NIet vaccineren? Dan ook geen kinderbijslag.

06-08-2018 22:43 1062 berichten
De mazelen rukken op en ouders die het beter weten dan de WHO en de RIVM ook. Na de biblebelt zijn het nu de bakfietsmoeders die hun kinderen niet willen vaccineren want ze hebben op facebook gelezen dat dat levensgevaarlijk is. Tegen zoveel domheid zijn geen argumenten bestand. Daarom dus een hardere aanpak. Wat vinden jullie?

https://www.parool.nl/binnenland/-minde ... ~a4602538/
Er zit al iets in de mallenmolen blijkbaar :http://www.me-to-we.nl/nederlandse-over ... anaf-2020/

Ouders die ondanks de verplichting vaccinaties weigeren zal een boete van 1500 euro worden opgelegd en worden gemeld bij het AMK. Ook worden zij verplicht bij kinderopvang en scholen te vermelden dat hun kind niet is ingeënt, informatie die ook door andere ouders vrij opgevraagd kan worden. Tegenstanders van de maatregel hebben zich al beroept op het recht van privacy en lichamelijke onschendbaarheid. Volgens hen zou het verplichten van vaccineren in strijd zijn met de mensenrechten zoals die wettelijk zijn vastgelegd in de Grondwet. Het ministerie van VWS betoogt echter dat hiervan geen sprake is, aangezien de Nederlandse staat de plicht heeft haar burgers te beschermen tegen potentiële humanitaire rampen, waarvan naar alle waarschijnlijkheid sprake zal zijn als dergelijke ziektes in alle hevigheid terugkeren. Want, zoals viroloog Johan Prik van de afdeling biomedische wetenschappen van de Vrije Universiteit in Amsterdam ook zegt: “Ouders van nu hebben dergelijke virus-uitbraken nooit meegemaakt, het lijkt dus een ver van hun bed show. Maar dat wil niet zeggen dat ze zich nooit meer kunnen voordoen. Als we niet oppassen zijn we straks weer terug bij af. De gevolgen daarvan moeten we zeker niet onderschatten.”

Het wetsvoorstel moet nog door de Eerste Kamer, maar de verwachting is dat het ook daar zal worden aangenomen. De regering hoopt daarover deze zomer officieel uitsluitsel te kunnen geven

------

Maar ik heb er wel mijn twijfels bij bij dit bericht omdat dit de enige bron is die het erover heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen beter en korten op kinderbijslag ( of geen ) en korten ( of geen ) op bijdrage / aftrek kinderopvang. En gaat kind niet naar opvang, dan een boete.
Principes vliegen de deur uit als het te veel kost.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Kunstenkitsch schreef:
06-08-2018 23:38
Blijkbaar wel, getuige al die ontzettend slimme mensen die sites als Kritisch Prikken serieus nemen en nog steeds geloven dat je van vaccineren autisme krijgt. (yep. Ik ken ze)

Een mr.titel voor je naam maakt je niet automatisch slimmer dan een arts.
Het is toch al jaren de discussie of we antroposofen als slimme mensen moeten zien?
blijfgewoonbianca schreef:
06-08-2018 23:58
Dit was het plan :




http://www.me-to-we.nl/nederlandse-over ... anaf-2020/


1500 euro is peanuts.
Vaccineren wordt helemaal niet verplicht vanaf 2020.

Zie hier: https://www.rijksoverheid.nl/binaries/r ... plicht.pdf
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
06-08-2018 23:39
Whatje zal het wel kuddegedrag vinden.
En daar doet zij, als kritische ouder niet aan mee.
Pardon? Handig hoor om mij woorden in de mond te leggen, dat doe je op dit forum wel vaker is mij opgevallen.

Maar ik heb gedaan wat ik juist vond voor mijn kinderen. Wat een ander ervan vind zal mij aan mijn reet roesten en ik laat iedereen in hun waarde. Mijn oudste en middelste zijn inmiddels helemaal op schema ondertussen en mijn jongste moet eind van deze maand nog een prik en dan loopt hij gelijk met het schema. Ik vind vaccineren erg belangrijk alleen heb ik een andere keuze dan de meeste mensen gemaakt en dat kan en mag in Nederland gewoon.

En ja de kinderartsen hebben het bij het RIVM gemeld en die waren zeer betrokken en namen het erg serieus op. Ik heb geen enkel moment het gevoel gekregen dat ze mij of de artsen afgewimpeld hebben. En ja de artsen zagen de relatie tot de vaccinaties ook, elke vorm van medicatie kan ernstige bijwerkingen hebben en mijn kinderen hebben daarmee te maken gehad. Ik ben benieuwd hoe andere ouders hadden gereageerd als hun kind halfdood op de IC ligt een aantal uur na een vaccinatie en waarvan de artsen zeggen dat het ernstige bijwerkingen ervan waren. Hadden die ouders dan een paar weken later toch weer die vaccinatie gehaald? Ik heb dat niet gedaan en dat maakt mij geen kritische ouder en ik noem anderen ook geen schapen maar ik doe waarvan ik denk dat het nou eenmaal het beste is voor mijn kinderen en die beslissing heeft goed uitgepakt.
Sophiever schreef:
07-08-2018 00:02
Er zit al iets in de mallenmolen blijkbaar :http://www.me-to-we.nl/nederlandse-over ... anaf-2020/

Ouders die ondanks de verplichting vaccinaties weigeren zal een boete van 1500 euro worden opgelegd en worden gemeld bij het AMK. Ook worden zij verplicht bij kinderopvang en scholen te vermelden dat hun kind niet is ingeënt, informatie die ook door andere ouders vrij opgevraagd kan worden. Tegenstanders van de maatregel hebben zich al beroept op het recht van privacy en lichamelijke onschendbaarheid. Volgens hen zou het verplichten van vaccineren in strijd zijn met de mensenrechten zoals die wettelijk zijn vastgelegd in de Grondwet. Het ministerie van VWS betoogt echter dat hiervan geen sprake is, aangezien de Nederlandse staat de plicht heeft haar burgers te beschermen tegen potentiële humanitaire rampen, waarvan naar alle waarschijnlijkheid sprake zal zijn als dergelijke ziektes in alle hevigheid terugkeren. Want, zoals viroloog Johan Prik van de afdeling biomedische wetenschappen van de Vrije Universiteit in Amsterdam ook zegt: “Ouders van nu hebben dergelijke virus-uitbraken nooit meegemaakt, het lijkt dus een ver van hun bed show. Maar dat wil niet zeggen dat ze zich nooit meer kunnen voordoen. Als we niet oppassen zijn we straks weer terug bij af. De gevolgen daarvan moeten we zeker niet onderschatten.”

Het wetsvoorstel moet nog door de Eerste Kamer, maar de verwachting is dat het ook daar zal worden aangenomen. De regering hoopt daarover deze zomer officieel uitsluitsel te kunnen geven

------

Maar ik heb er wel mijn twijfels bij bij dit bericht omdat dit de enige bron is die het erover heeft.
Dit ene woord zegt al erg veel over de betrouwbaarheid van dit bericht.
blijfgewoonbianca schreef:
07-08-2018 00:04
En gaat kind niet naar opvang, dan een boete.
Principes vliegen de deur uit als het te veel kost.
Nee dat is een belachelijk plan, een kinderopvang is een noodzakelijk goed en die vrijheid moet blijven. Het verplicht doorgeven en bekend maken op een kinderopvang dat een (en welk) kind niet ingeent is zou verplicht moeten worden. En dat kinderopvang een niet geent kind mag weigeren lijkt me een beter plan. Want daar zijn die ouders niet van gediend. Ze willen graag anoniem een risico zijn voor andere baby's en kinderen die nog niet ingeent mogen worden. ( Ik vind dat eerder op een psychopatische gedachtengang lijken maar soit)

En geen kinderbijslag lijkt me ook een prima maatregel.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
07-08-2018 00:02
Er zit al iets in de mallenmolen blijkbaar :http://www.me-to-we.nl/nederlandse-over ... anaf-2020/

Ouders die ondanks de verplichting vaccinaties weigeren zal een boete van 1500 euro worden opgelegd en worden gemeld bij het AMK. Ook worden zij verplicht bij kinderopvang en scholen te vermelden dat hun kind niet is ingeënt, informatie die ook door andere ouders vrij opgevraagd kan worden. Tegenstanders van de maatregel hebben zich al beroept op het recht van privacy en lichamelijke onschendbaarheid. Volgens hen zou het verplichten van vaccineren in strijd zijn met de mensenrechten zoals die wettelijk zijn vastgelegd in de Grondwet. Het ministerie van VWS betoogt echter dat hiervan geen sprake is, aangezien de Nederlandse staat de plicht heeft haar burgers te beschermen tegen potentiële humanitaire rampen, waarvan naar alle waarschijnlijkheid sprake zal zijn als dergelijke ziektes in alle hevigheid terugkeren. Want, zoals viroloog Johan Prik van de afdeling biomedische wetenschappen van de Vrije Universiteit in Amsterdam ook zegt: “Ouders van nu hebben dergelijke virus-uitbraken nooit meegemaakt, het lijkt dus een ver van hun bed show. Maar dat wil niet zeggen dat ze zich nooit meer kunnen voordoen. Als we niet oppassen zijn we straks weer terug bij af. De gevolgen daarvan moeten we zeker niet onderschatten.”

Het wetsvoorstel moet nog door de Eerste Kamer, maar de verwachting is dat het ook daar zal worden aangenomen. De regering hoopt daarover deze zomer officieel uitsluitsel te kunnen geven

------

Maar ik heb er wel mijn twijfels bij bij dit bericht omdat dit de enige bron is die het erover heeft.
Me to we heeft wel vaker vreemde berichten zonder enige bron of verificatie. Dus die site zou ik niet vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
07-08-2018 00:12
Nee dat is een belachelijk plan, een kinderopvang is een noodzakelijk goed en die vrijheid moet blijven. Het verplicht doorgeven en bekend maken op een kinderopvang dat een (en welk) kind niet ingeent is zou verplicht moeten worden. En dat kinderopvang een niet geent kind mag weigeren lijkt me een beter plan. Want daar zijn die ouders niet van gediend. Ze willen graag anoniem een risico zijn voor andere baby's en kinderen die nog niet ingeent mogen worden. ( Ik vind dat eerder op een psychopatische gedachtengang lijken maar soit)

En geen kinderbijslag lijkt me ook een prima maatregel.
Hoezo is kinderopvang noodzakelijk? Ik vind dat als je principes hebt dat je daar niet anderen mee lastig moet vallen en dus zorgen dat je zelf thuis bent bij je kind. Kinderopvang is geen recht.
Sophiever schreef:
07-08-2018 00:02
Er zit al iets in de mallenmolen blijkbaar :http://www.me-to-we.nl/nederlandse-over ... anaf-2020/

Ouders die ondanks de verplichting vaccinaties weigeren zal een boete van 1500 euro worden opgelegd en worden gemeld bij het AMK. Ook worden zij verplicht bij kinderopvang en scholen te vermelden dat hun kind niet is ingeënt, informatie die ook door andere ouders vrij opgevraagd kan worden. Tegenstanders van de maatregel hebben zich al beroept op het recht van privacy en lichamelijke onschendbaarheid. Volgens hen zou het verplichten van vaccineren in strijd zijn met de mensenrechten zoals die wettelijk zijn vastgelegd in de Grondwet. Het ministerie van VWS betoogt echter dat hiervan geen sprake is, aangezien de Nederlandse staat de plicht heeft haar burgers te beschermen tegen potentiële humanitaire rampen, waarvan naar alle waarschijnlijkheid sprake zal zijn als dergelijke ziektes in alle hevigheid terugkeren. Want, zoals viroloog Johan Prik van de afdeling biomedische wetenschappen van de Vrije Universiteit in Amsterdam ook zegt: “Ouders van nu hebben dergelijke virus-uitbraken nooit meegemaakt, het lijkt dus een ver van hun bed show. Maar dat wil niet zeggen dat ze zich nooit meer kunnen voordoen. Als we niet oppassen zijn we straks weer terug bij af. De gevolgen daarvan moeten we zeker niet onderschatten.”

Het wetsvoorstel moet nog door de Eerste Kamer, maar de verwachting is dat het ook daar zal worden aangenomen. De regering hoopt daarover deze zomer officieel uitsluitsel te kunnen geven

------

Maar ik heb er wel mijn twijfels bij bij dit bericht omdat dit de enige bron is die het erover heeft.
klopt niet
Alle reacties Link kopieren
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b11ce253/

Ook een goede oplossing : maak vaccineren verplicht voor de opvang .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
06-08-2018 23:46
https://www.oudersvannu.nl/baby/gezondh ... erwachten/

Wel gemeld toch, hoop ik, die bijzondere bijwerkingen ?
dat moet een landelijk bekende medische casus zijn, zo op te vragen bij pubmed. twee keer een kind die zo exteem ziek worden direct na vaccinatie, dat is natuurlijk geregistreerd
Whatsinaname1988 schreef:
07-08-2018 00:14
Hoezo is kinderopvang noodzakelijk? Ik vind dat als je principes hebt dat je daar niet anderen mee lastig moet vallen en dus zorgen dat je zelf thuis bent bij je kind. Kinderopvang is geen recht.
Een kind heeft altijd recht op verzorging, ook als ouders moeten werken.
blijfgewoonbianca schreef:
07-08-2018 00:20
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b11ce253/

Ook een goede oplossing : maak vaccineren verplicht voor de opvang .
Ik vind dat een prima oplossing. Dan blijft het de probleem van de ouders dat ze hun kinderen niet belangrijk genoeg vinden om te beschermen tegen enge ziektes en zadelen ze er niet iemand anders mee op.
blijfgewoonbianca schreef:
07-08-2018 00:20
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b11ce253/

Ook een goede oplossing : maak vaccineren verplicht voor de opvang .
ja. geldt ook voor het asiel en dierenpension en als het om hondjes gaat dan vinden we dat heel vanzelfsprekend
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
07-08-2018 00:20
Een kind heeft altijd recht op verzorging, ook als ouders moeten werken.
Infuusje op de slaapkamer en een heule grote luier. .
Recht op de creche : moet niet gekker worden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
07-08-2018 00:12
Nee dat is een belachelijk plan, een kinderopvang is een noodzakelijk goed en die vrijheid moet blijven. Het verplicht doorgeven en bekend maken op een kinderopvang dat een (en welk) kind niet ingeent is zou verplicht moeten worden. En dat kinderopvang een niet geent kind mag weigeren lijkt me een beter plan. Want daar zijn die ouders niet van gediend. Ze willen graag anoniem een risico zijn voor andere baby's en kinderen die nog niet ingeent mogen worden. ( Ik vind dat eerder op een psychopatische gedachtengang lijken maar soit)

En geen kinderbijslag lijkt me ook een prima maatregel.
En dan kunnen steeds alle nog niet geente baby’s een nieuwe opvang zoeken zodra er een kind van een aluminiumhoedjesstel Komt ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
07-08-2018 00:23
Infuusje op de slaapkamer en een heule grote luier. .
Recht op de creche : moet niet gekker worden.
Recht op de mogelijkheid en niet een verplichting was mijn punt.
blijfgewoonbianca schreef:
07-08-2018 00:23
Infuusje op de slaapkamer en een heule grote luier. .
Recht op de creche : moet niet gekker worden.
recht op kinderopvang. ja hoor, dat is er. Er is een hele wet kinderopvang en de overheid betaald ook mee dmv KOT
blijfgewoonbianca schreef:
07-08-2018 00:25
En dan kunnen steeds alle nog niet geente baby’s een nieuwe opvang zoeken zodra er een kind van een aluminiumhoedjesstel Komt ?
Net als nu ja.
Alle reacties Link kopieren
Vrienden van mij vertelden dat de opvang in Zwitserland én de basisschool (ze werken en wonwn er nu 1 jaar) vaccineren verplicht stelt. Reden? Internationale school, kindjes van over de hele wereld, reizende ouders en uberhaupt verkleinen kans ziektes te verspreiden binnen Zwitserland.

Daarnaast vraag ik me af of die ouders beseffen dat ze de hele maatschappij blootstellen aan dat niet gevaccineerde kind. Lekker (kink)hoesten naast oma in de tram. Oma is oud, minder weerstand en mogelijk nooit ingeent dus voila probleem. En babys die nog te jong zijn voor vaccinatie lekker blootstellen. Om nog maar niet te spreken over zorginstellingen en ziekenhuizen waar mensen met een verzwakte weerstand zijn terwijl jij daar met je niet gevaccineerde kind lekker op bezoek gaat.

Het is ronduit egoistisch.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
07-08-2018 00:26
Recht op de mogelijkheid en niet een verplichting was mijn punt.
Een verplichting van wat : opvang ?

Ik bedoelde : geen bijdrage voor de kinderopvang en ouders die geen gebruik maken van de opvang een boete geven zodat ook zij het voelen in hun portemonnee.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
07-08-2018 00:20
Een kind heeft altijd recht op verzorging, ook als ouders moeten werken.
Ja en de ouders zijn verantwoordelijk voor de verzorging van hun kinderen tot ze die verantwoordelijkheid aan iemand anders overdragen. Maar die verantwoordelijk overdragen is echt geen recht. En niemand moet werken dat is niet verplicht. Handiger om het wel te doen natuurlijk maar het moet niet en opvang is echt geen recht, dat zou lekker makkelijk zijn. Even geen zin in je kind? Dan je recht opeisen en hoppa naar de opvang brengen. Zo werkt het niet.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
07-08-2018 00:27
Net als nu ja.
Belachelijk vind ik dat.

Zouden die ouders hun niet geente grut niet fijn in 1 opvang kunnen stoppen. Durven ze vast niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maar waar eindigt dit, als die antivaccers al panisch worden van een vaccinatie (zo’n beetje de best longitudinaal onderzocht en gedocumenteerde medische behandeling wereldwijd) wat gaat er dan gebeuren als hun kindertjes veel gevaarlijkere medicijnen zoals anti biotica of, godverhoedehet, een operatie nodig hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven