Na Zwarte Piet, wat volgt?

04-11-2016 20:45 339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwarte Piet is een verloren zaak. Die zien we over een jaar of 5 niet meer terug. Afgeschaft vanwege zijn racistische kenmerken. Een deel van de (zwarte) bevolking van ons land is tegen en heeft er alles aan gedaan, inclusief militante protesten, Zwarte Piet de nek om te draaien.



Nu dit gelukt is zullen de pijlen op volgende onderwerpen gericht worden.

Eerder in het nieuws waren al de volgende zaken:



De Gouden Koets

Op de Gouden Koets staat op een paneel een vermeende racistische afbeelding waartegen geprotesteerd is. De Gouden Koets wordt momenteel gerestaureerd en zal een aantal jaar niet te zien zijn. Zou de koets ooit nog op straat te zien zijn met het bewuste paneel?



Rijks Museum

Het Rijks Museum (met idiote spatie in de naam) heeft de bordjes bij voorwerpen aangepast. Er stonden kwetsende etnische aanduidingen als neger, hottentot, indiaan, moor, kaffer en nikker.



Efteling

Monsieur Cannibale en Carnaval Festival zijn uiterst kwetsend en racistisch. Stereotiepe afbeeldingen van zwarte mensen.



Ik vraag mij af, wat zal er naast Zwarte Piet nog meer gaan verdwijnen? Bovengenoemde voorbeelden? Of weten jullie nog meer te verzinnen.
Ik heb anders nog nooit een non, een hells angel of een zeeuws boerinneke achter de balie van t gemeentehuis zien zitten. Sommige kledij die hoort nu eenmaal niet in een zakelijke omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Gooien we dan ook massaal onze 'infinity sjaals' weg?

AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:CaptainJaneway schreef op 05 november 2016 @ 10:46:

[...]





Dezelfde overtuiging hebben verbindt mensen.



Die hele globalisering die gaande is, verbreekt juist die verbinding omdat je elkaar allemaal maar moet accepteren en tegelijkertijd niemand elkaar het licht in de ogen gunt omdat de eigen cultuur beter is dan die van een ander.

Daarom ligt er tegenwoordig zo de nadruk op het jeukwoord 'verbinding'. Hiervoor werd het niet eens benoemd omdat het gewoon vanzelfsprekend was dat 'verbondenheid' er was vanwege die gedeelde overtuiging.



Dat geleuter dat ZP om zeep geholpen is, doe ik niet aan mee.

Zwarte Piet is Zwarte Piet. Punt. Hoort bij mijn cultuur en ik weiger zaken van mijn eigen cultuur op te geven omwille van het pleasen van een ander. Die ander pleast mij ook niet en het is een two way street. Alleen hierom al kun je nimmer 'verbinding' verwachten omdat er in praktijk slechts van 1 kant gegeven wordt.

Verder nog...drie kwart van NL'ers wil Zwarte Piet niet discrimineren want dat zit niet in onze aard. Hij hoort er gewoon bij.



Wat mij betreft volgt er verder niets. Gouden Koets, bordjes in het Rijks, de Efteling.....het zijn Nederlandse culturele dingetjes en daarom Nederlandse normen en waarden en iedereen is welkom mits men zich aanpast aan 's lands cultuur. Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt naar goed Nederlands gebruik.



Leve het Vaderland.Amen.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbulletje schreef op 05 november 2016 @ 15:35:

Ik heb anders nog nooit een non, een hells angel of een zeeuws boerinneke achter de balie van t gemeentehuis zien zitten. Sommige kledij die hoort nu eenmaal niet in een zakelijke omgeving.Gemeentehuis nu opeens weer zakelijk?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:redbulletje schreef op 05 november 2016 @ 15:35:

Ik heb anders nog nooit een non, een hells angel of een zeeuws boerinneke achter de balie van t gemeentehuis zien zitten. Sommige kledij die hoort nu eenmaal niet in een zakelijke omgeving.Ja dan zou je kunnen stellen dat die niet werken en uitkeringen trekken. Toch fijn als zo een Turks vrouwtje wel wil werken. Of niet? Want ze pikken dan wel onze banen in. Moeilijk. Moeilijk.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
En dit hangt gewoon in onze musea, een beetje betaald van onze belastingcenten! Dáár zouden ze eens wat aan moeten doen!







AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hatsetats schreef op 05 november 2016 @ 15:38:

[...]



Gemeentehuis nu opeens weer zakelijk?Als ze er geen kerststal/boom willen omdat ze geen religie willen uitstralen dan dus ook geen kledij die religie uitstraalt.
Alle reacties Link kopieren
quote:DidiRidi schreef op 05 november 2016 @ 15:40:

[...]



Ja dan zou je kunnen stellen dat die niet werken en uitkeringen trekken. Toch fijn als zo een Turks vrouwtje wel wil werken. Of niet? Want ze pikken dan wel onze banen in. Moeilijk. Moeilijk.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:CaptainJaneway schreef op 05 november 2016 @ 10:46:

[...]





Dezelfde overtuiging hebben verbindt mensen.



Die hele globalisering die gaande is, verbreekt juist die verbinding omdat je elkaar allemaal maar moet accepteren en tegelijkertijd niemand elkaar het licht in de ogen gunt omdat de eigen cultuur beter is dan die van een ander.

Daarom ligt er tegenwoordig zo de nadruk op het jeukwoord 'verbinding'. Hiervoor werd het niet eens benoemd omdat het gewoon vanzelfsprekend was dat 'verbondenheid' er was vanwege die gedeelde overtuiging.



Dat geleuter dat ZP om zeep geholpen is, doe ik niet aan mee.

Zwarte Piet is Zwarte Piet. Punt. Hoort bij mijn cultuur en ik weiger zaken van mijn eigen cultuur op te geven omwille van het pleasen van een ander. Die ander pleast mij ook niet en het is een two way street. Alleen hierom al kun je nimmer 'verbinding' verwachten omdat er in praktijk slechts van 1 kant gegeven wordt.

Verder nog...drie kwart van NL'ers wil Zwarte Piet niet discrimineren want dat zit niet in onze aard. Hij hoort er gewoon bij.



Wat mij betreft volgt er verder niets. Gouden Koets, bordjes in het Rijks, de Efteling.....het zijn Nederlandse culturele dingetjes en daarom Nederlandse normen en waarden en iedereen is welkom mits men zich aanpast aan 's lands cultuur. Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt naar goed Nederlands gebruik.



Leve het Vaderland.Ik plak hier nogmaals een link. Hier zie je toch dat er altijd verdeeldheid is geweest over een feest als sinterklaas bijvoorbeeld. Dat er binnen Nederland ook nu nog blijkbaar reden is voor iemand om zo een vraag te stellen. Ben jij de verzuiling vergeten? Holy crap mensen, zie de zaken toch wat breder dan de diameter van je peopgat.

http://www.refoweb.nl/vra ... oen-aan-sinterklaasfeest/
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
quote:redbulletje schreef op 05 november 2016 @ 15:45:

[...]



Als ze er geen kerststal/boom willen omdat ze geen religie willen uitstralen dan dus ook geen kledij die religie uitstraalt.Wat heeft dat met zakelijk te maken?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 05 november 2016 @ 15:45:

En dit hangt gewoon in onze musea, een beetje betaald van onze belastingcenten! Dáár zouden ze eens wat aan moeten doen!



[img]https://sjaalknopen.files.wordpress.com ... -parel.jpg[/img]



[img]http://l7.alamy.com/zooms/2559535c6c984 ... fnapnh.jpg[/img]
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
1987
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Wie goed kan google-en die vindt nog eens wat



AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Ben stil van de youtube video.



Wat heeft Wilders op zijn hoofd? Een frietbakje?
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:hatsetats schreef op 05 november 2016 @ 15:45:

[...]



Wat heeft dat met zakelijk te maken?Ik ben t niet die kersstallen en kerstbomen wil weren uit overheidsgebouwen omdat het religie uitstraalt. Maar als ze dat doen dan dus ook geen personeel die openlijk te koop loopt met religie. Maar krijg zo de indruk dat er dus met twee maten gemeten wordt en op die manier de lokale traditie steeds verder verbannen wordt uit t straatbeeld. En erger is dat westerlingen het gewoon laten gebeuren. Wat is er aan de hand met Europeanen? Geen greintje patriotisme meer in ons bloed?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net mijn bloed laten testen. Thnk god is het van vreemde smetten als patriottisme vrij! (dat is met dubbel RB, wat doe je met onze taal???)
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Maar mijn vraag is: sinds wanneer is een gemeentehuis zakelijk?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 05 november 2016 @ 16:00:

Ik heb net mijn bloed laten testen. Thnk god is het van vreemde smetten als patriottisme vrij! (dat is met dubbel RB, wat doe je met onze taal???)Wat is er mis met patriottisme?
quote:hatsetats schreef op 05 november 2016 @ 16:00:

Maar mijn vraag is: sinds wanneer is een gemeentehuis zakelijk?Het is een overheidsgebouw en daar ging de discussie over.
Alle reacties Link kopieren
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:willem1959 schreef op 05 november 2016 @ 16:04:

[...]



Wat is er mis met patriottisme?Wat niet?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:redbulletje schreef op 05 november 2016 @ 16:06:

[...]



Het is een overheidsgebouw en daar ging de discussie over.Nee, jij had had het over kledij die al dan niet past in een zakelijke omgeving als het gemeentehuis.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:willem1959 schreef op 05 november 2016 @ 12:30:

[...]



Natuurlijk is er culturele superioriteit.

Alle grote schilders zijn blank om maar wat te noemen.

Van de week bij DWDD ging het over een zwarte schilder (werd er dus nadrukkelijk bij gezegd) die schilderijen maakte naar aanleiding van bestaande schilderijen. Was een donkere mevrouw om een en ander toe te lichten en ze beschuldigde ons nog net niet van racisme omdat alle grote schilders blank waren.De meeste grote schilders zijn ook man. Zijn mannen dan ook superieur aan vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:avianflu schreef op 05 november 2016 @ 16:08:

[...]



De meeste grote schilders zijn ook man. Zijn mannen dan ook superieur aan vrouwen.Ja duhuh.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Niemand hoor je moord en brand schreeuwen over het keppeltje van Wilders of de mantilla van Maxima tijdens de inhuldiging van de paus. Waarom niet eigenlijk?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven