Marco Kroon: Held of schijnheil?

09-02-2018 01:10 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vind jij: De militair Marco Kroon, weer in opspraak: Held of schijnheil?
KroegFilosoof schreef:
10-02-2018 08:40
Ik denk eerder dat iemand die er bij was loopt te dreigen één en ander aan de pers te vertellen wat hij daar gedaan zou hebben. Dus kan je het beter zelf wereldkundig maken. En er zal nog wel veel meer gebeurd zijn wat niemand verder weet behalve de betrokkenen; het is daar geen picknick maar een oorlog. En al die huilebalken die vanuit hun veilige vaderland commentaar lopen te leveren........wees blij dat er nog helden zijn, anders sprak je nu nog Duits.
Oh, dat is ook nog een optie inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
10-02-2018 02:16
Niemand die het weet wat er precies gebeurd is.

Maar zoals iemand anders als zei; hij werd er uiteindelijk heen gestuurd om mensen te doden. Dat is blijkbaar gelukt.
Taak van het Korps Commando Troepen is het verzamelen van inlichtingen.
Het is juist de bedoeling contact met de vijand te vermijden.

Ik weet redelijk wat van defensie omdat ik er heel wat jaren heb gewerkt.
De vredesmissies van het Nederlandse leger zijn ook onveranderlijk om vrede te HANDHAVEN, voor alle duidelijkheid ook dan kan het voorkomen dat je mensen dood omdat je terroristen uitschakelt die aanvallen plegen op patrouilles en / of de compound of een bedreiging vormen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
En weer is de man in opspraak. Waarom is er altijd iets rondom deze man aan de hand ? Deugt voor geen kant.
Drugs, agressie , rare verhalen/onwaarheden. Elke keer weer wat.
Gaat lekker met hem.
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
04-03-2019 17:50
En weer is de man in opspraak. Waarom is er altijd iets rondom deze man aan de hand ? Deugt voor geen kant.


Hij is idd weer in het nieuws

https://frontpage.fok.nl/nieuws/811914/ ... agent.html
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met hem in Bosnië gezeten en vond het een fijne collega, was recht doorzee en haalde als peloton commandant het beste uit zijn mannen. Ergens denk ik waar vuur is, is rook. Aan de andere kant denk ik dat er een smerig spelletje gespeeld word. Dat bij elke scheet het enorm onder de loep wordt gelegd om hem in een kwaad daglicht te zetten....
Alle reacties Link kopieren
De brave borst moest plassen, daar moet je hem niet bij storen.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
HaLi schreef:
04-03-2019 19:58
Ik heb met hem in Bosnië gezeten en vond het een fijne collega, was recht doorzee en haalde als peloton commandant het beste uit zijn mannen. Ergens denk ik waar vuur is, is rook. Aan de andere kant denk ik dat er een smerig spelletje gespeeld word. Dat bij elke scheet het enorm onder de loep wordt gelegd om hem in een kwaad daglicht te zetten....
Maar hij komt wel bij erg veel scheten in de buurt.
Ik denk dat Marco Kroon een getraumatiseerde man is. PTSS onder militairen is nogal een ding natuurlijk.

Maar het kan zijn dat hij gewoon echt niet helemaal deugt en dat ik hem dan teveel credit geef.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt eerder alsof hij impulsief is (geworden?) Want bij een gedecoreerde militair zou je dat juist niet verwachten.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk is de vraag of iemand zoals Kroon (nu hij drager van die Orde is) ooit nog buiten de pot mag pissen (letterlijk en figuurlijk).

Of moet hij van onbesproken gedrag zijn, en vooral blijven?

Feit is gewoon dat iedere andere doorsnee veteraan met een strafblad buiten het nieuws was gebleven.

Dit laatste voorval is dan wel weer buitengewoon ongelukkig. En onhandig ook. Zich teveel laten meesleuren in de carnaval’s festiviteiten? Hij is ook maar een mens. Maar met dat speldje op zijn revers kan hij zich zoiets natuurlijk slecht permitteren.

Wat is het volgende? Een snelheidsovertreding in een woonwijk? Een boete van de fiscus omdat hij zijn btw aangiftes niet op orde heeft? Hij ligt natuurlijk onder een vergrootglas.

Moet wel bekennen dat de zaken waarmee hij in het nieuws komt wel iets verder gaan. Agressie en zaken waar de doorsnee Nederlander zich niet mee bezighoudt.

Dus tja, ik vind het een lastig iets. De man ligt onder een vergrootglas en heeft de schijn gewoon tegen. Anderzijds lijkt het erop dat hij zelf ook niet altijd even doordacht en zuiver handelt. Heeft hij mensen tegen zich? Of zoals hier al werd gezegd last van Ptss.

Ik weet het echt niet. Wel zou het me niet verbazen dat die Orde hem uiteindelijk meer last dan lust heeft opgeleverd.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Vera8 schreef:
04-03-2019 22:36
Eigenlijk is de vraag of iemand zoals Kroon (nu hij drager van die Orde is) ooit nog buiten de pot mag pissen (letterlijk en figuurlijk).

Of moet hij van onbesproken gedrag zijn, en vooral blijven?

Feit is gewoon dat iedere andere doorsnee veteraan met een strafblad buiten het nieuws was gebleven.

Dit laatste voorval is dan wel weer buitengewoon ongelukkig. En onhandig ook. Zich teveel laten meesleuren in de carnaval’s festiviteiten? Hij is ook maar een mens. Maar met dat speldje op zijn revers kan hij zich zoiets natuurlijk slecht permitteren.

Wat is het volgende? Een snelheidsovertreding in een woonwijk? Een boete van de fiscus omdat hij zijn btw aangiftes niet op orde heeft? Hij ligt natuurlijk onder een vergrootglas.

Moet wel bekennen dat de zaken waarmee hij in het nieuws komt wel iets verder gaan. Agressie en zaken waar de doorsnee Nederlander zich niet mee bezighoudt.

Dus tja, ik vind het een lastig iets. De man ligt onder een vergrootglas en heeft de schijn gewoon tegen. Anderzijds lijkt het erop dat hij zelf ook niet altijd even doordacht en zuiver handelt. Heeft hij mensen tegen zich? Of zoals hier al werd gezegd last van Ptss.

Ik weet het echt niet. Wel zou het me niet verbazen dat die Orde hem uiteindelijk meer last dan lust heeft opgeleverd.
Ja.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is die orde hem wel naar het hoofd gestegen. En is eigenlijk niet het grootste gedeelte van de bevolking van onbesproken gedrag? Dat zou eigenlijk niet bijzonder moeten zijn.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

geweld tegen een politieagent is wel iets meer dan wildplassen of teveel drank op
Alle reacties Link kopieren
Een kopstoot uitdelen en bovendien ook nog aan een agent noem ik nou bepaald geen scheet in een glas water.
Dan is er wel iets mis met de bedrading in je bovenkamer m.i.
Alle reacties Link kopieren
Pfff. Tuig is tuig. Daar komt geen complottheorie aan te pas.
Ik ken een aantal veteranen, waaronder commando's. Allemaal rough boys, maar wel heel straight. Kroon is dat niet. Nooit geweest, en hij zal dat nooit zijn. Hem de orde toekennen is de grootste fout ooit, en ze hebben nu spijt als haren op hun hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
05-03-2019 00:32
Pfff. Tuig is tuig. Daar komt geen complottheorie aan te pas.
Ik ken een aantal veteranen, waaronder commando's. Allemaal rough boys, maar wel heel straight. Kroon is dat niet. Nooit geweest, en hij zal dat nooit zijn. Hem de orde toekennen is de grootste fout ooit, en ze hebben nu spijt als haren op hun hoofd.
+1
Alle reacties Link kopieren
Goede mensen doen slechte dingen, slechte mensen doen goede dingen.

En allemaal stomme dingen.

I
Alle reacties Link kopieren
comodor schreef:
05-03-2019 01:07
Goede mensen doen slechte dingen, slechte mensen doen goede dingen.

En allemaal stomme dingen.

I
Leuk filosofisch gewauwel. Gaat niet op in de echte wereld. En al helemaal niet in de wereld van mensen als Kroon.
Alle reacties Link kopieren
OopjenCoppit schreef:
05-03-2019 00:07
Een kopstoot uitdelen en bovendien ook nog aan een agent noem ik nou bepaald geen scheet in een glas water.
Dan is er wel iets mis met de bedrading in je bovenkamer m.i.
Dit. Misschien kunnen ze die orde maar beter geven aan die agent die daar voor een schijntje overuren werkt om carnaval mede mogelijk te maken om vervolgens een kopstoot te moeten incasseren van eentje die het teveel moeite vond om naar een toilet te wandelen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Gewauwel ook 😀
Natuurlijk gaat dat op in de echte wereld. Alle acties hebben consequenties.
HaLi schreef:
04-03-2019 19:58
Ik heb met hem in Bosnië gezeten en vond het een fijne collega, was recht doorzee en haalde als peloton commandant het beste uit zijn mannen. Ergens denk ik waar vuur is, is rook. Aan de andere kant denk ik dat er een smerig spelletje gespeeld word. Dat bij elke scheet het enorm onder de loep wordt gelegd om hem in een kwaad daglicht te zetten....
Ik ga nog een stapje verder: waar rook is, is vuur. ;)

Serieus: ik denk dat hij een prima militair was en als jij -iemand die hem kent en meegemaakt heeft- niets dan lof voor hem heeft en ook denkt dat er iets niet klopt, ze hem 'moeten hebben' denk ik dat ook.
Er zal best iets op hem aan te merken vallen; een teruggetrokken persoon die liever boekhouder bij Defensie wordt is zelden een held als zijn eigen leven in gevaar is, en dat van vele anderen. Lijkt me logisch dat iemand als Marco Kroon dan ook een ander prive-leven leidt dan een boekhouder.

Ik denk ook dat ze zwaar de pest erin hebben dat ze hem die onderscheiding hebben gegeven nadat hij betrapt was met drugs en alcohol.
En ook bijna zeker weten dat hij op lange tenen van de stuurlui aan wal heeft gestaan, zo zijn mensen helaas...

Er zijn dan altijd van die moraalridders die opstaan en loeien: nu mag hij zijn hele leven geen stáp meer verkeerd zetten. Gek dat dat voor politici niet geldt?? Ik denk aan ministers die stomdronken achter het stuur vandaan geplukt zijn, of hun handen niet thuis konden houden als ze een vrouw zagen.

Buiten evt. PTSS om zou het me niet verbazen dat hij wellicht sneller uithaalt als iemand hem dreigend toespreekt en een bevel geeft.
In dit geval een agent die hem tijdens het carnaval iets te agressief aansprak en ja, als drank is in de man...
(carnaval = iedereen dronken en aan de drugs, dat is geen staatsgeheim: niemand loopt zonder speed of coke 3, 4 dagen non-stop te zuipen zonder om te vallen, ook dat is een feit).

Hij heeft die onderscheiding niet voor niets als enige in lange tijd ontvangen: dat weet ik wel. Dat was te zien op tv en men somde op dat, en waarom hij die onderscheiding kreeg. Ik neem aan dat e.e.a. gecheckt is voor ze de onderscheiding besloten toe te kennen.

Een held, dus. En nog een mens ook, één die vast ook weleens iets verkeerd doet. Zolang hij hier geen winkelende mensen doodschiet of zijn buren bij een ruzie over wel/niet een nieuwe schutting vind ik het allemaal best.
Alle reacties Link kopieren
Oh dus een voorbeeldmilitair (wat elke andere militair ook dient te zijn, van een SLD3 tot een Gen) mag zomaar een kopstoot uitdelen aan een agent in uniform?

Nooit.

Kijk, als je als drager van de WMO 1 keer de mist ingaat, dat kan nog door de vingers worden gezien.
Met moeite, dat wel.
Het is een schande voor de andere dragers en de gehele krijgsmacht. Ik vermoed maar zo dat Ank, de CDS en de Koning met de handen in het haar zitten nu.

Dit gaat te ver met Kroon.
yasmijn wijzigde dit bericht op 05-03-2019 03:52
18.17% gewijzigd
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
In Hart van Nederland zegt Kroon maandagavond dat het volgens hem anders zit. „Het is anders dan dat het nu wordt weggezet. Het enige wat ik kan zeggen, is dat ik er ontzettend van baal dat dit allemaal is gebeurd”, zegt Kroon, die eraan toevoegt dat hij gewoon carnaval aan het vieren was.

Jankert. Wees een held en beken dat wat je gedaan hebt onacceptabel is.
Laten we hopen dat de krijgsraad (militaire rechtbank) daar ook zo over denkt. Er dient een voorbeeld gesteld te worden. Als Kroon ermee wegkomt, dan komen anderen ook weg met deze wandaden. Je ziet ze voor minder geschorst en aansluitend ontslagen worden.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
SadButTrue999 schreef:
05-03-2019 02:28
Er zijn dan altijd van die moraalridders die opstaan en loeien: nu mag hij zijn hele leven geen stáp meer verkeerd zetten. Gek dat dat voor politici niet geldt?? Ik denk aan ministers die stomdronken achter het stuur vandaan geplukt zijn, of hun handen niet thuis konden houden als ze een vrouw zagen.

Buiten evt. PTSS om zou het me niet verbazen dat hij wellicht sneller uithaalt als iemand hem dreigend toespreekt en een bevel geeft.
In dit geval een agent die hem tijdens het carnaval iets te agressief aansprak en ja, als drank is in de man...
(carnaval = iedereen dronken en aan de drugs, dat is geen staatsgeheim: niemand loopt zonder speed of coke 3, 4 dagen non-stop te zuipen zonder om te vallen, ook dat is een feit).
Ach kom nou toch...
Iemand van de statuur van Marco Kroon, jùist zo iemand, zou moeten weten dat een dergelijke actie niet, nooit, never kan!
Zo iemand zou zichzelf niet eens in zo'n compromitterende positie brengen.
Dat Kroon dat wèl doet en niet voor het eerst, zegt genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven