Meisje van 13 honderden keren verkracht, OM eist celstraf

24-01-2019 14:25 258 berichten
Alle reacties Link kopieren
UPDATEHet Openbaar Ministerie (OM) eist onvoorwaardelijke celstraffen van 42 en 10 maanden tegen twee mannen voor het misbruiken van een meisje dat 13 jaar was op het moment dat het misbruik begon. In totaal komen acht mannen vandaag en morgen voor in de rechtbank in Groningen. Het meisje is zeker tweehonderd keer verkracht.

Binnenlandredactie 24-01-19, 06:32 Laatste update: 13:14
74
Het misbruik vond plaats tussen januari 2015 en juni 2017 op verschillende plekken in de provincie Groningen. De sekscontacten werden georganiseerd door de oom van het meisje, Michel M. uit Winschoten, die seksadvertenties plaatste. De mannen mochten ‘alles’ met het meisje doen. Ze liep meerdere geslachtsziektes op.

De man die vandaag het eerst moest voorkomen, een 25-jarige man uit Winschoten, bekende de seks en zei dat het meisje het zelf ook wilde. Zij had verteld dat ze 19 was. ,,Ik vermoedde niks.’’ Maar in een chatgesprek had zij toegegeven dat ze 14 was, hield de rechter hem voor. De man had destijds geantwoord haar jonge leeftijd niet erg te vinden. Tegen hem eist het OM 42 maanden cel.

Een 38-jarige Almeerder moest vandaag voorkomen omdat hij in 2016 deelnam aan een trio in Winschoten met het meisje en de 25-jarige man. ,,Het spijt mij heel erg, maar ik wist niet dat ze minderjarig was’’, zei hij. De twee mannen zouden niet voor de seks hebben betaald.

Seksverslaafde oom
Het meisje werd het vaakst misbruikt door haar seksverslaafde oom. Doordat zij uit huis was geplaatst en een klein sociaal netwerk had, kreeg de man veel invloed op haar. Het meisje was voorafgaand aan het misbruik in de veronderstelling dat haar oom zich over haar ontfermde. Ze woonde in bij haar oma. Haar moeder werkte in de prostitutie en heeft verslavingsproblemen.

De oom dwong haar ook tot de seks met anderen en gaf instructies. Zij moest alles filmen en de video’s naar hem sturen. Om te zorgen dat ze het allemaal goed op beeld kreeg kocht hij bij de Action een statief voor haar. Het gaat om wrede verkrachtingen. Daarbij werd het kind onder andere vastgebonden aan een boom en kreeg zij cocaïne en andere drugs toegediend. De oom bood haar aan via online seksadvertenties. De oom is al veroordeeld tot acht jaar cel en tbs met dwangverpleging.

Filmen
Ze zou, los van het misbruik door haar oom, zeker tweehonderd keer zijn verkracht door zeker twaalf tot vijftien mannen. Acht van hen zijn getraceerd en moeten nu voorkomen. Ze komen uit Winschoten, Groningen, Drouwen, Almere, Den Helder en Hoogeveen, en zijn in de leeftijd van 25 tot 46 jaar.

Het meisje is uiteindelijk op 15-jarige leeftijd zelf naar de politie gestapt. Het Openbaar Ministerie (OM) heeft de misbruikers tijdens het daarop volgende onderzoek opgespoord. Ook onderschepte de politie ontelbare chatberichten en e-mails met daarin ook de namen van de verdachten die nu terechtstaan. Per dag behandelt de rechtbank de zaak van vier verdachten.

Tijdens de rechtszaak vorig jaar juni ontkende de oom dat hij haar had gedwongen. De rechtbank veroordeelde hem voor mensenhandel en seksuele uitbuiting en bepaalde dat hij zijn nichtje ruim 100.000 euro schadevergoeding moet betalen.

RTV Noord meldt dat de oudste verdachte, een 46-jarige man, op het punt staat een kind uit Haïti te adopteren. Hij heeft daarnaast al twee kinderen die ongeveer even oud zijn als het slachtoffer. Zijn werkgever weet niet dat hij verdacht is, en zijn vrouw zou er kapot van zijn. Het gros van de verdachten heeft geen advocaat, en enkelen van hen spreken geen Nederlands.


https://www.ad.nl/binnenland/meisje-van ... ~a2734e86/


WAAROM? :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Ik hoop dat ze de juiste psychische begeleiding krijgt. Ik weet niet waarom ik dit hier plaats maar mijn hart huilt. Ik voel mij machteloos en ik zou wat willen doen maar ik weet niet wat.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
24-01-2019 18:32
en dat is opvallend omdat?
Omdat Poetin huishoudt in de Krim en Assad er in Syië een potje van maakt en die spreken ook geen Nederlands.

Dus...
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
24-01-2019 18:34
Nee dat schrikt niet af.
Wat mega stellig.
We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
Alle reacties Link kopieren
speelballetje schreef:
24-01-2019 18:35
Wat mega stellig.
Ja, want daar is meer dan genoeg onderzoek naar gedaan.
.
https://www.tbsnederland.nl/tbs/het-res ... vecijfers/

De kans dat een ex tbs’er opnieuw een tbs waardig delict pleegt is minder dan 5%. Dat is eigenlijk heel goed. De kans dat je de samenleving vrij krijgt van dit soort delicten is behoorlijk nihil. En 95% pleegt niet nogmaals een tbs waardig delict.
Daarin zijn de mensen die nooit meer vrij komen en op een long stay afdeling zit niet eens meegenomen. En die plegen nooit meer een dergelijk delict omdat ze vast blijven zitten. Tbs werkt dus gewoon. Dat valt niet te ontkennen
De cijfers van gevangenisstraf zijn stukken minder gunstig.
anoniem_380195 wijzigde dit bericht op 24-01-2019 18:38
0.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
24-01-2019 18:37
Ja, want daar is meer dan genoeg onderzoek naar gedaan.
Kom je ook nog met iets substantieels?
We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
speelballetje schreef:
24-01-2019 18:35
Wat mega stellig.
De VS is misdaadvrij? En Indonesië? En allerlei Aziatische landen?
Alle reacties Link kopieren
Némaìn’ schreef:
24-01-2019 18:38
De VS is misdaadvrij? En Indonesië? En allerlei Aziatische landen?
Vanwaar deze vraag?
We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
speelballetje schreef:
24-01-2019 18:34
Ik ben niet geïnteresseerd in die beesten, ik wil wel weten waarom zo'n meisje dit overkomt. Dat het haar is overkomen is zeer spijtig, maar spijt komt altijd te laat en dat helpt dat meisje ook helemaal niet. Waarom overkwam dat kind dit?
Werkelijk? Daar kan je zelf geen antwoord op verzinnen?
Alle reacties Link kopieren
Thordis* schreef:
24-01-2019 18:38
https://www.tbsnederland.nl/tbs/het-res ... vecijfers/

De kans dat een ex tbs’er opnieuw een tbs waardig delict pleegt is minder dan 5%. Dat is eigenlijk heel goed. De kans dat je de samenleving vrij krijgt van dit soort delicten is behoorlijk nihil. En 95% pleegt niet nogmaals een tbs waardig delict.
Daarin zijn de mensen die nooit meer vrij komen en op een long stay afdeling zit niet eens meegenomen. En die plegen nooit meer een dergelijk delict omdat ze vast blijven zitten. Tbs werkt dus gewoon. Dat valt niet te ontkennen
De cijfers van gevangenisstraf zijn stukken minder gunstig.
Ik zeg toch ook niet dat tbs moet worden afgeschaft? Alleen in dit geval (de oom, niet de klanten) lijkt het me zinloos. Net als bij gevalletjes Dutroux.

Edit : ik begrijp dat ons rechtssysteem geen andere optie biedt dan hem tbs opleggen.
impala wijzigde dit bericht op 24-01-2019 18:48
4.97% gewijzigd
.
speelballetje schreef:
24-01-2019 18:39
Vanwaar deze vraag?
Kan je het antwoord geven?
Alle reacties Link kopieren
Thordis* schreef:
24-01-2019 18:38
https://www.tbsnederland.nl/tbs/het-res ... vecijfers/

De kans dat een ex tbs’er opnieuw een tbs waardig delict pleegt is minder dan 5%. Dat is eigenlijk heel goed. De kans dat je de samenleving vrij krijgt van dit soort delicten is behoorlijk nihil. En 95% pleegt niet nogmaals een tbs waardig delict.
Daarin zijn de mensen die nooit meer vrij komen en op een long stay afdeling zit niet eens meegenomen. En die plegen nooit meer een dergelijk delict omdat ze vast blijven zitten. Tbs werkt dus gewoon. Dat valt niet te ontkennen
De cijfers van gevangenisstraf zijn stukken minder gunstig.
Dat klopt zeker maar ik denk dat de recidivecijfers van ex-tbs zedendelinquenten wel een stuk hoger liggen.

Edit: gegoogled en mijn vooroordeel lijkt bij een kleine speurtocht onjuist.
kantlijn wijzigde dit bericht op 24-01-2019 18:48
5.72% gewijzigd
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
speelballetje schreef:
24-01-2019 18:39
Vanwaar deze vraag?
als je wilt zien wat het effect is van de doodstraf moet je kijken naar de VS, vergelijkbare cultuur, vergelijkbare welvaart en ongelofelijke hoge misdaadcijfers ondanks of misschien wel dankzij de doodstraf
kantlijn schreef:
24-01-2019 18:41
Dat klopt zeker maar ik denk dat de recidivecijfers van ex-tbs zedendelinquenten wel een stuk hoger liggen.
klopt maar wel weer veel lager dan in landen zonder TBS systeem
Thordis* schreef:
24-01-2019 18:29
Overigens is Nederland een van de weinige landen waar levenslang echt levenslang is. En waar de straffen zo zwaar zijn.

Alleen mensen reageren met een onderbuikgevoel ipv naar de wet te kijken en de regels zijn nou eenmaal niet bedacht om dat onderbuik gevoel gerust te stellen. Godzijdank.
Waarom dit met al deze details in het nieuws moet vind ik al een schandaal an sich.
Bovendien heeft Nederland een van de best functionerende strafsystemen.
Némaìn’ schreef:
24-01-2019 18:43
Bovendien heeft Nederland een van de best functionerende strafsystemen.
de hele wereld komt hier het systeem afkijken
Alle reacties Link kopieren
Maar 2% van alle misdaad wordt bestraft. Cijfers zeggen niets.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
24-01-2019 18:42
als je wilt zien wat het effect is van de doodstraf moet je kijken naar de VS, vergelijkbare cultuur, vergelijkbare welvaart en ongelofelijke hoge misdaadcijfers ondanks of misschien wel dankzij de doodstraf
Als je niet naar de oorzaak wil kijken dan zul je nooit tot een oplossing komen.
We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
kantlijn schreef:
24-01-2019 18:41
Dat klopt zeker maar ik denk dat de recidivecijfers van ex-tbs zedendelinquenten wel een stuk hoger liggen.

Waar baseer je die gedachte op?
Alle reacties Link kopieren
Thordis* schreef:
24-01-2019 18:48
Waar baseer je die gedachte op?
Onderbuik en de gedachte dat er tussen zedendelinquenten zich meer psychopaten en compulsieven bevinden dan onder bijvoorbeeld enkelvoudige moordenaars, maar na enig gegoogle blijkt mijn veronderstelling onjuist.
kantlijn wijzigde dit bericht op 24-01-2019 18:52
28.63% gewijzigd
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
speelballetje schreef:
24-01-2019 18:48
Als je niet naar de oorzaak wil kijken dan zul je nooit tot een oplossing komen.
De oorzaak is dat sommige mensen intens ziek zijn en genieten van de macht, pijn en ellende die ze bij een ander veroorzaken. Die daar zo intens geil van worden of gelukkig en het daarom graag keer op keer overdoen. Of het filmen om het keer op keer te kunnen bekijken terwijl ze zich aftrekken. Of voor grof geld verkopen aan andere zieke zielen.

Wat dacht jij dan?
anoniem_381397 wijzigde dit bericht op 24-01-2019 18:53
5.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Die oom is geen gewone zedendelinquent. Hij is mensenhandelaar. Kinderhandelaar.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
24-01-2019 18:52
Die oom is geen gewone zedendeliquent. Hij is mensenhandelaar. Kinderhandelaar.
Doet denken aan Dutroux en ik neem aan dat 'ie een antisociale persoonlijkheidsstoornis heeft. Een soort gewetenloos en empathieloos opportunisme.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
kantlijn schreef:
24-01-2019 18:54
Doet denken aan Dutroux en ik neem aan dat 'ie een antisociale persoonlijkheidsstoornis heeft. Een soort gewetenloos en empathieloos opportunisme.
Er is wel verschil met Dutroux: die handelde voor anderen. Deze man had er ook zelf lol in. Ik vind dat nóg erger en enger.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
24-01-2019 18:56
Er is wel verschil met Dutroux: die handelde voor anderen. Deze man had er ook zelf lol in. Ik vind dat nóg erger en enger.
Dat dacht ik ook altijd van Dutroux maar ik las later dat hij ook zelf verkrachtte.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Ik vind het helemaal niet vergelijkbaar met Dutroux. Ook niet relevant lijkt me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven