Nieuwe ontwikkelingen in de zaak Madeleine McCann deel 2

16-06-2020 19:56 2679 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zou het dan eindelijk opgelost worden?
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/du ... ~aae8cd5b/

Was het de Duitser met de camper? Wie was de mysterieuze man die 's middags rond appartement 5a sloop? Wat was de rol van de paus? Waarom zijn de telefoongegevens gewist? Hoe betrouwbaar zijn de snifferdogs en wat is de rol van de ouders?

Omdat de politie er niet uit komt nemen wij hier op VIVA onze verantwoordelijkheid en speuren verder.

Blijf meeschrijven dan heb je altijd een alibi ;)

Linkje naar vorige deel
actueel/heropend-maddie-mccann/list_messages/463385
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-06-2020 09:17
Reden: Juiste link toegevoegd
8.14% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ben ik geheel met je eens, Claire, als je met vrienden gaat verwacht je ook wel gezamenlijke uitstapjes. Ze waren met 8 volwassenen en dus kinderaanhang. Je hoeft echt niet elke dag met een man/vrouw/kind of 20 op pad, maar ik kan mij zo voorstellen dat je wel als 'paartjes' dingen onderneemt. Dus bijv. dat twee stellen naar het strand gaan met de kinderen. Of de vrouwen gaan shoppen. De mannen gaan golfen of iets stoers doen. Kerkje of kasteeltje bezoeken. Het is heel raar dat 1 stel zich dan enorm afzondert.

Aan de andere kant, als die drie andere stellen er vanaf weten, dan houden ze dus echt al zo'n 20 jaar hun mond.
Dat is uitzonderlijk.
Dan willen er dus 6 mensen, en nog wat anderen wo. die creche-dame, niet praten. En ook: dan heeft niemand van die club het ooit aan iemand anders verteld.
Dat vind ik ook opvallend. Dat die crechedame even als voorbeeld het nou nog nooit heeft verteld aan een partner, vriendin, moeder oid.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Ik begrijp je, voor mij zou het juist gemakkelijker zijn om mijn mond te houden na al die jaren. In het begin zou ik bloednerveus zijn. Een wellicht is er met veel geld geschoven, werd er druk uitgeoefend door mensen met macht. Bedreigd. Je weet het niet. Als vriend kom je nooit meer aan de bak, als creche-dame ben je doodsbang. Wellicht heeft iedereen een reden om niets te zeggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik geloof er geen reet van dat iedereen 20 jaar lang zijn mond gaat houden hierover. Met 2 man die er vanaf weten oké, maar niet met zoveel. Dan had iemand al lang zijn/haar mond een keer voorbij gepraat of een schuldgevoel gekregen. Zeker met alle aandacht die er voor is. Die mensen zijn allemaal geen doorgewinterde criminelen die het gewend zijn om zoiets groots geheim te houden. En makkelijk praten dat het voor jou juist makkelijker zou zijn om je mond te houden na zoveel jaren. Je zit niet in zo’n situatie, dus je hebt geen idee hoe je zelf zou handelen dan natuurlijk :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
03-08-2022 08:17
Ik geloof er geen reet van dat iedereen 20 jaar lang zijn mond gaat houden hierover. Met 2 man die er vanaf weten oké, maar niet met zoveel. Dan had iemand al lang zijn/haar mond een keer voorbij gepraat of een schuldgevoel gekregen. Zeker met alle aandacht die er voor is. Die mensen zijn allemaal geen doorgewinterde criminelen die het gewend zijn om zoiets groots geheim te houden. En makkelijk praten dat het voor jou juist makkelijker zou zijn om je mond te houden na zoveel jaren. Je zit niet in zo’n situatie, dus je hebt geen idee hoe je zelf zou handelen dan natuurlijk :)
Helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zou gaan om een man of 10 in totaal als we even naar de groep betrokkenen kijken in Praia da Luz.
Dat lijkt me al heel moeilijk om je mond te houden, zelfs onder dwang, zelfs met druk van geld.
Uiteindelijk wordt zo'n groep toch groter, iemand gaat toch praten.... en dan weten steeds meer mensen het.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooit een film gezien uit Amerika, gebaseerd op een echt gebeurd verhaal.

Typisch Amerikaans gezin ontfermt zich ook over een vriendinnetje van de dochter des huizes. Gezin is redelijk welgesteld, vriendinnetje is arm, komt uit gebroken gezin etc.
Het vriendinnetje wringt zich naar binnen, maakt zich een soort tweede dochter en brengt uiteindelijk de dochter om, samen met 2 vriendinnen.
Na de dood kruipt het vriendinnetje nog meer het gezin binnen als de verloren dochter.

De vriendinnen die meededen gaan studeren buiten het stadje of dorpje. Op enig moment komt toch eentje terug, die kan zich niet meer stilhouden, haar geweten knaagt aan haar.
Ik denk dat dat ook hier op enig moment zou zijn gebeurd als de ouders schuldig waren.

De ouders hebben de pech dat ze op de een of andere manier niet alleen de sympathie niet mee hebben maar ook dat er zoveel onduidelijkheden van hun kant zijn gekomen. Dat tezamen maakt dat mensen hun twijfels hebben bij dit stel, gok ik.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Irregular_Choice schreef:
03-08-2022 08:17
Ik geloof er geen reet van dat iedereen 20 jaar lang zijn mond gaat houden hierover. Met 2 man die er vanaf weten oké, maar niet met zoveel. Dan had iemand al lang zijn/haar mond een keer voorbij gepraat of een schuldgevoel gekregen. Zeker met alle aandacht die er voor is. Die mensen zijn allemaal geen doorgewinterde criminelen die het gewend zijn om zoiets groots geheim te houden. En makkelijk praten dat het voor jou juist makkelijker zou zijn om je mond te houden na zoveel jaren. Je zit niet in zo’n situatie, dus je hebt geen idee hoe je zelf zou handelen dan natuurlijk :)
Ik denk ook niet dat de hele groep ervan af weet. Hooguit twee inderdaad zoals je schrijft. Dat heb ik ook altijd beweerd. Sorry als dat onduidelijk was. Dat is ook waarom de ouders zogenaamd ivm de tweeling nooit samen gingen ontbijten/lunchen of andere gezamenlijke activiteiten ondernamen. Waarom gingen een paar vrienden (of een stel dat weet ik even niet meer) als een dolle tijdlijnen maken? Totaal niet relevant toch?
anoniem_63ff98564c151 wijzigde dit bericht op 03-08-2022 10:37
Reden: Extra
15.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
ClaireUnderwood1 schreef:
03-08-2022 09:58
Ik denk ook niet dat de hele groep ervan af weet. Hooguit twee inderdaad zoals je schrijft. Dat heb ik ook altijd beweerd. Sorry als dat onduidelijk was. Dat is ook waarom de ouders zogenaamd ivm de tweeling nooit samen gingen ontbijten/lunchen of andere gezamenlijke activiteiten ondernamen. Waarom gingen een paar vrienden (of een stel dat weet ik even niet meer) als een dolle tijdlijnen maken? Totaal niet relevant toch?
Dat zijn dan dus de ouders. Maar als die vrienden tijdlijnen gingen maken, weten die er dus ook al vanaf. Dan zijn er dus al meer mensen die er vanaf weten.
Irregular_Choice schreef:
03-08-2022 11:13
Dat zijn dan dus de ouders. Maar als die vrienden tijdlijnen gingen maken, weten die er dus ook al vanaf. Dan zijn er dus al meer mensen die er vanaf weten.
Nee, de ouders plus twee vrienden! Niet de hele groep dus. De vrienden ook gingen tijdlijnen maken.

Ik weet niet of je alles hebt gelezen, het vorige topic, met alle linkjes, de docu’s op internet, boeken. Ik heb me erin vast gebeten ooit, maar heb niet alle kennis meteen paraat.
anoniem_63ff98564c151 wijzigde dit bericht op 03-08-2022 11:26
Reden: Extra
21.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Als de zaak je interesseert, kun je online het boek van de Portugese politie inspecteur Goncalo Amaral lezen (in het Engels).
Googelen op ‘Goncalo Amaral book online’.

Ik heb het jaren geleden gelezen. De ouders weten meer, veel meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
ClaireUnderwood1 schreef:
03-08-2022 11:15
Nee, de ouders plus twee vrienden! Niet de hele groep dus. De vrienden ook gingen tijdlijnen maken.
Maar dan heb je dus al 4 mensen die er van af weten. En die gaan alle 4 ermee akkoord om een dode te verzwijgen en jaren lang te doen alsof ze niks weten. Ik geloof daar niks van. Als koelbloedige moordenaar doe je dat misschien (al worden ook die vaak genoeg gepakt door een foutje van henzelf). Maar niet als ouders en vrienden die verder gewoon normale mensen zijn en nog nooit met zoiets hebben hoeven dealen. Dat geloof ik gewoon echt niet. Zeker niet met alle media-aandacht die er mee gemoeid is. Familie die vragen gaan stellen aan je over die betreffende vakantie, media die achter je aan zit. Nee, die theorie gaat er bij mij echt niet in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Emma95 schreef:
03-08-2022 11:24
Als de zaak je interesseert, kun je online het boek van de Portugese politie inspecteur Goncalo Amaral lezen (in het Engels).
Googelen op ‘Goncalo Amaral book online’.

Ik heb het jaren geleden gelezen. De ouders weten meer, veel meer.
Zoek even wat meer info over deze meneer op, dan weet je ook meteen dat dat boek 1 grote bak onzin is ;)
Irregular_Choice schreef:
03-08-2022 11:25
Maar dan heb je dus al 4 mensen die er van af weten. En die gaan alle 4 ermee akkoord om een dode te verzwijgen en jaren lang te doen alsof ze niks weten. Ik geloof daar niks van. Als koelbloedige moordenaar doe je dat misschien (al worden ook die vaak genoeg gepakt door een foutje van henzelf). Maar niet als ouders en vrienden die verder gewoon normale mensen zijn en nog nooit met zoiets hebben hoeven dealen. Dat geloof ik gewoon echt niet. Zeker niet met alle media-aandacht die er mee gemoeid is. Familie die vragen gaan stellen aan je over die betreffende vakantie, media die achter je aan zit. Nee, die theorie gaat er bij mij echt niet in.
Het gaat er niet om of er dat bij jou ingaat of niet. De realiteit is soms gekker dan je eigen fantasie is de uitspraak bij de politie. Het gaat om feiten, niet om gevoel.
anoniem_63ff98564c151 wijzigde dit bericht op 03-08-2022 11:33
Reden: Extra
2.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
ClaireUnderwood1 schreef:
03-08-2022 11:32
Het gaat er niet om of er dat bij jou ingaat of niet. De realiteit is soms gekker dan je eigen fantasie is de uitspraak bij de politie. Het gaat om feiten, niet om gevoel.
En er zijn nog steeds geen feiten die de ouders veroordelen. Dus ook jou kant is niet hard te maken met feiten en is gebaseerd op een gevoel. Anders waren ze al lang opgepakt natuurlijk ;)
Irregular_Choice schreef:
03-08-2022 11:37
En er zijn nog steeds geen feiten die de ouders veroordelen. Dus ook jou kant is niet hard te maken met feiten en is gebaseerd op een gevoel. Anders waren ze al lang opgepakt natuurlijk ;)
Nee hoor geen gevoel. In Australië ligt de oplossing, maar daar willen ze niet aan. Die kunnen zien of het bloed/dna van Madeleine is. In het huis, de gehuurde auto. Dat is de reden dat ze niet opgepakt zijn. En vriendjes. Nogmaals, heb je alles gelezen en gezien?
Alle reacties Link kopieren Quote
ClaireUnderwood1 schreef:
03-08-2022 11:40
Nee hoor geen gevoel. In Australië ligt de oplossing, maar daar willen ze niet aan. Die kunnen zien of het bloed/dna van Madeleine is. In het huis, de gehuurde auto. Dat is de reden dat ze niet opgepakt zijn. En vriendjes. Nogmaals, heb je alles gelezen en gezien?
Als er hard bewijs was, zaten ze al lang vast. En zouden ze niet een andere verdachte hebben. En ja, ik heb alles gelezen en gezien. Jij weet net zo weinig als ik, anders had de politie de oplossing ook wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het boek heb je vast niet gelezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
03-08-2022 11:48
Als er hard bewijs was, zaten ze al lang vast. En zouden ze niet een andere verdachte hebben. En ja, ik heb alles gelezen en gezien. Jij weet net zo weinig als ik, anders had de politie de oplossing ook wel.
Er zijn zoveel mensen onterecht beoordeeld en vrijgesproken. Dat is geen uitsluitsel dat ze onschuldig of schuldig zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
ClaireUnderwood1 schreef:
03-08-2022 11:40
Nee hoor geen gevoel. In Australië ligt de oplossing, maar daar willen ze niet aan. Die kunnen zien of het bloed/dna van Madeleine is. In het huis, de gehuurde auto. Dat is de reden dat ze niet opgepakt zijn. En vriendjes. Nogmaals, heb je alles gelezen en gezien?

Wat zou de reden zijn dat ze dit niet willen dan? Behalve jouw theorie dat ze er wat mee te maken hebben?
Alle reacties Link kopieren Quote
Stoutehond schreef:
03-08-2022 11:54
Er zijn zoveel mensen onterecht beoordeeld en vrijgesproken. Dat is geen uitsluitsel dat ze onschuldig of schuldig zijn.
Klopt, maar zolang er geen onomstotelijk bewijs is zijn ze nog steeds onschuldig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
03-08-2022 11:37
En er zijn nog steeds geen feiten die de ouders veroordelen. Dus ook jou kant is niet hard te maken met feiten en is gebaseerd op een gevoel. Anders waren ze al lang opgepakt natuurlijk ;)
Helemaal mee eens plus het feit dat de ouders zo lang en zo vaak aandacht blijven vragen om de zaak in de schijnwerpers te houden, dat is zo onlogisch als je schuldig bent. Dan dus nog minstens twee mensen die ervan afweten en ook akkoord zijn al die tijd om te zwijgen en die het ook prima vinden dat de ouders de zaak maar naar boven blijven halen. Zo kunnen die mensen dus ook al 20 jaar niet normaal verder leven. Nee dat is echt onwaarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
ClaireUnderwood1 schreef:
27-07-2022 12:53

- geen recente foto’s
misschien wou ze nooit op de foto want camara shy
- niemand heeft het gezin compleet gezien
- ze gingen nooit mee met het ontbijt (was inbegrepen) of lunchen met de vrienden
misschien houden ze van uitslapen, samen privé ontbijten
- ze gingen nooit mee naar t strand
de kennis/familieleden die ik heb zouden dit ook niet doen.
- die bekende high tea met de vader en alleen de kinderen is nooit geweest
- maddy zat niet met kinderen op de creche vd Tapas7 en de nanny was een bekende
die kennis/familieleden van mij huurde ook geen oppas en "dumpte ze ook bij andere familie
- de foto waarmee ze rond gingen na haar verdwijning. waar ze veel jonger is, is al eerder gedrukt.
De foto was al in handen vd politie, terwijl een kennis ze nog aan t kopieren was. En nog heel veel meer.

Vandaar dat er geen dna was van Maddy. Alles was al schoon en gewassen. De tandenborstel werd gedeeld met haar zusje, dus niet bruikbaar. De vader is speciaal naar Engeland gegaan voor spullen. Bizar dat t beddengoed geen dna had. Was dus al gewassen. Ze hadden alle tijd.
niet totaal vergelijkbaar maar toen mijn ouder dodelijk ziek was sloegen we hier ook aan de schoonmaak en was er ook geen vuile was op de spullen die ze aanhad. Dus ik snap het eigenlijk wel.
Ik heb kennissen/familie die bijzonder omsprong met hun kinderen. Dus als ik vergelijk kan ik best wat dingen wegverklaren door ze met elkaar te vergelijken.
Stoutehond, ik begrijp je. Iedereen is anders. Het gekke is wel dat moeder haar handtekeningen zette bij de crèche op de lijst, dus bij aankomst en weggaan. Waar ook wat mee ad hand is. Ze had Maddy niet ergens anders gedumpt.
Stoutehond schreef:
03-08-2022 11:54
Er zijn zoveel mensen onterecht beoordeeld en vrijgesproken. Dat is geen uitsluitsel dat ze onschuldig of schuldig zijn.
Dit!
Stoutehond schreef:
03-08-2022 11:56
Wat zou de reden zijn dat ze dit niet willen dan? Behalve jouw theorie dat ze er wat mee te maken hebben?
De reden is dat het bloed in de woonkamer dan echt kan aantonen dat het van Maddy is, of niet! Evenals het spoor in de tweede gehuurde auto. En nog op andere plekken, maar de kennis heb ik even niet paraat.

Als je je onschuld wilt bewijzen grijp je alles aan.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven