Notre dame staat in brand

15-04-2019 19:17 536 berichten
Wie heeft er niet mooie romantische uitjes gehad naar parijs, gewandeld langs de seine, het uitzicht bewonderd vanaf de eifeltoren of de arc de triomf, en natuurlijk de Notre Dame bewonderd. Maar misschien is dat wel voor het laatst geweest...

Toch zonde van z'n mooie kerk.

https://nos.nl/artikel/2280620-grote-br ... arijs.html
De daken aan de achterzijde zijn in elk geval ingestort, zie ik. Wat vreselijk :| :'(
https://twitter.com/shossontwits/status ... 7103560704

Dit vind ik persoonlijk wel een prachtige foto van een zwarte dag in Parijs.
Alle reacties Link kopieren
zonde , hopelijk geen mensen met letsel of erger
Wat vreselijk zonde! Ik ben bang dat hij niet meer te redden is.
Ik zie nu water.
Om te huilen dit...
Kunnen ze overigens niet effe de Seine leegslurpen met een heli en dat water erover gooien?

Ooit bij Spaanse bosbranden zien gebeuren.
Belg007 schreef:
15-04-2019 20:27
Kunnen ze overigens niet effe de Seine leegslurpen met een heli en dat water erover gooien?

Ooit bij Spaanse bosbranden zien gebeuren.

Ja gaan we regelen Donald.
Belg007 schreef:
15-04-2019 20:27
Kunnen ze overigens niet effe de Seine leegslurpen met een heli en dat water erover gooien?

Ooit bij Spaanse bosbranden zien gebeuren.

Er morgen geen helikopters daar vliegen toch?
Alle reacties Link kopieren
11 april zijn er 16 beelden van het afgebrande dak gehaald omdat ze gerestaureerd zouden worden. Deze zijn dus per ongeluk gered.
Vixxen schreef:
15-04-2019 20:31
Er morgen geen helikopters daar vliegen toch?
Regels zijn er om uitzonderingen op te maken.
Zeker in noodsituaties zoals een fikkende kathedraal.
Suikerwafel schreef:
15-04-2019 20:31
11 april zijn er 16 beelden van het afgebrande dak gehaald omdat ze gerestaureerd zouden worden. Deze zijn dus per ongeluk gered.

De gargoyles?
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
15-04-2019 20:31
Regels zijn er om uitzonderingen op te maken.
Zeker in noodsituaties zoals een fikkende kathedraal.
denk nou eens even na, helicopterbladen zorgen voor extra wind, lekker handig met zo'n fikkie he
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
15-04-2019 20:31
Er morgen geen helikopters daar vliegen toch?
Las net dat er wel drones en een politieheli vliegen.
Vreselijk :cry:
Suikerwafel schreef:
15-04-2019 20:33
Las net dat er wel drones en een politieheli vliegen.
Ok. Ik meende iets te lezen dat door milieuregels er geen helikopters mogen vliegen oid.

Vuur lijkt minder te worden.
Wat ontzettend zonde.
De vlammen en de rook mogen dan een stuk minder zijn dan een half uur geleden, maar als je die beelden vanaf de achterkant ziet: dat waterkanon lijkt een miezerig straaltje water in verhouding tot die vlammen die maar door blijven gaan.
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
15-04-2019 20:35
Ok. Ik meende iets te lezen dat door milieuregels er geen helikopters mogen vliegen oid.

Vuur lijkt minder te worden.
Le silence règne. On entend l'hélicoptère de la gendarmerie et un drone qui volent dans le ciel.
Op Cnn zie je mensen op de 2e bordes rechts van de toren lopen. Echt ik snap niet wat die mensen daar nu doen...
Alle reacties Link kopieren
bluewaterrr schreef:
15-04-2019 20:36
Wat ontzettend zonde.
De vlammen en de rook mogen dan een stuk minder zijn dan een half uur geleden, maar als je die beelden vanaf de achterkant ziet: dat waterkanon lijkt een miezerig straaltje water in verhouding tot die vlammen die maar door blijven gaan.
Er zijn 400 brandweermannen ter plaatse. Dat moet toch iets uithalen!
Utakar schreef:
15-04-2019 20:37
Op Cnn zie je mensen op de 2e bordes rechts van de toren lopen. Echt ik snap niet wat die mensen daar nu doen...

Die brandweermensen bedoel je? De boel redden dus.
Alle reacties Link kopieren
Utakar schreef:
15-04-2019 20:37
Op Cnn zie je mensen op de 2e bordes rechts van de toren lopen. Echt ik snap niet wat die mensen daar nu doen...
Kunstwerken redden gok ik. Daar is dus een team mee bezig.
bluewaterrr schreef:
15-04-2019 20:36
dat waterkanon lijkt een miezerig straaltje water in verhouding tot die vlammen die maar door blijven gaan.
Ja!
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
15-04-2019 20:32
De gargoyles?
Nee, koperen standbeelden die bovenop stonden.. helaas niet de gargoyles, al is dit natuurlijk ook een geluk bij een ongeluk dat er nog iets bespaard blijft..
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
15-04-2019 20:33
denk nou eens even na, helicopterbladen zorgen voor extra wind, lekker handig met zo'n fikkie he
Nou inderdaad.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven