Nederlandse traditie: Chinezen schofferen

10-02-2020 17:09 926 berichten
Alle reacties Link kopieren
Carnavalsliederen over “stinkchinezen”, scheldpartijen en mishandelingen. Het boreale deel van Nederland laat zich weer van zijn beste kant zien.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ronavirus/
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
16-02-2020 16:35
Ik ben tegen het schofferen van alle mensen. En als ik eerlijk mag zijn, heb ik nooit gemerkt dat Chinezen in Nederland zo enorm geschoffeerd worden.
Nouja, nu heeft een aantal Chinezen laten weten dat dat inderdaad gebeurt. Maakt dat voor jou een verschil?
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
16-02-2020 17:17
Nouja, nu heeft een aantal Chinezen laten weten dat dat inderdaad gebeurt. Maakt dat voor jou een verschil?
Nee. Ik wacht gewoon af tot de volgende uitzending komt. Van Nederlanders die in een Chinese stad wonen en hun ervaringen daarmee.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
S-Meds schreef:
16-02-2020 17:01
wat voor subsidiestroom?
Als een getint iemand of iemand met wie je het niet eens bent geld verdient uit publieke middelen is dat een subsidiestroom, maar bijv hiddinga en die wilders werken keihard voor hun geld.
Het-groepje schreef:
16-02-2020 17:49
Als een getint iemand of iemand met wie je het niet eens bent geld verdient uit publieke middelen is dat een subsidiestroom, maar bijv hiddinga en die wilders werken keihard voor hun geld.
oooooooh
Het-groepje schreef:
16-02-2020 17:49
Als een getint iemand of iemand met wie je het niet eens bent geld verdient uit publieke middelen is dat een subsidiestroom, maar bijv hiddinga en die wilders werken keihard voor hun geld.
maar welke migranten verdienen er dan geld uit publieke middelen? Sylvana zeker?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
16-02-2020 18:11
maar welke migranten verdienen er dan geld uit publieke middelen? Sylvana zeker?
Wat grappig. Werkelijk niemand heeft het hier over jouw stokpaardje Sylvana. Als er in een ander topic maar iets negatiefs over Sylvana gezegd wordt dan hak je daar gelijk op in. Het woord Sylvana is hier gelukkig niet gevallen dus jij brengt het er zelf maar in. Triest!
vrijenblij20220 schreef:
16-02-2020 19:37
Wat grappig. Werkelijk niemand heeft het hier over jouw stokpaardje Sylvana. Als er in een ander topic maar iets negatiefs over Sylvana gezegd wordt dan hak je daar gelijk op in. Het woord Sylvana is hier gelukkig niet gevallen dus jij brengt het er zelf maar in. Triest!
het was een vraag he?
vrijenblij20220 schreef:
16-02-2020 19:37
Wat grappig. Werkelijk niemand heeft het hier over jouw stokpaardje Sylvana. Als er in een ander topic maar iets negatiefs over Sylvana gezegd wordt dan hak je daar gelijk op in. Het woord Sylvana is hier gelukkig niet gevallen dus jij brengt het er zelf maar in. Triest!
het was een vraag he?
S-Meds schreef:
16-02-2020 18:11
maar welke migranten verdienen er dan geld uit publieke middelen? Sylvana zeker?
sommigen ontwikkelden geschiedenprojecten over de slavernij, en er wordt nog steeds schande van gesproken dat ze daarvoor betaald kregen.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
16-02-2020 18:11
maar welke migranten verdienen er dan geld uit publieke middelen? Sylvana zeker?
Sylvana is geen migrant. Zij is Nederlandse.
don't watch the movie, read the book
WildeMimosa schreef:
16-02-2020 21:23
Sylvana is geen migrant. Zij is Nederlandse.

Ik denk dat dat het punt juist is; voor een aantal mensen maakt uit hoe je er uit ziet, niet wat de feiten zijn.
Alle reacties Link kopieren
WildeMimosa schreef:
16-02-2020 21:23
Sylvana is geen migrant. Zij is Nederlandse.
Helemaal niet. Ze verhuisde met haar ouders naar Nederland.
Maar maakt het uit?
Alle reacties Link kopieren
Mouthgard schreef:
16-02-2020 22:00
Helemaal niet. Ze verhuisde met haar ouders naar Nederland.
Ze verhuisde in 1973 met haar ouders naar Nederland, toen ze anderhalf was. Dit was voor de onafhankelijkheid en Surinamers hadden toen de Nederlandse nationaliteit.
don't watch the movie, read the book
Heb je ooit het idee gehad dat dit soort mensen feiten of realiteitszin belangrijk vindt? Het gaat er niet om of iemand geëmigreerd is of niet. Dat bepaald niet hun validiteit als 'Nederlander'. Het gaat er om of ze net zo moeten zijn als 'zij'.
Alle reacties Link kopieren
Toch bijzonder dat er nog 31 pagina's nodig waren om vam "stinkchinezen" uiteindelijkbij sylvana Simons terecht te k komen.

En nu?
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
16-02-2020 22:55
Heb je ooit het idee gehad dat dit soort mensen feiten of realiteitszin belangrijk vindt? Het gaat er niet om of iemand geëmigreerd is of niet. Dat bepaald niet hun validiteit als 'Nederlander'. Het gaat er om of ze net zo moeten zijn als 'zij'.
:-D

Dus als je net iets te dik op een racefiets zit, klaagt over "hunnie van de regerings", komende zomer met de caravan op pad gaat (piepers in de disselbak!) En aanstaande woensdag op een viaduct gaat staan applaudiseren naar voorbijsukkelende boeren op stikstoftrekkers, dán maakt het niet uit dat je eigenlijk, Antilliaanse bent....?
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
16-02-2020 10:21
En voor welke beroepsgroep was lidmaatschap van de NSB dan precies een pre?
Wellicht incasseerder voor louche incassobureau’tjes, portiers voor penoseclubs of kleermakers die vooral zwarte overhemden maakten.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
WildeMimosa schreef:
16-02-2020 22:08
Ze verhuisde in 1973 met haar ouders naar Nederland, toen ze anderhalf was. Dit was voor de onafhankelijkheid en Surinamers hadden toen de Nederlandse nationaliteit.
.

Klopt. Maar ze woonde dus niet in Nederland. En verhuizen is migreren. Dus is ze een immigrant. Waarom zou je dat ontkennen?
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
16-02-2020 21:37
Ik denk dat dat het punt juist is; voor een aantal mensen maakt uit hoe je er uit ziet, niet wat de feiten zijn.
Het punt is dat wanneer je vertrekt naar een ander land, waar jij er anders uitziet dan de inheemse bevolking, en andere wensen en gebruiken hebt, het vrij suf is om te gaan klagen dat de inheemse bevolking dat opvalt en er opmerkingen over maakt.

Je hoeft hier niet te zijn hé.

Zoals Yip terecht aangaf is de financiële onafhankelijkheid van Chinezen iets wat de Nederlanders erg waarderen.
Bij andere migrantengroepen bestaat sterk de indruk dat ze vooral komen om te profiteren. En als dank met hun vingertje gaan wapperen.
Dat gaat er bij veel Nederlanders natuurlijk niet in.
2east schreef:
16-02-2020 23:34
:-D

Dus als je net iets te dik op een racefiets zit, klaagt over "hunnie van de regerings", komende zomer met de caravan op pad gaat (piepers in de disselbak!) En aanstaande woensdag op een viaduct gaat staan applaudiseren naar voorbijsukkelende boeren op stikstoftrekkers, dán maakt het niet uit dat je eigenlijk, Antilliaanse bent....?

Inderdaad dat maakt dan sowieso niet uit nee.

Het punt is dat je het verschil helemaal niet ziet. Je weet niet hoe lang iemand al in Nederland woont, hoe vernederlandst iemand is of wat überhaupt de herkomst is. Je weet niet of iemand met een donkere huidskleur al generaties lang hier woont of dat iemand met een lichte huidskleur pas net hier is.
Mouthgard schreef:
18-02-2020 05:23
Het punt is dat wanneer je vertrekt naar een ander land, waar jij er anders uitziet dan de inheemse bevolking, en andere wensen en gebruiken hebt, het vrij suf is om te gaan klagen dat de inheemse bevolking dat opvalt en er opmerkingen over maakt.

Je hoeft hier niet te zijn hé.

Zoals Yip terecht aangaf is de financiële onafhankelijkheid van Chinezen iets wat de Nederlanders erg waarderen.
Bij andere migrantengroepen bestaat sterk de indruk dat ze vooral komen om te profiteren. En als dank met hun vingertje gaan wapperen.
Dat gaat er bij veel Nederlanders natuurlijk niet in.

Het punt is dus inderdaad dat het jou uitmaakt hoe afwijkend iemand is ten opzichte van jouw standaard (=jezelf).

Jij ziet mensen met een Aziatisch uiterlijk als 'Chinezen' waar je 'nog het minste last van hebt' en niet als Nederlanders. Jij vindt dat jij op basis van jouw definitie van 'Nederlander-zijn' het recht hebt om te mogen zeggen 'zij hoeven hier niet te zijn'. En je verdeelt Nederland daarmee in 'jouw soort' met vestigingsrecht en de 'andere soorten' die vallen onder jouw gedoogbeleid.
anoniem_393485 wijzigde dit bericht op 18-02-2020 09:49
0.39% gewijzigd
Mouthgard schreef:
18-02-2020 05:10
.

Klopt. Maar ze woonde dus niet in Nederland. En verhuizen is migreren. Dus is ze een immigrant. Waarom zou je dat ontkennen?
Ze verhuisde binnen het Nederlands koninkrijk, dus ze was geen migrant. Tenzij je iemand die bijvoorbeeld verhuist van Limburg naar Groningen ook een migrant zou noemen, want dan gebruik je een wat bredere definitie.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier graag de kenmerken van de inheemse bevolking terug Mouthgard.

Kun je ons helpen aan de definitie?
Alle reacties Link kopieren
Mouthgard schreef:
18-02-2020 05:10
.

Klopt. Maar ze woonde dus niet in Nederland. En verhuizen is migreren. Dus is ze een immigrant. Waarom zou je dat ontkennen?

Ik ben dus een migrant, volgens jouw definitie.
Ook ik zou dat weleens willen weten, wat jij verstaat onder 'inheemse bevolking'.
Spreek vooral niet met meel in de mond.
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven