Nederlandse traditie: Chinezen schofferen

10-02-2020 17:09 926 berichten
Alle reacties Link kopieren
Carnavalsliederen over “stinkchinezen”, scheldpartijen en mishandelingen. Het boreale deel van Nederland laat zich weer van zijn beste kant zien.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ronavirus/
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
18-02-2020 16:36
Ik ben dus een migrant, volgens jouw definitie.
Ook ik zou dat weleens willen weten, wat jij verstaat onder 'inheemse bevolking'.
Spreek vooral niet met meel in de mond.
Nee inderdaad Mouthgard, wees eens een flinke jongen (m/v). Vertel wie er volgens jou wel en niet thuishoort hier, hoe je dat ziet en waar jij je mensbeeld op baseert. Niet zo lafjes.
Alle reacties Link kopieren
Astromeria schreef:
18-02-2020 09:05
Ze verhuisde binnen het Nederlands koninkrijk, dus ze was geen migrant. Tenzij je iemand die bijvoorbeeld verhuist van Limburg naar Groningen ook een migrant zou noemen, want dan gebruik je een wat bredere definitie.
Het merkwaardige is dan weer dat verhuizen binnen het Koninkrijk der Nederlanden héél makkelijk gaat als je vanuit bijv. de Antillen naar Nederland wilt komen, maar dat er héél véél drempels zijn als je je als Nederlander vanuit Nederland bijv. op Curaçao wil vestigen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Mouthguard is nog aan het nadenken waarom het een goed idee was om de NSB te vergoelijken en de slavenhandel te bagatelliseren.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
18-02-2020 08:07
Het punt is dus inderdaad dat het jou uitmaakt hoe afwijkend iemand is ten opzichte van jouw standaard (=jezelf).

Jij ziet mensen met een Aziatisch uiterlijk als 'Chinezen' waar je 'nog het minste last van hebt' en niet als Nederlanders. Jij vindt dat jij op basis van jouw definitie van 'Nederlander-zijn' het recht hebt om te mogen zeggen 'zij hoeven hier niet te zijn'. En je verdeelt Nederland daarmee in 'jouw soort' met vestigingsrecht en de 'andere soorten' die vallen onder jouw gedoogbeleid.
En dat terwijl zij/hij zichzelf niet racistisch vindt.
Ik vind het een prestatie.
Wat eten we vanavond?
pejeka schreef:
18-02-2020 19:14
Het merkwaardige is dan weer dat verhuizen binnen het Koninkrijk der Nederlanden héél makkelijk gaat als je vanuit bijv. de Antillen naar Nederland wilt komen, maar dat er héél véél drempels zijn als je je als Nederlander vanuit Nederland bijv. op Curaçao wil vestigen.
Over en weer zijn dezelfde drempels hoor. Alleen denken sommige mensen dat ze gods gift to the island zijn en dan valt alles tegen.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
18-02-2020 21:03
Over en weer zijn dezelfde drempels hoor. Alleen denken sommige mensen dat ze gods gift to the island zijn en dan valt alles tegen.
Nou, dat de mensen die van de islands hier naartoe komen vaak allerminst God's gift zijn, weten we ook allang.

Maar het is wel degelijk zo dat je als Nederlander niet zonder meer kunt verhuizen naar Curaçao, ook al is dat gewoon deel van het Koninkrijk der Nederlanden.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
18-02-2020 21:39
Nou, dat de mensen die van de islands hier naartoe komen vaak allerminst God's gift zijn, weten we ook allang.

Maar het is wel degelijk zo dat je als Nederlander niet zonder meer kunt verhuizen naar Curaçao, ook al is dat gewoon deel van het Koninkrijk der Nederlanden.
Nee maar dat kan dus andersom ook niet en daar wordt ook niet zo moeilijk over gedaan. En wat je over Antillianen zegt vind ik nogal naar en persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
18-02-2020 21:39
Nou, dat de mensen die van de islands hier naartoe komen vaak allerminst God's gift zijn, weten we ook allang.
Wauw....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
18-02-2020 22:06
Wauw....
Ja wauw. Het is absoluut geen geheim dat met name de lager opgeleiden en laag tot ongeschoolde Antillianen hun toevlucht zoeken in Nederland. Met onder hen veel tienermoeders die zonder enige opleiding of arbeidskwalificatie hun heil in Nederland zoeken. Kan je het heel erg "wauw" vinden dat ik dat zomaar durf te zeggen, maar lees de feiten er maar op na.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
18-02-2020 21:39
Nou, dat de mensen die van de islands hier naartoe komen vaak allerminst God's gift zijn, weten we ook allang.

Maar het is wel degelijk zo dat je als Nederlander niet zonder meer kunt verhuizen naar Curaçao, ook al is dat gewoon deel van het Koninkrijk der Nederlanden.

Hoezo 'we'? Dat is jouw mening.

Ik bekijk het liever van de positieve kant, bijvoorbeeld dat jij persoonlijk andere mensen juist weer veel beter voor de dag laat komen.
pejeka schreef:
18-02-2020 22:26
Ja wauw. Het is absoluut geen geheim dat met name de lager opgeleiden en laag tot ongeschoolde Antillianen hun toevlucht zoeken in Nederland. Met onder hen veel tienermoeders die zonder enige opleiding of arbeidskwalificatie hun heil in Nederland zoeken. Kan je het heel erg "wauw" vinden dat ik dat zomaar durf te zeggen, maar lees de feiten er maar op na.
Als iemand van deels van die afkomst ben ik zeer geïnteresseerd in deze feiten, dus heb je een link?
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
18-02-2020 22:30
Als iemand van deels van die afkomst ben ik zeer geïnteresseerd in deze feiten, dus heb je een link?
Jij denkt dat die wijken vol met tienermoeders van Antilliaanse afkomst, met vaders die er niet meer naar omkijken, met een lage tot nagenoeg geen opleiding, laat staan een arbeidskwalificatie, behoren tot de fine fleur van Willemstad?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
18-02-2020 22:34
Jij denkt dat die wijken vol met tienermoeders van Antilliaanse afkomst, met vaders die er niet meer naar omkijken, met een lage tot nagenoeg geen opleiding, laat staan een arbeidskwalificatie, behoren tot de fine fleur van Willemstad?
Antilliaanse tienermoeders, bestaan die nog? Ik dacht dat Antilliaanse tienermeiden niet eens meer zwanger durven te worden, uit angst voor hun moeders. Ken jij uberhaupt wel Antilliaanse moeders?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
18-02-2020 22:26
Ja wauw. Het is absoluut geen geheim dat met name de lager opgeleiden en laag tot ongeschoolde Antillianen hun toevlucht zoeken in Nederland. Met onder hen veel tienermoeders die zonder enige opleiding of arbeidskwalificatie hun heil in Nederland zoeken. Kan je het heel erg "wauw" vinden dat ik dat zomaar durf te zeggen, maar lees de feiten er maar op na.
Het is inderdaad geen geheim dat veel Antilliaanse medeburgers ons land inkomen zinder diploma.

Het 'mooie' is, na een jaar of 4 tot 6 vertrekken ze weer mét een diploma..dát is namelijk de reden dat ze hier komen. Onze universiteiten.

En mét diploma vertrekken ze naar de USA, omdat ze daar, ondanks huidskleur en achtergrond, méér kanse en respect krijgen dan in Nederland.
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
18-02-2020 23:10
Het is inderdaad geen geheim dat veel Antilliaanse medeburgers ons land inkomen zinder diploma.

Het 'mooie' is, na een jaar of 4 tot 6 vertrekken ze weer mét een diploma..dát is namelijk de reden dat ze hier komen. Onze universiteiten.

En mét diploma vertrekken ze naar de USA, omdat ze daar, ondanks huidskleur en achtergrond, méér kanse en respect krijgen dan in Nederland.
Helaas doet het gros het niet zo best.
Werkgroep op Antillen onderzoekt slechte prestaties Antilliaanse studenten in Nederland

https://www.ad.nl/rotterdam/werkgroep-o ... ~af85870e/
Alle reacties Link kopieren
Astromeria schreef:
18-02-2020 09:05
Ze verhuisde binnen het Nederlands koninkrijk, dus ze was geen migrant. Tenzij je iemand die bijvoorbeeld verhuist van Limburg naar Groningen ook een migrant zou noemen, want dan gebruik je een wat bredere definitie.
.
Ze verhuisde naar een ander LAND. Suriname was al vanaf 1954 een autonoom land namelijk. Bovendien ligt het geografisch nogal ver weg he. Binnenlandse migratie bestaat ook, maar zij voldoet aan de standaard definitie en begrip van migrant, namelijk iemand die naar een ander land verhuisd is. Zo moeilijk is het niet.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
18-02-2020 22:30
Als iemand van deels van die afkomst ben ik zeer geïnteresseerd in deze feiten, dus heb je een link?
Natuurlijk hebben we die. Let Shifty ook even op?

https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/20 ... -nederland
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2017/50 ... -nederland

Even wat FEITEN van het CBS:

- 10-15x vaker verdacht van criminaliteit tov autochtonen.
- Antilliaanse migranten ervaren van alle herkomstgroepen op bijna alle terreinen het minst vaak discriminatie.
-1e generatie zit 15% in bijstand, 2e generatie 4% (aut. 2%)
- inkomen gemiddeld 5% lager. Het gemiddeld inkomen van voormalig Antillianen ligt onder het gemiddelde van de autochtonen op het gemiddelde voor niet-westerse migranten.
- 3x zo vaak werkloos.
- 7 tot 8x meer tienermoeders.

Afbeelding

Dus vertel nog eens wat een geweldig succes deze migratie Nederland heeft gebracht. Ik vind ze erg gezellig, maar qua beleid is het niet de beste keuze geweest. Dat weten WE inmiddels dus wel.
Alle reacties Link kopieren
ardni schreef:
18-02-2020 14:30
Ik lees hier graag de kenmerken van de inheemse bevolking terug Mouthgard.

Kun je ons helpen aan de definitie?
Wikipedia stuk?

Onder de inheemse bevolking wordt in algemene zin verstaan: de mensen die tot een land behoren door geboorte; de niet geïmmigreerde inwoners van een land.

De meeste definities van inheemse volkeren gaan uit van een lange culturele continuïteit van inheemse volkeren in het gebied dat zij bewonen; de tradities, gebruiken, taal, etc. gaat aanwijsbaar lange tijd terug en is al die tijd herkenbaar als het volk in kwestie eigen.

Bij een mens spreekt men van inheems, als het individu en voorgaande generaties geboren en gevestigd zijn in het betreffende gebied.
Mouthgard schreef:
19-02-2020 02:38
Natuurlijk hebben we die. Let Shifty ook even op?

https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/20 ... -nederland
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2017/50 ... -nederland

Even wat FEITEN van het CBS:

- 10-15x vaker verdacht van criminaliteit tov autochtonen.
- Antilliaanse migranten ervaren van alle herkomstgroepen op bijna alle terreinen het minst vaak discriminatie.
-1e generatie zit 15% in bijstand, 2e generatie 4% (aut. 2%)
- inkomen gemiddeld 5% lager. Het gemiddeld inkomen van voormalig Antillianen ligt onder het gemiddelde van de autochtonen op het gemiddelde voor niet-westerse migranten.
- 3x zo vaak werkloos.
- 7 tot 8x meer tienermoeders.

Afbeelding

Dus vertel nog eens wat een geweldig succes deze migratie Nederland heeft gebracht. Ik vind ze erg gezellig, maar qua beleid is het niet de beste keuze geweest. Dat weten WE inmiddels dus wel.
Ach hou toch op. Alsof autochtone Nederlanders ooit langs deze meetlatten zijn gelegd.
Zo kun je heel Groningen afstaan aan Zweden of Duitsland en weren uit de randstad volgens deze gekke gedachtengang, ook niet zo'n beste 'keuze' die te houden, en die kosten alleen maar geld op het moment in en hoge werkloosheid.
Dat is net zo verrot om te zeggen als over de Antillen, eerst leegroven en dan miepen dat JE ONDERDANEN geld kosten.
maar over getinte mensen mag je alles zeggen natuurlijk.
En verdiep je eens in intergenerational trauma, dan zie je je 'feitjes' over caribische tienermoeders heel anders.
Het-groepje schreef:
19-02-2020 05:06
Ach hou toch op. Alsof autochtone Nederlanders ooit langs deze meetlatten zijn gelegd.
Zo kun je heel Groningen afstaan aan Zweden of Duitsland en weren uit de randstad volgens deze gekke gedachtengang, ook niet zo'n beste 'keuze' die te houden, en die kosten alleen maar geld op het moment in en hoge werkloosheid.
Dat is net zo verrot om te zeggen als over de Antillen, eerst leegroven en dan miepen dat JE ONDERDANEN geld kosten.
maar over getinte mensen mag je alles zeggen natuurlijk.
En verdiep je eens in intergenerational trauma, dan zie je je 'feitjes' over caribische tienermoeders heel anders.
Wat een typische reactie. Je vraagt een link, dan komt er een link en dan gooi jij het weer op:
over getinte mensen mag je alles zeggen natuurlijk! Vind je dat nou zelf ook niet een beetje sneu?
Daarbij zijn de cijfers over Caribische tienermoeders duidelijk. Maar wat maakt het uit dat het percentage tienermoeders hoger ligt? Er zijn ook veel tienermoeders in de Balkan, dus wat maak jij je druk.
Alle reacties Link kopieren
Mouthgard schreef:
19-02-2020 02:54
Wikipedia stuk?

Onder de inheemse bevolking wordt in algemene zin verstaan: de mensen die tot een land behoren door geboorte; de niet geïmmigreerde inwoners van een land.

De meeste definities van inheemse volkeren gaan uit van een lange culturele continuïteit van inheemse volkeren in het gebied dat zij bewonen; de tradities, gebruiken, taal, etc. gaat aanwijsbaar lange tijd terug en is al die tijd herkenbaar als het volk in kwestie eigen.

Bij een mens spreekt men van inheems, als het individu en voorgaande generaties geboren en gevestigd zijn in het betreffende gebied.
Een heel verhaal maar er staat niks.
Als een familie hier generaties lang woont, de taal spreken ,traditie gebruiken zijn ze dus inheems.

Dus hoeveel generaties, is dat ook ongeacht huidskleur?
Hoe werkt dat dan voor mensen met ouders die een diverse achtergrond hebben, een beetje inheems, net niet inheems.
Mouthgard schreef:
19-02-2020 02:24
.
Ze verhuisde naar een ander LAND. Suriname was al vanaf 1954 een autonoom land namelijk. Bovendien ligt het geografisch nogal ver weg he. Binnenlandse migratie bestaat ook, maar zij voldoet aan de standaard definitie en begrip van migrant, namelijk iemand die naar een ander land verhuisd is. Zo moeilijk is het niet.
Het was niet hun idee om een kolonie van Nederland te worden he
Alle reacties Link kopieren
Astromeria schreef:
19-02-2020 08:22
Het was niet hun idee om een kolonie van Nederland te worden he
Waar we ook nog eens slaven naartoe brachten. Uit Afrika. Beetje ver weg, ook wel.

Maar volgens het cynische wereldbeeld van sommigen is gedwongen migratie lang niet zo'n probleem als vrijwillige migratie.
Shifty let zeker op.

En signaleert dat jij blijkbaar heel slecht leest of bewust geen antwoord geeft op de vragen.

De vragen zijn:
1. Waarom het volgens jou een goed idee is om de NSB te vergoelijken?
2. Waarom het volgens jou een goed idee is om de slavenhandel te bagatelliseren?
4. Hoe jij het onderscheid bepaalt en kan zien tussen mensen die hier wel en niet thuis horen?

Vervolgens kom je aan met link als ter ondersteuning van iets wat die andere racist roept. Dat waren de vragen niet.

En bovendien neem je dan ook nog als voorbeeld de sociaal economische positie van een bevolkingsgroep die we zelf tegen hun zin ingelijfd hebben. Als er iemand bepalend is geweest voor hun huidige sociaal economische positie dan zijn wij dat wel.

Ga je nu ook als voorbeeld geven dat we laaggeschoolde buitenlandse arbeiders hier naartoe trekken, die we hier keihard nodig hebben, om vervolgens te claimen dat ze gemiddeld lager geschoold zijn?

Vraag 5 wordt dan:

5. Wil je zeggen dat bevolkingsgroepen slechter presteren omdat ze slechtere kansen hebben of omdat het slechtere mensen zijn?
Nepalese33 schreef:
19-02-2020 06:59
Wat een typische reactie. Je vraagt een link, dan komt er een link en dan gooi jij het weer op:
over getinte mensen mag je alles zeggen natuurlijk! Vind je dat nou zelf ook niet een beetje sneu?
Daarbij zijn de cijfers over Caribische tienermoeders duidelijk. Maar wat maakt het uit dat het percentage tienermoeders hoger ligt? Er zijn ook veel tienermoeders in de Balkan, dus wat maak jij je druk.
Je hebt een beetje over het intergenerationeel trauma heengelezen begrijp ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven