Meat the victim

13-05-2019 15:25 1139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meat the victim.
Gelukkig zetten ze het zelf live online. Wat een zooitje. Bijna geen Nederlanders (heb je in je eigen land niks beters te doen? ) , en en masse zo'n hok in. Alsof die beesten daar géén stress van krijgen. Ik vind het weer een voorbeeld van hoe het NIET moet.
Buiten protesteren, prima. Je mening verkondigen, het mag hier gelukkig. Maar bezittingen vernielen, deuren openbreken en die beesten helemaal gek maken door met meer mensen dan varkens erbij te gaan staan koeren.. echt té belachelijk voor woorden. Voor mij weer een voorbeeld dat vegetarisme niet goed voor de hersens is.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 13-05-2019 16:35
Reden: Titel aangepast.
0.00% gewijzigd
DingesEnzo schreef:
24-05-2019 21:57
Ja, vast wel, gezellig samen met werkloos ;-)
Mijn account is hier al 15 jaar en gaat niet op anoniem voor een stelletje veganisten/vegetariers hoor:).

En wie of wat werkloos is , geen idee.
Ben dit kinderachtig gediscussieer meer dan zat.
anoniem_63c432eff37cd wijzigde dit bericht op 24-05-2019 22:16
19.18% gewijzigd
wolkje75 schreef:
24-05-2019 22:10
Nee want ik geloof niet dat alles negatief is, maar geloof wel dat er misstanden zijn.
Dus ben en blijf neutraal.
Jij loopt heel het topic je mening op te dringen dat alles negatief is en iedereen moet tegen de veehouderij zijn.
Want als er tegenargumenten zijn breek je dat weer volledig ongegrond af.
Je kunt het niet laten hè.
Maar vooruit, je roept steeds dat niet alles negatief is aan de grootschalige veehouderij, maar met echte argumenten kom je niet.
Wat is er nou eigenlijk wel positief aan?
DingesEnzo schreef:
24-05-2019 22:15
Je kunt het niet laten hè.
Maar vooruit, je roept steeds dat niet alles negatief is aan de grootschalige veehouderij,m je niet.
Wat is er nou eigenlijk wel positief aan?

Jij zegt veel tegenstrijdigheden over de veehouderij, terwijl er hier ook veel mensen waren die dingen aangehaald hebben waaruit blijkt dat het niet allemaal negatief is. Ik geloof dus niet dat alles wat jij zegt waar is.
Ik zou niet verbaasd staan als jij ook zo'n extremiste van meat the victim bent:) Hoe jij hier overkomt, jij blijft maar bezig
anoniem_63c432eff37cd wijzigde dit bericht op 24-05-2019 22:20
27.00% gewijzigd
wolkje75 schreef:
24-05-2019 22:17
Ik zou niet verbaasd staan als jij ook zo'n extremiste van meat the victim. Hoe jij hier overkomt .
Nee hoor, heb ik al meerdere keren expliciet vermeld, ik vind meat the victim te extreem, waarom denk je dat ik daarover lieg?
En kom, wat is er volgens jou zo positief aan grootschalige veehouderij, waarom hou je er zo van.
Meen ik serieus, je blijft maar boos doen tegen iedereen die tegen grootschalige veehouderij is, maar waarom?
Wat vind jij er wel goed aan?
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is echt lachwekkend geworden :mrgreen: Met jullie “planten hebben ook gevoel”. Ik laat het hierbij, ga dit topic ook niet meer lezen, want het gaat helemaal nergens meer over.
DingesEnzo schreef:
24-05-2019 22:19
Nee hoor, heb ik al meerdere keren expliciet vermeld, ik vind meat the victim te extreem, waarom denk je dat ik daarover lieg?
En kom, wat is er volgens jou zo positief aan grootschalige veehouderij, waarom hou je er zo van.
Meen ik serieus, je blijft maar boos doen tegen iedereen die tegen grootschalige veehouderij is, maar waarom?
Wat vind jij er wel goed aan?
ik heb niets tegen mensen die tegen intensieve veehouderij zijn.
Ik ben kwaad omdat jij mijn woorden continu omdraait zoals nu ook weer!
Ik heb je als leek uit de veehouderij een paar x vanavond al moeten corrigeren over onwaarheden die je zei over de veehouderij en dat terwijl ik er verder niets van weet en jij hebt dat gestudeerd? Daarom geloof ik ook niet dat alles wat jij hier beweert waar is?

En nu wens ik je nog veel plezier met je discussies. :cheer: :cheer: :cheer: :applause:
wolkje75 schreef:
24-05-2019 22:24
ik heb niets tegen mensen die tegen intensieve veehouderij zijn.
Ik ben kwaad omdat jij mijn woorden continu omdraait zoals nu ook weer!
Ik heb je als leek uit de veehouderij een paar x vanavond al moeten corrigeren over onwaarheden die je zei over de veehouderij en dat terwijl ik er verder niets van weet en jij hebt dat gestudeerd? Daarom geloof ik ook niet dat alles wat jij hier beweert waar is?

En nu wens ik je nog veel plezier met je discussies. :cheer: :cheer: :cheer: :applause:
Maar jij had toch niks met de veehouderij te maken, en nu ben je ineens een expert?
Kom eens met tegenargumenten dan, wat klopt er dan niet?
Je roept alleen maar dat wat ik zeg onwaar is, en dat ik negatief ben, maar waar zijn jouw positieve inzichten dan?
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
24-05-2019 22:20
Dit topic is echt lachwekkend geworden :mrgreen: Met jullie “planten hebben ook gevoel”. Ik laat het hierbij, ga dit topic ook niet meer lezen, want het gaat helemaal nergens meer over.
Waarom zouden planten géén "gevoel" of bepaalde vorm van bewustzijn hebben? Waarschijnlijk op een andere manier dan zoogdieren zoals mensen en koeien, maar dat wil toch niet zeggen dat het er niet is?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
24-05-2019 22:20
Dit topic is echt lachwekkend geworden :mrgreen: Met jullie “planten hebben ook gevoel”. Ik laat het hierbij, ga dit topic ook niet meer lezen, want het gaat helemaal nergens meer over.
Waarom zouden planten géén "gevoel" of bepaalde vorm van bewustzijn hebben? Waarschijnlijk op een andere manier dan zoogdieren zoals mensen en koeien, maar dat wil toch niet zeggen dat het er niet is?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Zou het mogelijk zijn trouwens, om zo te leven dat je geen planten doodmaakt?
Een soort van gesloten circuit van dieren die dieren eten, tot en met bacteriën aan toe, zonder plantaardige toevoeging?
Lijkt mij eigenlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat dit een draak van een topic is geworden. Even een nieuw, on topic, geluid: er wordt aangifte gedaan tegen de boer uit Boxtel. https://www.animalstoday.nl/karens-blog ... er-boxtel/

Ik ben groot voorstander. Hoop dat hiermee de maatschappelijke discussies over de Boxtel inval meer dan nu over de inhoud gaat en ipv het proces. (Reken dit topic even niet mee).
Alle reacties Link kopieren
_horizon_ schreef:
29-05-2019 15:12
Jammer dat dit een draak van een topic is geworden. Even een nieuw, on topic, geluid: er wordt aangifte gedaan tegen de boer uit Boxtel. https://www.animalstoday.nl/karens-blog ... er-boxtel/

Ik ben groot voorstander. Hoop dat hiermee de maatschappelijke discussies over de Boxtel inval meer dan nu over de inhoud gaat en ipv het proces. (Reken dit topic even niet mee).
Heel goed dat er aangifte gedaan wordt, dit kan echt niet.
Alle reacties Link kopieren
een aantal van de in dat blog bericht genoemde zaken zijn direct gevolg van de actie door die activisten, is door die activisten is aangericht.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
29-05-2019 17:53
een aantal van de in dat blog bericht genoemde zaken zijn direct gevolg van de actie door die activisten, is door die activisten is aangericht.
Zoals wat? En hoe weet je dat? Ik neem aan dat ze er geen zieke biggetjes gaan neerleggen hoor.
Alle reacties Link kopieren
_horizon_ schreef:
29-05-2019 15:12
Jammer dat dit een draak van een topic is geworden. Even een nieuw, on topic, geluid: er wordt aangifte gedaan tegen de boer uit Boxtel. https://www.animalstoday.nl/karens-blog ... er-boxtel/

Ik ben groot voorstander. Hoop dat hiermee de maatschappelijke discussies over de Boxtel inval meer dan nu over de inhoud gaat en ipv het proces. (Reken dit topic even niet mee).
De inhoud is: een grote groep mensen dringt wederrechtelijk iemands anders bedrijf binnen, bedreigt de familie door hun optreden, bezet privé-eigendommen, en zo zijn er ongetwijfeld meer factoren die hen aan te rekenen vallen. Dus ik ben het er ook zeer mee eens dat het over die inhoud gaat en de mensen die dat gedaan hebben, op die feiten afgerekend worden.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
29-05-2019 20:02
De inhoud is: een grote groep mensen dringt wederrechtelijk iemands anders bedrijf binnen, bedreigt de familie door hun optreden, bezet privé-eigendommen, en zo zijn er ongetwijfeld meer factoren die hen aan te rekenen vallen. Dus ik ben het er ook zeer mee eens dat het over die inhoud gaat en de mensen die dat gedaan hebben, op die feiten afgerekend worden.
Ik keur geenzins de actie van de activisten goed. En het is goed dat de rechtspraak zich hierover buigt. Maar dat doet niets af aan de omstandigheden van de biggen op die boerderij. Door de illegale actie van meat the victims sneuvelt dat onderwerp helaas helemaal onder.

Heb je toevallig Frans vd Waal bij Pauw gezien? (https://pauw.bnnvara.nl/media/689516#.X ... A.facebook). Met dit soort info in mijn achterhoofd voel ik me echt diep en diep triest als ik de beelden van de biggen op die Boxtel boerderij zie. Of in een onlangs uitgekomen vakblad van de boeren wat lees over de efficiency binnen intensieve varkenshouderijen. ☹️
Alle reacties Link kopieren
_horizon_ schreef:
29-05-2019 21:28
Ik keur geenzins de actie van de activisten goed. En het is goed dat de rechtspraak zich hierover buigt. Maar dat doet niets af aan de omstandigheden van de biggen op die boerderij. Door de illegale actie van meat the victims sneuvelt dat onderwerp helaas helemaal onder.

Heb je toevallig Frans vd Waal bij Pauw gezien? (https://pauw.bnnvara.nl/media/689516#.X ... A.facebook). Met dit soort info in mijn achterhoofd voel ik me echt diep en diep triest als ik de beelden van de biggen op die Boxtel boerderij zie. Of in een onlangs uitgekomen vakblad van de boeren wat lees over de efficiency binnen intensieve varkenshouderijen. ☹️
Als je denkt dat een boer de regels overtreedt, kun je naar de rechter. Zo werkt het in dit land. Maar dan ga je niet wederrechtelijk iemands eigendom betreden en bezet houden. Als ik vind dat de buurvrouw haar kinderen niet netjes behandelt, meld ik dat bij de bevoegde instanties die actie kunnen ondernemen, maar ik ga niet de voordeur van de buurvrouw intrappen, met 100 medestanders het huis bezetten, de kinderen angst aanjagen daardoor en de buurvrouw 10 uur gijzelen. Zo simpel is het.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
29-05-2019 21:38
Als je denkt dat een boer de regels overtreedt, kun je naar de rechter. Zo werkt het in dit land. Maar dan ga je niet wederrechtelijk iemands eigendom betreden en bezet houden. Als ik vind dat de buurvrouw haar kinderen niet netjes behandelt, meld ik dat bij de bevoegde instanties die actie kunnen ondernemen, maar ik ga niet de voordeur van de buurvrouw intrappen, met 100 medestanders het huis bezetten, de kinderen angst aanjagen daardoor en de buurvrouw 10 uur gijzelen. Zo simpel is het.
Waarom deze preek? Al vanaf 1 vd eerste blz van dit topic geef ik aan dat ik de actie van meat the victim niet steun...

De actie heeft echter wel beelden opgeleverd die we anders niet hadden gehad. En ik vind dat we niet zomaar onze ogen daarvoor kunnen sluiten. Als ik ergens inbreek en ik kom daar per ongeluk een wietplantage binnen, dan ben ik als inbreker fout want ik had niet mogen inbreken. Maar dat betekent niet dat het daarmee af is voor de eigenaar van de wietplantage. Oftewel; ik keur de actie in Boxtel af, en steun de aangifte tegen de boer.

Vwb je opmerking over de wet; dat was precies de reden waarom ik Frans vd Waal aanstipte. Ik denk (hoop!) dat er een moment komt waarop we ons gaan beseffen dat wat we nu doen, moreel onjuist is en dat de wet niet voldoet.. Oude ingesleten overtuigingen worden ingehaald door wetenschappelijke inzichten. Ooit was slavernij ook toegestaan, maar dat maakte het nog niet juist.
Alle reacties Link kopieren
_horizon_ schreef:
30-05-2019 23:54
Waarom deze preek? Al vanaf 1 vd eerste blz van dit topic geef ik aan dat ik de actie van meat the victim niet steun...

De actie heeft echter wel beelden opgeleverd die we anders niet hadden gehad. En ik vind dat we niet zomaar onze ogen daarvoor kunnen sluiten. Als ik ergens inbreek en ik kom daar per ongeluk een wietplantage binnen, dan ben ik als inbreker fout want ik had niet mogen inbreken. Maar dat betekent niet dat het daarmee af is voor de eigenaar van de wietplantage. Oftewel; ik keur de actie in Boxtel af, en steun de aangifte tegen de boer.

Vwb je opmerking over de wet; dat was precies de reden waarom ik Frans vd Waal aanstipte. Ik denk (hoop!) dat er een moment komt waarop we ons gaan beseffen dat wat we nu doen, moreel onjuist is en dat de wet niet voldoet.. Oude ingesleten overtuigingen worden ingehaald door wetenschappelijke inzichten. Ooit was slavernij ook toegestaan, maar dat maakte het nog niet juist.
Bewijs dat is verkregen tijdens het begaan van een wederrechtelijke daad, is niet toelaatbaar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
31-05-2019 11:34
Bewijs dat is verkregen tijdens het begaan van een wederrechtelijke daad, is niet toelaatbaar.
Dit! En hoeveel hebben ze zelf in scene gezet voor de foto's? Zou me niets verbazen namelijk van zo'n stelletje tuig.
redbulletje schreef:
31-05-2019 11:43
Dit! En hoeveel hebben ze zelf in scene gezet voor de foto's? Zou me niets verbazen namelijk van zo'n stelletje tuig.
Aan de andere kant zijn de beelden die we normaal gesproken uit de veehouderij te zien krijgen vaak enorm opgepoetst, logisch, vanuit de industrie zelf laat men liever alleen de mooie kanten zien.
En laten we eerlijk zijn, een veehouder heeft er ook meer belang bij om zijn bedrijf alleen maar mooi in beeld te brengen dan een activist er belang bij heeft om iemand onterecht slecht neer te zetten.
Alle reacties Link kopieren
DingesEnzo schreef:
31-05-2019 17:36

En laten we eerlijk zijn, een veehouder heeft er ook meer belang bij om zijn bedrijf alleen maar mooi in beeld te brengen dan een activist er belang bij heeft om iemand onterecht slecht neer te zetten.
En dit klopt dus niet, die activist wil juist zoveel mogelijk slechte dingen laten zien, het doel is namelijk intensieve veehouderij in ieder geval, en liefst alle dierhouderij verbieden.
Hoe bereik je dat door zo snel mogelijk de zaak zo negatief mogelijk te belichten.

Waarom hebben ze anders beelden uit Barcelona op internet gezet alsof ze van dit bedrijf afkomstig waren??

Ook laten ze in het filmpje spinnenwebben zien, wat is daar slecht aan, OK het lijkt misschien niet mooi, maar weet wel dat in gemiddeld huis ook 1500 spinnen aanwezig zijn.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Lopervanhiernaardaar schreef:
31-05-2019 18:07
En dit klopt dus niet, die activist wil juist zoveel mogelijk slechte dingen laten zien, het doel is namelijk intensieve veehouderij in ieder geval, en liefst alle dierhouderij verbieden.
Hoe bereik je dat door zo snel mogelijk de zaak zo negatief mogelijk te belichten.

Waarom hebben ze anders beelden uit Barcelona op internet gezet alsof ze van dit bedrijf afkomstig waren??

Ook laten ze in het filmpje spinnenwebben zien, wat is daar slecht aan, OK het lijkt misschien niet mooi, maar weet wel dat in gemiddeld huis ook 1500 spinnen aanwezig zijn.
Ìk denk niet dat ze slechte dingen laten zien omdat ze gewoon zomaar de veehouderij willen verbieden, ik denk dat activisten willen dat de veehouderij veranderd/verboden word omdat er veel donkere kanten aanzitten, en er nog een hoop verbeterd zou kunnen worden.
En om dat te bereiken laat men zien wat er gaande is.
Op zich geen slecht uitgangspunt, al ben ik het niet eens met de manier waarop deze groep het heeft aangepakt.
Alle reacties Link kopieren
Verbeteringen zijn alleen maar goed. Mits men voldoende tijd krijgt. Als ik zie hoeveel er door de jaren al verbeterd is, dan is dat een continue proces en zijn we ook nog niet aan het eind
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
31-05-2019 11:34
Bewijs dat is verkregen tijdens het begaan van een wederrechtelijke daad, is niet toelaatbaar.
Ik vermoed dat je gelijk hebt. (Helaas)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven