Peter R. De Vries neergeschoten

06-07-2021 20:20 5502 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1

Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat

Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.

Heftig dit wel..
Je gunt het ook gewoon die daders niet.
Such fun!1
AGAIG schreef:
15-07-2021 18:35
Dat gevoel overheerst inderdaad, dat het gewoon niet kan. Ongeloof.

Ik heb dat ook maar dat is de eerste fase van rouw hè: ontkenning. Je wil er gewoon niet aan dat hij er niet meer is. :(
Ik “wist” dit vorige week al, van binnen, maar nu het echt zo is, is het toch extra verdrietig. Je hoopt toch stiekem op een wonder. Want dat is het, als je het overleeft ondanks dat je door meerdere kogels bent geraakt, waaronder in je hoofd. :cry:
Ik kijk naar RTL Boulevard en kan niet meer stoppen met huilen.
Wat wil ik graag dat dit allemaal niet waar is.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
LadyTramp schreef:
15-07-2021 17:29
Ik ben er echt ontdaan van. Ik had echt verwacht dat hij dit zou overleven en eind van het jaar ofzo, met die rare nasale stem van hem, weer op TV zou komen en iets zou zeggen als "ja, ze dachten mij onderuit te kunnen halen. Ik dacht van niet", en dat hij dan weer gewoon Tanja Groen zou vinden ofzo.
Je hoort het hem gewoon zeggen he, dat is nog het ergste, dat we dit zo erg hoopten allemaal, en het was hem ook zo gegund omdat goed gewoon moet overwinnen over kwaad.
Dit is 2 keer verdriet. Eerst om de aanslag en nu omdat de hoop ook weg is :(
Stressed is just desserts spelled backwards
MarindaH schreef:
15-07-2021 18:37
Je gunt het ook gewoon die daders niet.
En vooral ook de opdrachtgever niet.
Calamitycat schreef:
15-07-2021 18:40

Ik kijk ook. Mijn hemel, wat zijn deze mensen dapper.
We're just two lost souls
Precies Male. En omdat hij onmisbaar en onvervangbaar is...
Wat doen Vivian en Luuk het mooi bij Boulevard. Het schoot door mijn hoofd waarom Marieke er niet was tot ik haar zag zitten. Ik vind het fijn dat zij er ook is en het lijkt me voor haar heel goed.
anoniem_270703 wijzigde dit bericht op 15-07-2021 19:09
1.01% gewijzigd
Kattentuintje schreef:
15-07-2021 18:43
Ik kijk ook. Mijn hemel, wat zijn deze mensen dapper.
Zeg dat. Maar ze zien er zó aangeslagen uit, het gaat door merg en been.
Nederland kan niet zonder Peter. Dat hij dood is, is verschrikkelijk en dan al helemaal de manier waarop.

Ik kijk nu naar Boulevard. Wat erg ook voor hen. Een collega verloren en dan ook nog noodgedwongen vanuit een andere locatie moeten opnemen. Wat een trauma moet dat voor dat team zijn.
Ik zou willen dat de daders ook continue over hun schouders moeten kijken.... bang. Of dit verlies en onrecht voelen. Heel wraakzuchtig maar ik kan even niet anders
Zo, dit komt even behoorlijk binnen, deze aflevering van Boulevard. Je voelt het verdriet van het team gewoon door je tv heen :'(
Jemig, ik kan er bijna niet naar kijken. Het gestaar, het slikken, het verbijten. Wat is dit heftig zeg.
We're just two lost souls
Calamitycat schreef:
15-07-2021 18:40
Ik ook...en dan de muziek van Procol harum :'( hij kan niet gemist worden door de nabestaanden van vreselijke misdrijven.

Doodgeschoten worden door een kansloze en zielloze.
anoniem_642879d20cb7f wijzigde dit bericht op 15-07-2021 19:01
0.27% gewijzigd
En het feit dat ze in een andere studio zitten. Onveilig in hun 'normale' omgeving.

Brand al sinds ik het las een kaarsje voor hem.
Everything you see I owe to spaghetti!
miekemv schreef:
15-07-2021 18:59
Ik ook...en dan de muziek van Procol harum :'( hij kan niet gemist worden door de nabestaanden van vreselijke misdrijven.

Doodgeschoten worden door een kansloze en zielloze.
Ik was net weer opgedroogd totdat Kees van der Spek over een oerwoudreus begon :'(
Ik houd het niet droog bij dat filmpje aan het begin van Boulevard

Zoveel respect ook voor Luuk, Vivian en de rest.

Peter hoort bij mijn jeugd. Keek graag naar zijn programma.

Wat kan Albert Verlinde prachtig over hem praten.
Frankly my dear, I don"t give a damn
mabelle schreef:
15-07-2021 18:45
Ik zou willen dat de daders ook continue over hun schouders moeten kijken.... bang. Of dit verlies en onrecht voelen. Heel wraakzuchtig maar ik kan even niet anders

Het idee dat ze de komende jaren door de staat goed verzorgd worden, sportlessen, ongetwijfeld hobbies en andere ontspanning mogen hebben. Wat mij betreft eenzame opsluiting in de isoleer. Het voelt zo onrechtvaardig dat zij er geen minuut slechter van zullen slapen. Misschien zelfs nog een soort van status krijgen daar.
R.I.P Peter.
Een ware held.
Interview door Theo v Gogh
https://www.at5.nl/artikelen/210059/ter ... l-doorgaan
Zie net het stukje in Boulevard met zijn dochter, wat ontzettend verdrietig :cry:
Wat me vorige week al opviel en nu om de een of andere reden zo dwarszit: in al die fragmenten die je nu in Boulevard ziet is Peter geschoren. En die dinsdag was hij dat niet. En dat knaagt al de hele week aan me, omdat het hem extra kwetsbaar maakt ofzo.

Ach Peter toch... :'(
Am Yisrael Chai!
Jezus jongens. RTL Boulevard. Ik heb het niet meer....
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Verschrikkelijk.

Ik vroeg me al af of zijn lijfspreuk kwam uit het lied Guaranteed van Eddie Vedder. Mijn lievelingsnummer. Wat een man, wat een gemis.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven