Momo challenge

19-08-2018 10:56 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jullie hier al bekend mee?

Er is weer een nieuwe virtuele challenge bezig en nu ook in nederland.

Momo zet aan tot gevaarlijke uitdagingen, zelfverminking en er is zelfs al 1 meisje van 12 die gelinkt word met haar zelfmoord aan Momo. Door de jongeren te bedreigen met persoonlijke info ze zou weten over hun en dat als ze niet doen wat ze vraagt ze snachts hun komt opzoeken etc.

Ik heb net mijn meiden erover gesproken en tot mijn schrik wisten ze precies waar ik het over had! 8 en 12 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ja, gisteren over gelezen. Ik vraag me bij al die gekkigheid steeds weer af waarom jongeren zo naïef zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja mijn dochter (12) kwam er mee. Gelukkig weet ze ook wat het inhoudt en doet nooit aan dat soort dingen (challenges) mee. Wij hebben hier vaak gepraat over internetveiligheid enzo en tot nu toe houden de kinderen zich overal keurig aan. Ze komen ook altijd naar ons toe als ze iets raars zien.
Ik vind het maar eng. :O
Alle reacties Link kopieren
Maar die persoon zou dan hun mobiele telefoonnummer moeten hebben, toch? Dat is de versie die ik gehoord heb.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
19-08-2018 11:40
Maar die persoon zou dan hun mobiele telefoonnummer moeten hebben, toch? Dat is de versie die ik gehoord heb.
Er worden natuurlijk allemaal willekeurige nummers gekozen en als je met hagel schiet raak je allicht iets of in dit geval: is er altijd wel iemand die dat nummer toevoegt.

Staat op internet een filmpje van een of andere you tube’er die laat ziem wat er gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
19-08-2018 11:06
Ja, gisteren over gelezen. Ik vraag me bij al die gekkigheid steeds weer af waarom jongeren zo naïef zijn.
Maar hoeveel jongeren zullen hier nu echt actief iets mee doen? De jongeren die ik in mijn omgeving zie, vinden dit soort dingen allemaal net zo achterlijk als dat wij het vinden.
Ja, of durven niet toe te geven dat ze misschien zelf slachtoffer geworden zijn? Ik zal eerlijk bekennen dat ik er nog nooit van gehoord heb, maar met veel zaken die rieken naar oplichting of afpersing is er vaak toch wel behoorlijke schaamte om toe te geven dat je erin getrapt bent...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven