Nieuwe foto’s koninklijk gezin

26-04-2018 14:39 3070 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Laatst ook een topic geopend met foto’s van Maxima en de 3 dochters. Nu zag ik nieuwe foto’s voorbijkomen en ik ben toch weer trots op ons koninklijk gezin :)

Ze kosten klauwen vol geld, maar dan hebben we wel wat :cheer:

En nu probeer ik het linkje te plakken

https://www.koninklijkhuis.nl/foto-en-v ... os/actueel
claudia2010 wijzigde dit bericht op 26-04-2018 15:36
14.24% gewijzigd
Zwartgroen schreef:
11-06-2021 17:25
Hoe weet je dat?
Ik ga niet in teveel details treden. Iets met tegelijkertijd studeren.
Alle reacties Link kopieren Quote
-Livia- schreef:
11-06-2021 17:19
Jij gebruikt het woord "dom". Ik niet. En ja, haar vader had echt nooit cum laude kunnen slagen. Sterker, in een "gewoon" gezin - zonder de vele particuliere bijlessen - had hij geen vwo kunnen doen.

Dat maakt hem niet dom. Dat maakt zijn dochter wel intelligenter. En haar eerste zelfstandige keuze is ook duidelijker slimmer dan flink wat van zijn keuzes.
Hoe weet je dat trouwens zo stellig? Inside information, inzage in de testuitslagen?

Edit: mosterd
turtlerain wijzigde dit bericht op 11-06-2021 17:31
1.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
nimbus schreef:
11-06-2021 17:14
Hij is gewoon niet dom, het is niet alsof die school in Wales gewoon iedereen toelaat. Daar zijn ook gewoon eisen voor.
Ja, die school in Wales heeft hele strenge eisen. Namelijk dat je het absurd hoge schoolgeld kunt betalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Turtlerain schreef:
11-06-2021 17:30
Hoe weet je dat trouwens zo stellig? Inside information, inzage in de testuitslagen?
Dat is echt wel breed bekend. Op ten Bosch kwamen iedere middag minstens twee bijles leraren, alleen voor WA.
Zijn broers hadden namelijk geen moeite met school.
Later op de Uni heeft hij ook zijn hele studie heel veel ondersteuning gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
jo12345 schreef:
11-06-2021 17:33
Dat is echt wel breed bekend. Op ten Bosch kwamen iedere middag minstens twee bijles leraren, alleen voor WA.
Zijn broers hadden namelijk geen moeite met school.
Later op de Uni heeft hij ook zijn hele studie heel veel ondersteuning gehad.
Oh ok, wel sneu voor hem dat het zo breed is uitgemeten dan. Dit blijft hem altijd achtervolgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
In_Tenebris schreef:
11-06-2021 17:22
Een jaar hoeren en sloeren achtervolgt haar de rest van het leven, geen goed idee.
Oké correctie: ik wens haar een jaar hoeren en sloeren in alle anonimiteit.
Ik weet dat dat hoogstwaarschijnlijk nooit zal lukken, maar het zou fijn voor haar zijn om in elk geval één jaar van haar 'glazen huis'-leven onbezonnen uit de band te kunnen springen, zoals al haar leeftijdgenoten.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Turtlerain schreef:
11-06-2021 17:35
Oh ok, wel sneu voor hem dat het zo breed is uitgemeten dan. Dit blijft hem altijd achtervolgen.

Ja, hij heeft er enorm veel last van gehad. Nu is hij koning, heeft een intelligente vrouw en drie schitterende dochters. Guttegut, wat blijft die bijles hem achtervolgen.
Turtlerain schreef:
11-06-2021 17:35
Oh ok, wel sneu voor hem dat het zo breed is uitgemeten dan. Dit blijft hem altijd achtervolgen.
Waarom? Het is toch geen schande dat de een harder moet werken dan de ander?
Alle reacties Link kopieren Quote
nimbus schreef:
11-06-2021 16:51
Het is de eerste drie jaar twee vakken extra tov atheneum. Als je van te voren weet dat vwo alleen haalbaar is met veel bijles, dan kies je daar gewoon niet voor.
Bedankt voor de uitleg!
Ik loop 30 jaar achter..... o_o
Alle reacties Link kopieren Quote
Turtlerain schreef:
11-06-2021 17:35
Oh ok, wel sneu voor hem dat het zo breed is uitgemeten dan. Dit blijft hem altijd achtervolgen.
Nou ja, valt wel mee hoor. Ik wist het bijvoorbeeld helemaal niet.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
tonkje schreef:
11-06-2021 18:55
Nou ja, valt wel mee hoor. Ik wist het bijvoorbeeld helemaal niet.
Het kan ook net zo goed niet waar zijn. Ik heb er nergens echt bronnen voor gevonden. Bovendien zal hij zijn twee jaar in Wales gewoon zelf hebben moeten doen. Die school staat gewoon goed bekend, dat zou niet zo zijn als ze daar hun diploma's zouden weggeven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tiana_76 schreef:
11-06-2021 18:11
Waarom? Het is toch geen schande dat de een harder moet werken dan de ander?
Nee, zeker niet. Maar je hoort best vaak in allerlei variaties dat de koning niet zo snugger zou zijn dus dat kleeft ergens wel aan hem.
Alle reacties Link kopieren Quote
ChagrijnigPrinsesje schreef:
11-06-2021 15:33
Wat een mooi handschrift heeft ze.
Ja, vond ik ook al zo mooi inderdaad! Heel apart.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoorde dat Amalia oa. naar Argentinie gaat. Dat lijkt me leuk voor haar, het is het land van haar moeder en misschien kan ze dan ook eens wat meer tijd doorbrengen met haar familie daar. Ze zullen elkaar wel regelmatig zien, maar ik wens haar wat quality time met de Argentijnse familie.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Turtlerain schreef:
11-06-2021 19:03
Nee, zeker niet. Maar je hoort best vaak in allerlei variaties dat de koning niet zo snugger zou zijn dus dat kleeft ergens wel aan hem.
Ik hoor dat dus echt nooit.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.ditjesendatjes.nl/ook-brits ... an-amalia/

De Britse krant The Guardian merkt op dat Amalia de eerste Oranje is in de geschiedenis die afziet van de toelage. De krant verwijst ook naar een studie uit 2012 van een Gentse professor waaruit blijkt dat het Koninklijk Huis in Nederland de royals in het Verenigd Koninkrijk zijn gepaseerd als het duurste vorstenhuis van Europa.

In dat jaar kostte de koninklijke familie jaarlijks 39,4 miljoen euro per jaar. De begroting van de koning over 2021 is volgens de website van het Koninklijk Huis 45,7 miljoen.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ooit ergens gelezen of gehoord dat WA veel hulp heeft gehad bij zijn scriptie en dat het ding inderdaad achter slot en grendel ligt.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.ad.nl/home/dat-is-een-mooi- ... ~ac8993c7/

Een publiciteitsstunt, kun je zeggen. De koninklijke familie heeft sterk aan populariteit ingeboet sinds ze midden in corona tijd, toen het advies was thuis te blijven, voor een vakantie naar Griekenland vertrok. Een speedboot van meer dan een miljoen die de koning aanschafte deed ook geen goed. Terwijl het succes van de functie toch afhangt van het gezag dat de bevolking aan de persoon toekent. Amalia had een voorbeeld in België. En ze zal haar briefje ook heus niet op haar zolderkamertje hebben geschreven zonder het er met iemand over gehad te hebben.

Maar ze deed het toch maar. En ze hoefde het niet te doen. Het is niet háár keuze om troonopvolger te zijn. Het is niet háár beslissing geweest - maar die van de Tweede Kamer - om een vorst-in-wording zo’n bizar hoog bedrag toe te kennen. Het geld had haar financieel onafhankelijk gemaakt, nu moet ze haar hand ophouden bij haar ouders. Chapeau Amalia! Misschien laat dit zien wat voor koningin ze zal worden, met een scherpe maatschappelijke antenne. Maar zeker is alvast dat ze een mooi voorbeeld geeft. Er zijn Nederlanders op schimmiger manieren aan geld gekomen het afgelopen coronajaar. Zij kunnen zich door deze jonge vrouw laten inspireren.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://speld.nl/2021/06/11/amalia-wil- ... -doorgaat/

Even als grapje tussendoor: de Speld.

Amalia komt terug op haar besluit om geen toelage te ontvangen. Ze heeft Rutte geschreven dat ze bij nader inzien toch 1.6 miljoen euro nodig heeft om naar alle festivals te gaan.

“Lowlands, Pleinvrees, De Zon, Loveland, Strafwerk, Lowlands, Defqon, Paperclip Festival, Tomorrowland, Lowlands…Het gaat bij nader inzien toch best een dure zomer worden” schrijft Amalia aan de premier. “Het is niet alleen de entreekosten hè, maar ook muntjes, kluisjes, ijsjes. Die foodtrucks zijn duur man. En het past ook niet heel erg bij een prinses om elke dag patat te halen.”
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
11-06-2021 16:12
Ja ze gaat een gap-year doen toch? Ik hoop voor haar naar het buitenland, dan kan ze nog een beetje anoniem over straat.
Ja natuurlijk gaat ze naar het buitenland. Waar anders naar toe. Ze heeft het toch over reizen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miskotto schreef:
10-06-2021 19:45
Heel bijzonder dat er alleen maar slimme mensen in ons koningshuis zitten. Niemand doet VMBO , niemand blijft zitten, en ze hebben doorgaans een titel.

Wat een toeval allemaal.
Dat vind ik ook echt heel frappant. Maar het is natuurlijk ook afhankelijk van meerdere factoren.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.ad.nl/binnenland/rutte-wees ... ~a885e120/

Dit, dus.

We hebben een kroonprinses die in ieder geval open staat voor de ontwikkelingen in onze maatschappij. Die oog heeft voor de maatschappelijke ongelijkheid die er is, ook al is die niet makkelijk op te lossen.
Laten we deze stap vooral toejuichen.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat (bijna) iedereen in het koningshuis naar het vwo en de universiteit gaat is natuurlijk niet geheel toevallig. Ze hebben een gehele familie die dat ook heeft gedaan (en dus kan qua intelligentie). Dus deels genen (allen zijn getrouwd met partners met deze achtergrond) en deels de norm die vanaf jonge leeftijd bekend is. Iedereen doet dat en het wordt van je verwacht. Zeker een troonopvolger kan natuurlijk niet met vmbo aankomen. Daarnaast groeien ze natuurlijk op in een situatie waarin ze maximaal gestimuleerd worden (aandacht voor sport, cultuur, meerdere talen spreken, veel reizen etc). En als het dan nog niet lukt onbeperkte inzet van privé ondersteuning of een aparte particuliere school.

Van Amalia is wel bekend dat ze erg slim is. Zo komt ze ook over. En volgens mij heeft ze op de basisschool al een klas overgeslagen. Daarnaast is gymnasium ook het maximaal haalbare qua niveau en spreekt ze vloeiend 3 talen.

Dat afzien van die toelage is erg slim. De familie is schatrijk en kan dit prima zelf betalen. Daarnaast geeft het haar veel meer vrijheid, minder verplichtingen (om publieke activiteiten te ondernemen want we betalen haar toch) en kan ze hopelijk in alle rust zichzelf en de wereld ontdekken. In België hebben ze dat ook gedaan. Daarnaast is het positief voor haar imago. Ik hoop dat ze een mooie tijd heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Op de school van Amalia (en de andere dames) wordt zelfs Duits al in de brugklas gegeven. Het is echt een pittige school! (Maar in tegenstelling tot veel andere middelbare scholen, duurde het hier wel lang voordat het online onderwijs goed en wel was opgestart....)

En ik geloof wel dat het haar eigen keuze is, en niet is ingegeven door een PR-gebeuren. Ze heeft (denk ik dan he) gewoon geen zin in gezeik. En dat snap ik best. Ik geloof niet dat ze nu alsnog op een houtje moet bijten, of bij de Mac moet gaan bijbeunen....

Overigens was dat werken op het terras volgens mij een dame die heel erg op haar leek, toch? Of is ze toen heel snel weer gestopt toen ze was "ontdekt"?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik begreep altijd dat Juliana niet zo'n heel intelligente vrouw was. Maar weet even niet meer waar ik dat hoorde en of het waar is, geen idee.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven