleen niet dat ik het over alles met ze eens moet zijn, omdat ze anders gekwetst kunnen raken, dat is iets anders. Als ik een transgender ontmoet behandel ik die net als ieder ander, en noem die persoon haar of hem zoals die persoon dat graag wil. Maar als die persoon om mijn mening zou vragen zou ik niet liegen en zeggen dat ik vind dat een transvrouw hetzelfde is als een biologische vrouw. Dat zou ik ook niet ongevraagd roepen ofzo, maar desgevraagd ga ik niet liegen.
Tsja, dat kan. Ik denk persoonlijk dan weer dat die mensen best zonder mijn mening kunnen, en dat iedereen zelf mag weten wie ze zijn en hoe ze de dingen ervaren. En dat het in bredere zin best handig is om vooral te luisteren als mensen vertellen hoe ze in elkaar zitten.


Ik bedoel, zo wil je zelf ook behandeld worden, toch?
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
02-08-2021 07:54
Verder vind ik de vraagstelling in dit topic larmoyant gejank om niks. Ik ben zelf vrouw en moet de eerste keer dat een transgender of queer mij persoonlijk iets 'kost' door erkenning te willen nog tegenkomen. En ik wil wedden dat dat voor iedereen hier geldt.

Dat trauma is een gevolg van het feit dat ik ( waarschijnlijk door mijn autisme, niet omdat ik een heilige ben of zo) niet kan liegen in een omgeving waarin dat een vereiste was om aardig gevonden te worden, ik vind dat met al die identity politics weer hetzelfde van me gevraagd word. Mijn trauma is een gewone reactie op een ongezonde situatie, en de manier waarop het westen zich ontwikkelt met alle "wokeness", want dat is dit, is precies zo'n zieke situatie.
Alle reacties Link kopieren
Ceder schreef:
02-08-2021 08:00
Ik had de wiki van TERF er bewust al bijgezet.

Verder wordt het soms inderdaad als scheldwoord gezien: zo bedoelde ik het niet. Voor mij is het een interessant standpunt in de transgenderdiscussie waar ik het op sommige punten denk ik mee eens ben.
O.K, snap ik, sorry voor mijn heftige reactie :)
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
02-08-2021 07:39
In het Engels klinkt mensenmelk toch heel anders dan in het Nederlands.

Voor mij mogen ze hun eigen rare manieren hebben. Het is toch een apart volkje. Zolang de ene zich niet beter voelt dan de ander en dat dan ook voortdurend wil laten merken maakt het mij niet uit.

Ik sla er niet van achterover als het daar human milk heet. Houd hier een poll hoe het moet heten en de meeste stemmen gelden. Opgelost.
Het heet daar geen mensenmelk, er is een optie gegeven om het mensenmelk te noemen voor degene die daar behoefte aan heeft
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
02-08-2021 08:02
Tsja, dat kan. Ik denk persoonlijk dan weer dat die mensen best zonder mijn mening kunnen, en dat iedereen zelf mag weten wie ze zijn en hoe ze de dingen ervaren. En dat het in bredere zin best handig is om vooral te luisteren als mensen vertellen hoe ze in elkaar zitten.


Ik bedoel, zo wil je zelf ook behandeld worden, toch?


Ik behandel mensen dus al zo, ik ga alleen niet liegen als me letterlijk gevraagd zou worden naar mijn mening.
Ik zou ook niet willen dat andere mensen zich genoodzaakt zouden voelen te liegen voor mij, dus ik behandel mensen letterlijk zoals ik zelf behandeld wil worden.
Alle reacties Link kopieren
Woke is ontstaan omdat de een bang voor de ander is (door framing). Het is een nieuw wapen om je beter te voelen als je daar niet veel andere redenen voor hebt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
02-08-2021 08:07
Het heet daar geen mensenmelk, er is een optie gegeven om het mensenmelk te noemen voor degene die daar behoefte aan heeft
Goed hoor, mag. Rare Engelsen. ;D
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
moonpoppy schreef:
02-08-2021 08:04
Dat trauma is een gevolg van het feit dat ik ( waarschijnlijk door mijn autisme, niet omdat ik een heilige ben of zo) niet kan liegen in een omgeving waarin dat een vereiste was om aardig gevonden te worden, ik vind dat met al die identity politics weer hetzelfde van me gevraagd word. Mijn trauma is een gewone reactie op een ongezonde situatie, en de manier waarop het westen zich ontwikkelt met alle "wokeness", want dat is dit, is precies zo'n zieke situatie.
Nee, dit is niet precies hetzelfde. Jij had in jouw gezin gewoon jezelf moeten kunnen zijn, net zoals iedereen dat graag wil. Uiteindelijk raakt iedereen die niet zichzelf kan of mag zijn getraumatiseerd. En jouw pijn gaat niet weg doordat een transgender niet mag zijn wie hij/zij diep van binnen voelt dat hij/zij is.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
02-08-2021 08:08
Woke is ontstaan omdat de een bang voor de ander is (door framing). Het is een nieuw wapen om je beter te voelen als je daar niet veel andere redenen voor hebt.
Daar heb je vast een bronnetje bij, bij die bewering?
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
02-08-2021 08:12
Nee, dit is niet precies hetzelfde. Jij had in jouw gezin gewoon jezelf moeten kunnen zijn, net zoals iedereen dat graag wil. Uiteindelijk raakt iedereen die niet zichzelf kan of mag zijn getraumatiseerd. En jouw pijn gaat niet weg doordat een transgender niet mag zijn wie hij/zij diep van binnen voelt dat hij/zij is.

Ik voel mijn pijn als er van me gevraagd word de waarheid geweld aan te doen omdat ik anders niet aardig gevonden word.

Dat is wat woke doet, tegenwoordig is "XX = vrouw XY = man, je wordt geen echte vrouw door je penis te verwijderen, borstinplantaten te nemen en hormonen te spuiten , want je bent nog steeds XY ", wat de waarheid is, ineens iets wat ik niet meer mag vinden, want dan ben ik fout. Maar het blijft de waarheid, en ik kan/wil niet liegen.

Wat die transgender vind en doet maakt mij geen bal uit, maar ik vind wat ik vind, en sterker nog, wat ik zeg is de objectieve waarheid.
Dus dwing mij niet te liegen. Ook ik mag mezelf zijn, zonder "fout "te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dus van mij mag die transgender zijn wat hij of zij wil zijn, maar ik hoef niet mee in zijn of haar werelbeeld omdat ik ook mag zijn wie ik ben.
Meer rechten voor een ander, betekent niet: minder rechten voor jou.
Alle reacties Link kopieren
moonpoppy schreef:
02-08-2021 01:31


Ik heb een mooi interview gezien met een transsexueel die als man geboren is die het hiermee eens is. Uit respect noem ik deze persoon "zij", dat zou ik in real life ook doen. Maar deze persoon zegt zelf ook "ik ben geen echte vrouw, dichterbij dan dit kan ik niet komen, hier moet ik het mee doen". Dat is zoals het is. Veel repect voor haar, ze vind het doorslaan wat nu gebeurd ook ziekelijk.

https://www.youtube.com/watch?v=SrmCEyj3UQo
Een goede vriendin van mij is transseksueel en dat is exact hoe zij er over denkt.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
02-08-2021 08:25
Meer rechten voor een ander, betekent niet: minder rechten voor jou.

Dat betekend het in deze tijd wel, er is nu "cancel culture".

Maar je merkt het ook op dit forum, over sommige topics kunnen mensen niet meer normaal discusieren. En ik vind het oprecht gevaarlijk als mensen roepen, zoals ook hier, dat er meerdere "waarheden"zijn. Dat is niet zo. Niet over dit onderwerp. Een man kan geen kind baren, bijvoorbeeld, hoe gestoord is deze tijd dat ik nu iets controversieels zeg?!

Er zijn nu goede en foute meningen, en het enge is, dat de goede mening willen hebben vaak betekend dat je de wetenschappelijke feiten naast je neer moet leggen. Dat is niet o.k.
Alle reacties Link kopieren
Leyawiin schreef:
02-08-2021 08:32
Een goede vriendin van mij is transseksueel en dat is exact hoe zij er over denkt.

Dank je, ik ben blij dat je dit deelt, want ik ben niet anti-trans, alleen maar anti-leugen.
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
01-08-2021 22:17
Maar waarin slaan ‘we’ dan door? En hoe beperkt dat doorslaan jouw vrouw-gevoel?

Ik begin wel steeds meer irritatie puntjes te krijgen.
Zo zijn er steeds meer gedeelde toiletten. Deze zijn vuiler, stinken, toiletbril onder de pis. Bovendien kan ik nu nergens meer even rustig mijn bh of ondergoed goeddoen zonder me in zo een krap pishok te moeten wringen waarbij ik eigenlijk liever de muren niet aanraak. Terwijl het mij niks interesseert als een transgender vrouw het vrouwentoilet wil gebruiken. Kom er gerust bij.

Bovendien voel ik mij op en top vrouw. Ik wil niet aangesproken worden met onzijdige termen op plekken waar ik een individu ben. Beste reiziger of klant? Prima. Maar mensenmelk? Nee. Ik ben een moeder. Een vrouw. Voor die paar mensen die zich identificeren als man maar wel een kind op de wereld zetten en melk produceren, die mensen spreek ik met liefde en respect aan met 'mensenmelk' als ze dat willen. Maar dat dit in de hele maatschappij maar zou moeten veranderen? Ik wil als vrouw worden aangesproken. Waarom telt dat minder mee dan mensen die juist niet als vrouw (of man) willen worden aangesproken?

Het wordt allemaal zo gigantisch opgeblazen. Laten we gewoon iedereen aanspreken hoe iemand specifiek dit zelf wil. Ik ken maar 1 transgender maar ik heb hem de eerste keer gevraagd hoe hij graag aangesproken wilde worden. Vond hij prettig, gaf dit aan, en dat is wat wij nu aan houden. Dan is het toch opgelost? Iedereen tevreden.
phloxx wijzigde dit bericht op 02-08-2021 08:52
6.08% gewijzigd
-
Alle reacties Link kopieren
Ik stop er nu mee, ga zo dineren, want ik woon aan de andere kant van de wereld.

Ik denk niet dat ik nog meeschrijf hier, omdat ik merk dat dat voor mij niet zo gezond is.

Ik heb door dit topic wel het inzicht gekregen waarom ik zo heftig reageer op dit soort dingen, die link had ik eerder nog niet gelegd.

Fijne dag iedereen.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
01-08-2021 23:09
Ik zocht afgelopen week een felicitatiekaart voor een geboorte, en toen heb ik me wel af staan vragen wanneer al die kaarten met "hoera het is een jongen" of "lief meisje geboren" vervangen moeten worden door: "hoera het is een mensje", dan wel "Lief mensje geboren"
Afbeelding
-
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het trouwens nog nooit moedermelk genoemd maar altijd al borstvoeding,volgens mij kun je daar alle kanten mee op.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
We
Slaan
Door
Alle reacties Link kopieren
Kussensloop schreef:
02-08-2021 09:01
We
Slaan
Door
Klopt. We slaan door in als er een handjevol mensen zijn die graag de term 'human milk' voor zichzelf wil gebruiken we doen alsof ze dat aan de hele wereld opleggen en we geen man en vrouw meer mogen zijn. Wat voelen mensen zichzelf snel bedreigd zeg. Voor jou en mij verandert er helemaal niks, dus laten we stoppen om dingen tot onmetelijke proporties op te blazen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven