Op de PVV stemmen in maart (deel 3)

02-03-2017 13:28 1012 berichten
Deel 2 zit vol dus hier maar weer verder.



Linkje naar deel 2 hier:



http://forum.viva.nl/forum/actueel/op-d ... ges/361923
quote:ardni schreef op 24 maart 2017 @ 17:17:

[...]





Is dat relevant?

Heb jij een Turkse achtergrond?



In een stuip, als jij met cijfers komt juich ik dat van harte toe!

Ik ga graag een discussie aan als jij hoeveelheden(veel) benoemd en dit onderbouwt met statistieken en als die cijfers jouw mening ondersteuning ga ik er volledig in mee.



Dan praten we namelijk over hetzelfde.



Het is heel moeilijk om een discussie aan te gaan over hoeveelheden als de hoeveelheden niet benoemd of genoemd worden.

Heeft niks met een stuip te maken, heeft meer te maken met het vergeten van" ik denk of ik vind" en het plaatsen van je eigen mening als een feit.Ik leg je net uit dat er juist geen cijfers zijn en dat het daarom goed zou zijn dat er eens strenger gecontroleerd wordt. Het is iets waar je tegenaan loopt als je als Turk bij Turkse bedrijfjes solliciteert. Omdat er nu nauwelijks controle is, zijn er dus geen statistieken e.d., maar dat wil nog niet zeggen dat het probleem van een groot zwart circuit er niet is. Vrijwel iedereen die Turks is, weet hoe het werkt. Hoe het met andere nationaliteiten is weet ik niet (ik heb alleen Turkse familie), maar in Griekenland is dat zwarte circuit ook een groot probleem. Het is dus echt wel een "cultuurdingetje".
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 24 maart 2017 @ 17:25:

[...]





Ik leg je net uit dat er juist geen cijfers zijn en dat het daarom goed zou zijn dat er eens strenger gecontroleerd wordt. Het is iets waar je tegenaan loopt als je als Turk bij Turkse bedrijfjes solliciteert. Omdat er nu nauwelijks controle is, zijn er dus geen statistieken e.d., maar dat wil nog niet zeggen dat het probleem van een groot zwart circuit er niet is. Vrijwel iedereen die Turks is, weet hoe het werkt. Hoe het met andere nationaliteiten is weet ik niet (ik heb alleen Turkse familie), maar in Griekenland is dat zwarte circuit ook een groot probleem. Het is dus echt wel een "cultuurdingetje".



Maar hoe kun je de conclusie dan trekken en wat is de definitie van veel?

Sorry ik zal het wel niet begrijpen.
quote:ardni schreef op 24 maart 2017 @ 18:00:

[...]





Maar hoe kun je de conclusie dan trekken en wat is de definitie van veel?

Sorry ik zal het wel niet begrijpen.Ongeveer 30 bedrijven waarbij gesolliciteerd en wilden ze het grootste deel of alles van het salaris zwart betalen. Nogmaals als je Turks bent, neem dan eens de proef op de som.
Alle reacties Link kopieren
Het is misschien zo hoor bij die Turkse bedrijven, maar het is ook niet onderbouwd.

Daarnaast zie ik bij de autochtonen ook heel veel zwartwerk. En dat zijn niet alleen schoonmakers. Ik ken best veel mensen die in de bouw werken. Je wilt niet weten hoeveel stucadoors en metselaars op zaterdag bijklussen en daarmee behoorlijk geld verdienen.
quote:gemini2011 schreef op 24 maart 2017 @ 19:05:

Het is misschien zo hoor bij die Turkse bedrijven, maar het is ook niet onderbouwd.

Daarnaast zie ik binnen de autochtonen ook heel veel zwartwerk. En dat zijn niet alleen schoonmakers. Ik ken best veel mensen die in de bouw werken. Je wilt niet weten hoeveel stucadoors en metselaars op zaterdag bijklussen en daarmee behoorlijk geld verdienen.Dat zwartwerken van autochtonen ontken ik ook niet, maar ik heb het echt over bedrijfjes met werknemers die een volledige werkweek maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:PowerCube schreef op 24 maart 2017 @ 08:20:

[...]



Ik heb laatst omkleed met cijfers aangetoond dat dit onzin is. Not even close zelfs.

Mag ik vragen waarom je je leugens blijft verkondigen?



Nou, laat mij dan maar cijfers zien dat 50% van de mensen die hier asiel hebben gezocht, of 50% van de 1e generatie migranten, welke migranten dan ook, nog of al aan het werk zijn.



Per bevolkingsgroep fluctueert het, maar het algemene plaatje is dat gemiddeld 55%-60% of meer in één of andere uitkeringssituatie zit. Leuker kunnen we het niet maken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het idd wel uit de horeca. Maar ik heb ook daar de ervaring dat dit bij zowel autochtone als allochtone horecaondernemers voorkomt.
Alle reacties Link kopieren
quote:ivankar schreef op 24 maart 2017 @ 08:42:

[...]





Hoe verhouden jouw cijfers zich dan tot dit bericht van het CBS?



CBS toont toch echt dat meerderheid asielzoekers bijstand ontvangt.



Mogelijk gebruiken anderen cijfers van vluchtelingenwerk ofzo? Met andere definities? Andere methoden en weetikveelwat je allemaal kunt gebruiken om cijfers in je eigen voordeel te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 24 maart 2017 @ 20:16:

[...]





CBS toont toch echt dat meerderheid asielzoekers bijstand ontvangt.



Mogelijk gebruiken anderen cijfers van vluchtelingenwerk ofzo? Met andere definities? Andere methoden en weetikveelwat je allemaal kunt gebruiken om cijfers in je eigen voordeel te gebruiken.Klopt, maar Pejeka had het natuurlijk weer hélemaal fout...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 24 maart 2017 @ 19:34:

[...]





Nou, laat mij dan maar cijfers zien dat 50% van de mensen die hier asiel hebben gezocht, of 50% van de 1e generatie migranten, welke migranten dan ook, nog of al aan het werk zijn.



Per bevolkingsgroep fluctueert het, maar het algemene plaatje is dat gemiddeld 55%-60% of meer in één of andere uitkeringssituatie zit. Leuker kunnen we het niet maken.Ik heb al drie keer naar die cijfers gelinkt! Als je het niet wilt lezen, mij ook best.
quote:tvandattum schreef op 24 maart 2017 @ 20:16:

[...]





CBS toont toch echt dat meerderheid asielzoekers bijstand ontvangt.



Mogelijk gebruiken anderen cijfers van vluchtelingenwerk ofzo? Met andere definities? Andere methoden en weetikveelwat je allemaal kunt gebruiken om cijfers in je eigen voordeel te gebruiken.Het ging niet over asielzoekers, maar over migranten in het algemeen.
Hoe wordt eigenlijk het aantal migranten geteld? Het valt mij op dat heel veel Polen die hier in de regio wonen zich niet laten registreren in de gemeente waar ze wonen. Ze hebben dan officieel alleen een adres in Polen. Ik heb eens aan een Pool gevraagd waarom ze zich niet laten registreren in de gemeente en hij zei dat dat voordeliger was i.v.m. het dan niet hoeven betalen van de wegenbelasting omdat hij dan met een Pools kenteken kan blijven rijden. Als je dus alleen de Polen die op een Nederlands adres geregistreerd staan telt dan is dat aantal waarschijnlijk vele malen lager dan het werkelijke aantal Polen dat hier woont. Polen behoren dus ook tot de migranten, maar die werken over het algemeen. Dat zal wel in de cijfers schelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:tvandattum schreef op 24 maart 2017 @ 20:16:

[...]





CBS toont toch echt dat meerderheid asielzoekers bijstand ontvangt.



Mogelijk gebruiken anderen cijfers van vluchtelingenwerk ofzo? Met andere definities? Andere methoden en weetikveelwat je allemaal kunt gebruiken om cijfers in je eigen voordeel te gebruiken.





Tuurlijk,alternatieve feiten,linkse hobbies, linkse argumenten

Ja ware het niet dat het statement niet over asielzoekers gaat,wat Pejeka en meerdere mensen doen, ze praten over migranten of over allochten om vervolgens de statistiek van de asielzoekers te pakken om hun statement te onderbouwen.



Of nog mooier ze praten over allochtonen om vervolgens een subgroep zoals is de eerste generatie allochtonen te pakken om hun statement te onderbouwen.



Zo werkt statistiek nu eenmaal, niet.



Meer dan 20 procent van generatie 1 krijgt een uitkering is iets anders dan meer dan 20 procenten van de allochtonen heeft een uitkering.

Daar zeg je twee verschillende dingen mee.



Meer dan de helft van de asielzoekers heeft een uitkering is weer niet van toepossing op allochtonen van welke generatie dan ook.



Een kleuter zou het nog begrijpen.



Het heeft niet te maken met het ombuigen van cijfers het heeft te maken met argumenten onderbouwen met onjuiste cijfers.





Is het serieus zo moeilijk?

Ik geef zelf wel antwoord, blijkbaar is het voor sommigen inderdaad net iets te moeilijk.

Waarom cijfers erbij pakken als je ze niet begrijpt.

Houd het dan voor ieders gemak maar gewoon bij,"als ik om mij heen kijk" of "in mijn oude wijk" of "in de randstad"



Dat is net wat minder awkward.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 24 maart 2017 @ 18:50:

[...]





Ongeveer 30 bedrijven waarbij gesolliciteerd en wilden ze het grootste deel of alles van het salaris zwart betalen. Nogmaals als je Turks bent, neem dan eens de proef op de som.



Ik snap het nog steeds niet, wie solliciteert waar dan?

Bij alle Turkse bedrijven of een specifieke branche?

Wie heeft er bij 30 bedrijven gesolliciteerd en waarom alleen Turkse bedrijven?



Maar alleen als je Turks bent kun je de proef op de som nemen dus?

Wat ingewikkeld joh.
Alle reacties Link kopieren
Zwartspaarders in Zwitserland, Panama papers en multinationals met een postbus op de Kaaiman-eilanden maar ranzig-rechts weet de grootste belastingontduikers weer haarscherp te ontwaren; chapeau!
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
Voor wie het wil weten: Geert zijn nieuwe poezen heten Snoetje en Pluisje.
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 25 maart 2017 @ 10:10:

[...]





Ik snap het nog steeds niet, wie solliciteert waar dan?

Bij alle Turkse bedrijven of een specifieke branche?

Wie heeft er bij 30 bedrijven gesolliciteerd en waarom alleen Turkse bedrijven?



Maar alleen als je Turks bent kun je de proef op de som nemen dus?

Wat ingewikkeld joh.Nou ja, over discriminatie gesproken, probeer jij als Nederlandse blonde jongen maar eens een baantje te krijgen bij een Turkse supermarkt, slagerij, of bij een Turks restaurant, zelfs in de bezorging nog niet...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
En ze hebben een eigen twitter account.
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 24 maart 2017 @ 08:57:

[...]





Dit is wel zo ontzettend dom, Pejeka heeft het over allochtonen, jij haalt een subgroep eruit die meegenomen is in t overall cijfers is om Pejeka's arrgument te onderbouwen. Mensen die niet de Nederlandse nationaliteit hebben(die 11 procent), zitten in een andere groep.



9-11 procent van de autochtonen heeft overigens een uitkering, Geen zin om de cijfers die al 1000 000 in dit topic geplaatst zijn erbij te pakken.



I give up,sterkte.



In de bijstand is ruim 60% allochtoon.



Hoe kom jij aan je cijfers? Welke uitkeringen bedoel jij?

Vanaf 3e generatie geloof ik wordt men niet meer als allochtoon gezien. Dit kan de cijfers vertekenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 25 maart 2017 @ 21:21:

[...]





Nou ja, over discriminatie gesproken, probeer jij als Nederlandse blonde jongen maar eens een baantje te krijgen bij een Turkse supermarkt, slagerij, of bij een Turks restaurant, zelfs in de bezorging nog niet...





Klopt maar dat heeft niet echt met discriminatie te maken.

De snackbareigenaar heeft een bezorgdienst en zet zijn neefje op een scooter, kan het mooi half zwart en familie is beter te vertrouwen.



Je ziet dat bij Chinezen ook.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:tvandattum schreef op 25 maart 2017 @ 22:39:

[...]





In de bijstand is ruim 60% allochtoon.



Hoe kom jij aan je cijfers? Welke uitkeringen bedoel jij?

Vanaf 3e generatie geloof ik wordt men niet meer als allochtoon gezien. Dit kan de cijfers vertekenen.

Ik vraag me af hoe jij en anderen hier die cijfers interpreteren.



Ruim 60% van de mensen in de bijstand is allochtoon. Dus van de 100 mensen in Nederland die een bijstandsuitkering hebben, zijn er 60 allochtoon en 40 autochtoon.



Dat betekent dus niet dat 60% van de allochtonen een bijstandsuitkering heeft.



Want "slechts" 13,4% van de totale groep allochtonen heeft een bijstandsuitkering.

Dus van de 100 allochtonen in Nederland hebben er zo'n 13 een bijstandsuitkering.



De cijfers laten ook zien dat van de totale groep allochtonen 3,4% WW trekt en 7,2% WAO of WIA krijgt.



Dat is bij elkaar 24% die een uitkering heeft. Dus van de 100 allochtonen hebben er 24 een uitkering en 76 niet.



Waar komt dan het idee vandaan dat een overgrote meerderheid van de allochtonen levenslang een uitkering heeft?

Is aantoonbaar onwaar. Maar nu houd ik erover op, beloofd.
Alle reacties Link kopieren
quote:PowerCube schreef op 26 maart 2017 @ 09:44:

[...]



Ik vraag me af hoe jij en anderen hier die cijfers interpreteren.



Ruim 60% van de mensen in de bijstand is allochtoon. Dus van de 100 mensen in Nederland die een bijstandsuitkering hebben, zijn er 60 allochtoon en 40 autochtoon.



Dat betekent dus niet dat 60% van de allochtonen een bijstandsuitkering heeft.



Want "slechts" 13,4% van de totale groep allochtonen heeft een bijstandsuitkering.

Dus van de 100 allochtonen in Nederland hebben er zo'n 13 een bijstandsuitkering.



De cijfers laten ook zien dat van de totale groep allochtonen 3,4% WW trekt en 7,2% WAO of WIA krijgt.



Dat is bij elkaar 24% die een uitkering heeft. Dus van de 100 allochtonen hebben er 24 een uitkering en 76 niet.



Waar komt dan het idee vandaan dat een overgrote meerderheid van de allochtonen levenslang een uitkering heeft?

Is aantoonbaar onwaar. Maar nu houd ik erover op, beloofd.



Wow, echt bewondering voor je volharding en je geduld,dat meen ik oprecht.

Uit de cijfers blijken er ook verschillen te zijn tussen eerste en tweede generatie allochtonen (de derde generatie is nog heel klein). De tweede generatie doet het (over het algemeen) al aanzienlijk beter dan de eerste.



Het is niet allemaal kommer en kwel. Begrijp me niet verkeerd: ik vind het een slechte zaak dat 24% van de allochtonen een uitkering heeft. Ik vind dat een veel te hoog percentage. Maar het helpt de discussie helemaal niet als men gaat beweren dat een meerderheid levenslang niet werkt.
Alle reacties Link kopieren
En heb je daar ook alle teruggekeerde Turken bijgerekend die levenslang een uitkering krijgen?

Ongeacht of ze gaan werken in Turkije en ongeacht hun leeftijd?



https://www.svb.nl/int/nl ... ingen/hoeveel/turkije.jsp
quote:Emma95 schreef op 26 maart 2017 @ 11:03:

En heb je daar ook alle teruggekeerde Turken bijgerekend die levenslang een uitkering krijgen?

Ongeacht of ze gaan werken in Turkije en ongeacht hun leeftijd?



https://www.svb.nl/int/nl ... ingen/hoeveel/turkije.jspIk heb zelf niets berekend natuurlijk. Dit zijn openbare cijfers. Ik heb al verschillende keren gelinkt naar het rapport dus voel je vrij om het antwoord op te zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven