Op naar de volgende Europese crisis: BREXIT

09-10-2015 21:55 2338 berichten
Alle reacties Link kopieren


http://nos.nl/artikel/206 ... campagne-voor-brexit.html



In 2017 mogen de Britten naar de stembus om voor een keuze of ze in de EU willen blijven of er uit willen stappen.

Het is een bindend referendum.



Er is geen peil op te trekken hoe er gestemd gaat worden maar de mogelijk is aanwezig dat Engeland de EU verlaat.



Vandaag is er een campagne gestart door "BB ers" (Bekende Britten) die willen dat Engeland uit de EU stapt.



Wat denken jullie hier van, gaat de EU ten onder als Engeland er uit stapt, valt het allemaal wel mee of heb je hele andere ideeën over dit onderwerp.



Persoonlijk ben ik van mening dat een BREXIT geen negatieve invloed zal hebben op de EU ze varen al jaren een eigen koers, hebben nog steeds de Pond en richten zich traditioneel toch meer op de VS dan op de EU
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
broodtrommel schreef:
23-09-2018 17:14
Idd Oudebaas.

En de poster die aan gaf dat de EU een imagoprobleem heeft: het is sowieso makkelijker om een ander de schuld te geven dan te kijken naar eigen falen van je beleid.

Makkelijker om van de zijlijn maar wat te roepen dan er daadwerkelijk zelf wat aan te doen. Zondebokken zoeken en dat is precies het gekalimero wat ze nu o.a. in de UK aan het doen zijn.
Ik riep dat maar wat is je punt?
De EU heeft een imagoprobleem, dat is een feit , geen discussiepunt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
23-09-2018 13:37
Ik ga geregeld stil bij die gedachte. Het is zeker niet zo bedoeld maar het klinkt bijna alsof je op de kalender hebt gekeken en je afvraagt wanneer de vrede voorbij is want 'het is al bijna 80 jaar vrede in West Europa'.

Dat die oorlog in 40/45 ooit kwam heb ik nooit begrepen , dat in andere landen oorlog is komt meestal door dominante mensen die extreem zijn in hun geloof, die oorlogen, aanslagen of mishandelingen begrijp ik niet. Dat we vluchtelingen opvangen is goed, dat ons land jaren lang financiële hulp bood aan extreme groepen, groepen waarvoor de vluchtelingen vluchten, snap ik niet, Ook weet ik niet waarom het westerse Europa steeds meer met terroristische aanslagen en beledigingen te maken heeft. Maar misschien sta jij iets vaker stil bij die gedachte en kan jij me dat vertellen.
Je hoeft niet te begrijpen waarom het gebeurd is, om te begrijpen dat er na twee grote wereldoorlogen werd gedacht: " laten wij proberen vanuit een idualistisch denkbeeld iets te creeeren waardoor het gezamenlijk belang ervoor zorgt dat er onderling geen oorlog meer komt.

En dat is ook goed gelukt, we hebben het erg goed Wij hoeven juist niet meer elke dag te denken " wat als". En je lijkt niet te beseffen wat voor een groot goed dat is. Een oorlog is voor mij, voor jou en ons allemaal een ver van je bed show, maar voor onze opa's en oma's en diens ouders en oma's was het dat zeker niet. Dus het is wel degelijk een prestatie.

Het is ook vrij lastig zo een idealistisch denkbeeld om te zetten in de praktijk. Hoe geef je zoiets precies vorm? Dat ligt allemaal niet zo simpel. Dus werd gedacht laten we beginnen met het samensmelten van de economieen door een vrij verkeer van personen en goederen.
Dat wil zeggen dat er o.a. geen invoerrechten betaald moeten worden als Nederland goederen exporteert naar Duitsland. Dat betekende dat landen hun soevereineit in moesten leveren voor het gezamenlijk belang. Dat ging niet zonder slag of stoot, zo verzon Duitsland het " Reinheitsgebot" en claimde daarmee dat Duits bier met speciaal water werd gebrouwen en dus een uitzondering zou zijn. Duitsland was daarin niet de enige, zo een beetje elk land wilde dan toch weer een uitzondering zijn en zo was je weer veel rechtszaken verder.

Dus van begin af aan waren er eigenlijk opstartproblemen, maar dat is ergens ook logisch. Stukjes van je soevereiniteit (qua wet en regelgeving bv) als land opgeven, is natuurlijk ook een grote stap.

Heb je je al eens verdiept welke voordelen de EU jou als persoon allemaal biedt?
...
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
23-09-2018 06:08
De kern van de het probleem is dat de EU een imago probleem heeft.
Dit is - mede - veroorzaakt door de regeringen van de EU landen die bij slecht nieuws naar Brussel wijzen en de successen zelf opeisen.

Verder heeft de EU met een Juncker natuurlijk een publicitaire ramp in huis gehaald misschien dat bijvoorbeeld een Rutte het op die plaats beter zou doen.

Maar nogmaals, zolang regeringsleiders niet consequent de voordelen gaan noemen blijft de EU - in de ogen van veel Europeanen - een bemoeizuchtige stiefmoeder.

Alsjeblieft niet Rutte. Sinds ik weet dat hij een belang kan hebben bij Shell en de koninklijke familie waarschijnlijk ook voor een groot deel aan aandelen heeft, kan ik de situatie in Groningen waarin ze maar niet willen betalen voor schade door gas amper bevatten. Dat werpt ook een ander licht op het afschaffen van de dividendbelasting Toen begreep ik ook waarom de koning ook in de troonrede even de dividendbelasting moest aankaarten. Dat is eigenlijk niet gebruikelijk. Dan liever Frans Timmermans, die man heeft bezieling voor Europa.

Het klopt dat er een imagoprobleem is. Denk dat de oorzaak ervan toch weer bij het inleveren van de soevereiniteit zit. We leven in een maatschappijj die steeds individualistischer wordt, dat gaat totaal niet hand in hand met het inleveren van soevereiniteit. Dan denk je juist alleen aan je eigen belang ipv een gezamenlijjk belang. Denk dat daarom ook zo weinig politici de voordelen goed benoemen.

Dan heb je wel een Wilders die veel roept waar niet serieus inhoudelijk op gereageerd wordt.. Waardoor in mijn ogen een deel van de bevolking ook dom wordt gehouden. Het is namelijk toch echt gek dat zo weinig mensen van het doel of de voordelen van de EU weten. Het wordt vaak maar wat weggelachen alsof het algemene kennis is om te weten dat " de gulden terug" alleen maar weer meer geld zou kosten bijv.

En dat is idd ook de reden waarom Brexit nooit een goede deal voor Engeland zal worden. Je mag pas van alle voordelen profiteren als je ook meedoet met de rest , is de kernwaarde van de EU.
...
Alle reacties Link kopieren
Het is heel simpel. Het gaat om luisteren naar je burgers. Niet luisteren naar economische mogelijke voordelen, of naar wat andere landen of een EU vindt, maar je eigen burgers voorop zetten. En als die vinden dat er iets scheef zit in het sociale stelsel, of de ouderenvoorzieningen, of de mate van immigratie, dan moet je daar iets mee doen, en je dan niet verbergen achter verdragen met derden, of een Europees gebeuren, maar hier en ter plekke zichtbaar handelen. En het dak op dan met andere afspraken met andere landen. Wat is belangrijker, het welzijn van je eigen mensen of je imago in Brussel?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
23-09-2018 17:32
Het is strikt gezien een raadgevend referendum maar verkocht als bindend.


Nu weer een referendum houden is funest voor het vertrouwen van ongeveer 50% van de kiezers.
Stel er komt remain uit? Waarom zouden de Brexeteers geen recht hebben op een nieuw referendum.

Ik garandeer je als UKIP of een te creëren partij door Boris Johnson dan meedoet loopt die partij binnen en heb je helemaal chaos.
Bij een nieuw referendum zou de regering alleen Brexit moeten terugdraaien als een overtuigende meerderheid remain zou stemmen. Dus geen ietsje meer dan de helft.

Verder maken nieuwe partijen weinig kans in het districtenstelsel met “first past the post” in plaats van een meerderheidsstelsel (met een tweede ronde). UKIP haalde in 2015 met 13% van de stemmen maar één zetel.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
23-09-2018 18:12
Alsjeblieft niet Rutte. Sinds ik weet dat hij een belang kan hebben bij Shell en de koninklijke familie waarschijnlijk ook voor een groot deel aan aandelen heeft, kan ik de situatie in Groningen waarin ze maar niet willen betalen voor schade door gas amper bevatten. Dat werpt ook een ander licht op het afschaffen van de dividendbelasting Toen begreep ik ook waarom de koning ook in de troonrede even de dividendbelasting moest aankaarten. Dat is eigenlijk niet gebruikelijk. Dan liever Frans Timmermans, die man heeft bezieling voor Europa.

Het klopt dat er een imagoprobleem is. Denk dat de oorzaak ervan toch weer bij het inleveren van de soevereiniteit zit. We leven in een maatschappijj die steeds individualistischer wordt, dat gaat totaal niet hand in hand met het inleveren van soevereiniteit. Dan denk je juist alleen aan je eigen belang ipv een gezamenlijjk belang. Denk dat daarom ook zo weinig politici de voordelen goed benoemen.

Dan heb je wel een Wilders die veel roept waar niet serieus inhoudelijk op gereageerd wordt.. Waardoor in mijn ogen een deel van de bevolking ook dom wordt gehouden. Het is namelijk toch echt gek dat zo weinig mensen van het doel of de voordelen van de EU weten. Het wordt vaak maar wat weggelachen alsof het algemene kennis is om te weten dat " de gulden terug" alleen maar weer meer geld zou kosten bijv.

En dat is idd ook de reden waarom Brexit nooit een goede deal voor Engeland zal worden. Je mag pas van alle voordelen profiteren als je ook meedoet met de rest , is de kernwaarde van de EU.
Wilders roept veel, maar is zelf niet serieus. Echte debatten gaat hij uit de weg of kapt hij af met oneliners.

Als een land vrije handel met de EU wil drijven moeten de producten in die handel aan eisen voldoen. Dit noodzaakt landen om de EU regelgeving toe te passen zoals Noorwegen, Zwitserland en IJsland doen, ook personenverkeer tussen de EU en die landen is vrij. Het VK zal dit ook moeten doen als ze echt mee willen doen.
Ook kan het VK een regeling met de EU treffen zoals Canada deed. Iets minder vrije handel, maar wel gemeenschappelijke eisen aan producten met een arbitrageinstelling. Er zijn dan echter wel grenzen, ook met EU lid Ierland.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
23-09-2018 18:34
Bij een nieuw referendum zou de regering alleen Brexit moeten terugdraaien als een overtuigende meerderheid remain zou stemmen. Dus geen ietsje meer dan de helft.

Verder maken nieuwe partijen weinig kans in het districtenstelsel met “first past the post” in plaats van een meerderheidsstelsel (met een tweede ronde). UKIP haalde in 2015 met 13% van de stemmen maar één zetel.
Ik ken het stelsel ook dat bied opties de liberalen hebben volgens mij de Cameron nog een keer aan een meerderheid moeten helpen dus onmogelijk is het niet.

Dat zou een optie zijn, een verschil van meer dan 10% ofzo
Wat ik hoor en lees zou de referendumuitslag vandaag de dag hetzelfde zijn, misschien een verschil als de jongeren wel gaan stemmen.

Maar nogmaals, weer een referendum beschadigd het vertrouwen, komt over als: De uitslag bevalt ons niet dus terug naar start.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.ntr.nl/Toms-Engeland/302

Aardige serie over Engeland waarin de BREXIT een prominente rol speelt
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
23-09-2018 18:24
Het is heel simpel. Het gaat om luisteren naar je burgers. Niet luisteren naar economische mogelijke voordelen, of naar wat andere landen of een EU vindt, maar je eigen burgers voorop zetten. En als die vinden dat er iets scheef zit in het sociale stelsel, of de ouderenvoorzieningen, of de mate van immigratie, dan moet je daar iets mee doen, en je dan niet verbergen achter verdragen met derden, of een Europees gebeuren, maar hier en ter plekke zichtbaar handelen. En het dak op dan met andere afspraken met andere landen. Wat is belangrijker, het welzijn van je eigen mensen of je imago in Brussel?
Je kan ook gaan voor optie b. De problemen in je eigen land oplossen en je bevolking helpen. Dit doe je mede door niet een stroman te maken van de EU omdat je zo je welvaart riskeert.
Alle reacties Link kopieren
@missie m. Je verhalen over Oekraïne snap ik niet helemaal. Jij bent van mening dat de EU achter de bezetting van de Krim zit en de burgeroorlog?

Dan zie je toch een belangrijke speler over het hoofd daar.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
23-09-2018 19:24
Ik ken het stelsel ook dat bied opties de liberalen hebben volgens mij de Cameron nog een keer aan een meerderheid moeten helpen dus onmogelijk is het niet.

Dat zou een optie zijn, een verschil van meer dan 10% ofzo
Wat ik hoor en lees zou de referendumuitslag vandaag de dag hetzelfde zijn, misschien een verschil als de jongeren wel gaan stemmen.

Maar nogmaals, weer een referendum beschadigd het vertrouwen, komt over als: De uitslag bevalt ons niet dus terug naar start.

Ik moet het allemaal nog zien met die Brexit, want het kan nog steeds alle kanten op. Ook al wil het merendeel er uit, dat wil niks zeggen. Net zoals bij de Grexit. Het volk wou uit de EU, ze hadden een leider die er voor ging. Maar Brussel had daar geen zin in en dat lieten ze hem flink voelen. Ik hoor niets meer over Grexit.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
eekoo schreef:
23-09-2018 20:19
@missie m. Je verhalen over Oekraïne snap ik niet helemaal. Jij bent van mening dat de EU achter de bezetting van de Krim zit en de burgeroorlog?

Dan zie je toch een belangrijke speler over het hoofd daar.

Ik zie dat zeker niet over het hoofd.
Het is niet zo dat ik pas sinds vorige week me heb verdiept in "die smerige zooi". In de oorlog sneuvelt als eerste de waarheid.

Ik wil op dit topic niet nog meer daarover uitwijken. Het is zo ontzettend breed en lang en vuil. Lees op dit forum het topic met de naam Oekraïne in Jip en Janneke taal en lees op het MH17 topic.


3 maart 2014. Beurzen wereldwijd in het rood door onrust op de Krim http://tinyurl.com/y944b88r via @Else4Weekblad
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
23-09-2018 19:37
https://www.ntr.nl/Toms-Engeland/302

Aardige serie over Engeland waarin de BREXIT een prominente rol speelt

Dit heb ik laatst nog genoemd hier.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Hier zo:

:lijstje:
missie_m schreef:
12-09-2018 13:27
Niet nagedacht over de gevolgen denk je? Als zelfs een remain-stemmer dit zegt:

quote uit AD-bericht van 6-4-'18: ,,Het ging prima met onze economie toen we bij de EU kwamen, en het zal nog beter gaan als we eruit stappen.” Veertiger Steward Clarke knikt bevestigend. ,,Het komt wel goed met ons. Ik ben een van de zeldzame remain-stemmers hier in Boston. Maar zelfs ik vind: let’s get it on with. Het is tijd voor brexit.”
(O) (O)

missie_m schreef:
14-09-2018 13:37
:nerd: Ik denk dat die 'remain- stemmer' toch wel weet waar over hij het heeft.





...............................................

2003 Pensioenafbraak in Engeland - NCPN
https://www.ncpn.nl/manifest/2003/16/engela16.htm
Demonstrerende gepensioneerden in Engeland. ... Dat is schrikbarend nieuws want nu al is de armoede onder ouderen in Engeland enorm groot. Zo sterven er ...

31 oktober 2013 armoede als amusement - lees - VPRO https://www.vpro.nl/lees/artikelen/2013/poverty.html


24 januari 2014 https://www.volkskrant.nl/es-be224821 'De neiging armoede als 'eigen schuld' te beschouwen is terug van weggeweest'


20 juni 2014 "De armoede in Engeland is flink gestegen" op de De armoede in Engeland is flink gestegen website: https://www.nporadio1.nl/de-ochtend/ond ... k-gestegen

25 jun 2015 2,3 miljoen kinderen in het Verenigd Koninkrijk leven in armoede - https://vrtnws.be/p.A7yOL4Pnk


25 juni 2016 Heeft Engeland zichzelf naar de derde wereld gestemd? http://newsmonkey.be/article/68623 via @NewsMonkey_BE

19-06-14 Laatste update 06-09-16 https://www.ad.nl/economie/30-procent-v ... haring_web 30 procent van de Britten leeft onder armoedegrens


25-12-2016 https://nos.nl/l/m/2150117 Meer daklozen in Londen, 'ik was een normaal mens en nu zit ik hier'

16 januari 2017
Dit is Londen: stad van hopeloosheid, armoede en onvervulde dromen https://www.vn.nl/ben-judah-londen-stad ... aign=share via @vrij_nederland


28 augustus 2018
https://www.trouw.nl/cultuur/tom-egbers ... ~aae88148/ Tom Egbers: Ik ben geschrokken van de bittere armoede in Engeland


En dan zijn ze er nog niet eens uit hé
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
24-09-2018 16:21
Ik moet het allemaal nog zien met die Brexit, want het kan nog steeds alle kanten op. Ook al wil het merendeel er uit, dat wil niks zeggen. Net zoals bij de Grexit. Het volk wou uit de EU, ze hadden een leider die er voor ging. Maar Brussel had daar geen zin in en dat lieten ze hem flink voelen. Ik hoor niets meer over Grexit.
Je haalt een aantal dingen door elkaar.
Grexit ging over het weggaan van Griekenland uit de Eurozone terwijl het land wel lid wilde blijven van de Europese Unie en de bail outs wilde blijven ontvangen.
De regeringleiders van de Europese lidstaten (eurozone lidstaten) waren het hier niet mee eens.

Het stond en staat ze vrij om er uit te stappen net als de VK.

In het geval van Griekenland (en Hongarije) zouden een aantal lidstaten die de economische welvaart het belangrijkste voordeel van de Europese Unie een gat in de lucht springen als deze netto ontvangers er uitstappen.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
24-09-2018 16:31
Ik zie dat zeker niet over het hoofd.
Het is niet zo dat ik pas sinds vorige week me heb verdiept in "die smerige zooi". In de oorlog sneuvelt als eerste de waarheid.

Ik wil op dit topic niet nog meer daarover uitwijken. Het is zo ontzettend breed en lang en vuil. Lees op dit forum het topic met de naam Oekraïne in Jip en Janneke taal en lees op het MH17 topic.


3 maart 2014. Beurzen wereldwijd in het rood door onrust op de Krim http://tinyurl.com/y944b88r via @Else4Weekblad
OK, einde argument kennelijk. Jammer. De bron is een beetje willekeurig.
*
anoniem_64cfde2573b58 wijzigde dit bericht op 24-09-2018 17:22
Reden: verkeerde topic
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
eekoo schreef:
23-09-2018 20:02
Je kan ook gaan voor optie b. De problemen in je eigen land oplossen en je bevolking helpen. Dit doe je mede door niet een stroman te maken van de EU omdat je zo je welvaart riskeert.
Tientallen miljarden per jaar aan de EU of aan EU-gerelateerde zaken overmaken en ondertussen zaniken dat de ouderen in je eigen land te veel kosten? Dat is de oplossing? Liever ons geld aan bijdragen aan Brussel, bijdragen aan corrupte regimes in Hongarije, Roemenië en dergelijke landen plegen, dan aan het instandhouden van onze eigen voorzieningen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
eekoo schreef:
24-09-2018 16:57
Je haalt een aantal dingen door elkaar.
Grexit ging over het weggaan van Griekenland uit de Eurozone terwijl het land wel lid wilde blijven van de Europese Unie en de bail outs wilde blijven ontvangen.
De regeringleiders van de Europese lidstaten (eurozone lidstaten) waren het hier niet mee eens.

Het stond en staat ze vrij om er uit te stappen net als de VK.

In het geval van Griekenland (en Hongarije) zouden een aantal lidstaten die de economische welvaart het belangrijkste voordeel van de Europese Unie een gat in de lucht springen als deze netto ontvangers er uitstappen.

Wat denk je wat het inhoud als Griekenland uit de EURO zou stappen? Dan kon de EU/Brussel fluiten naar de miljarden die ze uitgeleend hebben, en niemand zou nog één cent aan Griekenland willen lenen of met hen in zee gaan. (onder die druk zetten,vertellen dat ze dan failliet gaan)

Waarom men niet wil dat ze uit de euro zouden stappen? Als het Griekenland uiteindelijk zou lukken, zouden andere landen die het moeilijk hebben, zoals Spanje en Italië, naar Griekenland wijzen en zeggen "dat gaan wij ook doen".
missie_m wijzigde dit bericht op 26-09-2018 11:19
Reden: een paar woorden vetgedrukt
4.77% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
eekoo schreef:
24-09-2018 17:00
OK, einde argument kennelijk. Jammer. De bron is een beetje willekeurig.

Die discussie kan je op het genoemde topic verder zetten. Ik heb daar meeeeeer dan genoeg argumenten en meningen genoemd. Dat jij die jaren achterloopt is jou probleem. Maar dan nog wil ik met je in gesprek gaan, maar niet op dit topic.

Wat ik hier heb gezegd heb ik al gezegd.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
24-09-2018 19:35
Tientallen miljarden per jaar aan de EU of aan EU-gerelateerde zaken overmaken en ondertussen zaniken dat de ouderen in je eigen land te veel kosten? Dat is de oplossing? Liever ons geld aan bijdragen aan Brussel, bijdragen aan corrupte regimes in Hongarije, Roemenië en dergelijke landen plegen, dan aan het instandhouden van onze eigen voorzieningen?

Engeland moest (net als Nederland) heel veel extra betalen, alsof ze een straf hadden. Terwijl ze zelf de eindjes aan elkaar proberen te knopen want de armoede is daar heel groot. Het is wat de burgemeester in dat artikel zei "de EU heeft hen niet gebracht wat verwacht (of beloofd) werd". Dan kunnen ze die miljarden maar beter gebruiken voor de zieken, de armen en vooral om aan hun land te werken zodat ze eindelijk na al die jaren weer trots kunnen zijn op hun land.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
14-09-2018 19:48
Weet ik niet, maar die armoede was er al lang vóór de Brexit. Ik denk zelfs dat er niet 'zomaar' voor de Brexit is gestemd.

Dit zei burgemeester Brian Rush in april 2018:
quote uit AD-bericht van 6-4-'18:
...,,De ziekenhuizen zijn overvol, de wachttijden bij de huisarts zijn lang, onze scholen barsten uit hun voegen en de infrastructuur is slecht.” Er is te weinig gedaan aan dit soort problemen, vindt Rush: ,,Er gaan jaarlijks vele miljarden naar Brussel, terwijl we in eigen land te kampen hebben met een gezondheidszorg die op springen staat, een stijging van het aantal daklozen en er steeds meer mensen naar de voedselbank moeten.”

Zijn eigen Boston merkte bovendien weinig van de welvaart die de EU zou moeten brengen. ,,We zijn jarenlang over het hoofd gezien door de beleidsmakers in Londen. Er is niet in ons geïnvesteerd. Onze bevolkingsaantal is geëxplodeerd, terwijl we minder middelen hebben dan vroeger...........

Dit dus.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
10 juli 2015
Wat gebeurt er als Griekenland uit de euro stapt? https://www.nu.nl/dvn/4061245/gebeurt-e ... stapt.html via @NUnl
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
EU schiet niets op met ‘vernedering’ van May https://www.nrc.nl/nieuws/2018/09/24/eu ... y-a1757627 via @nrc
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
23-09-2018 17:34
Ik riep dat maar wat is je punt?
De EU heeft een imagoprobleem, dat is een feit , geen discussiepunt.
Ik ga ook niet in discussie, ik ben het met je eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven