Notre dame staat in brand

15-04-2019 19:17 536 berichten
Wie heeft er niet mooie romantische uitjes gehad naar parijs, gewandeld langs de seine, het uitzicht bewonderd vanaf de eifeltoren of de arc de triomf, en natuurlijk de Notre Dame bewonderd. Maar misschien is dat wel voor het laatst geweest...

Toch zonde van z'n mooie kerk.

https://nos.nl/artikel/2280620-grote-br ... arijs.html
rosanna08 schreef:
15-04-2019 21:06
ja, maar de verslaggever ontkent het weer
Inderdaad, hij kon niets zien.
Ik was te snel met typen.
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
15-04-2019 21:04
Om het water goed te kunnen laten vallen, moeten ze in dit geval boven het gebouw 'zweven', dat kan niet vanwege de hitte. Als ze er, zoals bij een bosbrand, overheen vliegen, kunnen ze niet goed mikken. Dan kunnen ze slachtoffers maken en omringende structuren beschadigen.

Het gebouw is ook te hoog om goed te kunnen blussen, geen ladder is hoog genoeg. Van binnenuit moet het, maar dan is er instortingsgevaar. Heel moeilijk te blussen dus...
:lightbulb: Dank je wel voor de uitleg.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
rosanna08 schreef:
15-04-2019 21:06
ja, maar de verslaggever ontkent het weer

CNN mevrouw daar zegt van wel. Of het komt iig dichterbij. De vlammen kunnen ook kleiner lijken omdat de brandstof op die plek op is en het vuur dus verspreidt :-(
charlottew88 schreef:
15-04-2019 21:09
:lightbulb: Dank je wel voor de uitleg.
Graag gedaan :)
Op deze afbeelding zie je wel een blushelikopter...

Afbeelding
Vixxen schreef:
15-04-2019 21:06
Zie het niet op de beelden, maar er werd net wel iets over gemeld op de livestream
Ik zie het op NOS ook uit de linkertoren heel veel rook komen nu. :-|
De Amerikaanse president Donald Trump raadt de Fransen aan het vuur vanuit de lucht te bestrijden. "Er moet snel gehandeld worden!"

Trump de expert :roll:
Alle reacties Link kopieren
iets te vroeg met paasvuur lijkt het, en dan ook nog midden in een stad, niet van Scheveningen geleerd???
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Lucifer2018 schreef:
15-04-2019 21:12
Ik zie het op NOS ook uit de linkertoren heel veel rook komen nu. :-|

Ga ik bij nos kijken, zie niets op de livestream erover.

Echt vreselijk dit.
LAgirl82 schreef:
15-04-2019 21:11
Op deze afbeelding zie je wel een blushelikopter...

Afbeelding
Die zijn gemaakt om te zweven, in tegenstelling tot blusvliegtuigen, maar kunnen volgens mij veel minder water bevatten.
Lopervanhiernaardaar schreef:
15-04-2019 21:12
iets te vroeg met paasvuur lijkt het, en dan ook nog midden in een stad, niet van Scheveningen geleerd???

Zo grappig vind ik het niet hoor... :nope:

Mijn man en ik hebben zoveel mooie herinneringen daar. Parijs zal nooit meer hetzelfde zijn. :cry:
Lopervanhiernaardaar schreef:
15-04-2019 21:12
iets te vroeg met paasvuur lijkt het, en dan ook nog midden in een stad, niet van Scheveningen geleerd???

Deze opmerking past beter op dumpert of geen stijl
Alle reacties Link kopieren
Het staat inderdaad ook op le Figaro. De brand is in een van de torens. Echt heel erg. Dit is niet meer te redden nu.
Ooggetuige aan de telefoon bij CNN meldt ook dat links brandt.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
15-04-2019 21:16
Ooggetuige aan de telefoon bij CNN meldt ook dat links brandt.
gofferdegoffer...
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
15-04-2019 21:11
Op deze afbeelding zie je wel een blushelikopter...

Afbeelding
Uitleg van Franse officials (vertaald door Twitter):

Een helikopter of vliegtuig, het gewicht van het water en de intensiteit van de val op lage hoogte kunnen inderdaad de structuur van de Notre-Dame verzwakken en bijkomende schade aan de gebouwen rondom veroorzaken.
Damn wat afschuwelijk zeg. Wat een enorm icoon...
Star² schreef:
15-04-2019 21:16
Ooggetuige aan de telefoon bij CNN meldt ook dat links brandt.

Oh nee!!! O_O

En de brand is nog steeds niet onder controle. Ik kan het niet bevatten...
Suikerwafel schreef:
15-04-2019 21:15
Het staat inderdaad ook op le Figaro. De brand is in een van de torens. Echt heel erg. Dit is niet meer te redden nu.

Kan wel. Als alles binnen uitbrandt, kan steen in theorie blijven staan. Brandweerchef uit NY legde het net uit.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
15-04-2019 21:12
iets te vroeg met paasvuur lijkt het, en dan ook nog midden in een stad, niet van Scheveningen geleerd???
Zeg, loop even snel terug naar daar. Hier heb je niks te zoeken met zulke idiote opmerkingen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
als ik daar zou wonen, zou ik me inmiddels toch best een beetje zorgen maken over mijn huis....
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
15-04-2019 21:18
als ik daar zou wonen, zou ik me inmiddels toch best een beetje zorgen maken over mijn huis....
Daarom is heel ile de France ook geevacueerd.
Alle reacties Link kopieren
volgens mij zag ik net wat beelden van een rondvaartboot op de Seine en die mensen zaten gezellig een hapje te eten. Ik zou me daar toch echt niet meer heel erg op mijn gemak voelen en nogal misplaatst of ligt dat aan mij?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Merde...

Zoon wilde hem destijds bezoeken, maar de rij voor de ingang was zo lang dat hij het toch maar niet deed. Nu kan het waarschijnlijk nooit meer.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Suikerwafel schreef:
15-04-2019 21:20
Daarom is heel ile de France ook geevacueerd.
uh ja, maar mijn huis is nog wel daar he en tuurlijk is lijf en leden het belangrijkste, maar toch
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven