Olcay fatshaming

11-06-2019 23:20 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Olcay ligt onder vuur om haar uitspraken van gisteren in Boulevard.

Nou sorry hoor, Maar is dit niet een beetje overdreven allemaal? Of mag ik dat niet zeggen met mijn maatje 36.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
26-06-2019 10:15
is voor mij veel moeilijker hoor
Ja, dat snap ik. :there:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Maar Snarky heeft wel een punt dat wij dikkerds vooral aanslaan op irritant insectengezoem, waardoor sommige genuanceerde reacties een beetje buiten zicht raken. Want bottom line is dat we allemaal gezond en gelukkig willen zijn.
Solomio schreef:
26-06-2019 10:08
Resumé: Lilalinda (en nog een aantal) zegt: overgewicht moet teruggedrongen worden, gelukkig heb ik de mazzel dat dat bij mij makkelijk is.
Ik zeg: overgewicht moet teruggedrongen worden, helaas heb ik de pech dat dat bij mij niet zo makkelijk gaat.

Verder zie ik een aantal slanke mensen zeggen: overgewicht moet teruggedrongen worden, ik heb geen overgewicht dus hoeft niemand overgewicht te hebben. En en passant kieperen ze even al hun vooroordelen in hun posts: dik is lui, dom, slap, vreetzak, enz. enz.
En ik zie een aantal dikke mensen zeggen: overgewicht moet teruggedrongen worden, maar kijk eens wat ik er allemaal aan gedaan heb, daar wil ik graag wel wat meer waardering voor. Daarnaast ben ik niet alleen dik, maar ook aardig, humoristisch, slim, empathisch, weet ik wat.

Conclusie: iedereen vindt dat overgewicht teruggedrongen moet worden.
Vergeet mij niet!
Ik zeg dat het niet voor iedereen even makkelijk is om af te vallen maar ga er niet vanuit dat het voor een slank persoon altijd makkelijker is dan voor een dik persoon.

Er is geen goed beeld van wat de meeste oorzaken zijn van overgewicht volgens mij. En dan niet alleen op het forum maar gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
26-06-2019 09:17
Je vergelijking gaat mank, want:

'Wij' schoppen aan tegen mensen die met gemak gestopt zijn met roken en geen enkel idee hebben dat dat deels ook gewoon mazzel is.
Die ex-rokers die de felste anti-rokers worden.
Diegenen die nooit gerookt hebben en hun oordeel klaar hebben.

Ik zie hier mensen reageren die nog nooit noemenswaardig overgewicht hebben gehad en dat volledig aan hun eigen prestatie toeschrijven en tegelijk hun (voor)oordelen over dikkere mensen rondstrooien.
Mensen die geen weet hebben van honger, blessures, trage schildklieren, moeite met impulsbeheersing, gevecht met eigen gebrek aan zelfdiscipline, enz. enz.


Je herhaalt precies wat ik zeg dus. Bedankt voor deze illustratie.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
26-06-2019 09:21
Ik ben een beter mens hoor :roll: : ik ben na tig pogingen eindelijk gestopt met roken.
En zie dat niet als prestatie, maar als mazzel dat op een bepaald moment alle omstandigheden gunstig waren, waardoor het gelukt is.
Ik moet nooit meer een sigaret nemen, ook daar ben ik me van bewust. En dat is dus ook één van die grote verschillen met (niet) eten.

En ik heb juist veel begrip en compassie voor mensen die het niet lukt en veroordelen zal ik ze al helemaal niet.

Oh, maar ik heb ook begrip en compassie voor mensen die het niet lukt, ik hou alleen niet van die hele lange tenen en die eindeloze analyses die overkomen als een soort calimerogedrag. Het feit van dat overgewicht vind ik niet zo interessant en heb ik geen oordeel overs. De waarheid is dat het 99% van de mensen helemaal niet zoveel interesseert waarom iemand anders rookt of overgewicht heeft. Accepteer het of doe er wat aan zou ik zeggen.
Solomio schreef:
26-06-2019 08:00
En daar ga je dus de fout in: de omstandigheden zijn niet hetzelfde.

Maar dan nog: stel dat ik denk: schijt, ik vreet me de hele dag een slag in de rondte, gewicht interesseert me niks.
Wie ben jij om mij daarom te veroordelen?
Want de veroordelingen gaan veel verder dan alleen maar dat dikke mensen de maatschappij zo veel kosten.
Er zit veel meer oordeel onder: het oude calvinistische idee: genieten is voor de duivel, afzien en lijden moet je.
Neem bijv sporters die de maatschappij veel kosten, daar heeft niemand het over, want sporten past in het afzien-plaatje, dan nemen we die extra kosten graag voor lief.
Ergens in deze 100 bladzijdes wil je respect en ik duik hem voor je op als je het ontkent. En ja ik rook, mensen die 30 meter weg staan en wapperen met hun handen, of een misprijzende gezichtsuitdrukking of me er op aanspreken dat ik leuker zo zijn als ik niet zou roken, me op de gevaren en de kosten wijzen. Dat mag, het is namelijk mijn keuze ook al baal ik misschien van mijn verslaving en ook al is het een erfenis van een tijdperk waarin ik geboren ben en verkeerd voorbeeld door ouders.

Kortom, ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om van een verslaving af te raken maar dat maakt het nog steeds gewoon mijn probleem. Voel ik mij gekwetst of bespot, gekrenkt of wat dan ook? Nee. We worden allemaal afgerekend op bepaald gedrag en dat maakt niet uit of het ongewenst is of niet en of je er wat aan kan doen of niet. De lange tenen die ik hier lees zijn van mensen die een gedragsverandering willen afdwingen zodat zij niet lastig gevallen worden met afkeuring voor hun gewicht.

Ondertussen heeft de helft van Nederland overgewicht, 52% om exact te zijn, en als je het niet erg vindt, het is absurd om te denken dat 52% dusdanige emotionele of lichamelijke problemen dat ze er "eigenlijk niks aan kunnen doen". Bladen dwingen ons om er perfect uit te zien, de commercie laat ons snaaien, de maatschappij is zo stressvol en complex dat de snoeptrommel er aan gaat.

En dat bedoel ik met eigen verantwoordelijkheid en hoe absurd het is dat "dikkerds" met fluwelen handschoentjes benaderd moeten worden. Ik noem dit het SBS6 lijden. Alles is erg, alles is een drama en iedereen is slachtoffer en hoe groter de groep van zogenaamde "slachtoffers" hoe meer druk er wordt uitgeoefend om deze mensen met de grootste zorg te benaderen. De tijd van een beetje kritisch naar je zelf kijken is voorbij en net als bij de rokers wordt het vrolijk aan de volgende generatie overgeheveld.

Mijn ouders wisten echt niet dat roken gevaarlijk was (was gewoon nog niet bekend) maar ouders weten nu echt wel dat kinderen niet dik horen te zijn en toch voeden we ze meer suiker en vetten dan ooit. Spijker dunne kinderen zegt niks want de vervetting zit rond hun organen enz. En ook hier kunnen ouders weer niks aan doen want ze kunnen er voor zichzelf ook al niks aan doen.

De gemiddelde Nederlander is lui, die hangt zelf achter de computer/mobiel/tv, net als hun kinderen, zijn nog te belazerd om hun kinderen normaal voedsel voor te schotelen (zakjes en pakje verkopen nog steeds het best) en bijna niemand behaalt de voorgeschreven verse groentes en fruit die door het voedselcentrum worden voorgeschreven (en zelfs die geven toe dat van die 2 veel meer gegeten moeten worden).

Het gejammer dat "dunne" mensen (mensen met een normaal gewicht dus) het wel voor elkaar krijgen krijgt dan weer geen respect maar worden neergezet als mensen die hun DNA mee hebben, toevallig houden van sporten of meer zelfdiscipline hebben. Dat die slanke mensen misschien wel net zo hard werken om hun postuur te behouden maar net iets meer discipline hebben is een no-go.

Ook wordt er net gedaan alsof critici alleen op het forum hier leven en niets weten of zien in deze samenleving. Dikke mensen die 4 bolletjes ijs eten i.p.v 1, een tray vol rotzooi eten in de Mac of in je directe omgeving, de hele dag lopen te eten en daarna tegen je zeggen dat ze niet begrijpen dat ze dik blijven want ze doen er al zoveel aan.

Blijf lekker in je bubble waarin je ondanks autisme, hormonen, schildklieren, medicatie, maagverkleiningen, diëten en enz. je respect en/of begrip verdient. Sorry, nee, ik ken namelijk ook mensen die onder exact dezelfde omstandigheden wel flink afvielen (en geloof me, hun omstandigheden zijn net iets erger dan de opsomming van Solomio). Die mensen krijgen van mij respect, empathie en begrip, die verschuilen zich niet achter niet werkende schildklieren, permanente pijnen en een niet positief scenario over het verloop van hun dieet en het toch halen.

En dan kan er hier smalend over gedaan worden maar mede daarom geloof ik niet zo in de "enorme" inzet van heel veel dikkerds en al helemaal niet van iemand die zegt dat er groente in vezels zit maar wel beweerd dat ze meer weet van diëten dan wie dan ook. Daarnaast is het absurd om van mensen begrip te eisen als het iets is wat je jezelf aandoet. Gelukkig ken ik heel veel dikkerds die gewoon zeggen dat ze alles veel te lekker vinden, dat snap ik en ik ben sowieso geen fatshamer want iedereen heeft het recht om met zijn lichaam te doen wat ie wil, maar dit gezeur hier over de lange lijdensweg wordt zo langzamerhand te gek. Je gaat niet dood, je bent niet ongeneeslijk ziek, je bent gewoon te dik, vervelend maar dat is het dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Bedjeindezon schreef:
26-06-2019 11:02
Oh, maar ik heb ook begrip en compassie voor mensen die het niet lukt, ik hou alleen niet van die hele lange tenen en die eindeloze analyses die overkomen als een soort calimerogedrag. Het feit van dat overgewicht vind ik niet zo interessant en heb ik geen oordeel overs. De waarheid is dat het 99% van de mensen helemaal niet zoveel interesseert waarom iemand anders rookt of overgewicht heeft. Accepteer het of doe er wat aan zou ik zeggen.
Ik ben dol op eindeloze analyses. Jammer dat sommige mensen vinden dat die overkomen als calimerogedrag.
Want die eindeloze analyses zorgen er wel voor dat ik exact weet welke trucs voor mij wel en welke niet werken. Juist omdat ik mezelf zo goed ken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
26-06-2019 11:32
[...] dat ze er "eigenlijk niks aan kunnen doen". [...]
Omdat ik je post te lang vind om te quoten haal ik dit zinnetje er even uit: ik zie echt niemand beweren dat ze er eigenlijk niks aan kunnen doen.
Wel dat ze er allemaal veel aan doen, maar dat sommige dingen niet lukken of niet zo goed blijken te werken in hun geval.

En ja, dan erger ik me aan zo'n zinnetje, omdat dat nou juist niet is wat er beweerd wordt.

Kan de rest van je post nog zo zinnig zijn, bottom line is toch dat je dingen leest die er niet staan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
26-06-2019 11:32
[...] En dan kan er hier smalend over gedaan worden maar mede daarom geloof ik niet zo in de "enorme" inzet van heel veel dikkerds en al helemaal niet van iemand die zegt dat er groente in vezels zit maar wel beweerd dat ze meer weet van diëten dan wie dan ook.[...]
Ok, deze ook nog even: dus de dikkerds liegen en iemand heeft iets doms gezegd?
Dus nog een extra reden om al die dikkerds niet te geloven?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
26-06-2019 11:32
[...]Gelukkig ken ik heel veel dikkerds die gewoon zeggen dat ze alles veel te lekker vinden,[...]
Ik kan niet stoppen met reageren: bij mij is het probleem dat ik juist bijna niks lekker vind.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
26-06-2019 11:36
Ik ben dol op eindeloze analyses. Jammer dat sommige mensen vinden dat die overkomen als calimerogedrag.
Want die eindeloze analyses zorgen er wel voor dat ik exact weet welke trucs voor mij wel en welke niet werken. Juist omdat ik mezelf zo goed ken.

Maar misschien is het een beetje teveel om je eigen analyses en veklaringen van jouw hele persoonlijke problemen te pas en te onpas in élk topic dat over gewicht gaat op iedereen te projecteren en elk gemiddelde en elke andere ervaring te ontkennen.
Alle reacties Link kopieren
Bedjeindezon schreef:
26-06-2019 11:50
Maar misschien is het een beetje teveel om je eigen analyses en veklaringen van jouw hele persoonlijke problemen te pas en te onpas in élk topic dat over gewicht gaat op iedereen te projecteren.
Mss projecteer ik helemaal niks, leg ik alleen uit.
Sterker nog: ik baseer me vaak helemaal niet op mijn eigen ervaringen, maar op uitkomsten van wetenschappelijk onderzoek.
Juist in dit soort topics zijn mijn ervaringen vrij irrelevant, omdat die maar één persoon betreffen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
26-06-2019 11:43
Ik kan niet stoppen met reageren: bij mij is het probleem dat ik juist bijna niks lekker vind.

Misschien ben jij een uitzondering?
Alle reacties Link kopieren
Bedjeindezon schreef:
26-06-2019 11:52
Misschien ben jij een uitzondering?
Als al die te dikke mensen dol waren op groentes was het mss helemaal niet zo ver gekomen dat ze te dik waren? Dus ik denk niet dat ik de uitzondering ben, heel eerlijk gezegd. Wel lust ik 'gezonde' calorierijke dingen: boterhammen met kaas bijvoorbeeld. En lust ik geen taart en snoep.
Wel is 'smaak' ook zo'n ding waar je niet veel invloed op hebt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
26-06-2019 10:41
Maar Snarky heeft wel een punt dat wij dikkerds vooral aanslaan op irritant insectengezoem, waardoor sommige genuanceerde reacties een beetje buiten zicht raken. Want bottom line is dat we allemaal gezond en gelukkig willen zijn.

Komt omdat dat soort opmerkingen inderdaad een gevoelige zenuw raken, denk ik, en we willen dat begrip erin rámmen. Waarom lezen 'ze' niet wat er staat. Waarom wordt mij/ons gezegd dat ik geen verantwoordelijkheid neem voor wat ik doe, dat ik in een slachtofferrol zit, terwijl dat niet zo voelt.

En steeds als stof dan enigszins gaat liggen, komt er weer een nieuw iemand langs die niets gelezen heeft en het er weer ingooit "je moet gewoon gezond eten en meer bewegen" En dan komt het riedeltje weer opnieuw. :)

Overigens wil ik niet gewoon gezond en gelukkig zijn, ik wil ook graag gewoon gelukkig mogen zijn, terwijl ik overgewicht heb. Dat is volgens bepaalde insecten ook een no-go. Tenminste, zo las ik dat.

Want startte het topic daar niet over? Dat dikke mensen ook graag gezien willen worden, wél sporten en blij zijn met sportkleding. En of ze nou sporten om af te vallen of om niet aan te komen of om enkel conditie op te bouwen: Dikke mensen sporten en daar is kleding bij nodig. En dan hoeft er geen moralistisch geleuter langs te komen dat dik zijn ongezond is en dat al die dikke mensen hun verantwoordelijkheid moeten nemen en dom zijn en ongedisciplineerd. Want ook als ze er geen probleem mee hebben om dik te blijven, mogen ze nog steeds gelukkig zijn en sporten. En gezien worden.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En ik ben gék op groentes. Ben ook gék op chocolade, ijs, wijn, chips en dergelijke. En soms voldoet groente dus gewoon niet, als ik zin heb in iets, maar dat neem ik dan wel eerst.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
26-06-2019 12:11
En ik ben gék op groentes. Ben ook gék op chocolade, ijs, wijn, chips en dergelijke. En soms voldoet groente dus gewoon niet, als ik zin heb in iets, maar dat neem ik dan wel eerst.
en ik neem precies waar ik wel zin in heb.
Als ik zin heb in chips, neem ik er een paar (maar ik heb de mazzel, dat ik het er bij 5 kan houden).
Anders eet ik namelijk eerst komkommer, dan meloen, dan kersen en dan alsnog die chips. Zit je alsnog aan dubbele hoeveelheid calorien
Solomio schreef:
25-06-2019 00:24
...
En dat is geen slachtoffergedrag, dat is gewoon waar ik het mee moet doen.
Maar dan zou het fijn zijn als ik niet word weggezet als domme, vretende, luie lapzwans, maar dat ik gezien word voor wie ik ben: een slimme, leuke, hard studerende, zelfstandige vrouw met een gewichtsprobleem.
Het vervolg hierop (nog) niet gelezen, maar het is wel spijtig dat je dit zo bekijkt. Op enkelen na die er plezier in scheppen denk ik niet dat iemand je zou willen wegzetten als een domme, vretende, luie lapzwans; en dan is het spijtig dat jij kritiek ervaart als een persoonlijke aanval, het maakt elke vorm van discussie onmogelijk omdat iedereen in verdedigingsmodus kruipt, er worden groepjes gevormd en al snel wordt het een jij tegen wij spelletje.

Zelf heb ik redelijk wat ervaring met overgewicht en ik blijf dan ook staan achter hetgeen ik eerder poneerde. Dat het een zeer individuele zaak is die je niet kunt verklaren met tabelletjes die je op het net vindt.
Onlangs heb ik boek Het slimmedarmendiëet gelezen van Michael Mosley en eigenlijk ben ik enorm benieuwd naar de toekomstige wetenschappelijke bevindingen op dit vlak.

Ik ben bijna vier maanden werkloos geweest, levensstijl niet aangepast en in die vier maanden zaten er acht kilo bij. Daarvoor moest ik niets extra eten, de honger bleef gewoon hetzelfde. Ondertussen drie weken aan het werk in dezelfde sector, eetpatroon hetzelfde, al drie kilo kwijt. Voor mij het zoveelste bewijs van belang aan beweging en dan niet het half uurtje gezonde joggen, maar alle beweging doorheen een dag.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
26-06-2019 11:32
Ergens in deze 100 bladzijdes wil je respect en ik duik hem voor je op als je het ontkent. En ja ik rook, mensen die 30 meter weg staan en wapperen met hun handen, of een misprijzende gezichtsuitdrukking of me er op aanspreken dat ik leuker zo zijn als ik niet zou roken, me op de gevaren en de kosten wijzen. Dat mag, het is namelijk mijn keuze ook al baal ik misschien van mijn verslaving en ook al is het een erfenis van een tijdperk waarin ik geboren ben en verkeerd voorbeeld door ouders.

Kortom, ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om van een verslaving af te raken maar dat maakt het nog steeds gewoon mijn probleem. Voel ik mij gekwetst of bespot, gekrenkt of wat dan ook? Nee. We worden allemaal afgerekend op bepaald gedrag en dat maakt niet uit of het ongewenst is of niet en of je er wat aan kan doen of niet. De lange tenen die ik hier lees zijn van mensen die een gedragsverandering willen afdwingen zodat zij niet lastig gevallen worden met afkeuring voor hun gewicht.

Ondertussen heeft de helft van Nederland overgewicht, 52% om exact te zijn, en als je het niet erg vindt, het is absurd om te denken dat 52% dusdanige emotionele of lichamelijke problemen dat ze er "eigenlijk niks aan kunnen doen". Bladen dwingen ons om er perfect uit te zien, de commercie laat ons snaaien, de maatschappij is zo stressvol en complex dat de snoeptrommel er aan gaat.

En dat bedoel ik met eigen verantwoordelijkheid en hoe absurd het is dat "dikkerds" met fluwelen handschoentjes benaderd moeten worden. Ik noem dit het SBS6 lijden. Alles is erg, alles is een drama en iedereen is slachtoffer en hoe groter de groep van zogenaamde "slachtoffers" hoe meer druk er wordt uitgeoefend om deze mensen met de grootste zorg te benaderen. De tijd van een beetje kritisch naar je zelf kijken is voorbij en net als bij de rokers wordt het vrolijk aan de volgende generatie overgeheveld.

Mijn ouders wisten echt niet dat roken gevaarlijk was (was gewoon nog niet bekend) maar ouders weten nu echt wel dat kinderen niet dik horen te zijn en toch voeden we ze meer suiker en vetten dan ooit. Spijker dunne kinderen zegt niks want de vervetting zit rond hun organen enz. En ook hier kunnen ouders weer niks aan doen want ze kunnen er voor zichzelf ook al niks aan doen.

De gemiddelde Nederlander is lui, die hangt zelf achter de computer/mobiel/tv, net als hun kinderen, zijn nog te belazerd om hun kinderen normaal voedsel voor te schotelen (zakjes en pakje verkopen nog steeds het best) en bijna niemand behaalt de voorgeschreven verse groentes en fruit die door het voedselcentrum worden voorgeschreven (en zelfs die geven toe dat van die 2 veel meer gegeten moeten worden).

Het gejammer dat "dunne" mensen (mensen met een normaal gewicht dus) het wel voor elkaar krijgen krijgt dan weer geen respect maar worden neergezet als mensen die hun DNA mee hebben, toevallig houden van sporten of meer zelfdiscipline hebben. Dat die slanke mensen misschien wel net zo hard werken om hun postuur te behouden maar net iets meer discipline hebben is een no-go.

Ook wordt er net gedaan alsof critici alleen op het forum hier leven en niets weten of zien in deze samenleving. Dikke mensen die 4 bolletjes ijs eten i.p.v 1, een tray vol rotzooi eten in de Mac of in je directe omgeving, de hele dag lopen te eten en daarna tegen je zeggen dat ze niet begrijpen dat ze dik blijven want ze doen er al zoveel aan.

Blijf lekker in je bubble waarin je ondanks autisme, hormonen, schildklieren, medicatie, maagverkleiningen, diëten en enz. je respect en/of begrip verdient. Sorry, nee, ik ken namelijk ook mensen die onder exact dezelfde omstandigheden wel flink afvielen (en geloof me, hun omstandigheden zijn net iets erger dan de opsomming van Solomio). Die mensen krijgen van mij respect, empathie en begrip, die verschuilen zich niet achter niet werkende schildklieren, permanente pijnen en een niet positief scenario over het verloop van hun dieet en het toch halen.

En dan kan er hier smalend over gedaan worden maar mede daarom geloof ik niet zo in de "enorme" inzet van heel veel dikkerds en al helemaal niet van iemand die zegt dat er groente in vezels zit maar wel beweerd dat ze meer weet van diëten dan wie dan ook. Daarnaast is het absurd om van mensen begrip te eisen als het iets is wat je jezelf aandoet. Gelukkig ken ik heel veel dikkerds die gewoon zeggen dat ze alles veel te lekker vinden, dat snap ik en ik ben sowieso geen fatshamer want iedereen heeft het recht om met zijn lichaam te doen wat ie wil, maar dit gezeur hier over de lange lijdensweg wordt zo langzamerhand te gek. Je gaat niet dood, je bent niet ongeneeslijk ziek, je bent gewoon te dik, vervelend maar dat is het dan ook.
Je kunt rustig een ander topic opzoeken hoor als je het hier zo erg vindt. Mijn hemel wat een frustratie.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Bedjeindezon schreef:
26-06-2019 11:50
Maar misschien is het een beetje teveel om je eigen analyses en veklaringen van jouw hele persoonlijke problemen te pas en te onpas in élk topic dat over gewicht gaat op iedereen te projecteren en elk gemiddelde en elke andere ervaring te ontkennen.
Andersom gebeurt anders voortdurend
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
26-06-2019 11:54
Als al die te dikke mensen dol waren op groentes was het mss helemaal niet zo ver gekomen dat ze te dik waren? Dus ik denk niet dat ik de uitzondering ben, heel eerlijk gezegd. Wel lust ik 'gezonde' calorierijke dingen: boterhammen met kaas bijvoorbeeld. En lust ik geen taart en snoep.
Wel is 'smaak' ook zo'n ding waar je niet veel invloed op hebt.
ik ben dol op groente en fruit en dat eet ik ook zoveel mogelijk. Probleem voor mij is alleen dat wanneer ik in mijn copingmechanisme schiet, groente en fruit dat niet oplossen. En ja, ik weet het, eten lost het sowieso niet op, maar ik het lukt me in periodes van depressie en stress niet om die eetstoornis te onderdrukken.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
26-06-2019 13:46
Je kunt rustig een ander topic opzoeken hoor als je het hier zo erg vindt. Mijn hemel wat een frustratie.

Ik gok dat Geronimo nog niet 1/100e van de zichzelf herhalende frustratieposts in dit topic heeft geplaatst. De bulk daarvan is aan een handvol anderen voorbehouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er heel veel frustratie in dit topic zit omdat (en nu projecteer ik even mijn eigen gevoel) heel veel mensen met overgewicht ook gefrustreerd over zichzelf zijn.
Niemand oordeelde zo hard over mij als ikzelf deed, ik was zwak omdat ik niet af kon vallen.
Ik had een kronkel in mijn kop en een verknipte relatie met eten.

Er worden best wel persoonlijke en gevoelige ervaringen in dit topic gedeeld (ik heb hier dingen geschreven die ik maar met heel weinig mensen gedeeld heb) en hier wordt soms best bruut overheen gewalst.

En ik ben het met de posters die het over slachtofferrol hebben eens dat het niet zinvol is om je met anderen te vergelijken.
Dat de buurvrouw wel slank is betekend niet dat ze mazzel heeft.
Voor hetzelfde geld hangt ze elke avond boven de wc pot (even extreem voorbeeld) je weet het gewoon niet.
Niemand wist ook van mij hoeveel en wat ik at, omdat ik nooit at in gezelschap.
Uit schaamte en om oordelen te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
rosepudding schreef:
26-06-2019 14:23
Ik denk dat er heel veel frustratie in dit topic zit omdat (en nu projecteer ik even mijn eigen gevoel) heel veel mensen met overgewicht ook gefrustreerd over zichzelf zijn.
Niemand oordeelde zo hard over mij als ikzelf deed, ik was zwak omdat ik niet af kon vallen.
Ik had een kronkel in mijn kop en een verknipte relatie met eten.

Er worden best wel persoonlijke en gevoelige ervaringen in dit topic gedeeld (ik heb hier dingen geschreven die ik maar met heel weinig mensen gedeeld heb) en hier wordt soms best bruut overheen gewalst.

En ik ben het met de posters die het over slachtofferrol hebben eens dat het niet zinvol is om je met anderen te vergelijken.
Dat de buurvrouw wel slank is betekend niet dat ze mazzel heeft.
Voor hetzelfde geld hangt ze elke avond boven de wc pot (even extreem voorbeeld) je weet het gewoon niet.
Niemand wist ook van mij hoeveel en wat ik at, omdat ik nooit at in gezelschap.
Uit schaamte en om oordelen te voorkomen.
Precies, ieder persoonlijk verhaal wordt weggewuifd en weer in het theoretische verhaaltje gestopt. En ja, dat levert frustraties op, want ik ben geen statistiek net zoals de anderen hier geen statistiek zijn.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
26-06-2019 13:46
Je kunt rustig een ander topic opzoeken hoor als je het hier zo erg vindt. Mijn hemel wat een frustratie.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-06-2019 21:59
Reden: ongepast en op de man
77.80% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven